menu

Platforms / PlayStation / Playstation 4

zoeken in:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=IXTqTDIARw8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

Hoogstwaarschijnlijk de PS4? Let's speculate er op loose!

spelfreak
Zou niet slim zijn, er komen dit jaar nog veel ps3 games uit, en als ze de ps4 aankondigen zullen veel gamers die games laten liggen om te sparen. Ook heeft Kaz Hirai gezegd dat ze microsoft eerste gingen laten zijn.
Van mij hoeft die hele nieuwe generatie sowieso niet. Ben blij met ps3 en x360 en het ziet er allemaal nog goed uit. Voor mij mogen ze wachten tot 2015

Het wordt echt tijd voor nieuwe console hardware, de huidige xbox is al acht jaar oud en de meeste consoles games zijn al niet meer in HD en je mag al blij zijn met 30 fps. Er moet echte nieuwe consoles komen zo snel mogelijk, ze houden al de vooruitgang tegen voor games. Nee, deze is generatie duurt al veel te lang. En het is al verrassende dat ze moderne games kunnen draaien.

Twee totaal verschillende gedachtes.
Buiten de PS4, wat kan het anders zijn?
Een soort Kinect achtig nieuw ding voor de PS3?...

spelfreak
Een soort Kinect achtig ding voor de PS3 bestaat al. Het heet de Ps Eye.
Nee, ik denk niet dat het de ps4 is, ik denk meer aan een add-on. Wel een groot ding (Als in, belangrijk, niet als in oppervlakte XD) Mischien een nieuwe service, of iets dergelijks. Maar mischien is het ook niks speciaals. Weet je nog toen iedereen zich afvroeg wat - later bleek- de "Micheal" commercial te zijn. Kan heus weer zoiets zijn.

Ik zou daadwerkelijk geen idee hebben wat voor add-ons de Playstation hiermij zou kunnen krijgen. En het lijkt me dan sterk dat die zo groot is dat er helemaal zo'n aankondiginging moet komen voor misschien een nieuwe service? Dat lijkt me reuze overdreven. Ik zet mij in op de nieuwe Playstation in ieder geval!
Helemaal omdat het al een tijdje duidelijk was dat nu wel alles uit deze generatie consoles in gestrokken kwa grafisch niveau.

Maar er zijn natuurlijk genoeg argumenten en feiten die er op duiden dat dit helemaal niet de nieuwe PS4 is. Ben reuze benieuwd in ieder geval!

Winkelwagentje (moderator)
Doen al diverse plaatjes de ronde van een prototype controller. Met bovenaan een touchpad en de functies van de Move controller geïntegreerd.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.gamesmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/J2n6vky.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

Hopelijk komt die PS4 er heel snel. Ik koop het toch pas bij de release van Street Fighter 5 wat nog een paar jaar zal duren, en dan is de prijs gelukkig al gezakt. Voor de rest is er voor mij geen enkele reden om een PS4 te kopen.

spelfreak
@Winkelwagentje

Die controller ziet er vrij goed uit, al betwijfel ik of het legit is. De d-pad ziet er beter uit dan nu iig, en ook convex i.p.v concape vindt ik fijn . De touchpad weet ik nog niet wat ik er van vind... We zullen zien.

@Nomak

Ik denk (na de nintendo direct van gister) dat ik sowieso een jaartje met mijn wii u en 3ds doe (Naar 3ds XL upgraden.) en mijn collectie daar alvast zo compleet mogenlijk maak. En eer ik dan de ps4 heb, komen er iig ook wat goeie spellen (na een jaartje) voor uit.

Controller is inderdaad legit, natuurlijk nog niet het uiteindelijke, maar die bevestiging is er al. Overigens is de kans nu wel bijna zeker dat de Playstation 4 dus wel aangekondigd gaat worden de 20e.

In deze n8w8 van de PU staat wat info en video's van Sony over de Playstation bij elkaar.
Meer PlayStation 4 aanwijzingen | Power Unlimited - pu.nl

Dus, nog even wachten en dan gaan we hoogstwaarschijnlijk de eerste next-gen aankondiging beleven!

spelfreak
En nu sony zijn ps4 gaat aankondigen (Ik ben er nu toch wel van overtuigd dat ze dat doen. Na al die hype veroorzaken...) Denken jullie dat microsoft haar nieuwe xbox ook sneller zal aankondigen. Of zal dat gewoon een e3 aankondiging worden? Ik denk wel nog e3. Wat denken jullie?

Ook op FT zijn ze er zeker van
Sony kondigt 'Playstation 4' woensdag aan - FilmTotaal filmnieuws

Dus, ben reuze benieuwd. Microsoft zal ook wel volgen, waarschijnlijk op de E3, maar we zien het dan wel!

