Platforms / PlayStation / Playstation Vita
zoeken in:
0
Winkelwagentje (moderator)
geplaatst: 27 november 2012, 18:32 uur
Als je spellen download van het Playstation Network ben je beter af met een iets grotere geheugenkaart. De digitale versie van Uncharted Golden Abyss neemt al zo'n 3,5 GB in beslag. Natuurlijk heb je daar met cartridges geen last van. Je hebt dan alleen wat game data zoals save games e.d. die vaak niet meer dan een paar MB in beslag nemen.
0
geplaatst: 27 november 2012, 20:51 uur
Nu ik er overna denk is het ook wel enorm logisch dat een gedownload spel van PSN meer geheugen verbruikt dan cartridges. Daar had ik niet eens bij stil gestaan. Aangezien ik vrijwel nooit games download via psn zal ik dus wss geen last hebben van geheugen
Thnx voor het antwoord.
Thnx voor het antwoord.

0
geplaatst: 10 september 2013, 20:12 uur
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ata90Y92UeI[/embed]
Gisteren aangekondigd op een Japanse persconferentie: de PS Vita TV. Een standalone unit waarmee je Vita en PSP games op je TV kunt spelen. Met HDMI aansluiting, ondersteuning voor DualShock 3 en DualShock 4. Ondersteunt ook remote play waardoor je games van je PS4 kunt streamen naar een aparte TV waarop de PS Vita TV is aangesloten.
Bevat de functionaliteiten van de Vita, waaronder de Vita apps. En zou meer dan 100 Vita games ondersteunen. Heeft een card slot voor retail games. Games die afhankelijk zijn van de Vita camera of touch functies worden niet ondersteunt.
Ik lees toch voornamelijk positieve reacties, al zie ik er zelf niet echt de meerwaarde van in. Heb niet echt de behoefte om Vita games op mijn TV te spelen. Streamen is wellicht interessant.
Overigens is een internationale release nog niet bevestigd. Het ding komt in november uit in Japan.
Gisteren aangekondigd op een Japanse persconferentie: de PS Vita TV. Een standalone unit waarmee je Vita en PSP games op je TV kunt spelen. Met HDMI aansluiting, ondersteuning voor DualShock 3 en DualShock 4. Ondersteunt ook remote play waardoor je games van je PS4 kunt streamen naar een aparte TV waarop de PS Vita TV is aangesloten.
Bevat de functionaliteiten van de Vita, waaronder de Vita apps. En zou meer dan 100 Vita games ondersteunen. Heeft een card slot voor retail games. Games die afhankelijk zijn van de Vita camera of touch functies worden niet ondersteunt.
Ik lees toch voornamelijk positieve reacties, al zie ik er zelf niet echt de meerwaarde van in. Heb niet echt de behoefte om Vita games op mijn TV te spelen. Streamen is wellicht interessant.
Overigens is een internationale release nog niet bevestigd. Het ding komt in november uit in Japan.
0
geplaatst: 10 september 2013, 20:31 uur
Iets voor de échte budget gamer misschien? Al is er waarschijnlijk nog niets duidelijk over de prijs? Zie voor de rest het nut er niet van in, heb toch liever een Vita dan de TV Vita.
0
geplaatst: 8 december 2013, 16:40 uur
Het valt me op dat er sinds de vita heel weinig Vita games uitkomen en in Februari 2014 komen er ineens 4 heel snel na elkaar en eind April ook weer eentje. Zal het dan toch nog goed komen met de Vita?
0
geplaatst: 8 december 2013, 21:38 uur
PS Vita TV is blijkbaar regio-locked. Een aantal slimmeriken hadden versie geimporteerd en moesten tot hun afgrijzen vaststellen dat ze ermee buiten Japan niks kunnen aanvangen.
Trouwens, Vincentvalentine: welkom tot de wanhopige maar tevreden Vita bezitters!
Trouwens, Vincentvalentine: welkom tot de wanhopige maar tevreden Vita bezitters!
0
geplaatst: 9 maart 2014, 15:04 uur
De Vita is voor mij totaal geen miskoop geweest. Ik heb nu 11 games waarvan eentje Japans en ik heb er nu 24 op mijn lijst en dan missen er nog een aantal.
