menu

Platforms / PlayStation / Playstation 4

zoeken in:
avatar van Sinner
Moet zeggen dat me dat niet eens zozeer is opgevallen die lage resolutie. Maar goed - ik ben niet zo van het hele resolutie 720/1080/4k gedoe en gebikker. Ben relatief vlug tevreden dus wat mij betreft kon het er zeker mee door voor een product dat nog volledig in zijn kinderschoenen staat. Als dit al het resultaat is van een eerste echte poging ben ik daadwerkelijk benieuwd wat we binnen een jaar of 5-6 te zien gaan krijgen.

Langdurig gebruik van VR stel ik me inderdaad wel vragen bij. Ik lijd namelijk aan epilepsie dus uren naar een beeldscherm staren is sowieso al een onderneming (en iets wat ik maar heel uitzonderlijk doe, meestal beperken mijn sessies zich tot een uurtje, hooguit twee, waarna ik verplicht een uurtje of meer moet afschakelen. Sessies van 5-6-7 uur zoals in mijn vroege jaren zijn er niet meer bij). Ik kijk er niet naar uit om met dat ding op mijn een aanval uit te lokken of dergelijks.

avatar van Rujar
Sinner schreef:
Moet zeggen dat me dat niet eens zozeer is opgevallen die lage resolutie. Maar goed - ik ben niet zo van het hele resolutie 720/1080/4k gedoe en gebikker. Ben relatief vlug tevreden dus wat mij betreft kon het er zeker mee door voor een product dat nog volledig in zijn kinderschoenen staat. Als dit al het resultaat is van een eerste echte poging ben ik daadwerkelijk benieuwd wat we binnen een jaar of 5-6 te zien gaan krijgen.

Langdurig gebruik van VR stel ik me inderdaad wel vragen bij. Ik lijd namelijk aan epilepsie dus uren naar een beeldscherm staren is sowieso al een onderneming (en iets wat ik maar heel uitzonderlijk doe, meestal beperken mijn sessies zich tot een uurtje, hooguit twee, waarna ik verplicht een uurtje of meer moet afschakelen. Sessies van 5-6-7 uur zoals in mijn vroege jaren zijn er niet meer bij). Ik kijk er niet naar uit om met dat ding op mijn een aanval uit te lokken of dergelijks.


Hoe hoger de resolutie des te rustiger het is voor je ogen. De Oculus Rift heeft een hogere resolutie en je merkt het verschl al aardig.

(Ik reageer als leek) VR kent helemaal geen diepte (voor je ogen althans) Ze wekken de suggestie van diepte en daar worden je ogen lui van volgens mij. Als je met een helm op speelt zit je constant op het scherm te kijken. Bij TV kijken of game op TV kijk je zo nu en dan wel vaker weg van het scherm.
Een eplileptische aanval wordt dacht ik veroorzaakt door flikkeringen/flitsen denk niet dat VR veel erger is dan een TV.

avatar van Grovonion
Ik dacht dat frame-rate belangrijker was dan resolutie. Als die te laag is kan dat misselijkheid erger maken, zou niet direct inzien waarom resolutie dat veregert?

avatar van Rujar
FF wat anders mijn oude PS account is zojuist gehackt. Er zijn ook heel veel melding van andere inmiddels!

Op zich is het in dit geval niet zo een heel groot drama, er zat geen paypal/creditcard of games aan gekoppeld. Gelukkig want mij nieuwe account heb ik dat dus wel!

Wel raad ik iedereen aan om de twee staps verificiatie te gebruiken. Zodra een onbekend IP-adres inlogt op je account, ontvang je een SMSJe en krijg je een code per sms toegestuurd om in te loggen.

Veel PlayStation Network accounts op dit moment gehackt | PlayStation 3 Nieuws - XGN.nl

Grovonion schreef:
Ik dacht dat frame-rate belangrijker was dan resolutie. Als die te laag is kan dat misselijkheid erger maken, zou niet direct inzien waarom resolutie dat veregert?


De beste combinatie is die van resolutie, latency en refreshrate. (al zal framerate ook meespelen)
Oplossing tegen misselijkheid bij VR | VR-NEWS.NU

Welke Ps4 is op dit moment de beste aanschaf? Ik zie termen als Pro, Slim, 500GB en 1TB voorbij komen. Wat is precies het verschil? Een wat oudere Ps4 500GB kun je op marktplaats al voor zo'n 200 euro vinden. De nieuwste Pro is nieuw zo'n 350 euro. Voor die 150 euro verschil zou ik dan eerder voor de oudere optie gaan. Of kun je daarmee, en met die 500GB, de spellen die volgend jaar uitkomen niet meer goed spelen?
Alvast bedankt!

avatar van Grovonion
rien.dekker, de pro is niet nodig in mijn ogen, behalve als je HDR iets zegt en je altijd op de laatste stand wilt zijn. Behalve de Pro is eigenlijk elke PS4 goed, maar ik zou wel 1TB aanraden, want die halve gig is toch wat krap. Ik zag laatst de 1TB met 4 spellen voor 299 bij real,- in Aken, en zoiets lijkt me een goede deal.

