menu

Platforms / PlayStation / Playstation Vita

zoeken in:
Winkelwagentje (moderator)
Grovonion schreef:
oe, ja! Physical release toch in de US, niet?

Ja volgende week al!

Naar het schijnt komg er ook een port van 999 naar de Vita en PC. Is althans onlangs geteased op Twitter.

Winkelwagentje schreef:
Ray Gigant nog niet gespeeld, dus daar kan ik je niet mee helpen. Heb 'm enkel nog niet omdat 'ie alleen digitaal verkrijgbaar is, en ik nog een aantal DRPGs ongespeeld op de plank heb liggen (waaronder ook Demon Gaze en Operation Abyss). Maar de game ziet er wel waanzinnig goed, en staat zeker op m'n wishlist. Het is eigenlijk vooral even wachten op een mooie sale...

Dungeon Travelers overigens al wel gespeeld, en dat was wel één van de meest aangename RPG verassingen op de Vita.

De games die je hierboven noemt kijk ik ook zeer naar uit! Daarnaast ook God Eater 2 (één van m'n favoriete games op de PSP) en Exist Archive. En veel visual novels om van te smullen: Root Letter, Steins;Gate 0, Danganronpa 3 en ik ben letterlijk de dagen aan het aftellen naar Zero Escape.

Ah okay, ziet er inderdaad ERG mooi uit!

Blij dat Dungeon Travelers goed beviel, staat op mijn 'te spelen' lijstje nadat ik bij Criminal Girls de laatste dingetjes gedaan heb, en daarna Zero Escape uitgespeeld heb. God Eater 2 lijkt me ook wel vet, maar heb de eerste niet gespeeld, en vond Freedom Wars een grote teleurstelling eigenlijk. De Steins;Gate sequel en Danganronpa 3 wacht ik ook op, maar met minder enthousiasme. Steins;Gate ken ik van de anime, maar de VN staat naast Dungeon Travelers op mijn lijstje, en Danganronpa 2 staat er nog iets verder achter (alhoewel ik de eerste érg goed vond).

Als ik na het afmaken van Zero Escape nog zin heb in meer, hoop ik heel erg op die Vita port van 999. Ik heb ook een 3DS, dus dat is het probleem niet, maar het scherm van mijn Vita is zoooo mooi!

Elohim schreef:

Ah okay, ziet er inderdaad ERG mooi uit!

Toeval treft dat ie nu in de sale is voor € 11,99 (voor PS Plus): klik. Tijd om te happen! Maar vrees dat ik eerst weer eens de bezem door mijn memorykaart moet halen voor die 1.3 GB vrije ruimte. Ik moet nog eens nodig aan een 64 gig kaartje.

Leuke sale trouwens. Monster Monpiece misschien ook eens oppikken voor die prijs. En ook de 3rd Birthday, heb 'm voor de PSP maar zou 'm ook nog eens graag op m'n Vita spelen. Game zag er op de PSP al super mooi uit, zou op de Vita helemaal mooi tot z'n recht komen.

Elohim schreef:

Als ik na het afmaken van Zero Escape nog zin heb in meer, hoop ik heel erg op die Vita port van 999. Ik heb ook een 3DS, dus dat is het probleem niet, maar het scherm van mijn Vita is zoooo mooi!

Die port gaat er waarschijnlijk wel komen. Zou 'm best nog eens spelen want dat is al jaren terug. Hopelijk grijpen ze dan ook gelijk de kans aan om een goede flowchart aan de game toe te voegen. Dat was toch wel een enorme verbetering in VLR. Safe en real ending in 999 zijn erg lastig te behalen zonder een walkthrough te raadplegen.

Winkelwagentje, bedankt! Dat is erg verleidelijk, maar ik denk dat mijn toren aan backlog eerst wat kleiner zal moeten worden voordat ik dit zal aanschaffen. Lijkt me wel een die vaker in de aanbieding is.

Monster Monpiece is best leuk hoor! Leuk battlesystem, maar verder is het eigenlijk een heel standaard geheel.

Zou die port ook hier komen denk je? Ik vind het altijd maar moeilijk met het inschatten daarvan. Ik had bijvoorbeeld ook al heel lang een Valkyrie Drive aankondiging verwacht, maar die laat toch nog op zich wachten (of komt toch niet...)

Na ja het is maar een teaser, maar Uchikoshi heeft 'm op zijn Engelstalige Twitteraccount geplaatst, klik.

Dat Valkyrie Drive nog niet is aangekondigd voor een Westerse release is inderdaad wel een kleine teleurstelling. Laten we hopen dat die aankondiging nog gaat komen. Net als Uppers trouwens.

Ja? Kijk je uit naar Uppers?