Mijn huidige vita games koop lijstje:
BlazBlue: Chronophantasma
BlazBlue: Continuum Shift
Conception II: Children of the Seven Stars
Danganronpa 2: Goodbye Despair
Danganronpa: Trigger Happy Havoc
Dead or Alive 5
Deception IV: Blood Ties
Demon Gaze
Disgaea 3: Absence of Justice
Disgaea 4: A Promise Unforgotten
Dragon's Crown
Dynasty Warriors 8: Xtreme Legends
Final Fantasy X & 2 remaster
Hatsune Miku: Project DIVA ƒ (Heb ik gisteren bestelt)
Muramasa: The Demon Blade
Putty Squad
Ragnarok Odyssey
Ragnarok Odyssey Ace
Sorcery Saga: Curse of the Great Curry God
Touch My Katamari
Toukiden: The Age of Demons
Valhalla Knights 3
Ys: Memories of Celceta
Zero Escape: Virtue Last Reward
Mijn huidige vita games koop lijstje:
BlazBlue: Chronophantasma
BlazBlue: Continuum Shift
Conception II: Children of the Seven Stars
Danganronpa 2: Goodbye Despair
Danganronpa: Trigger Happy Havoc
Dead or Alive 5
Deception IV: Blood Ties
Demon Gaze
Disgaea 3: Absence of Justice
Disgaea 4: A Promise Unforgotten
Dragon's Crown
Dynasty Warriors 8: Xtreme Legends
Final Fantasy X & 2 remaster
Hatsune Miku: Project DIVA ƒ (Heb ik gisteren bestelt)
Muramasa: The Demon Blade
Putty Squad
Ragnarok Odyssey
Ragnarok Odyssey Ace
Sorcery Saga: Curse of the Great Curry God
Touch My Katamari
Toukiden: The Age of Demons
Valhalla Knights 3
Ys: Memories of Celceta
Zero Escape: Virtue Last Reward
0
geplaatst: 9 maart 2014, 16:13 uur
Mooi lijstje. Valhalla Knights 3 kan je ik echter alleen aanraden als je 't echt voor de verzameling doet. De game zelf is een behoorlijk ondermaatse en kleurloze RPG.
Akiba's Trip misschien nog een leuke toevoeging aan je wishlist. Wordt deze zomer door XSEED uitgebracht in de US.
Als die game ooit nog eens uitkomt. Heb 'm volgens mij al 4 maanden in pre-order staan. En de release datum blijft maar verschuiven...
Akiba's Trip misschien nog een leuke toevoeging aan je wishlist. Wordt deze zomer door XSEED uitgebracht in de US.
Vincentvalentine schreef:
Putty Squad
Putty Squad
Als die game ooit nog eens uitkomt. Heb 'm volgens mij al 4 maanden in pre-order staan. En de release datum blijft maar verschuiven...

0
geplaatst: 9 maart 2014, 17:30 uur
O! cool news, zag een review van de Japanse versie, en daar twijfelden ze of er ooit een Westerse release zou komen, gelukkig wel dus.
0
geplaatst: 10 maart 2014, 17:42 uur
Winkelwagentje schreef:
(quote)

Putty Squad lijkt me ook wel cool voor de vita. Inmiddels is ie wel uitgebracht voor de ps4 (slechte reviews overigens) en het origineel is 'JAWEL' alsnog gereleased voor de classic Amiga:
System 3 | Season's Greetings from System 3 to all of the Amiga Community...A Christmas Gift - system3.com
Toch wel zo'n beetje de heilige graal op amiga games gebied. Jarenlang is naar deze game gezocht en doordat system 3 de game een reboot gaf is het er toch nog van gekomen. Zie ook:
How the Amiga version of Putty Squad finally ended up being released » Codetapper's Amiga Retro Site!
Inmiddels de game op mijn Amiga 1200 aan de praat gekregen, prachtig!
