menu

Platforms / PlayStation / Playstation 4

zoeken in:
Brains schreef:
En je kan je fysieke games gewoon weggeven, doorverkopen, uitlenen - en je hoeft dus ook niet eens in de 24 uur online te zijn

(embed)

De keuze is nu wel héél erg gemakkelijk.

Inderdaad. Ook geniaal filmpje

Grappig filmpje. Vind het desing juist mooi. En soort gemodificeerde PS2. En ik vind dat blokkerige design persoonlijk veel mooier dan dat ronde gepruts. Doe mij maar een mooi ouderwets blok als console

spelfreak
Wat ik nu wel weer naaiend vind van Sony is dat ze niet fatsoenlijk zeggen dat je ps Plus nodig hebt voor online. Alweer 50 euro per jaar. Ik snap dat ze dit doen, investeren is belangrijk, maar daar moet je ook het geld voor hebben natuurlijk. Ps Plus is tenminste beter dan Xbox Live, veel meer goede deals, enz.

Goed, dat was de enigste tegenvaller (sommige vinden het ook naaiend dat de Eye er niet bijkomt en 50 euro extra kost, maar de Eye is niet verplicht, en ik wil dat ding ook niet, ik hou niet van kinect/eye)

Hij is ge-pre-ordered.

Winkelwagentje (moderator)
Rujar schreef:
tjBTW wat ziet dit ding er afgrijselijk uit.

Ach ja... smaken verschillen. Vind 'm er prachtig uit zien. Hoeft zeker niet in een kastje onder de TV. Mooi formaat ook, volgens mij is 'ie niet veel groter dan de PS3 slim.

Door de scherpe launch price ben ik wel verkocht. Geen restricties op used games is top, en inmiddels is ook bevestigd dat de PS4 regio-vrij is (woohoo!).

Zojuist nog even de E3 presentatie ingehaald, terwijl ik midden in een verhuis/verbouwing zit - maar soms moet je prioriteiten stellen.

Second Son heeft me met name verrast. InFamous altijd wel een goede serie geweest, maar na het zien van de gameplay tijdens de console reveal in februari was ik niet echt onder de indruk. Werd nu wel meer backstory getoond, heeft de game toch op de kaart gezet. Verder liet vooral de gameplay van Destiny een goede indruk na.

kiriyama
Staat in pre-order.

spelfreak schreef:
Wat ik nu wel weer naaiend vind van Sony is dat ze niet fatsoenlijk zeggen dat je ps Plus nodig hebt voor online. Alweer 50 euro per jaar. Ik snap dat ze dit doen, investeren is belangrijk, maar daar moet je ook het geld voor hebben natuurlijk. Ps Plus is tenminste beter dan Xbox Live, veel meer goede deals, enz.

Goed, dat was de enigste tegenvaller (sommige vinden het ook naaiend dat de Eye er niet bijkomt en 50 euro extra kost, maar de Eye is niet verplicht, en ik wil dat ding ook niet, ik hou niet van kinect/eye)

Hij is ge-pre-ordered.

Ik vraag mij af of je systeem ook geupdate wordt wanneer je geen abonnement hebt?

staat in pre-order samen met

- battlefield 4 : multiplayer ziet er uber vet uit, ook zal volgens hen de singleplayer veel beter zijn
zijn dan die van de andere battlefields. (eerst zien dan geloven)

-killzone shadowfall : word gewoon weer een vette game. van nederlandse bodem dan nog

-ac 4: black flags: ik kijk telkens weer uit naar een nieuwe ac ook al word de game uitgemolken
ik blijf het geweldig vinden

-watch dogs: ziet er geweldig uit net als de rest van de bovenstaande games. een keer iets
anders . alles kunnen hacken in een open wereld en politie achtervolgingen
die wel 45 minuten kunnen duren = geweldige game (denk ik toch )

Heb je geld teveel? Haha

ik zat al een hele tijd te sparen en in eind juni had ik 650 euro dus ik heb nu zelf nog 10 euro over

Maar 1 ding waar ik me nu al zorgen over maak is, je hebt bijv het spel thief voor ps4. De ontwikkelaars laten het spel op 30fps ipv 60fps zodat het spel betere physics heeft. Maar kunnen ze niet gewoon het spel op 60fps draaien en goede physics hebben, of kan de nieuwe generatie dat nu al niet meer aan? Of zie ik dat nu verkeerd?

Tja de fps vind ik niet zo erg heel belangrijk, vooral niet in een game zoal Thief. Ben juist blij dat ze voor de beter physics kiezen dan de fps (waar je feitelijk niet zo heel veel hebt) .

spelfreak
Thief is een slecht voorbeeld. Het spel is nog maar in Alpha-Build. Logisch dan dat het niet zo goed presteert. Maar je hebt gelijk, er zijn spellen die nog maar op 30 fps draaien, waarvan toch wel verwacht wordt dat ze op 1080p 60fps moeten draaien.

Natuurlijk dat developers wel de hardware moeten leren, om het te optimaliseren. Maar bij deze console, zal dat niet te lang moeten duren. Ze gebruiken denk ik beide x86, en dat is vrij makkelijk hardware voor developers.

Als je het aan mij vraagt, wacht tot beide console een jaartje uitzijn, dan kun je daar pas een oordeel over maken. De hardware is nog niet eens uit, dus wacht het gewoon af.

