menu

Platforms / PlayStation / Playstation 4

zoeken in:
Confusie schreef:
Dat is niet realistisch.

Daarom zij ik al, kon ik mijn naam maar veranderen in Hollywood Gamer. Ik had het uitgelegd, dus.

Winkelwagentje (moderator)
Was haast onvermijdelijk, de console reveal op E3. Maar het teasertje maakt me toch erg nieuwsgierig!
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QjXU1anoC5Y[/embed]

spelfreak
Marketing van Sony is wel zeer goed, ze krijgen je echt Pumped. Nu trekken ze ook weer aandacht, 1 dag voor het Xbox event. Slimme move.

Overigens had ik in mijn persconferentie overview bericht iets over de wereldwijde launch gezegd. Ik weet niet of jullie allemaal hebben meegekregen, maar er zijn blijkbaar nu problemen met een levering van ps4's. Dus een wereldwijde launch zal moeilijker worden, en waarschijnlijk zal Europa als laatste komen.
Hopelijk lost Sony dit probleem nog op, of misschien is het ook niet waar (het zijn maar geruchten).

Commentaar op Xbox eventjes snel: Ik vind wel dat Microsoft GEEN goede marketing heeft. Sony heeft mij echt opgewonden gekregen voor de persconferentie met look back videos enz.
Microsoft laat niks los... En ook de geruchten rond De nieuwe Xbox (always online drm, geen tweedehands...) helpen daar niet bij. Ze zullen (in een positieve zin) moeten verassen morgen.

Winkelwagentje (moderator)
Teasen kunnen ze als de beste. Ze weten wel hoe ze een lekkere hype op gang kunnen brengen.

Op het web is Sony zeer prominent aanwezig. Ze weten de doelgroep die geïnteresseerd is het 'PlayStation-brand' en zaken als E3 en hardware developments wel te bereiken. De marketing voor dit soort zaken is inderdaad wel zeer goed. Naar het grotere publiek toe kan de marketing echt wel een stuk beter. De matige Vita sales zijn daar naar mijn smaak ook mede het gevolg van. Zo af en toe zie ik eens een verdwaalde poster in een bushokje hangen, maar daar houdt het dan ook mee op. Zelfs bij Champions League wedstrijden o.i.d. zie ik nooit eens een ad voorbij komen, terwijl ze daar toch één van de grote sponsoren zijn...

Release is maar eventjes afwachten. Verwacht op E3 eigenlijk wel een datum voor de launch; iets specifieker dan "Holiday 2013".

Als je de video beneden nauwkeurig bestudeerd, stills knipt en editeert kun je volgens mij een goed goed idee krijgen hoe de nieuwe console eruit gaat zien. Alvast redelijk wat koel-sleuven gezien, hebben ze daardoor een ventilator kunnen vermijden? Lijkt me ook nogal hoekig.

Ik heb vandaag ook al wat mailtjes van Playstation gehad, ze proberen er echt alles aan te doen om te verhullen dat er een reveal van de nieuwe X-box vandaag plaatsvindt.

Is de 8 core van de ps4 krachtiger dan de cell chip van ps3? Ik had begrepen dat die cell chip bnog steeds krachtig is?

bettafish14 schreef:
Is de 8 core van de ps4 krachtiger dan de cell chip van ps3? Ik had begrepen dat die cell chip bnog steeds krachtig is?

Volgens mij zijn het dezelfde chips.

*: Edit sorry dacht ivm xboxone.

Volgens mij weet eigenlijk niemand hoe krachtig die cell chip is. Hij kan veel maar niemand perst het eruit. Maar op internet zie je wel dat hij iets sneller is (in flops) dan de chip die er nu in zit.

Dat vind ik dus zo apart, die chip is al 6jaar oud en is nu nog steeds krachtig maar indd hoe krachtig is die?

Die cell chip is gewoon een heel part ding. Die chip is puur ontworpen voor een console en kan je niet 1 op 1 vegelijken met een chip die in een pc zit. Wat ze er precies mee wilde gaan doen of konden doen wisten ze volgens mij zef niet eens toen het uitkwam. Hij kon ontzettend veel en snel data verwerken. Zelfs nu zou het nog een zeer aanvaardbare chip in een console of pc kunnen zijn. De chip was zijn tijd echt jaren vooruit maar niemand heeft de sleutel tot het maximale kracht kunnen vinden.