0
geplaatst: 23 juni 2014, 09:54 uur
Inmiddels een leuke deal bij gamemania. PS Vita Wifi (199,- incl 5 games en 8gig geheugen)
Alle 5 games zijn games die ik niet direct zou kopen, maar wel leuk zijn om te spelen
- Injustice - Gods Among Us Ultimate Edition
- Batman - Arkham Origins Blackgate
- PlayStation Allstars - Battle Royale
- God of War - Chain of Olympus
- Killzone - Liberation
Zit te twijfelen of er nog wat fatsoenlijks uitkomt op de vita? Ik denk namelijk ook dat ik dan liever mijn geld ga steken straks in de PS4 medio oktober/november (zodra de bundel met Destiny er is) en dan uitbreiden met nog een extra game en controller.
Is er nog wat leuks op de Vita te spelen?
Alle 5 games zijn games die ik niet direct zou kopen, maar wel leuk zijn om te spelen
- Injustice - Gods Among Us Ultimate Edition
- Batman - Arkham Origins Blackgate
- PlayStation Allstars - Battle Royale
- God of War - Chain of Olympus
- Killzone - Liberation
Zit te twijfelen of er nog wat fatsoenlijks uitkomt op de vita? Ik denk namelijk ook dat ik dan liever mijn geld ga steken straks in de PS4 medio oktober/november (zodra de bundel met Destiny er is) en dan uitbreiden met nog een extra game en controller.
Is er nog wat leuks op de Vita te spelen?
0
geplaatst: 23 juni 2014, 21:27 uur
Rujar schreef:
Zit te twijfelen of er nog wat fatsoenlijks uitkomt op de vita?
Zit te twijfelen of er nog wat fatsoenlijks uitkomt op de vita?
JRPG's: zeker wel. Freedom Wars, Natural Doctrine, Senran Kagura Shinovi versus, Tales of Hearts, Danganronpa 2, Akiba's trip. En zo nog een aantal...
1st party support is er echter bijna niet meer. En nog een game als Uncharted en Killzone hoeven we op de Vita denk ik niet meer te verwachten.
In de huidige library zitten echter toch al een aantal toppers die de aanschaf van een Vita de moeite waard maken. Beetje afhankelijk van welke genre's je voorkeuren hebben, natuurlijk.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 10:24 uur
Winkelwagentje schreef:
JRPG's: zeker wel. Freedom Wars, Natural Doctrine, Senran Kagura Shinovi versus, Tales of Hearts, Danganronpa 2, Akiba's trip. En zo nog een aantal...
1st party support is er echter bijna niet meer. En nog een game als Uncharted en Killzone hoeven we op de Vita denk ik niet meer te verwachten.
Uncharted en killzone zit ik ook niet echt op te wachten. Die speel ik tzt ook liever op de ps4. Ik wil de vita juist gaan gebruiken voor indie games en de mindere traditioneel AAA+ titels, dus ook meer de vergruisde jrpg games.
Hoe zit het met de indies?
Zou de vita best willen aanschaffen als ik een package deal zou kunnen maken met gamemania bijvoorbeeld... (bundels worden bepaald door Sony neem ik aan?)
Maar ik hoop vooral dat er een lange tijd genoeg content aanwezig is. Misschien maar de PS Store eens goed bekijken.
Inmiddels 188,- gevonden met FFX en FFX-2 incl 4 gig (misschien net te weinig, om met games te roteren). PlayStation Vita (Wifi) incl. 4GB en Final Fantasy X & X2 HD Remaster Voucher (PS Vita) kopen/bestellen - Nedgame
0
geplaatst: 24 juni 2014, 12:10 uur
Gewoon doen, pracht apparaat voor Indies. AAA+ titels komen wellicht niet of nauwelijks meer maar dat boeit mij ook weinig. Ik vermaak me met indies als Hotline Miami, Guacamelee, TxK, Luftrausers en remakes van Superfrog (amiga classic), en binnenkort Another World en Grim Fandango. Putty Squad binnenkort ook ff checken zodra die wat cheaper wordt etc. Muramasa: The Demon Blade is een prachtige vita game (helaas nog te weinig gespeeld). Genoeg mooi spul in de psvita store naar mijn mening.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 21:33 uur
Rujar schreef:
Inmiddels 188,- gevonden met FFX en FFX-2 incl 4 gig (misschien net te weinig, om met games te roteren).
Inmiddels 188,- gevonden met FFX en FFX-2 incl 4 gig (misschien net te weinig, om met games te roteren).
