Platforms / PlayStation / Playstation Vita
zoeken in:
1
Winkelwagentje (moderator)
geplaatst: 19 april 2021, 19:34 uur
Plot twist! 
Allereerst een verkeerde keuze. Maar een aangename verrassing dat ze hier op terug komen.

Allereerst een verkeerde keuze. Maar een aangename verrassing dat ze hier op terug komen.
0
geplaatst: 19 april 2021, 20:21 uur
Hahaha, nu hebben ze vermoedelijk plots de kip met gouden eieren gevonden, ik hoop dat ze beseffen dat zo veel mensen plots op PSN stores gewinkeld hebben omdat ze schrik hadden de games nooit meer te kunnen krijgen. Met deze beslissing gaat de verkoop weer richting 0 gaan 
Weddenschap afsluiten voor wanneer ze het wel gaan sluiten? Zomer 2022?
Hopelijk gaan ze nu ook iets aan de CMOS lock-out doen van PS4 (ook Ps3?).

Weddenschap afsluiten voor wanneer ze het wel gaan sluiten? Zomer 2022?
Hopelijk gaan ze nu ook iets aan de CMOS lock-out doen van PS4 (ook Ps3?).
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 19 april 2021, 20:45 uur
mrdig schreef:
Zwabberbeleid Sony compleet:
PlayStation Store on PS3 and PS Vita Will Continue Operations – PlayStation.Blog - blog.playstation.com
Desalniettemin goed nieuws
Zwabberbeleid Sony compleet:
PlayStation Store on PS3 and PS Vita Will Continue Operations – PlayStation.Blog - blog.playstation.com
Desalniettemin goed nieuws