Die 8core die nu in de ps4 is zeker ook krachtig en is over 4 jaar nog steeds niet langzaam.
De technologie gaat tegenwoordig langzamer wat ook weer een voordeel is voor de consoles.

Ohja wat ik ook nog niet echt begrijp. Ps4 heeft 8gb gddr5 dat is snel begrijp ik? Maar hoe moet ik dat zien is dat alleen voor gamen of ook voor de achtergrond taken? Want X1 heeft 8 gb ddr3?

Zo ver ik het begreep is GDDR5 weliswaar specifiek voor graphische toestanden ontworpen geheugen, maar gaat in de PS4 voor werkgeheugen gebruikt worden. En dat impliceert dat alle applicaties ervan profiteren. Er is ook nog een support processor aan boord dacht ik, die achtergrond applicaties runt, maar die zal wel gebruik maken van hetzelfde geheugen. Heb nog geen gedetailleerde architectuur van de ps4 gezien dus zeker weet ik al dit niet.

Oke oke klinkt wel goed .Die support processor zal wel een single/dualcore worden toch?

Nog 14 uur en we zien eindelijk hoe de doos eruit ziet, samen met hopelijk nog heel wat andere smaakmakers...http://e3.eu.playstation.com/ Spijtig genoeg is dat net om 2uur 's morgens, kunnen ook nooit met Europa rekening houden.

Denk meer aan 3.00.

Ben benieuwd. We zien het morgen!

Microsoft is losgegaan met hun games, Sony al een beetje tijdens de reveal. Denk niet dat het een spektakel wordt, ben wel reuze benieuwd! Beetje laat dus morgen wel even terugkijken!

prijs is $399/€399. 100 euro minder dan de xbone.

(afbeelding)

En je kan je fysieke games gewoon weggeven, doorverkopen, uitlenen - en je hoeft dus ook niet eens in de 24 uur online te zijn

De keuze is nu wel héél erg gemakkelijk.

Wacht..wacht... lees ik nou goed dat als je online wilt spelen je ook moet betalen??

Ja. Voor mij geen nadeel. Doe ik al jaren.

Toch vies aangebracht, je moet goed opletten of je mist deze aanpassing in de aankondiging, want verpakt in de psn 'voordelen'. En het is toch wel een deal-changer, weer een reden te meer nog iets langer op de ps3 uit te zingen.

kiriyama
Voor mij is dat ook geen probleem. Ik weet in elk geval welke console ik dit jaar ga halen. Wel jammer dat er geen info over Deep Down/Dragon's Dogma 2 was. Had ik wel verwacht.

En nog steeds geen 'The Last Guardian.'

Grovonion schreef:
Toch vies aangebracht, je moet goed opletten of je mist deze aanpassing in de aankondiging, want verpakt in de psn 'voordelen'. En het is toch wel een deal-changer, weer een reden te meer nog iets langer op de ps3 uit te zingen.

Minder dan 5 euro per maand en je krijgt gratis spellen.

Ik denk ook dat ik voor de PS4 ga. Het betalen vind ik ook niet zo erg aangezien ik dat altijd doe met de Xbox 360. Wel jammer dat de One zoveel nadelen heeft. De nieuwe Ip's zien er namelijk best leuk uit. Ik ga echter toch voor de PS4, maar zeker niet op release.

tja 5 euro vind ik ook een beetje raar, maar goed het Plus account heefrt ook wel ontzettend veel meer voordelen dan die van de Xbox. Ik vind het alleen jammer dat je nu verplciht mee moet doen.

BTW wat ziet dit ding er afgrijselijk uit.

kiriyama
PS4 is ook nog eens regiovrij en de HDD kan vervangen worden.

Hoeveel HDD krijg je eiegnlijk bij die 399 euro?

Misschien dat het prijs verschil xbox one en PS4 opeens niet zo groot meer is.

kiriyama
Volgens mij 500GB. Lijkt me niet dat de XboxOne meer zal hebben op release.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:42 uur

geplaatst: vandaag om 19:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.