FFX-2 op de Vita is een download(code), en is meer dan 3GB. Enkel FFX staat op de game-card. Ik zou je toch adviseren om voor minimaal 8GB te gaan. Tenminste wanneer je niet van plan bent om enkel digitaal te kopen. Retailgames kunnen als download behoorlijk wat opslagruimte opeisen, terwijl de meeste indies toch RUIM onder de 1GB zitten.
Wat indies betreft overigens niets te klagen. Indie support kan haast niet beter. Het merendeel van de succesvolle indie titels vindt zijn weg wel naar de Vita. Dit najaar o.a. nog Nidhogg, the Swapper, Spelunky, Hotline Miami 2, Murasaki Baby, Hohokum, Don't Starve, en nog tal... Ook vaak nog cross-buy met de PS3 / PS4 versie.
Rujar schreef:
dus ook meer de vergruisde jrpg games.
dus ook meer de vergruisde jrpg games.
Enig minpuntje voor ons als Europese Vita bezitters, is dat door XSEED en Aksys gelokaliseerde games enkel in de US een retail release zien, en in Europa een digitale release krijgen. Zo ben je voor de wat 'exclusievere' titels toch vaak aangewezen op een import.
Verder krijgt de Vita wel voldoende 3rd party support - o.a. NIS America is erg actief. AAA+ titels gaan we inderdaad wellicht niet meer zien. Toch geen Westerse franchises...
mrdig schreef:
TxK "..." Putty Squad binnenkort ook ff checken.
TxK "..." Putty Squad binnenkort ook ff checken.
TxK... Heerlijke game! en nog exclusive ook

Echt perfect voor de Vita. En misschien wel mijn grootste verslaving dit jaar.
Putty Squad ook nog niet gecheckt. Al is 'ie inmiddels wel verschenen. Zit eigenlijk ook te wachten tot ik 'm een keertje onder de € 20 tegenkom om toe te happen. Maar begin sterk de indruk te krijgen dat de oplage zeer gelimiteerd is. Want slechts enkele webshops in de UK hebben 'm ook echt voorradig.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 18:06 uur
Txk is inderdaad heerlijk voor even tussendoor. Putty Squad zou ik dan maar snel kopen als je hem echt met doosje ed wil 
Mbt vita memory cards, 4gb is echt veels te weinig indien je zoals ik de meeste games uit de ps store haalt. Ik heb nu 2 van 4gb en 2 van 16gb en zitten allemaal nagenoeg vol. Ik zit er over te denken om de 64gb vita memory card te halen. Niet in de winkels verkrijgbaar maar wel via amazon.co.uk. Overigens zijn die krengen schandalig duur.

Mbt vita memory cards, 4gb is echt veels te weinig indien je zoals ik de meeste games uit de ps store haalt. Ik heb nu 2 van 4gb en 2 van 16gb en zitten allemaal nagenoeg vol. Ik zit er over te denken om de 64gb vita memory card te halen. Niet in de winkels verkrijgbaar maar wel via amazon.co.uk. Overigens zijn die krengen schandalig duur.
0
geplaatst: 24 mei 2016, 13:37 uur
In hoeverre zou het nog de moeite zijn om in 2016 een PS Vita aan te schaffen? Het ding is zowaar uit de winkelrekken verdwenen heb ik de indruk - zelden dat ik nog een Vita tegenkom, laat staan een spel (nou soms wel een of twee - maar echt meer niet)? Ik heb in het verleden bij release wel al geroepen dat dit ding er bij mij niet inkwam omdat ik te weinig op mijn handhelds speel, maar ik moet bekennen dat er in de laatste twee jaar toch wel weer een soort van hernieuwde liefde zich heeft geopenbaard voor zowel de 3DS en de PSP.
Zijn de spellen eigenlijk nog redelijk te verkrijgen online? Hoe zit het met ondermeer de RPG's, puzzel en strategische games (toch de games waar ik het zelf voor zou doen)? Is het de prijs tegenwoordig nog waard?
Ik twijfel namelijk nog altijd heel erg of ik eind van het jaar of begin 2017 iets nieuws ga aanschaffen. De Xbox One valt af (geen interesse - de interessante games zijn allen op PC te spelen imo), de PS4 twijfel ik ook nog sterk aan, ik heb namelijk nog een gigantische backlog aan PS3 en XBOX 360 en PC games (laat staan retro consoles) - dus blijft over OF een 3DS XL, of een PSP Vita OF een NX, afhankelijk van wat dit precies gaat worden.