Met al die filmpjes van de laatste tijd waarin er terugkeken wordt op de oude consoles kan het bijna niet missen, aankomende woensdag wordt gewoon de PS4 aangekondigd.

Nog 9 uren en dan weten we het, hopelijk geen teleurstelling, maar de verwachtingen zijn o zo groot...

Ben benieuwd hoeveel we krijgen te zien.
Krijgen we de PS4 zelf ook in zijn geheel te zien? De features en mogelijkheden? Hoeveel krijgen we dan al te weten. Nog even wachten!

Ik zit er klaar voor, en er gaan op het nippertje nog een shitload aan geruchten, zoals onder andere gameplay beelden van GTA5 omdat Rockstar ook aanwezig is. Natuurlijk denk ik niet dat dat gaat gebeuren.

Diablo 3 op de PS4.

Echt ik heb net 2 uur van me tijd verspild Wat is dit ik heb niks gezien behalve iets van Killzone maar ja dat is alles gezegd. O ja ik heb ook Diablo 3 gezien op de pc . . . . .

Kortom je doet een wereldwijd broadcasten over Ps4 het enige is een controller dat ik heb gezien. De rest vind ik gewoon nog ongeloofwaardig. Sommige dingen kan een Xbox360 en Ps3 ook aan. Anyway nu ben ik wel benieuwd wat Xbox doet. Gaan ze ook zo mysterieus houden wat playstation nu net heeft gedaan. Ik heb geen Ps4 gezien en mensen downloaden/stoppen de cd in de gleuf en dan zien ik het. Zo iets heet een demonstratie. Bijvoorbeeld ook met de demo Watchdogs het kan ook op de pc/ps3/xbox360 gedraaid zijn.

Ik weet het niet op dit moment. Ik kan nog beslissingen maken eigenlijk. Ik voel op dit moment clap clap . . . . clap. ... bravo voor het verspillen van me tijd. Waarom een persconferentie houden terwijl nog alles zo geheimzinnig is.

Ik ben na een half uur gaan slapen, ik dacht de flavour van de show wel gezien te hebben en de andere details later te lezen. Anderszijds hebben ze toch wel het een en ander losgelaten, redelijk gedetailleerde specs (GDDR, 8GB ervan, x86 architectuur etc.), een bevestiging van de verschijningsperiode, de nieuwe controlleretc.. Veel ervan is gewoon een bevestiging van de geruchten, maar dat moet ook gebeuren.

Ach een console is zo goed als de developers zijn.

Als ik eerlijk ben vond ik het niet echt al te bijzondere persconferentie. Weinig verrassingen en dingen (Watch Dogs en Final Fantasy) die we al gezien hebben.

Ze hebben Microsoft in ieder geval wel gewaarschuwd nu, op de E3 moeten ze nu wel gaan knallen.

PlayStation 4? Is dat niet dat dikke peuter speeltje? Ga toch weg man! Wat een enorme teleurstelling is dat voor mij. Te belachelijk voor woorden! Ik had meer op deze eisen gehoopt:

- Elke game is altijd 3D met zeer hoge graphics.
- De Duelschock moest net zo dun zijn als een smartphone en de knopjes moeten zo fijn en dun aanvoelen dat je ze maar net hoeft aan te raken. Daarbij moest the touchpad aan de achterkant zijn en op de voorkant een touchscreen beeldschermpje.
- Zeer mooi design.
- Geen discs meer voor games maar kleine kaartjes die je maar een keer kunt gebruiken en staat the game gelijk alleen op jouw PlayStation 4. Zo kan er niet worden gekopieerd etc.

Ik hoop dat de console zelf er beter uit gaat zien dan dat amateuristische dikke speelgoed.
Het kan allemaal een stuk Realistiser. Laten we het hopen!

Ps: Dat aplaus was niet echt goed te noemen tijdens die persconforentie. Logisch...

Diablo 3.

Joepie?

Tegen het eind van het jaar al schijnbaar.

Hm, ik weet het nog niet zo.

Misschien ga ik deze keer wel voor de nieuwe Xbox.

Maar dan moet het wel echt een hele geile doos worden.

Jij wilt dus dat de dualshock zo dun als en smartphone is en dat je de knoppen alleen hoeft aan te raken?

Dit lijkt mij ongelovenlijk brak spelen, ten eerste, die controller moet goed in je hand liggen, dikte en vorm is belangrijk, dus zowieso niet plat! Ten tweede, bij gamen speelt het beter om knoppen in te drukken in plaats van aanraken. Een touchpad achtige controller lijkt mij dus 3x niks..

*3D Is uit de mode Realistic Gamer.
*De Dualshock is al prima zo, ik zie dat ze eindelijk wat aan die shoulder buttons hebben gedaan.
*Geen dics, maar kleine kaarten lijkt me een no-go. Aangezien Sony er baat bij heeft dat Blu Ray wordt gebruikt.