Deed ik eerst wel, maar mijn god, het ziet er ZO sloom uit en heb gehoord dat er weinig verschil zit tussen de verschillende personages. Jammer, want ik ben een groot SK fan.

Hm. Mijn interesse was vooral gewekt door de meer visuele aspecten. Misschien oogt de game ook wel interessanter dan wat het uiteindelijk aan gameplay gaat bieden. Toegegeven, de combat in de gameplay trailers ogen wel wat flets, zeker naast Senran Kagura. We zullen zien (of niet). Het is sowieso afwachten of de game ooit een Westerse release gaat krijgen.

Er is trouwens wat hoop voor Valkyrie Drive. Er is een listing op shopto opgedoken met pQube al publisher, die daarna overigens ook snel weer verdween.

Valkyrie Drive komt dus deze kant op, met een LE van Rice Digital (die ik al gepre-ordered heb!). Tegelijkertijd komt Psycho Pass uit, en ook MeiQ nog! Even later komt Criminal Girls 2 uit, wat ook nog leuk is. Eind deze maand komt de God Eater remastered (oid) uit, en God Eater 2... Tijd om die eerste eens uit te proberen!

Wat een weelde voor Vita gamers!

Voor Twitter een top-10 van mijn favoriete Vita games per jaar gemaakt. Voor iedereen die nog ergens een Vita heeft liggen en wat inspiratie zoekt, onderstaand alle lijstjes verzameld, inclusief de twee games die ik dit jaar al op de Vita gespeeld heb en top-10 waardig zijn.

Toch een aantal goede games buiten m'n top-10 moeten laten. Vooral in 2014 en 2015 was t lastig kiezen. Zo staan onder andere Uncharted Golden Abyss, Soul Sacrifice, Final Fantasy X/X2, Hatsune Miku, Fez, Resogun, Child of Light en Persona 4 Dancing er niet in. 2013 vreemd genoeg maar net genoeg keuze om tot een volwaardig lijstje te komen.

Een aantal games die toch een behoorlijke kans maken, zoals World of Final Fantasy en Dragon Quest Builders, gewoon nog nooit gespeeld. Das t nadeel van zo'n grote verzameling.

Hier 'the full thing'. Enjoy!
Top 10 Vita | 2012 - 2018
https://image.ibb.co/dOKRzS/VITA_full_web.jpg

En de lijstjes per jaar:
Top 10 Vita | 2012
Top 10 Vita | 2013
Top 10 Vita | 2014
Top 10 Vita | 2015
Top 10 Vita | 2016
Top 10 Vita | 2017

Winkelwagentje schreef:
Voor iedereen die nog ergens een Vita heeft liggen en wat inspiratie zoekt, onderstaand alle lijstjes verzameld, inclusief de twee games die ik dit jaar al op de Vita gespeeld heb en top-10 waardig zijn.

Prachtige lijstjes! Mijn Vita stof ik altijd ergens rond de zomervakantie af, dus dit gaat zeker van pas komen. Tof

Visual-novel liefhebbers hier?

Ik heb EU Vita codes voor Muv-Luv en Muv-Luv Alternative als freebies te vergeven. Beide € 40 in de Store.
PM voor interesse.

Muv-Luv (store.playstation.com)
Muv-Luv Alternative (store.playstation.com)

Ik heb ze beide in fysieke vorm. Coole weg-geef actie, wees er snel bij, zou ik zeggen!

Ze zijn weg

De productie van Vita cartridges stopt tegen het einde van het jaar ook definitief in Azië, de laatste regio waar nog fysieke games voor de Vita worden geproduceerd. Developers hebben nog tot begin deze zomer om orders te plaatsen bij Sony. Daarna is het echt gedaan met fysieke releases voor de Vita.

Jammer, was toch wel mijn favoriete handheld.

Volgens bronnen sluit de PlayStation Vita Store in augustus. De PlayStation 3 en PSP Stores zouden volgens diezelfde bronnen sluiten in juli. Aangezien de webstores voor deze drie platforms al gesloten zijn met de lancering van de nieuwe webstore, zal het niet langer mogelijk zijn om digitaal games te kopen voor deze platformen.

Een tweetal developers heeft ook bevestigd dat Sony geen games meer accepteert voor PlayStation Vita. ScourgeBringer voor de Vita staat ergens in april gepland voor een release. Misschien is het ook gelijk wel de allerlaatste release voor de Vita.

Dit nieuws voelt een beetje als een einde van een tijdperk voor mij ...

Winkelwagentje schreef:
Niet enkel voor jou. Hoe zit het met de PS+ games? Die wat op je vta staan zullen wel blijven werken, maar hoe zit het als je vita defect gaat? Kun je ze dan nog opnieuw down-loaden?