Zijn de spellen eigenlijk nog redelijk te verkrijgen online? Hoe zit het met ondermeer de RPG's, puzzel en strategische games (toch de games waar ik het zelf voor zou doen)? Is het de prijs tegenwoordig nog waard?
Ik twijfel namelijk nog altijd heel erg of ik eind van het jaar of begin 2017 iets nieuws ga aanschaffen. De Xbox One valt af (geen interesse - de interessante games zijn allen op PC te spelen imo), de PS4 twijfel ik ook nog sterk aan, ik heb namelijk nog een gigantische backlog aan PS3 en XBOX 360 en PC games (laat staan retro consoles) - dus blijft over OF een 3DS XL, of een PSP Vita OF een NX, afhankelijk van wat dit precies gaat worden.
0
geplaatst: 25 mei 2016, 11:08 uur
Sinner schreef:
In hoeverre zou het nog de moeite zijn om in 2016 een PS Vita aan te schaffen?
In hoeverre zou het nog de moeite zijn om in 2016 een PS Vita aan te schaffen?
Ik denk dat Winkelwagentje daar het beste antwoord op kan geven. Wel weet ik dat de Vita inmiddels niet meer in de Benelux verkrijgbaar is. Tenminste, er komen geen nieuwe voorraden meer.
Bron: Tweakers
Op marktplaats zijn er wel een aantal Vita's te vinden overigens en ook niet al te duur.
Zelf heb ik nog steeds de Vita en alhoewel ik er niet vaak op speel, vind ik het nog steeds een mooi apparaat. Mooi beeld, speelt lekker en er zijn ook genoeg games, vooral Indie games. Games die ik heb koop ik via de playstation store overigens. Heb slechts enkele games fysiek.
0
geplaatst: 25 mei 2016, 21:41 uur
Sinner, als je het mij vraagt: enorm de moeite! Het leuke aan een hand-held, meer dan bij een stationaire console, is dat je de hele catalogus zonder problemen kunt spelen. Wil zeggen, de spellen verouderen eigenlijk niet. Een specifiek voordeel van de Vita is, dat je er spellen op kunt spelen die op geen andere hand-held (lees: 3DS) voorkomen, natuurlijk geldt dat ook omgekeerd.
En vergeet vooral niet: de vita heeft geen regio-lock en speelt alles, inclusief Oosterse specialiteiten en US-games.
Wat betreft aanschaf van spellen: ja, er verschijnen nog spellen, voornamelijk in VS (en natuurlijk Japan). En eigenlijk best regelmatig, vooral niche producten zoals Japanse RPG's met schaar geklede (te) jonge meisjes. Die echter best van inhoud zijn voorzien (pun partially intended). Maar ook visual novels en, zeker niet te versmaden, goede music-ritme games.
Recent is nog een van de beste RPG's van de laatste jaren op Vita verschenen, namelijk Trails of Cold steel. Wel, zoals vaak samen met de PS3/4 versie.
Andere (recente) parels:
- Deemo
- Sword Art Online
- Norn9: Var commons
- Persona Dancing all-night
- Steins-Gate
etc.
Qua prijzen valt het mij wat tegen, ik vind maar moeilijk, vooral on-line, afgeprijsde spellen. Vaak kosten ze in Europa vaak en lange tijd 40 euro. Import uit Canada of US kan vaak voor 30 euro. Maar spellen voor 5 of 10 euro in een bakkie zijn dan vaak een of andere Fifa of Petz of ander krapuul.
En vergeet vooral niet: de vita heeft geen regio-lock en speelt alles, inclusief Oosterse specialiteiten en US-games.
Wat betreft aanschaf van spellen: ja, er verschijnen nog spellen, voornamelijk in VS (en natuurlijk Japan). En eigenlijk best regelmatig, vooral niche producten zoals Japanse RPG's met schaar geklede (te) jonge meisjes. Die echter best van inhoud zijn voorzien (pun partially intended). Maar ook visual novels en, zeker niet te versmaden, goede music-ritme games.