Mja zwabberend beleid....... Ga een stapje meer macro en je kunt ook gewoon stellen dat er sprake is van goed beleid hier: Terug kunnen keren op je schreden/luisteren naar de feedback van je klanten.
0
geplaatst: 19 april 2021, 20:45 uur
Winkelwagentje schreef:
Allereerst een verkeerde keuze. .
Commercieel gezien hebben ze hier een rekening gemaakt en gemerkt dat het vernieuwen van licenses en onderhoud van de store meer kost dan het opbracht. Maar ze hadden de negatieve feedback natuurlijk niet in rekening gebracht. Desondanks gaan de stores vroeg of laat sluiten.Allereerst een verkeerde keuze. .
Wat me meer zorgen baart is dat ze blijkbaar ook patches van de servers hebben weggehaald. Sommige games kun je dus nog nauwelijks zonder bugs spelen, behalve als je de GOTYE zou hebben, zo die al bestaat.
0
geplaatst: 19 april 2021, 20:47 uur
centurion81 schreef:
Mja zwabberend beleid....... Ga een stapje meer macro en je kunt ook gewoon stellen dat er sprake is van goed beleid hier: Terug kunnen keren op je schreden/luisteren naar de feedback van je klanten.
Inderdaad, maar voor critici bestaat maar 1 realiteit, en dat is de ideale wereld die je fijn achteraf kunt optekenen, maar zelfs beslssingen nemen is maar zelden een 100% positieve rekening. Je moet bijna altijd de pros en contras afwegen, en achteraf weet je altijd wat de goede beslissing was.Mja zwabberend beleid....... Ga een stapje meer macro en je kunt ook gewoon stellen dat er sprake is van goed beleid hier: Terug kunnen keren op je schreden/luisteren naar de feedback van je klanten.
0
geplaatst: 19 april 2021, 21:49 uur
Nou het beleid bij Sony is dat niemand nog zit te wachten op 'oude' games, dus het zou me niks verbazen als het bedrijf de store in de nabije toekomst toch ineens sluit. En men dit een week van te voren pas aankondigt of zoiets. Men lijkt bij Sony een beetje een hekel te hebben aan de gamehistorie. Blijkt wel uit onderstaande quote.
"When we've dabbled with backwards compatibility, I can say it is one of those features that is much requested, but not actually used much. That, and I was at a Gran Turismo event recently where they had PS1, PS2, PS3 and PS4 games, and the PS1 and the PS2 games, they looked ancient, like why would anybody play this?" - Jim Ryan, President & CEO, Sony Interactive Entertainment
We kijken wel wat Sony gaat doen. De titel 'Scumbag Sony' ligt weer op de loer en het is te hopen dat we dat niet weer hoeven meemaken.
"When we've dabbled with backwards compatibility, I can say it is one of those features that is much requested, but not actually used much. That, and I was at a Gran Turismo event recently where they had PS1, PS2, PS3 and PS4 games, and the PS1 and the PS2 games, they looked ancient, like why would anybody play this?" - Jim Ryan, President & CEO, Sony Interactive Entertainment
We kijken wel wat Sony gaat doen. De titel 'Scumbag Sony' ligt weer op de loer en het is te hopen dat we dat niet weer hoeven meemaken.
4
geplaatst: 18 juli 2021, 21:42 uur
Komende week D-Day voor de Vita.
20 juli a.s. is de laatste dag dat er nog nieuwe games gereleased worden in de Vita Store.
Ondanks dat de Store nog wel beschikbaar is gebleven, heeft Sony Q&A voor de Vita gesloten, waardoor er geen nieuwe games meer kunnen worden uitgebracht. Een aantal developers heeft nog door geploeterd om de deadline te halen - wat helaas niet bij allemaal gelukt is.
Voor zover bekend verschijnen dinsdag voor de allerlaatste keer nog 6 nieuwe games in de Store:
Ultra Mission (2021) - GamesMeter.nl
Indigo 7: Quest for love (2021) - GamesMeter.nl
Witchcrafty (2021) - GamesMeter.nl
Mind Maze (2021) - GamesMeter.nl
Killer Dolls United (2021) - GamesMeter.nl
Russian Subway Dogs (2018) - GamesMeter.nl
20 juli a.s. is de laatste dag dat er nog nieuwe games gereleased worden in de Vita Store.
Ondanks dat de Store nog wel beschikbaar is gebleven, heeft Sony Q&A voor de Vita gesloten, waardoor er geen nieuwe games meer kunnen worden uitgebracht. Een aantal developers heeft nog door geploeterd om de deadline te halen - wat helaas niet bij allemaal gelukt is.
Voor zover bekend verschijnen dinsdag voor de allerlaatste keer nog 6 nieuwe games in de Store:
Ultra Mission (2021) - GamesMeter.nl
Indigo 7: Quest for love (2021) - GamesMeter.nl
Witchcrafty (2021) - GamesMeter.nl
Mind Maze (2021) - GamesMeter.nl
Killer Dolls United (2021) - GamesMeter.nl
Russian Subway Dogs (2018) - GamesMeter.nl
1
geplaatst: 18 juli 2021, 22:01 uur
En welke van deze is een must buy in jouw optiek?
En komt er nou nog een echte fysieke Vita release van Super Meat Boy? Daar zou Limited Run toch nog ooit mee komen?
En komt er nou nog een echte fysieke Vita release van Super Meat Boy? Daar zou Limited Run toch nog ooit mee komen?
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 19 juli 2021, 09:37 uur
Zou toch leuk zijn als SONY nu met de Switch en Steam Deck als blueprints zou beslissen ook weer in de handheldmarkt te stappen?
Kijk, de Switch Lite met adaptive triggers
Kijk, de Switch Lite met adaptive triggers

