menu

Platforms / PlayStation / Playstation 4

zoeken in:
Volgens IGN zouden er dan weer geen specifieke / exclusieve games gaan worden ontwikkeld voor de PS 4.5. Er zou blijkbaar de optie bestaan om games in zowel 'base' als 'neo' te spelen (en oudere titels zouden de mogelijkheid krijgen om dit via een patch te doen) in de toekomst. Lijkt me een beetje ala PC - 'low' en 'medium'.

Zolang we maar niet nu zitten met een 'ps3.5' en de echte ps4 er nu aankomt want dan voel ik dus echt mijn kale kontje gekaaid.

Sinner schreef:
Volgens IGN zouden er dan weer geen specifieke / exclusieve games gaan worden ontwikkeld voor de PS 4.5. Er zou blijkbaar de optie bestaan om games in zowel 'base' als 'neo' te spelen (en oudere titels zouden de mogelijkheid krijgen om dit via een patch te doen) in de toekomst. Lijkt me een beetje ala PC - 'low' en 'medium'.

Tja denk dat het verschil ook wel mee gaat vallen, maar blijft evengoed een rare zet . Wordt pas vreemd zodra je echt wezenlijke verschillen gaat krijgen in de games.

Prima om een nieuwere versie te maken voor de VR en 4K, (al vraag ik mij af wie dat nu gebruiken?) maar hou je achterban tevreden. Ik vraag mij af hoeveel nieuwe spelers trek je naar je toe met deze nieuwe console ?

Sony zou de TV divisie een boost kunnen geven als ze de PS4.5 icm met 4K televisie gaan verkopen.

Rujar schreef:
Tja denk dat het verschil ook wel mee gaat vallen, maar blijft evengoed een rare zet . Wordt pas vreemd zodra je echt wezenlijke verschillen gaat krijgen in de games.

Nee idd. Ik vind dat dit soort beslissingen de huidige gen. een beetje eh...ondoordacht (?) of misschien als een haastklus (?) doet overkomen? Eerst Microsoft met zijn plotse ommekeer qua gebruik van de kinect (dat sowieso een grote grap is geworden), daarna de backwards compatibility en het porten van 'exclusives' naar Windows, en nu weer de Playstation 4.5. Een 'light' model met grotere opslag kan ik begrijpen maar dit doet allemaal aan alsof ze bij Sony en Microsoft een klein beetje stuurloos bezig zijn.

Sony wil koste wat het koste de eerste zijn met VR.

Ben benieuwd wat Microsoft gaat doen. Als ze slim zijn kijken ze de kat uit de boom. VR heeft nog weinig toegevoegde waarde voor een groot deel van de gamers.

Rujar schreef:
Ben benieuwd wat Microsoft gaat doen. Als ze slim zijn kijken ze de kat uit de boom. VR heeft nog weinig toegevoegde waarde voor een groot deel van de gamers.

Ben ik het mee eens. Het is te vroeg om plots VR te willen integreren in de huidige consoles. Dat staat nog in zijn kinderschoenen. Versta me niet verkeerd - ik ben volop voorstander van de ontwikkeling van VR - en ook ik heb mijn lol met de Samsung Gear of zelfs een simpele Google Cardboard box van 1 euro, maar ergens leeft de verwachting dat we plots volledige, schitterende virtuele werelden gaan beleven op de huidige generatie en dat gaat gewoon niet gebeuren.

Ik zou zeggen - dat ze daar nog een paar jaartjes mee wachten tot de volgende generatie en zich eens eerst storten op wat de dingen nu kunnen, want ik ben nog altijd niet volledig overtuigd van het nut om een nieuwe console in huis te halen. (en bvb het hele 'move' en 'kinect' gebeuren heeft ook wel al bewezen wat er gebeurt als men zich blindelings en ondoordacht stort in een nieuwe rage...helemaal niets).

Inderdaad, vergeet vooral niet dat VR nog een onbewezen idee is, gelijkaardig aan 3D op TV's. Dat was ook de grote hype maar moest uiteindelijk niemand echt hebben. Met als resultaat dat de meeste grote merken er vanaf dit jaar weer vanaf stappen. VR kan een succes worden, maar dat is alles behalve zeker.

Ik denk dan VR voor een volgende generatie is, je hebt echt wat nodig onder de motorkap om dit goed te kunnen draaien.

Ik zie hier het zelfde gebeuren als de eerste Kinect waarvan we dachten dat deze het zelfde kon wat de Kinect 2.0 pas waar maakte.