Recent is nog een van de beste RPG's van de laatste jaren op Vita verschenen, namelijk Trails of Cold steel. Wel, zoals vaak samen met de PS3/4 versie.
Andere (recente) parels:
- Deemo
- Sword Art Online
- Norn9: Var commons
- Persona Dancing all-night
- Steins-Gate
etc.
Qua prijzen valt het mij wat tegen, ik vind maar moeilijk, vooral on-line, afgeprijsde spellen. Vaak kosten ze in Europa vaak en lange tijd 40 euro. Import uit Canada of US kan vaak voor 30 euro. Maar spellen voor 5 of 10 euro in een bakkie zijn dan vaak een of andere Fifa of Petz of ander krapuul.
0
geplaatst: 25 mei 2016, 21:48 uur
Ligt er natuurlijk een beetje aan wat je er uit hoopt te halen. Als handheld gaming device is de Vita een geweldig stukje hardware, maar het is nu wel echt een console voor de niché en verzamelaars geworden. Er verschijnt nog een heel aantal fysieke games dit jaar, maar wat er nog verschijnt valt vrijwel allemaal binnen de genre's JRPG, indies en VN. Waarbij het meredeel dan ook nog een op PC uitkomt (al is het dan vaak iets later).
De Vita heeft inmiddels wel een aardige backlog van om en nabij de 200 fysieke release in het Westen. Waarvan de meeste online ook nog goed, en voor een aantrekkelijke prijs te krijgen zijn. Dus als je graag eens op de handheld speelt, of gewoon graag verzamelt, dan heb je er een prima koop aan. Een Vita hoeft, zoals mrdig al aangeeft, niet al te veel meer te kosten.
Er is op het gebied van strategische en puzzel -games echter lang niet zo veel te vinden als op de PSP. Strategt schieten me zo te binnen Disgaea en Natural Doctrine (meer tactische RPG), en verder Deception IV, Aegis of Earth en Frozen Synapse. Op puzzelgebied is er helemaal weinig. Enige wat me binnen schiet zijn Lumines en Tetris. Daar neem je beter een PSP voor. Wellicht is er tussen het ruime aanbod aan indies nog wel iets te vinden binnen deze genre's.
Aan (J)RPG natuurlijk geen gebrek. En daar komt voorlopig ook geen einde aan. Wel zijn er weinig goede exclusives. Zoals gezegd is tegenwoordig ook veel op Steam te vinden. Echte console exclusieve JRPG's voor de Vita zijn dan nog Persona 4 Golden (genoeg nieuwe content om zich echt te onderscheiden van de PS2 versie), Freedom Wars, Soul Sacrifice, Toukiden, Ys, Severed, Dungeon Travelers. En vast nog wel een aantal NIS / Idea factory / Experience games...
Tel daar de niet exclusieve (J)RPG's bij op als God Eater 2, Dragon's Crown, Odin Sphere, Grand Kingdom, Final Fantasy X / X-2, Sword Art Online, Child of Light, Muramasa, na ja... ga maar door. Dan heb je al bij al een heel mooi aanbod aan (J)RPG's, waarvan de kwaliteit in de meeste gevallen niet eens onder hoeft toe dan aan dat van de PS4 / PC / e.d. tegenhangers. Dus als je ze graag eens op de handheld speelt, ga er voor!
Verder heeft de Vita best een leuke backlog en aanbod in andere genre's dan bovenstaande. Check anders de lijst met hoogste scores eens op Metacritic.
De Vita heeft inmiddels wel een aardige backlog van om en nabij de 200 fysieke release in het Westen. Waarvan de meeste online ook nog goed, en voor een aantrekkelijke prijs te krijgen zijn. Dus als je graag eens op de handheld speelt, of gewoon graag verzamelt, dan heb je er een prima koop aan. Een Vita hoeft, zoals mrdig al aangeeft, niet al te veel meer te kosten.
Er is op het gebied van strategische en puzzel -games echter lang niet zo veel te vinden als op de PSP. Strategt schieten me zo te binnen Disgaea en Natural Doctrine (meer tactische RPG), en verder Deception IV, Aegis of Earth en Frozen Synapse. Op puzzelgebied is er helemaal weinig. Enige wat me binnen schiet zijn Lumines en Tetris. Daar neem je beter een PSP voor. Wellicht is er tussen het ruime aanbod aan indies nog wel iets te vinden binnen deze genre's.