0
geplaatst: 20 juli 2021, 01:13 uur
centurion81 schreef:
Zou toch leuk zijn als SONY nu met de Switch en Steam Deck als blueprints zou beslissen ook weer in de handheldmarkt te stappen?
Ja. Ik zou wellicht 2x moeten nadenken of ik dan niet eerder voor een Sony Handheld zou gaan dan voor een Playstation 5 tbh. De Switch is het afgelopen jaar mijn meest gebruikt gaming ding geweest met de Xbox op een afstandje. (en toch voornamelijk in handheld mode).
2
geplaatst: 28 juli 2021, 12:01 uur
mrdig schreef:
En daar is ie: Limited Run #223 : Super Meat Boy (Vita) – Limited Run Games - limitedrungames.com
1000 stuks slechts, dat wordt een hele pittige om te bemachtigen......
2
geplaatst: 28 juli 2021, 12:23 uur
tot nu toe nooit problemen gehad, maar deze keer zou het wel eens heel spannend kunnen worden. Hopen dat internet goed werkt, en je niet uit de rij valt bij het kopen.
2
geplaatst: 30 juli 2021, 16:03 uur
wow en sold out in 30 seconden?, volgens mij hier wel gelukt en jullie?
die link die ik eerder postte veranderde ineens qua inhoud 2 minuten voor de deadline om bots tegen te gaan, dus dat werd continu homepage verversen....
die link die ik eerder postte veranderde ineens qua inhoud 2 minuten voor de deadline om bots tegen te gaan, dus dat werd continu homepage verversen....
2
geplaatst: 30 juli 2021, 16:05 uur
dat was nog even spannend: plots was SMB verdwenen en kwam er Lawbreakers (of all games) in de plaats. Terug naar aankoopscherm bleek SMB daar helemaal verdwenen voor (wat leek) een minuut, daarna werd eerst de special edition zichtbaar als "sold out". Uiteindelijk na een heel lange minuut dan toch noch na een verdere F5 de gewone variant zien opduiken en kunnen bestellen. Nice!
Jullie?
Jullie?
2
geplaatst: 30 juli 2021, 21:43 uur
Vier uur heb ik helemaal gemist - dus ik zo voor de herkansingsronde. Ik verwacht hectische toestanden, maar ik zit er klaar voor en we zien wel. Fijn dat t bij jullie al gelukt is!
2
geplaatst: 30 juli 2021, 22:11 uur
Winkelwagentje schreef:
Vier uur heb ik helemaal gemist - dus ik zo voor de herkansingsronde. Ik verwacht hectische toestanden, maar ik zit er klaar voor en we zien wel. Fijn dat t bij jullie al gelukt is!
Succes! en blijf refreshen, die detail pagina werd dus vlak voor de deadline veranderd om bots/scalpers tegen te gaan en ik was toen ook plots uitgelogd. 2 minuten voor tijd ging ik snel opnieuw inloggen en vervolgens de Homepage continu (hard) refreshen.
2
geplaatst: 30 juli 2021, 22:42 uur
Thanks voor de tip. Ik zal proberen niet te hard te panikeren. 

0
geplaatst: 31 juli 2021, 00:18 uur
Als jullie willen weten hoe dit is afgelopen, bereid je voor op de anticlimax. 

0
geplaatst: 31 juli 2021, 09:08 uur
Winkelwagentje schreef:

Nou vertel, whatskebeurt
0
geplaatst: 31 juli 2021, 10:42 uur
Ik heb mezelf in m'n voet geschoten.
Zoals je al aangaf stonden de games nog een minuut of 2 op sold out. De LE kwam als eerste beschikbaar, dus die heb ik in m'n winkelwagen gegooid, maar was bij het afrekenen al sold out. Ben toen terug gegaan voor de standard edition, maar daar juist hetzelfde. Ik denk dat die LE poging me de nek omgedraaid heeft.
Dit was echt zo'n hectische ervaring. Ik denk dat zelfs Tom Cruise deze missie niet had kunnen voltooien.
Zoals je al aangaf stonden de games nog een minuut of 2 op sold out. De LE kwam als eerste beschikbaar, dus die heb ik in m'n winkelwagen gegooid, maar was bij het afrekenen al sold out. Ben toen terug gegaan voor de standard edition, maar daar juist hetzelfde. Ik denk dat die LE poging me de nek omgedraaid heeft.
Dit was echt zo'n hectische ervaring. Ik denk dat zelfs Tom Cruise deze missie niet had kunnen voltooien.

0
geplaatst: 31 juli 2021, 10:59 uur
Ah crap man, uiteindelijk dus met lege handen. Het ging ook allemaal bizar snel. Op social media zie ik veel soortgelijke verhalen: net niet gelukt, net iets te laat, site traag etc…
Maar goed de pest in nu zeker?, jij hebt toch verder alle limited run vita releases of mis je er meer?
Maar goed de pest in nu zeker?, jij hebt toch verder alle limited run vita releases of mis je er meer?
0
geplaatst: 31 juli 2021, 11:02 uur
ah, shit man. Dat is erg
. Mijn indruk is dat de tweede keer veel erger was dan de eerste nog. Pech gehad...
Om je verzameling compleet te houden kun je nog steeds op ebay terecht, aanbiedingen vanaf 400€... triest.

