menu

Platforms / PlayStation / Playstation 4 / Orbis

zoeken in:
avatar van Rujar
We kunnen er niet meer omheen maar de Playstation 4 ‘Orbis’ lijkt haast wel een feit te worden.

Volgens de website Kotaku zou de nieuwe Playstation 4 ‘Orbis’ gaan heten. De webstie zou in het verleden al vaker correcte informatie hebben verstrekt. Toeval of niet Orbis betekent in het Latijn cirkel. Leg de naam naast Vitae en daarmee krijg je cirkel van het leven. Hiermee lijkt Sony toch ook dezelfde weg te gaan bewandelen als Nintendo…. Sony schijnt dit jaar al developer kits rond te hebben gestuurd waarmee ontwikkelaars ruim op tijd moeten zijn voor de release van eind 2013!

Nieuw aan de console is dat hij een maximale resolutie van 4096x2160 zal ondersteun. Nu nog een vrij nutteloos mededeling voor de huidige schermen, maar waarmee straks wel 3D in full HD zouden kunnen afspelen. Door een dergelijke resolutie zijn de huidige 50GB blu-ray discs te klein en zou Sony moeten overstappen op de Blu-ray XL (BDXL) met groottes van 100GB en 128GB en die zijn niet compatibel met huidige blu-ray drives. Dus geen PS3 games op de PS4 en ach dat waren ook gewend met de overstap van 2 naar 3.

Playstation 4 games worden schijnbaar gekoppeld aan je account. Waardoor blijkbaar eenmaal geïnstalleerd de PS4-spellen niet meer verkocht kunnen worden. Of misschien wel maar mis je functionaliteiten zoals het online kunnen gaan.

avatar van JustMike
Orbis

avatar van Rujar

(afbeelding)

Kotaku heeft designplaatjes gezien van de nieuwe PlayStation, codenaam Orbis. Op de plaatjes is een camera te zien die lijkt op de Kinect van Xbox 360. Er lijken geen hulpmiddelen in beeld te zijn. Verder zien we mensen met een iPod of iPhone die muziek aan het luisteren zijn via de PSO.


Bron: FOKGAMES.nl / Nieuws / 'PlayStation Orbis krijgt Kinect-achtige camera' / FOK!games - games.fok.nl

Taken


Orbis Vita = Cirkle des Levens

avatar van JustMike
Taken schreef:
(quote)


Orbis Vita = Cirkle des Levens

dat weet ik, heb ik ook gelezen, maar klinkt gewoon grappig

spelfreak
Zoals in de lion king:




Mischien heeft de ps4/orbis en ps vita een samenwerking met disney om een ultieme lion king ervaring te maken. HET ZIT ALLEMAAL IN HET COMPLOT. Mensen gaan zo overdonderd worden door de lion king playstation samenwerking zodat ze gehipnotiseerd worden.ze zullen zoveel disney spellen gaan maken zodat we per jaar duizenden euro's moeten gaan uitgeven (omdat we natuurlijk gehopnotiseerd zijn) zo worden ze allebei rijk en worden ze de rijkste bedrijven in de geschiedenis. Kaz harai (of hoe die president van sony ook heet:P) zal dan de machtigste ter wereld zijn. Andere mensen (behalve die voor disney en sony werken natuurlijk) zullen dan dakloos zijn, zodat we vrijwel slaven moeten worden en voor 5 cent (in yen natuurlijk) voor disney en sony moeten werken, en dan bedoel ik niet games maken, maar schoonmaken en het verwennen van de president van disney/sony

Ik meen het, het zit allemaal in het complot.

Nee maar effe serieus xd De "specs" die ik heb gelezen zijn wel vet. Alhoewel ik betwijfel of 4000 zoveel p televisies al binnen 5 jaar op de markt zijn voor een redelijke prijs. Veel mensen klagen dat er, veronderstelbaar, geen backwards compatible ps4 komt, mij maakt het niet zoveel uit eigenlijk, bewaar mijn ps3 toch wel (heb ik wel geleerd met ps2 verkopen, waar ik wel spijt van heb). Wel irritant is die code die je een game maar op 1 systeem laat spelen, ik bedoel TF, sowieso dom, niet alleen voor 2dehands games, maar ook voor als je bv gewoon een potje fifa 12 bij een vriend gaat spelen, maar hij heeft die niet, en neem je je eigen exemplaar mee, zal dus ook niet gaan. Natuurlijk zijn het nog allemaal geruchten (gelukkig), denk dat er ook nog veel aan te doen is, en zelfs als deze dingen waar zijn, word er nog VEEL veranderd voor de launch.

Trouwens, op pu staat dat het nummer 4 slechte invloed heeft in japan. Aangezien het teken voor nummer 4 in japan ook vaker voor de dood word gebruik, dus daarom zal de ps4 mischien geen ps4 heten.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.