Aan (J)RPG natuurlijk geen gebrek. En daar komt voorlopig ook geen einde aan. Wel zijn er weinig goede exclusives. Zoals gezegd is tegenwoordig ook veel op Steam te vinden. Echte console exclusieve JRPG's voor de Vita zijn dan nog Persona 4 Golden (genoeg nieuwe content om zich echt te onderscheiden van de PS2 versie), Freedom Wars, Soul Sacrifice, Toukiden, Ys, Severed, Dungeon Travelers. En vast nog wel een aantal NIS / Idea factory / Experience games...
Tel daar de niet exclusieve (J)RPG's bij op als God Eater 2, Dragon's Crown, Odin Sphere, Grand Kingdom, Final Fantasy X / X-2, Sword Art Online, Child of Light, Muramasa, na ja... ga maar door. Dan heb je al bij al een heel mooi aanbod aan (J)RPG's, waarvan de kwaliteit in de meeste gevallen niet eens onder hoeft toe dan aan dat van de PS4 / PC / e.d. tegenhangers. Dus als je ze graag eens op de handheld speelt, ga er voor!
Verder heeft de Vita best een leuke backlog en aanbod in andere genre's dan bovenstaande. Check anders de lijst met hoogste scores eens op Metacritic.
0
geplaatst: 25 mei 2016, 21:52 uur
Had nog nooit iets binnen dit 'subgenre' gespeeld, maar Norn9 is mij ook verrassend goed gevallen! En goed om te horen dat je Deemo tot je meest recente parels rekent!

De Steins;gate sequel is trouwens vandaag voor een Europese release aangekondigd! klik
0
geplaatst: 26 mei 2016, 01:05 uur
Bedankt voor de reacties in ieder geval. Ik ga er nog eens over denken. Het blijft aanlokkelijk - zeker wat betreft bepaalde exclusives (en inderdaad - met name Persona valt daar onder - maar ook bvb wel de Uncharted of YS games heb ik best interesse in). Visual novels ben ik ook heel erg fan van (of quirky Anime games in het algemeen) maar idd - daar is het nadeel (of voordeel voor mij) dan weer dat ze ook vaker en vaker beschikbaar zijn op de PC/Steam.
Oh...en Steins Gate...die heb ik toevallig een paar weken terug opgepikt voor de PS3 (was maar een 10tje of zo). Wel nog niet aan toegekomen...
Oh...en Steins Gate...die heb ik toevallig een paar weken terug opgepikt voor de PS3 (was maar een 10tje of zo). Wel nog niet aan toegekomen...
0
geplaatst: 26 mei 2016, 09:03 uur
En niet te vergeten: Tales of Hearts R. Hier is volgens mij de vita de enige mogelijkheid deze parel in het Westen te spelen. Maar misschien ben ik hier wel alleen in, maar ik heb in ieder geval enorm genoten van deze JRPG.
0
geplaatst: 26 mei 2016, 12:35 uur
Ook dat spel is een reden waarom ik het overweeg. Ben op zich best wel fan van de Tales serie (ook al heb ik er nog wel een paar op de stapel liggen) en inderdaad, het zou leuk zijn om deze ook in de collectie te hebben.
0
geplaatst: 23 juni 2016, 14:23 uur
Ik ben nieuw hier, maar zal ook maar even zeggen dat je, als je fan bent van JRPGs, visual novels en quirky anime games, de PS Vita eigenlijk wel een must is.
De Steam ports zijn echter wel meer de norm geworden, dus daar kun je het vanaf laten hangen. Overigens is de hele Persona serie op de Vita te verkrijgen (met PSP spellen ook te verkrijgen). Zelf speel ik zelden op iets anders dan de Vita.
Maarja... het is wel dood hier, zeg.
De Steam ports zijn echter wel meer de norm geworden, dus daar kun je het vanaf laten hangen. Overigens is de hele Persona serie op de Vita te verkrijgen (met PSP spellen ook te verkrijgen). Zelf speel ik zelden op iets anders dan de Vita.