Hoelang zou het duren voordat de eerste prijs verlagingen/combi pakketten komen voor de ps4?

Prijsverlaging kun je nog wel even op wachten, sowieso vind ik €399,- al een mooie prijs, zeker als je dit vergelijkt met de €599,- van de PS3 bij launch.

Bundels komen er zeker aan, ik las iets over een Killzone bundel. Zelf hoop ik op een Grand Theft Auto V bundel, dan haal ik 'm gelijk.

Was in het weekend in de plaatselijke gamemania, als je vandaag bestelt krijg je blijkbaar je PS4 pas Januari 2014...

spelfreak
Is al langer bekend hoor, ligt ook niet aan de game mania, maar gewoon aan intense vraag voor PS4.

Is overal zo momenteel. Heb zelf toch maar besloten een van deze dagen even mijn bestelling te zetten. Met echt boeiende releases moet het toch allemaal nog een beetje op gang komen dus ik zie 'm dan vanzelf wel een keer verschijnen.

Het is afgelopen met deze gen. Ze brengen de eerste tijd alles nog wel dubbel uit maar als je echt mee wil tellen in de maatschappij schakel je beter gewoon over.

Nou ik wacht nog wel een jaar.

Kan ook nog wel februari worden zei die, al zal dat vast wel meevallen. Nouja Watch Dogs komt voorlopig toch nog niet uit en het aanvankelijke aanbod is niet zo heel denderend.

Dan toch maar AC4 een kansje geven waarschijnlijk.

Bestelling staat in ieder geval.

Ik heb er zelf ook geen haast mee. Als je terugkijkt naar de launch van de 360 en ps3 denk ik dat je nu ook niet de console perse al in huis moet hebben. Denk zelfs dat de overgang van de ps3 naar ps4 minder is dan van de ps2 naar ps3.

Ja, als je terugkijkt was er eigenlijk het eerste jaar na launch niet veel speciaals te spelen op de PS3, het zal ook een tijdje duren voordat de developers de mogelijkheden van de nieuwe consoles optimaal gaan benutten. Anderszijds is de architectuur erg dicht bij PC zodat er misschien sneller goede kwaliteit spellen de sprong maken door te profiteren van PC-ontwikkeling en port.

Ik begrijp dat Watch Dogs vooral is uitgesteld om de mogelijkheden van de nieuwe gen ten volle te benutten, dat lijkt me wel een mooi streven. Ben dan ook wel benieuwd wat ze ervan gaan bakken. Een retestrakke open world game zonder de scherpe randjes, daar heb ik wel zin in.

En iedereen die Watch Dogs op de ps3 gaat spelen is gewoon skraal.

Ik hoop dat binnekort Fallout 4 word aangekondigd rond die datum zal ik ook mijn Ps4 aanschaffen, wat jullie?

Fallout is inderdaad een titel waar ik hem voor haal. Tot dusver wacht ik ook even af, meeste titels zijn wat mijn betreft nog niet de moeite waard.

Ik ga ook nog even afwachten, de launch titels boeien mij niet. Mocht Grand Theft Auto V er ooit nog op uitkomen, dan haal ik 'm wel gelijk.

Ik heb hem al een tijdje in de pre-order, met name voor FIFA en uiteindelijk Killzone, maar vooral om het 'hebben van'.

Voor de geïnteresseerden hier nog een leuk filmpje met betrekking tot de playroom. Zou mij daar toch wel een dagje mee kunnen vermaken.

AvMerode
Was van plan om hem aan te schaffen, maar ga er waarschijnlijk 450-500 euro extra bij leggen zodat ik een zeer goede gaming pc voor mijn 42-inch plasma tv heb. Mijn oudere pc in combo met tv is namelijk niet meer zo sterk met de tegenwoordige games. Op deze manier spaar ik ook geld met videogames en geen maandelijkse account nodig voor online gamen (en pc heeft gratis mmo games). PC games zijn via tv ook erg strak in 720p (met medium-very high), dus als de videokaart verouderd is (na een paar jaar), kan ik nog steeds nieuwe pc games in 720p draaien. Op die manier kan de pc wel 5 tot 6 jaar mee (als het niet meer is).
Nieuwe PS4 games zijn nu al 10 euro duurder dan nieuwe ps3 games en geen zin om maandelijks voor online te gaan betalen (speel dan ook weinig online mp).
Wacht eerst nog ff met de nieuwe pc, maar ps4 komt in ieder geval niet meer voor mij.

Ik was ook van plan om de PS4 te kopen, maar wacht daar vanwege de aankondiging van SteamOS nog even mee. Als dat goed uitpakt, zou dat voor mij nog wel eens de overstap naar PC gaming kunnen zijn. PC gamen met alle voordelen, zonder alle nadelen.

Hier de review van Polygon. Overigens ook een indrukwekkend staaltje webdesign.

Voor mij duurt het overigens nog wel een jaar voordat ik een keuze maak. Op het moment is er voor zowel de Xbone als de PS4 niets beschikbaar wat de aanschaf van een nieuwe console het waard maakt, en ik denk dat het nog even duurt voordat dit het geval is. Ook hier is het voornamelijk twijfelen tussen een PC of een PS4.

Gelukkig nog zat titels te spelen voor mijn dikke PS3, die nog steeds loopt als een trein.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:29 uur

geplaatst: vandaag om 17:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.