Winkelwagentje schreef:

Ja dat snap ik, heb je trouwens nog steeds een volledige vita collectie? Ook alle playasia/limited run games enzo? Of mis je er nog een paar?

Maar met dit nieuws wordt de vita en haar games echt een beetje retro. Vita spul is trouwens best duur 2e hands en zal alleen maar duurder worden gok ik zo.

Trouwens zelf nog Spider-Man voor de Vita deze week voor een mooi prijsje gescoord: een game die nooit in de store is geweest volgens mij, alleen fysiek. Ergens zoek ik ook nog de eastasia versie van Furwind maar die is een beetje duur.

Vita spul is inderdaad best aan de prijs - en het einde van het digitale tijdperk voor de Vita zal de prijzen van de fysieke games waarschijnlijk enkel nog opstuwen.

De Vita heeft een paar exclusives die enkel digitaal verschenen. Die games gaan dus voor goed verloren (via officiële kanalen toch). Hetzelfde geldt natuurlijk voor de PSP en PS3. Dat is toch wel pijnlijk.

Ik ben overigens niet meer helemaal compleet. Ik heb de release van Sense gemist. Dat was kort geleden een fysieke release via Play-Asia. Ik was een uurtje te laat en de game was helaas al uitverkocht. Ik hoop deze nog eens via Ebay o.i.d. te kunnen bemachtigen. Verder is de verzameling Engelstalige releases compleet!

Winkelwagentje schreef:
De Vita heeft een paar exclusives die enkel digitaal verschenen. Die games gaan dus voor goed verloren (via officiële kanalen toch).

Ja dat is erg zonde, wat zijn die exclusive digital only games trouwens? Nog aanraders? Moet er dan wellicht nog maar een paar op een memorycard zetten zolang het nog kan.

Winkelwagentje schreef:
Verder is de verzameling Engelstalige releases compleet!

Impressive, nice!

Nu de PSVita online store binnenkort gaat sluiten ben ik op zoek naar must-haves die daarna niet meer te verkrijgen zijn. In mijn zoektocht ben ik op volgende lijst gestoten (Link).

De vraag is nu, welke van deze games zijn de moeite? Want gewoon omdat het vaporware wordt moet ik een prul/shovel-spel nog steeds niet hebben.

Battle Rockets - 45%
Bodycheck - 47%
Boss! - 56%
Breakquest Extra Evolution - 70% (1 review)
Chronovolt - 44%
Coconut Dodge Revitalised - 63%
Die!Die!Die!
Earth Defense Force 2017 Portable - 68%
Ecolibrium - 61%
Floating Cloud God Saves the Pilgrims HD!
Flying Hamster HD - 80% (1 review)
Frobisher Says! - 74%
Furmins - 69%
The HD Adventures of Rotating Octopus Character - 66%
Indoor Sports World - 48%
Jungle Rumble Freedom Happiness and Bananas - 56%
Kilka Card Gods - NA
Knobswitch - 72% (1 review)
Lemmings Touch - 63%
Let’s Fish! Hooked On - NA
Licky The Lucky Lizard Lives Again - NA
Magical Beat - 67%
Malicious Rebirth - 60%
Maliya - NA
Men’s Room Mayhem - 67%
Monsterbag - 66%
Murasaki Baby - 69%
Nekoburo Cats Block - 65%
Ninja Usagimaru: Two Tails of Adventure - 58% (1 review)
Open Me! - 72%
Orgarhythm - 62%
Pinball Heroes Complete - 50% (1 review)
PlayStation Vita Cliff Diving - 20%
PlayStation Vita Fireworks - 53%
PlayStation Vita Table Soccer - 39%
PulzAR - 77%
Puzzle by Nikoli V Slitherlink - NA
Puzzle by Nikoli V Sudoku- NA
Reel Fishing Masters Challenge - 68%
Ring Run Circus - 71%
Run Like Hell! - 56%
Sketchcross - 65%
Sokoban Next - NA
Squares - 67%
Stardrone Extreme - 61%
Stranded a Mars Adventure - 75% (verdeelde meningen)
Sumioni: Demon Arts - 57%
Super Stardust Delta - 82%
Surge Deluxe - 77%
Table Ice Hockey - NA
Table Mini Golf - 56%
Table Top Racing - 63%
Table Top Tanks - NA
The Hungry Horde - 61%
TXK - 84%
Vitamin Z - 6.5 van users
Z-Run - 36%

Grovonion Dank! Zo’n lijst zocht ik zelf ook nog. Maar es doorspitten dan en wat gameplay/reviews opzoeken. Van die lijst heb ik volgens mij alleen TxK en Lemmings Touch gespeeld. TxK is te gek en een must. Lemmings Touch is mwoah, alleen doen als je iets met lemmings hebt.