Geen discs zou ik helemaal niet goed vinden, en 1 malig gebruik zou al helemaal belachelijk en hatelijk zijn. Dan wordt niet alleen de tweedehands-markt helemaal vermoord maar dan kunnen ze evengoed geen retail-versies meer maken. Een controller die alle eigenschappen van een smart-phone heeft? Da's net helemaal niet de bedoeling van een xbox of ps3, die net een toegevoegde waarde moet brengen tov handlhelds en mobiele games.

Realistic Gamer schreef:
PlayStation 4? Is dat niet dat dikke peuter speeltje? Ga toch weg man! Wat een enorme teleurstelling is dat voor mij. Te belachelijk voor woorden! Ik had meer op deze eisen gehoopt:

- Elke game is altijd 3D met zeer hoge graphics.
- De Duelschock moest net zo dun zijn als een smartphone en de knopjes moeten zo fijn en dun aanvoelen dat je ze maar net hoeft aan te raken. Daarbij moest the touchpad aan de achterkant zijn en op de voorkant een touchscreen beeldschermpje. *

Eist dit.
Noemt zichzelf "Realistic Gamer".

Ja maar jongens... Vinden jullie dan niet dat alles een beetje eentonig word? Ik vind het allemaal niet zo spectaculair hoor!!! Over de PS3 droomde ik altijd om die console ooit te krijgen, maar deze... Er was veel veranderd ten opzichte van de PS2 en de PS4 is niet zo gek veel veranderd. De PS4 kun je zelfs een verbeterde PS3 noemen.

Ps: Over mijn naam... Tsja, Ik had mezelf Hollywood Gamer moeten noemen, maar ik wist niks beters op dat moment. Omdat ik helemaal gek ben op de Uncharted-Serie en toen der tijd veel over realisme gepraat werd over de Uncharted-Serie dacht ik ''Dan speel ik realistische spellen, dus nu in het engels: Realistic Gamer.''

Dat is niet realistisch.

spelfreak
Jullie kunnen het allemaal afzeiken, maar geef toe, 70% gaat hem toch wel halen, als al niet direct, dan na een prijsdaling. Ik heb al 2 daagjes gewacht met mijn mening, zodat het rumoer een BEETJE is gaan liggen en dit is wat ik ervan vindt:

MENSEN MOETEN STOPPEN MET ZEIKEN.

Ok, ik wil jullie niet afkraken natuurlijk, dit is een discussiesite, en ik vind ook best dat mensen mogen discusieren hoor, maar ik heb het gevoel dat, vooral op engelse sites, er veel te serieus over gedaan wordt. Mensen zijn blijkbaar vergeten waar het allemaal om draait: Gewoon fun hebben. Bij sommige youtube vids (De nieuwe trailers enzo) heb je echt mensen die zo een bericht plaatsen: "OMG NEW PLAYSTATION, I CAN'T WAIT! Sure, some features aren't reallt good but who cares". Kijk, met zo'n mensen kan ik praten, en als ik op ze reageer, zijn dat meestal ook de mensen met wie je een normale discussie kan voeren. Maar je hebt ook: "OMAHGAD PC IS SO MUCHHH BETTAR". QUE the flameware.

Anyways dat is mijn rant daarover, ik werd er gewoon een beetje gek van, en ik denk dat ik dat hier wel kwijt kan, zonder al te veel,negatief, commentaar te ontvangen.

Wat ik over ps4 denk:

De nieuwe controller:

Het ziet er goed uit voor wat hij hoort te zijn: Het lijkt een controller die goed in de hand ligt. Qua vormgeving is er niet al te veel verandert t.o.v. vorige dualshocks. De stick zijn concave, wat voor mij positief is, ik vind dit fijner! Ook de triggers zijn aangepast, waarover ik, verrassend genoeg, niet veel hoor (Aangezien iedereen zeurde over dualshock 3 triggers...). Alweer, ze ZIEN er beter uit.

Maar waarschijnlijk de belangrijkste: De "share" knop. Nou... ik weet het niet, het is een goed idee, maar ik ben bang dat deze knop na 5 keer te gebruiken, nooit meer aangeraakt wordt. Dit is wel goed als je iets cools hebt gedaan in een game, en als dit er niet was, het nooit door andere mensen gezien wordt. We zullen zien hoe dit uitwerkt. (Al ben ik bang dat, als dit met youtube werkt, youtube helemaal ondergespamt wordt...)

Ook heb ik gezien dat er een options knop was (wat ik nog niemand heb zien vermelden... ) Opzich wel handig, maar het verandert niks in de manier van spelen. Wat direct de reden is dat niemand het vermeldt.