Om je verzameling compleet te houden kun je nog steeds op ebay terecht, aanbiedingen vanaf 400€... triest.
2
geplaatst: 31 juli 2021, 17:15 uur
Ik heb verder idd alle LR releases; een Engelstalige full set zelfs. Dit is nu de enige Vita game die ik mis. Ik baal er natuurlijk wel een beetje van, maar ach - het is wat het is.
Ik weet niet hoe de 4 uur batch was, maar deze 12 uur batch was de meest chaotische ervaring die ik heb bij LR heb meegemaakt. Er zijn wel meerdere fullsetters die deze gisteren in beide rondes hebben gemist. Eén opluchtig is dat we daar nu voorgoed van af zijn.
Van de eBay scalpers ga ik alvast geen exemplaar kopen. Ik weiger om $ 300 neer te tellen voor een game.
Ik weet niet hoe de 4 uur batch was, maar deze 12 uur batch was de meest chaotische ervaring die ik heb bij LR heb meegemaakt. Er zijn wel meerdere fullsetters die deze gisteren in beide rondes hebben gemist. Eén opluchtig is dat we daar nu voorgoed van af zijn.
Van de eBay scalpers ga ik alvast geen exemplaar kopen. Ik weiger om $ 300 neer te tellen voor een game.
2
geplaatst: 31 juli 2021, 21:12 uur
Jammer man, hopelijk kan je nog een keer 1tje scoren voor een fatsoenlijke prijs
0
geplaatst: 16 december 2021, 16:08 uur
darned vandaag, de laatste releases van play-asia, geen doorkomen aan. Net voor betalen krijg ik steeds bad-gateway...hun servers kunnen de druk niet aan...
1
geplaatst: 16 december 2021, 16:11 uur
maar met veel geduld, en met 9 minuten op de klok blijkbaar wel gelukt.
Winkelwagentje, hoe zit het bij jou?
Winkelwagentje, hoe zit het bij jou?
1
geplaatst: 16 december 2021, 19:50 uur
De site was een ramp. Maar ik heb ze beide.
Gelukkig zit het er op. Het is wel mooi geweest, en op deze manier hoeft het van mij niet. Over de Vita sales via Play-Asia maakte ik mij lange tijd weinig zorgen, maar het laatste jaar moest je er ook hier razendsnel bij zijn.
Gelukkig zit het er op. Het is wel mooi geweest, en op deze manier hoeft het van mij niet. Over de Vita sales via Play-Asia maakte ik mij lange tijd weinig zorgen, maar het laatste jaar moest je er ook hier razendsnel bij zijn.
0
geplaatst: 16 december 2021, 22:27 uur
de halve wereld en alle scalpers wilden deze laatste versie, wie weet hoeveel bots de site heeft moeten doorstaan, als dat het geval was heeft de site het nog goed gedaan. Was uiteindelijk toch een beetje zenuwtergend.
4
geplaatst: 21 april 2022, 14:25 uur
2
geplaatst: 12 mei 2022, 20:44 uur
Dat ziet er wel een leuk boek uit overigens. Zelf nooit geen Vita gehad en ook niet van plan er ooit nog eentje in huis te halen vanwege de prijzen e.d - houd ik het liever bij de Switch / PSP / DS / 3DS. (het wordt een beetje overkill anders). Maar da's wel een mooi naslagwerk.
Mocht Sony echter ooit nog beslissen toch nog eens een poging proberen om de handheld markt te betreden dan ben ik echter wel weer van de partij, net zoals bij de oorspronkelijke PSP. Zorgen ze er voor dat het dan ook nog eens aansluitbaar is op de TV dan ben ik al helemaal gewonnen. In de zomer lekker buiten liggen (ik heb sinds de zon er is de laatste 2 weken werkelijk amper binnen gezeten - meestal buiten met tablet e-boeken lezen of Switchen of een serietje kijken e.d) en in de winter lekker binnen. Had je me dat 35 jaar geleden verteld met zulk kwaliteit spellen als je tegenwoordig hebt (nu Disco Elysium en Rune Factory) had ik het nooit geloofd.
Mocht Sony echter ooit nog beslissen toch nog eens een poging proberen om de handheld markt te betreden dan ben ik echter wel weer van de partij, net zoals bij de oorspronkelijke PSP. Zorgen ze er voor dat het dan ook nog eens aansluitbaar is op de TV dan ben ik al helemaal gewonnen. In de zomer lekker buiten liggen (ik heb sinds de zon er is de laatste 2 weken werkelijk amper binnen gezeten - meestal buiten met tablet e-boeken lezen of Switchen of een serietje kijken e.d) en in de winter lekker binnen. Had je me dat 35 jaar geleden verteld met zulk kwaliteit spellen als je tegenwoordig hebt (nu Disco Elysium en Rune Factory) had ik het nooit geloofd.
2
geplaatst: 23 februari, 15:06 uur
Alleen Ubisoft herinnert zich nog de Vita:
https://twitter.com/Ubisoft/status/1628428797522456577?s=20
11 jaar oud alweer.
https://twitter.com/Ubisoft/status/1628428797522456577?s=20
11 jaar oud alweer.
* denotes required fields.