VR zal denk ik niet heel snel een flop gaan worden, met name omdat de toepassing heel breed gedragen gaat worden. (musea, concerten etc) Ik heb zelf zo'n cardboard voor de Samsung en daar heb je paar leuk horror filmpjes tussen zitten. Mensen zijn wel creatief en het geeft een nieuwe dimensie, maar een complete filmbeleving zal Ik zet wel mijn vraagtekens (een film/regiseeur moet je wel een beetje bij de hand nemen) evenals het langdurig gebruik van VR. Maar inderdaad de hudige generatie console en hardware zal het meer een nice to have zijn. Ik verwacht er nog niet veel van.

Nee idd. VR is in mijn ogen een medium dat ondanks dat het in de kinderschoenen staat zeer zeker wel potentieel heeft. Dat heeft het hele 3D televisie gebeuren niet, of althans niet in zijn huidige vorm, waar ze alweer vrij snel op een dood spoor mee zijn beland. (het is huilen met de pet op als de beste 3D nog altijd moet komen van Nintendo's 3DS). Voorlopig is het ook voor mij meer nice-to-have dingetje.

Grappig overigens inderdaad ik dit weekend voor het eerst last had van duizeligheid na het langdurige gebruik van zo'n cardboard brilletje. Na een half uurtje staan (dus niet zittend) spelen (een zombie en een space shooter) was ik toch wel eventjes uit balans. Ook de kat hielp overigens niet echt mee...

Dit zou wel eens best de nieuwe PS4-slim kunnen worden, die blijkbaar samen met NEO gaat verschijnen.

Winkelwagentje (moderator)
Zonde dat er nu weer een extra LED bar op de nieuwe controller zit bovenop het touchpad. Tenzij deze niet altijd aan staat natuurlijk.

Die constante LED achterop de controller is vervelend wanneer je in het donker zit te gamen en deze in de TV reflecteert. Kan ook niet uit en dient geen enkel doel. Ik wil minder LED, niet meer!

Winkelwagentje schreef:
Zonde dat er nu weer een extra LED bar op de nieuwe controller zit bovenop het touchpad. Tenzij deze niet altijd aan staat natuurlijk.

Die constante LED achterop de controller is vervelend wanneer je in het donker zit te gamen en deze in de TV reflecteert. Kan ook niet uit en dient geen enkel doel. Ik wil minder LED, niet meer!

Volgens mij willen ze die LED bar een functie geven (koppelen aan bijvoorbeeld je healthbar) Zijn niet echt features waar je wat aan hebt.

Die op de achterkant is te gebruiken icm PS4 camera.

Die led dient toch als vervanger van PS Move? Niet dat dat veel helpt, want move is ook zo goed als onbruikbaar. Behalve misschien voor VR-toestanden.

BTW, net na een 2 uur gamen sprong mijn PS4 plots uit, niet naar stand-by, maar zo alsof de spanning uitviel, wat niet het geval was. Iets later weer terug aangesloten en hij werkte weer.
Door de hitte buiten is het wel uitzonderlijk warm binnen, misschien dat hij door de hitte uitviel?

Iemand zoiets al voorgehad?

Remi
Nee, tot nu toe nooit problemen gehad met m'n Playstation 4

Ik heb het een keer gehad met mijn xbox 360. Dat was door warmte / te weinig aanvoer van koele lucht. Als de PS door warmte uit zou springen zou je volgens mij daarvoor eerst heel veel herrie moeten horen van de koeling.

Rujar schreef:
Als de PS door warmte uit zou springen zou je volgens mij daarvoor eerst heel veel herrie moeten horen van de koeling.
Dat doet hij eigelijk altijd wel ergens, zelfs als de kamer niet uitzonderlijk warm is, vandaar dat ik daar geen extra aandacht aan had besteed. Was toch raar, had even een kleine shock en vrees dat hem defect zou zijn, maar werkte gelukkig weer.

PS4 Pro: Specs, Release Date, and Price Confirmed - GameSpot

Vooral opvallend is dat er geen 4K blueray in zit. Had eigenlijk ook wel een SSD verwacht.

Mooie is dat iedere console HDR krijgt

Daarnaast is 4K een commercieel praatje. Het zal wel een 4K tv ondersteunen en upscalen en door de extra rekenkracht zal het er inderaad wel beter uit gaan zien, maar denken dat je hiermee 4k in huis haalt is onzin.

Als je nog geen PS4 hebt is dit inderdaad een nobrainer in de aanschaf. Ik denk niet huidge bezitters van een PS4 een overstap gaan maken.