All Seeing Fish
Grovonion schreef:
rien.dekker, de pro is niet nodig in mijn ogen, behalve als je HDR iets zegt en je altijd op de laatste stand wilt zijn. Behalve de Pro is eigenlijk elke PS4 goed, maar ik zou wel 1TB aanraden, want die halve gig is toch wat krap. Ik zag laatst de 1TB met 4 spellen voor 299 bij real,- in Aken, en zoiets lijkt me een goede deal.


Ik wil vanavond ook een nieuwe Playstation kopen maar twijfel nog tussen een PS4 Slim 500GB voor 239 of toch een Pro voor 369.

- Ik heb geen 4K of HDR maar die komt er op den duur wel.

-Ben niet van de downloads

-Ben niet geïnteresseerd is virtual reality.

Dan zou je zeggen dat de Slim 500gb voldoende zou zijn maar ben aan de andere kant toch bang dat ik niet gelijk voor een Pro ben gegaan!

Iemand? HELP!!!!

avatar van Sinner
PS4 Slim met 1GB. Virtual Reality loopt ook prima op de 'normale' modellen. 4k is bullshit, tegen de tijd dat dit daadwerkelijk 'een ding' is zitten we weer een aantal jaren verder. Verder lopen blijkbaar een deel van de spellen daadwerkelijk slechter op de PRO. Plus het prijsverschil (kan je meteen enkele extra games kopen!). Keuze lijkt me bijzonder makkelijk.

All Seeing Fish
Tegen beter weten in is het toch de Pro geworden.

http://tegelizr.nl/tegeltjes/niet-omdat-het-moet-maar-omdat-het-kan.png

avatar van Grovonion
All Seeing Fish schreef:
Tegen beter weten in is het toch de Pro geworden.

(afbeelding)
Slechte keuze is het zeker niet, veel plezier ermee!

All Seeing Fish
Dank, liever iets te veel dan dat ik in de toekomst kans heb om te kort te komen.

avatar van Nomak
Helaas nog geen PS4 maar ondertussen wel een aantal spellen gekocht.
Opvallend en triestig dat men het blijkbaar niet meer kan opbrengen om een boekje bij het spel te doen.

All Seeing Fish
Hebben jullie dat nou ook met Playstation dat als je een app gebruikt waarbij je internet nodig hebt zoals de store of Netflix dat de verbinding heel vaak traag is?

kiriyama
Zelf nooit last van.

avatar van Grovonion
All Seeing Fish, ik gebruik netflix en Youtube dagelijks, en eigenlijk nooit last van trage verbinding. Heel af en toe heb ik bij het starten van een eerste film of serie bij netflix wat meer digitale ruis, alsof de bandbreedte lager is, maar dat verdwijnt steeds snel.

All Seeing Fish
Grovonion schreef:
All Seeing Fish, ik gebruik netflix en Youtube dagelijks, en eigenlijk nooit last van trage verbinding. Heel af en toe heb ik bij het starten van een eerste film of serie bij netflix wat meer digitale ruis, alsof de bandbreedte lager is, maar dat verdwijnt steeds snel.


Precies het laden van het aanbod daar kan het op vast lopen heel irritant!

Ik heb nu een proefmaand Playstation Now en het streamen van de games gaat net zoals bij Netflix en Videoland zonder problemen.

Ik moest helaas mijn Creditcard gegeven invullen voor die proefmaand maar dat heeft gewoon een half uur in beslag genomen door die traagheid.

avatar van Grovonion
Net update 4.5 aan het installeren, en dit lijkt een enorme verbetering!! Vanaf nu kun je externe USB HDD's aansluiten om games te installeren, gedaan met plaatsgebrek!

avatar van Sinner
All Seeing Fish schreef:
Hebben jullie dat nou ook met Playstation dat als je een app gebruikt waarbij je internet nodig hebt zoals de store of Netflix dat de verbinding heel vaak traag is?


Grappig. Ik lees dit net pas maar ik heb een bevriend koppel dat dus ook hetzelfde soort problemen als jou ondervind - ze gebruiken hun PS4 ook voor Youtube en Netflix, en ook echt wel veelvuldig (dus niet een half uurtje hier en daar - maar het ding staat letterlijk uren aan een stuk aan), en toevallig had een van de twee het hier vanmiddag over met de vraag of ik er al ooit van gehoord had. 'Of het precies wat langzamer opstart allemaal'. Je bent dus blijkbaar toch niet alleen.

avatar van Maiky
Is de PS4 nu eigenlijk backwards compatible? Kan ik de games die ik op de PS3 heb gedownload in de store ook gewoon spelen op de PS4? Ik overweeg een PS4, maar heb nog wat overtuiging nodig. Is het het überhaupt waard, aangezien ik me op de exclusives wil concentreren. Die nieuwe Dragon Quest ziet er bijvoorbeeld fantastisch uit. Ik had het ook elders op kunnen zoeken, maar om het forum in leven te houden plaats ik het gewoon nog 's.

