menu

Platforms / PlayStation / HDTV zonder input lag voor de PS3

zoeken in:
Zoals U al ziet in de titel, ben ik op zoek naar een HDTV zonder input lag.

Het maakt in principe niet zoveel uit hoe groot hij is, het budget ligt rond de 400-550 euro.

Heeft U enig goede HDTV's die U kent, ik zou het graag horen.

Lukas.

Taken
Loop even mee naar achten dan laat ik U een paar modellen zien

Taken schreef:
Loop even mee naar achten dan laat ik U een paar modellen zien


?

Taken
Je bent te formeel alsof je een winkel binnen loopt

[quote]Taken schreef:
Je bent te formeel alsof je een winkel binnen loopt [/quote

haha sorry macht der gewoonte.

bol.com | Samsung S27B750V - 27 inch LED 1 920 x 1 080 / 2 ms / HDMI / Mega Contrast,...


Ik had deze op het oog, er staat dat de responstijd 2 ms is, is dat dan ook de input lag?

AvMerode
Had 4 dagen geleden hier een heel lang bericht neergezet, maar toen ging er iets mis met het laden van de site na bericht plaatsen.
Had het toen perfect uitgelegd en alles, maar goed, hou het nu kort.

1920 x 1080 (full hd) is geen must als je de tv grotendeels voor ps3 gebruikt.
Meeste ps3 games zijn 720p en dat is een hd-ready tv ook.
Daarnaast heeft een hd-ready tv ook gewoon een overscan functie waarbij je door middel van een hdmi kabel gewoon 1080p beeld kunt ontvangen met console (in dit geval ps3) games en blu-ray films.
Milliseconden (ms) zegt trouwens nog niks, het komt veel meer bij kijken en alleen specs kunnen je daarbij niet bij helpen.
Het is een kwestie van googlen en amazon.com/uk, kieskeurig.nl of tweakers.net erbij pakken voor user scores en reviews.

Maar ik kan je wel zeggen dat hd-ready plasma tv's geen input lag hebben.
Daarnaast zijn hd-ready plasma tv's niet super duur, ligt vaak bij de 370-500 euro.
Maar dan moet je wel voorzichtig zijn met inbranding. Dus als ie even niet word gebruikt, scherm uitdoen.
Maar er zijn ook hd-ready Panasonic neo plasma tv's van rond de 500 euro.

Als je wel een LED/LCD tv wil, kun je het beste een Samsung of Panasonic aanschaffen. Namelijk beste ervaring mee.
Qua beeldkwaliteit is Panasonic de scherpste en mooiste.
Ook qua helderheid en contrast is Panasonic de beste dankzij hun ips techniek met lcd/led tv's.

avatar van Rujar
Hoe meer extra functies (beeld verbeteringen zoals dynamisch contrastverhouding etc) er op een LCD TV zitten hoe meer lag je hebt. Samsung heeft een goede gamemode op de tv zitten, die schakelt al die functies ook automatisch uit. Panasonic geen ervaring mee.

AvMerode
Zowat alle tegenwoordige plasma en lcd tv's hebben gamemode functie.
Mijn panasonic lcd heeft er auto al geen dynamisch contrast ingebouwd.
Mijn LG plasma hd-ready tv wel, maar gamemode verhelpt dat probleem.
Ikzelf heb hem alleen zelf ingesteld, dus kijk hier helemaal onder voor settings. (werkt ook voor lcd/led tv's)
Panasonic gebruikt dus ips techniek en dat betekend dat de kijkhoeken perfect zijn. (vanaf de boven/onderkant en zijkanten blijft het beeld scherp en helder)
Met plasma tv's is dit precies dito.
Wat met LCD/LED tv's trouwens minder is, is dat er vaak tru-motion (maakt lg en samsung gebruik van in dit geval) inzit waarbij het beeld word versneld en zogenaamde 100hertz moet voorstellen.
Deze tru-motion (of hoe het dan maar op dat moment word genoemd) kun je met LCD tv's gewoon beter uitzetten.
Hieronder settings:

- Als je ps3 in hdmi 1 hebt aangesloten (bijvoorbeeld) kun je naar input/invoeglijst gaan en hdmi 1 als pc zetten/benoemen. (dus geen game of film etc.)
Dit zorgt ervoor dat beeldverhouding correct word weergegeven.

In beeldsetting via afstandsbediening.
- Beeldverhouding = 16:9
- Beeldmodus = standaard (maar je kunt ook game doen)
- Contrast = 50 (met plasma tv's is dit 50, met lcd kan dit 90, 100 of wat dan ook zijn)
- Helderheid = 50 (met plasma, met LCD kan dit veel hoger zijn als je wilt)
- Scherpte = 65
- Dynamisch contrast = uit
- Dynamische kleuren = uit
- Ruisonderdrukking = uit
- Gamma = Medium
- Zwart Niveau = laag
- Filmmodus = uit
- Kleurbereik = breed
- Randen verbeteren = uit

En tru-motion of wat dan ook voor speciale techniek uizetten als je onnatuurlijke beeldversnelling ziet.
Panasonic gebruikt niet dit soort techniek, dus dan zit je al aardig goed.