Vergelijk specs:

The PlayStation 4 Pro vs. the original PS4: What's changed? - engadget.com

Rujar schreef:
Als je nog geen PS4 hebt is dit inderdaad een nobrainer in de aanschaf. Ik denk niet huidge bezitters van een PS4 een overstap gaan maken.

Denk je? Ik heb er geen maar met de opkomende PS4 exclusive Kingdom Hearts remix moet ik er toch aan gaan geloven.

Ik heb geen 4K TV dus ik dacht zelf aan de ook net aangekonigde PS4 Slim die rond de 100e goedkoper zal zijn en iets efficiënter dan de reguliere PS4 (dacht ik in ieder geval gelezen te hebben).

Nobrainer? Nee bedankt. Het ding kost nog altijd wat? 400? Ideaal instapmodel? Doe maar de PS4 light dan. 300. Misschien met wat geluk nog een aanbieding tijdens kerstmis en meer dan genoeg om de essentiele titels te spelen. In dat hele 'extra specs' en '4k' verhaal heb ik nog altijd bitter weinig vertrouwen.

4K verwacht ik ook niks van, maar met de pro heb je strask wel een keuze

- Spelen in 4K resolutie. (maar zelfde framerate PS4)
- Vebeterede graphics op 1080p (maar wel met zelfde framerate PS4)
- Hogere framerate op 1080p.

Vind dit wel fijn het is net even beter voor die 100 euro zou ik het niet laten. Daarnaast gaat Sony de ontwikkelaar verplichten om de Pro als uitgansgpunt te nemen.

Waarom denk je dat grote games (top titels) steeds uitgesteld worden?

Rujar schreef:
4K verwacht ik ook niks van, maar met de pro heb je strask wel een keuze

- Spelen in 4K resolutie. (maar zelfde framerate PS4)
- Vebeterede graphics op 1080p (maar wel met zelfde framerate PS4)
- Hogere framerate op 1080p.

Vind dit wel fijn het is net even beter voor die 100 euro zou ik het niet laten. Daarnaast gaat Sony de ontwikkelaar verplichten om de Pro als uitgansgpunt te nemen.

Waarom denk je dat grote games (top titels) steeds uitgesteld worden?

Ik denk dat het meer de Playstation exclusives zijn die ontwikkeld worden in native 4k en de rest van de games die ook op de One uitkomen gewoon upgescaled worden door de Pro naar 4K, pas als de Scorpio uit is zal de standaard verschuiven naar native 4k.

Ik ben alleen bang voor Nintendo dat als de NX in de buurt komt van de PS4 of One toch weer third party support zal mislopen door de ontwikkeling in 4K.

Ik denk dat 4K gewoon een grote leugen is en al helemaal een finale misser zal worden, zeker in de komende jaren. Daar zijn zelfs de ge-upgrade consoles wellicht nog niet klaar voor. Laat alles maar eerst eens netjes in 1080p draaien. Zelfs dat lukt NOG ALTIJD niet. En daar werden in de vorige gen. al beloftes over gemaakt. Daar hoeft Nintendo zich geen zorgen om te maken en mensen die een PS of Xbox gaan aanschaffen ook echt geen punt van te maken. Besides...hoeveel mensen gaan er nou echt nog eens investeren in een 4K televisie om te gamen? Niet bizar veel lijkt me. Zeker niet als je tegenwoordig erg degelijke toestellen kan kopen voor een relatief goedkoop prijsje.

Dus blijft over: hogere framerate of geoptimaliseerde games op 1080p. Of dat nou de moeite is?

Maar goed. Desalniettemin - als ik een console koop zal het allicht een PS4 zijn (momenteel nog altijd een twijfelgeval trouwens...ik weet niet of die handvol titels die ik wil spelen ook echt een investering van 300-400 euro waard gaan zijn).

Zelfs als de pro 4K zou kunnen weergeven dan moet je ook een TV aanschaffen in het duurder segment (dus 4.000 euro en daar boven) Ik zou sowieso wachten tot de volgende generatie en dan pas 4K gaan.

Rujar schreef:
Zelfs als de pro 4K zou kunnen weergeven dan moet je ook een TV aanschaffen in het duurder segment (dus 4.000 euro en daar boven) Ik zou sowieso wachten tot de volgende generatie en dan pas 4K gaan.

Vanaf 1300 euro heb je een 4K 46 inch met curved scherm die ruim voldoende is voor de PS4 Pro.