Bij die link staat ook nog een ps3&vita lijstje. Daarvan heb ik Motorstorm RC gespeeld, ook wel aardig.

Een deel van de lijst heb ik al door PS+ verzameld, een ander deel is duidelijk prul.
Motorstorm RC moet ik iig aanschaffen, die was ik een beetje vergeten.

Degene ik al heb:

Die!Die!Die!
Ecolibrium
Frobisher Says!
Furmins
Lemmings Touch
Monsterbag
Murasaki Baby
Orgarhythm (wel enkel Japanse cartridge)
Super Stardust Delta
Table Top Racing
Vitamin Z

Grovonion schreef:
Een deel van de lijst heb ik al door PS+ verzameld, een ander deel is duidelijk prul.
Motorstorm RC moet ik iig aanschaffen, die was ik een beetje vergeten.

Degene ik al heb:

Die!Die!Die!
Ecolibrium
Frobisher Says!
Furmins
Lemmings Touch
Monsterbag
Murasaki Baby
Orgarhythm (wel enkel Japanse cartridge)
Super Stardust Delta
Table Top Racing
Vitamin Z

En wat zijn hiervan de must haves in jouw optiek?

Zelf net een beetje door de lijst gespit en wat gameplay beelden gezien, deze lijken me nog wel interessant:

- Pinball Heroes
- Flying Hamster
- Mauasaki baby
- StarDrone extreme
- PulzAR
- Furmins
- Run like hell
- Table mini golf
- Table ice hockey

Thoughts?

Super Stardust had ik over het hoofd gezien en heb ik al, mooie game. Table Top Racing bleek ik ook al te hebben lol.

Ik heb beneden de huidige metascore toegevoegd bij zowat elk spel. Blijkt dat er niet zo veel de moeite zijn, degene met redelijk hoge score, en die we nog niet vermeld hebben zijn:

- OpenMe
- PulZar
- Surge Deluxe
- Ring Run Circus

Degene met een score rond 70% maar met slechts 1 review zijn de volgende: Knobswitch, Flying Hamster, Breakquest extra, Stranded.

Wat volgens mij nog de moeite is Monsterbag, grappig en origineel puzzle-game (wel redelijk kort).
Table Top Racing op de PS3 gespeeld en dat heb ik enorm genoten. Is wel de opvolger hiervan, denk ik. De rest heb ik zelf nog niet eens uitgebreid gespeeld, behalve Floating Cloud, en dat is een horizontale shoot'm'up, maar volgens mij geen must-have. Murasaki Baby is vermoedelijk wel ok, maar daar heb ik maar even mee gespeeld.

Grafisch stijltje van Monsterbag trek ik dan weer slecht. PulzAR lijkt me wel leuk alleen heb ik eigenlijk geen idee of ik wel van die vita AR play cards heb, kreeg je die bij de koop van de originele vita? Wellicht heb ik ze nog in de vita doos zitten Nooit iets mee gedaan eigenlijk, jij wel?

Murasaki Baby heb ik net gekocht en even een kwartiertje gespeeld. Grafisch prachtig, super sfeervol en bijzondere gameplay. Kunstzinnige game ook. ps vita exclusive is dit toch? zonde dat zo'n game dus verloren gaat.

mrdig schreef:
Grafisch stijltje van Monsterbag trek ik dan weer slecht. PulzAR lijkt me wel leuk alleen heb ik eigenlijk geen idee of ik wel van die vita AR play cards heb, kreeg je die bij de koop van de originele vita? Wellicht heb ik ze nog in de vita doos zitten Nooit iets mee gedaan eigenlijk, jij wel?
Werd met elke PS Vita meegeleverd, zul je wellicht nog ergens in de doos hebben liggen. Wat ik ermee gedaan heb? Een kwartier de AR-demo gespeeld, dacht ik, of was dat op de 3DS?

Die toevoeging van die Augmented Reality kaarten heb ik nooit zo begrepen. Het aantal spellen dat hier gebruik van maakt zijn wellicht op één hand te tellen - en allemaal voelen ze meer als technische demo dan als volwaardig spel. Ik ben er overigens niet 100-% zeker van, maar volgens mij werden de AR-cards enkel meegeleverd met de OLED en niet met de 2000.

Wat betreft het bovenstaande lijstje kan ik Surge Deluxe van harte aanbevelen.

Jammer dat je niet meer in de store die spellen kan vergaren , ik twijfelde tot kort om er eentje te nemen , maar heb het niet gedaan. Spellen zullen wel duur gaan worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:45 uur

geplaatst: vandaag om 15:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.