Dank je wel! dus je raad aan om een panasonic tv te halen? Heb je zelf nog ervaring met goede Panasonics zonder input lag? @avmerode

AvMerode
Ikzelf heb een 5 jaar oude panasonic lcd hd-ready (die gewoon normale dv'd's en zelfs 1080p weergave mooi weergeeft) met weinig input lag.
Daarnaast heb ik bij bcc en andere winkels bepaalde Panasonic lcd's en plasma tv's uitgetest en er was 1 hd-ready plasma bij die oogstralend was.
Ik had toen een slechte aankoop gedaan (kocht een brakke sony lcd met teveel input lag en image trailing etc.) omdat ik een week moest wachten op de panasonic plasma tv.
Had ik nu maar die panasonic gekocht, maar dat is achteraf.
Ikzelf heb nu een LG plasma hd-ready tv die best mooi en strak is met games, maar absoluut minder is dan de meeste panasonic hd-ready plasma tv's.
Panasonic is veel scherper/strakker en feller in kleur en helderheid.
Maar ik ben verder niet bekend met samsung plasma tv's, maar die schijnen ook gewoon goed te zijn.
Wat ik wel weet is dat pansonic plasma en lcd tv's meer stroom vreten dan samsung en lg.

Ik heb hieronder een goede plasma samsung gevonden met goede scores via amazon etc. en daarnaast ook goede specs.

PS43D450

Heb hem op prijzen gesorteerd en er zijn 4 winkels die hem hebben.

Dus dat is in ieder geval een goede keus.
Maar je kunt zelfs ook snoopen via Link (aan de linkerkant van site staat merk en dan kun je ook gelijk plasma tv's van die merken bekijken).

Ik denk toch dat ik voor een iets kleiner exemplaar ga, want ik zit er denk ik niet zo heel ver vanaf.

AvMerode
Plasma tv's zijn minimaal 42-inch, maar geloof me, daar wen je aan. (eerst lijkt het heel groot)
Maar ik zie trouwens wel een goedkope full-hd 32-inch samsung LEDtv (plus game mode), krijgt ook goede scores en aardige specs. Hier: Link en voor meer winkels deze link gebruiken.
Voor de rest kom je er denk ik wel uit met beeldsettings info etc. dat ik hier heb geplaatst.

Inderdaad, heel erg bedankt voor je hulp! waardeer ik .

In Overigen > Algemeen > tv kopen voor ps3:

Hallo allemaal ik wil een tv gaan kopen. Ik wil op die tv eigenlijk alleen mijn ps3 aansluiten. Veder moet het scherm minimaal 27 inch zijn. mijn buget is 400 euro. Hebben jullie advies?

avatar van Nomak
Enkel voor PS3? Koop dan liever een monitor, beter dan een tv.

AvMerode
broodrooster schreef:
In Overigen > Algemeen > tv kopen voor ps3:

Hallo allemaal ik wil een tv gaan kopen. Ik wil op die tv eigenlijk alleen mijn ps3 aansluiten. Veder moet het scherm minimaal 27 inch zijn. mijn buget is 400 euro. Hebben jullie advies?


Ja een monitor is aangenaam (veel minder input lag in ieder geval), maar het trillen van randen is een groot probleem omdat ps3 geen anti-aliasing heeft. Bij vechtgames, anime games en indie games etc. zijn de graphics zeer strak en valt het trillen van randen niet echt op.
Maar voor het zwaardere werk (la noire, gtaV etc.), raad ik wel een goede LED tv aan.
Energieklasse A / A+ is erg aangenaam als je een zuinige tv wilt.
60hz is prima voor gamen, maar er zijn true 100hz tv's die voor vloeiend en strakke beelden zorgen.
True 100Hz zit vaak in de grote tv's, maar die vreten veel stroom.
Sommige 50/60 hz tv's met clearmotion (of hoe ze die techniek dan ook maar noemen bij het specifieke merk. daarbij vermelden ze dan zogenaamd 100/120hz etc.), zien er verder ook meer dan prima uit.
Scherm resolutie kan zijn: 1920x1080 of 1366x768, want met ps3 maakt het namelijk weinig uit omdat de meeste games in 1280x720 resolutie worden weergegeven. Ook al zijn de meeste ps3 games niet in true 720p ontwikkeld. Maar daar zijn tv's juist voor bedoeld zodat het scherm iets strakker word weergeven.
TV Response Time is wel belangrijk en helemaal als je veel online games speelt.
Maar de meeste Panasonic tv's hebben zeer goede response tijd.
Geen idee of er zuinige panasonic tv's zijn in 27/28-inch, maar dat is een kwestie van zoeken.

Ben zelf geen LG liefhebber, dus vermijd LG is mijn mening. Al zijn er misschien wel een paar goede 28-inch LG led tv's. Het is een kwestie van tv's uittesten of specifieke tv's opzoeken via websites zoals: http://www.prijsvergelijk.nl/ en http://www.kieskeurig.nl/ etc.
Maar Samsung en Panasonic zijn wel echt de beste merken. Sharp trouwens ook als ik recensies bekijk.

Heb zelf geen consoles meer (ps2 niet meegerekend), dus heb zelf geen last meer van lag input dankzij pc games in ieder geval.

Voor de rest zou ik zeggen, doe dit (tv config via afstandsbediening):
Settings voor tv (via HDMI)!
- Dynamisch Contrast = Uit
- Dynamische Kleuren = Uit
- Ruisonderdrukking = Uit
- Gamma = Medium
- Zwart Niveau = Laag
- Randen verbeteren = Uit
- Kleurbereik = Standaard of Breed (maakt niks uit)
- Filmmodus = Uit
De rest kun je zelf aanpassen en scherpte zoveel mogelijk in het midden laten staan (50% dus).
Tenzij het beeld zo wazig is dat je de scherpte toch nog moet aanpassen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:02 uur

geplaatst: vandaag om 23:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.