De light bar.... Nee.... Gewoon nee. Dit is net zoals sixaxis, iets wat first party's gebruiken in de eerste 2 jaar van het systeem, daarna wordt het amper gebruikt. Ik weet niet waarom ze doorgaan met dat move-gedoe. Ook de nieuwe eye-toy (het is GEEN kinect rip-off, heel veel mensen zeggen dat ze microsoft na-apen... nee, microsoft heeft ps nagedaan met eye toy) Kan me niet trekken. Maar voor casual gamers.... ok.

Touchpad: Een kleine leuke toevoeging, en je kan altijd leuke dingen doen met een touchpad. Al heb ik wel zoiets dat het wel klein is. Ook heeft dit de start en select knoppen weggehaald... wat ik raar vind

Nog eens: zo een controller moet je in je handen hebben om te weten hoe het is, we zullen zien.

Gaikai:

Gaikai is geiintregeerd in de ps4, iets waar Sony een voordeel op heeft op Microsoft. Als ze dit voordeel goed gebruiken kan Sony Microsoft echt wat sales afnemen.

-Je kan spellen spelen terwijl ze downloaden. Weg met wachten.

Als ze afspraken nakomen:

-Ik vind het jammer dat de ps4 niet backwards compatibale is, maar als het waar is wat ze zeggen, is het niet zo erg. Dit is dat je ALLE ps1,ps2 en ps3 spellen kunt streamen via the cloud. Als dit gebeurt, zou dit serieus cool zijn. zeker als Sony een manier bedenkt, dat je gekochte ps3 spellen, gratis kan downloaden.

-Alle spellen streamen naar Vita via Wi-Fi of The cloud. Ook cool zou zijn als ze meer cross-platform kopen deden.

-Live streamen via Ustream, dit is ook zeer goed bedacht! Handig als je niks te doen hebt, dan kijk je gewoon even naar je vriend terwijl hij/zij aan het streamen is. Wat nog leuker is: je kan live inspringen in de game als je niet verderkomt!

Toen kwamen de developers en de game, ik ga niet game voor game overlopen, want dat is overdreven. Ik zeg dit: zelfs op 720 p zien spellen zoals Infamous: Second Son en Killzone 4 er beter uit dan ik had kunnen bedenken. Zoals al vaker gezegd: het is geen grote stap voorwaards met graphics, maar wel met details. Zoals prachtig getoond werd door Quantic Dream. Vooral de twee eerder genoemde games zien er goed uit, en zal ik halen zodra ik de ps4 heb.

Hierdoor bedenk ik dat ik niet over de specs heb gepraat. Kijk die x86 cpu zegt me niet veel, ik weet dat het waarschijnlijk goed is... maar dat is het. De gpu houden ze nog verborgen. Maar vooral de 8Gb ram is belangrijk. De ps3 had 512(?) Mb, dus dit is een zeer goede update. Eindelijk sneller tussen menu's als je een game aan het spelen bent. Zelfs op pc kom je amper games tegen die meer nodig hebben dan 4gb. Dus ik denk dat ze wel goed zitten.

Dingen die niet aangekondigd zijn, niet hebben kunnen zien:

De console zelf: Whatever,... Zoals ze zeiden: "It's just a box". Het maakt niet uit hoe het eruit ziet (Ja het moet een beetje mooi eruitzien.. maar dat zal ook wel zijn) Het gaat erom wat het doet.

De prijs: Had je kunnen verwachten, dat dit niet aangekondigd ging worden, ze wachten eerst tot het verder in development is, en mischien tot de nieuwe xbox een prijs heeft. Al denk ik dat de geruchten waar zijn: Twee sku's voor 423 en 523. Waar vooral het verschil gaat liggen in Hard drive ruimte denk ik. Nu gaikai en downloaden zo belangrijk is geworden... wordt er een 500 GB en de ander 250 GB (Of 320 GB).

Release datum: Er is een "Holiday 2013" Release genoemd, dit zal zeker waar zijn voor Amerika en Japan. Maar ik vrees ervoor dat wij hem later krijgen. (Echt stom, want in europa worden meer playstations verkocht dan waar dan ook) Er is hier commentaar op gegeven: Dat ze alles zouden proberen om een wereldwijde launch te doen en ik hoop dat dat lukt.

Ik zal proberen genoeg te sparen om hem bij launch te halen (Als ik geluk heb kan ik hem dan samen met een Vita halen!) want ik ga hem sowieso halen. Een week geleden gaf ik nog niks om de achste generatie... maar nu kan het niet snel genoeg komen. (Bij wijze van... want wacht toch maar tot kerstmis, dan kan ik hem bij launch halen!)

Ik heb veel vergeten, ben ik zeker van, maar dit bericht is lang genoeg, en we zullen allemaal wel zien hoe de volgende generatie verloopt.

THE NEXT GENERATION IS NIGH! MY BODY IS READY!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:13 uur

geplaatst: vandaag om 00:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.