Klopt je hebt ze ook voor 600 euro. Maar al wil je optimaal genieten van 4K en HDR dan moet je daar wel voor betalen. Je moet echt naar een winkel gaan die deze schermen naast elkaar heeft staan. Met name een goede weergave HDR maakt echt een wereld van verschil en in iets mindere mate 4K. Met name de goedkopere modellen ondersteunen de huidige 4K standaarden en technieken niet. De meeste vanaf 2016 wel volgens mij alles van voor 2016 zou ik echt laten checken, maar het zou zo maar kunnen dat deze schermen de Pro niet eens ondersteunen.

Rujar schreef:
Klopt je hebt ze ook voor 600 euro. Maar al wil je optimaal genieten van 4K en HDR dan moet je daar wel voor betalen. Je moet echt naar een winkel gaan die deze schermen naast elkaar heeft staan. Met name een goede weergave HDR maakt echt een wereld van verschil en in iets mindere mate 4K. Met name de goedkopere modellen ondersteunen de huidige 4K standaarden en technieken niet. De meeste vanaf 2016 wel volgens mij alles van voor 2016 zou ik echt laten checken, maar het zou zo maar kunnen dat deze schermen de Pro niet eens ondersteunen.

Ik heb de Playstation Pro en VR voor de zekerheid in de pre order staan bij Bol,
misschien dat ik het zooitje aanschaf.

Ik had eigenlijk willen wachten op Nintendo maar daar kan je op blijven wachten.
De Xbox Exclusive heb ik op Gears of War 4 na erg weinig mee en bovendien kan ik deze in nog mooier beeld op mijn PC spelen.

Als ik besluit de Pro echt aan te schaffen komt er waarschijnlijk tot nu toe één van deze TV's in huis SAMSUNG UE49KS9000, SAMSUNG UE49KS7500.
De Playstation VR heb ik toch nog erg mijn twijfels over, 400 euro is een hoop geld voor iets waar nog weinig goede content voor is, en waarschijnlijk komt er na een jaar al weer een verbeterde versie met 4k ofzo.

All Seeing Fish schreef:
(quote)

Ik heb de Playstation Pro en VR voor de zekerheid in de pre order staan bij Bol,
misschien dat ik het zooitje aanschaf.

Ik had eigenlijk willen wachten op Nintendo maar daar kan je op blijven wachten.
De Xbox Exclusive heb ik op Gears of War 4 na erg weinig mee en bovendien kan ik deze in nog mooier beeld op mijn PC spelen.

Als ik besluit de Pro echt aan te schaffen komt er waarschijnlijk tot nu toe één van deze TV's in huis SAMSUNG UE49KS9000, SAMSUNG UE49KS7500.
De Playstation VR heb ik toch nog erg mijn twijfels over, 400 euro is een hoop geld voor iets waar nog weinig goede content voor is, en waarschijnlijk komt er na een jaar al weer een verbeterde versie met 4k ofzo.

Je moet vooral kijken naar de tv die een 10-bit scherm heeft. Veel 'oude' schermen hebben 8-bit. Het kleurenbereik van 10-bit is echt velen malen groter. Moet je maar even googlen wat het verschil in aantal kleur is. Een 10-bit heeft een hoger contrast (groot verschil in de intensiteit van wit en zwartwaarde) het zal meer detail opleveren (in de helderen/donkeren delen van het scherm). Wil je echt gebruik maken van HDR pak dan altijd een 10 bit paneel.

Comparison between: 48.5" Samsung UE49KS7500, 48.5" Samsung UN49KS8500, 48.5" Samsung UE49KS9000 - displayspecifications.com

KS7500 heef 8 bit... raar want de link die jij opgeeft zeggen ze dat de TV 10 bit-heeft... Zou wel het prijsverschil verklaren, maar dat zou echt misleiding zijn. Zou het ff checken bij Samsung zelf.

Eindelijk eens de mogelijkheid gehad om die VR bril uit te testen. Ook nog in de optimale setting, was een race game met stuur en bijbehorende stoel / gaspedalen. Ik was toch behoorlijk onder de indruk. Had niet verwacht dat het allemaal toch zo vlotjes zou lopen en met zo'n kwaliteit.

Het vervelende is de lage resolutie. Ik word misselijk maar het schijnt dat je door veel te spelen er vanzelf aan gaat wennen.

Ik vraag mij wel af wat het langdurig gebruik van VR met je doet. Je krijgt al vierkranten ogen van het staren naar je beeldscherm.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:36 uur

geplaatst: vandaag om 09:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.