Maarja... het is wel dood hier, zeg.
0
geplaatst: 23 juni 2016, 16:27 uur
Hey! Elohim, daar kun jij verandering in brengen, en met deze goede post al zeer goed gestart!
Een vita-vriend is ook een vriend van mij, zegt toch de vita-maffia
Een vita-vriend is ook een vriend van mij, zegt toch de vita-maffia

0
geplaatst: 23 juni 2016, 21:32 uur
Games waar ik zelf naar uitkijk voor de Vita zijn Psycho Pass: Mandatory Happiness, Criminal Girls 2: Party Favors, Hyperdimension Neptunia VS Sega Hard Girls, en hoop nog op een localizatie van Valkyrie Drive (van de producer van Senran Kagura). edit: Fate/Extella vergeten. 
Heeft iemand hier trouwens Ray Gigant gespeeld?
Ik was zelf heel erg weg van Demon Gaze namelijk (ook een 1st person dungeon crawling role playing game (toch leuker om die termen uit te schrijven in plaats van af te korten als DRPG)), maar vond dat Operation Abyss heel erg als hetzelfde spel in een nieuw jasje voelde. Uiteindelijk had je dezelfde skills, praktisch dezelfde classes, en ook de passieve 'demon' skills uit Demon Gaze waren hier te vinden als 'unity skills'. Hierdoor was het leukste van een DRPG, het samenstellen van een party die voor jezelf goed werkt, meteen verdwenen: dat had ik namelijk al gedaan in Demon Gaze.
Ray Gigant is dus van dezelfde ontwikkelaar, ook een DRPG, en is in de grote structuren hetzelfde idee (je vindt je weg door een dungeon en hebt random encounters, grofweg). Reviews helpen mij echter niet echt.

Heeft iemand hier trouwens Ray Gigant gespeeld?
Ik was zelf heel erg weg van Demon Gaze namelijk (ook een 1st person dungeon crawling role playing game (toch leuker om die termen uit te schrijven in plaats van af te korten als DRPG)), maar vond dat Operation Abyss heel erg als hetzelfde spel in een nieuw jasje voelde. Uiteindelijk had je dezelfde skills, praktisch dezelfde classes, en ook de passieve 'demon' skills uit Demon Gaze waren hier te vinden als 'unity skills'. Hierdoor was het leukste van een DRPG, het samenstellen van een party die voor jezelf goed werkt, meteen verdwenen: dat had ik namelijk al gedaan in Demon Gaze.
Ray Gigant is dus van dezelfde ontwikkelaar, ook een DRPG, en is in de grote structuren hetzelfde idee (je vindt je weg door een dungeon en hebt random encounters, grofweg). Reviews helpen mij echter niet echt.
0
geplaatst: 23 juni 2016, 22:15 uur
Ray Gigant nog niet gespeeld, dus daar kan ik je niet mee helpen. Heb 'm enkel nog niet omdat 'ie alleen digitaal verkrijgbaar is, en ik nog een aantal DRPGs ongespeeld op de plank heb liggen (waaronder ook Demon Gaze en Operation Abyss). Maar de game ziet er wel waanzinnig goed, en staat zeker op m'n wishlist. Het is eigenlijk vooral even wachten op een mooie sale...
Dungeon Travelers overigens al wel gespeeld, en dat was wel één van de meest aangename RPG verassingen op de Vita.
De games die je hierboven noemt kijk ik ook zeer naar uit! Daarnaast ook God Eater 2 (één van m'n favoriete games op de PSP) en Exist Archive. En veel visual novels om van te smullen: Root Letter, Steins;Gate 0, Danganronpa 3 en ik ben letterlijk de dagen aan het aftellen naar Zero Escape.
Dungeon Travelers overigens al wel gespeeld, en dat was wel één van de meest aangename RPG verassingen op de Vita.
De games die je hierboven noemt kijk ik ook zeer naar uit! Daarnaast ook God Eater 2 (één van m'n favoriete games op de PSP) en Exist Archive. En veel visual novels om van te smullen: Root Letter, Steins;Gate 0, Danganronpa 3 en ik ben letterlijk de dagen aan het aftellen naar Zero Escape.

* denotes required fields.