avatar van Shinobi
Nee, gaat denk ik ook niet gebeuren. Qua games vind ik wel dat op dit moment de betere games op de PS4 uitkomen, kijk alleen al naar het eerste kwartaal van dit jaar. Al moet het natuurlijk wel in je straatje liggen.

avatar van Maiky
Toch zonde. Da's voor mij echt een spelbreker. Hoe interessant sommige exclusives ook zijn. Ik laat het maar even zo dan.

avatar van Sinner
Ik vind de huidige geruchten rond de PS5 trouwens ook weer geweldig. (ondermeer te lezen op Gerucht: analist meldt dat PlayStation 5 in 2018 lanceert • Eurogamer.nl - maar zowat iedere site heeft hier wel al gewag van gemaakt).

Ik ken zelfs al mensen die vol enthousiasme aankondigen dat ze 'niet kunnen wachten' en het ook wel 'tijd werd'. Want dat PS4 prul is nou tenslotte ook alweer 4 jaar op de markt.

avatar van Shinobi
Ik denk dat men bij de huidige iteratie blijft en eerder komt met een Pro Plus of iets dergelijks. Het zou in ieder geval een fout zijn om met iets nieuws op de proppen te komen, terwijl PlayStation nu zowat alleenheerser is.

avatar van Sinner
Ik kan me ook niet voorstellen dat men nou al zou switchen naar een PS5. Of zelfs een Pro Plus of zo. Maar goed - het doet wel weer hardnekkig de ronde. Dus ben benieuwd wat er van aan is.

avatar van Confusie
Mijn kaske was al weken niet meer aan geweest.

Nu daar toch maar weer eens een momentje.

Vers spelleke wadenkte.

Wil de controleur zowaar niet connecten.

Witte knipperinkjes verder niks.

Zag me alweer bijna een nieuwe controleur kopen.

En een ieder weet, leukere dingen om te kopen.

Leukere dingen dan een nieuwe controleur.

Wat te denken bijvoorbeeld van een kekke Star Wars wekker.

Maar dat terzijde want met name lastig in deze, dat je niet eens zeker weet waar het eigenlijk aan ligt.

Afijn ineens begint kaske te updaten, waarna de controleur het ineens toch weer doet.

Gelukkig maar.

Anders was ik er maar helemaal mee uitgescheeje denk.

Heel 't leven nie.

Allemaal veels te ingewikkeld zo.

Moet ik niet hebben.

avatar van pascal83
Wellicht niet helemaal het juiste topic, maar ik stel hier toch maar de vraag. Wat zijn echt goede / leuke online co-op multiplayer games voor de ps4? Bij voorkeur games waar de main storymode samen gespeeld kan worden. Alvast bedankt.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
pascal83 schreef:
Wellicht niet helemaal het juiste topic, maar ik stel hier toch maar de vraag. Wat zijn echt goede / leuke online co-op multiplayer games voor de ps4? Bij voorkeur games waar de main storymode samen gespeeld kan worden. Alvast bedankt.


Niet specifiek PS4 maar Lego-games lenen zich hier bij uitstek voor vind ik.

kiriyama
pascal83 schreef:
Wellicht niet helemaal het juiste topic, maar ik stel hier toch maar de vraag. Wat zijn echt goede / leuke online co-op multiplayer games voor de ps4? Bij voorkeur games waar de main storymode samen gespeeld kan worden. Alvast bedankt.


Op 23 Maart komt 'A Way Out' uit.

avatar van Shinobi
pascal83 schreef:
Wellicht niet helemaal het juiste topic, maar ik stel hier toch maar de vraag. Wat zijn echt goede / leuke online co-op multiplayer games voor de ps4? Bij voorkeur games waar de main storymode samen gespeeld kan worden. Alvast bedankt.

'Dead Nation' is leuk en eventueel 'Rocket League', al bevat laatstgenoemde geen verhaal.

Sinner schreef:
Ik vind de huidige geruchten rond de PS5 trouwens ook weer geweldig. (ondermeer te lezen op Gerucht: analist meldt dat PlayStation 5 in 2018 lanceert • Eurogamer.nl - maar zowat iedere site heeft hier wel al gewag van gemaakt).

Ik ken zelfs al mensen die vol enthousiasme aankondigen dat ze 'niet kunnen wachten' en het ook wel 'tijd werd'. Want dat PS4 prul is nou tenslotte ook alweer 4 jaar op de markt.


Nog drie jaar heeft Kodera tegen the wall street journal verteld.

Want.nl noemt het slecht nieuws, ik vind het prima, 4 a 5 jaar voor een cyclus vind ik wat aan de korte kant.

Drie jaar: Sony brengt slecht nieuws Playstation 5 - WANT

Gast
geplaatst: vandaag om 15:47 uur

geplaatst: vandaag om 15:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.