menu

Platforms / PlayStation / Playstation Vita

zoeken in:
avatar van youngtick
Nou jongens en meisjes. Deze topic gaat over de nieuwe handheld console: de psp ngp (om het makkelijker te noemen de psp 2).

NGB staat voor Next Generation Portable. Het heeft 2 analoge sticks, 2 camera's en een touchscreen. Wat het voor mij helemaal gek maakt is dat het een touchpad heeft aan de achterkant. Dus als je aan het spelen kan je bij bijv. bij platformen of obstakels met behulp met die touchpad gaan klimmen of springen.

het model lijkt net op de eerste psp maar een wat ronde vorm.

het lijkt me echt supervet om het in bezit te hebben om vooral die touchpad te ervaren, dus laten we er een interessante topic van maken mensen.




PSP NGP Presentatie

avatar van wiiplayer
Is dat gewoon Uncharted 1? Ik hoop niet dat ze een aparte Uncharted maken voor de NGP.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Waarom niet? Uncharted voor de NGP wordt een nieuw deel, niet verzorgd door Naugthy Dog, maar door Sony Bend (Syphon Filter, Resistance: Retribution). Lijkt me de perfecte launch-titel voor Sony's nieuwe handheld.


avatar van youngtick
Winkelwagentje schreef:
Waarom niet? Uncharted voor de NGP wordt een nieuw deel, niet verzorgd door Naugthy Dog, maar door Sony Bend (Syphon Filter, Resistance: Retribution). Lijkt me de perfecte launch-titel voor Sony's nieuwe handheld.


laten ze dat goed waar maken

avatar van youngtick


welke game wil jij zelf dat ze direct gaan uitbrengen wiiplayer

Ravnoss
Mijn eerste reactie is dat het weer een ergonomisch drama gaat worden. Heb nu thuis een normale en een go, en beide houden werkelijk voor geen meter vast (De DS ook niet trouwens) .

avatar van wiiplayer
Ik hou niet van dit soort dingen. Ik ken de verhaallijnen uit Uncharted 1 en 2 nu en ik ben benieuwd naar deel 3 op de PS3.

De God of War delen op de PSP zijn goede voorbeelden. Ze zijn waarschijnlijk erg leuk om te spelen maar als je het mij vraagt werken ze niet goed mee met de verhaallijnen uit de console versies. Er word van alles bij bedacht terwijl het helemaal perfect was op de console

avatar van youngtick
wiiplayer schreef:
Ik hou niet van dit soort dingen. Ik ken de verhaallijnen uit Uncharted 1 en 2 nu en ik ben benieuwd naar deel 3 op de PS3.

De God of War delen op de PSP zijn goede voorbeelden. Ze zijn waarschijnlijk erg leuk om te spelen maar als je het mij vraagt werken ze niet goed mee met de verhaallijnen uit de console versies. Er word van alles bij bedacht terwijl het helemaal perfect was op de console


komt het vaak voor dat spellen die geport worden naar een handheld console het verhaal van de spellen op de console in de war brengen

avatar van youngtick
Ravnoss schreef:
Mijn eerste reactie is dat het weer een ergonomisch drama gaat worden. Heb nu thuis een normale en een go, en beide houden werkelijk voor geen meter vast (De DS ook niet trouwens) .


hoe probeer jij het ergonomisch voor jezelf te maken Rav?

avatar van wiiplayer
youngtick schreef:
(quote)


komt het vaak voor dat spellen die geport worden naar een handheld console het verhaal van de spellen op de console in de war brengen


In Ghost of Sparta verteld de moeder van Kratos hem al toen hij jong was dat Zeus z'n vader is terwijl hij in God of War 2 er helemaal op het einde pas achter komt. Dat soort dingen

avatar van youngtick
wiiplayer schreef:
(quote)


In Ghost of Sparta verteld de moeder van Kratos hem al toen hij jong was dat Zeus z'n vader is terwijl hij in God of War 2 er helemaal op het einde pas achter komt. Dat soort dingen


hmm dat is zeker zeer storend vooral voor de nauwlettende gamers

avatar van youngtick
Winkelwagentje schreef:
Waarom niet? Uncharted voor de NGP wordt een nieuw deel, niet verzorgd door Naugthy Dog, maar door Sony Bend (Syphon Filter, Resistance: Retribution). Lijkt me de perfecte launch-titel voor Sony's nieuwe handheld.


zijn er al meerdere games bekend voor de psp ngp Winkelwagen??

avatar van youngtick
Nou, nou. De playstation Vita was op de E3 wel een grote sensatie. Gamekings was heel erg positief te horen.

avatar van jirachi04
Oja , ik heb Uncharted op de VIta toegevoegd.

avatar van youngtick
jirachi04 schreef:
Oja , ik heb Uncharted op de VIta toegevoegd.


Heel goed van je. En ja ze vonden het gewoon gigantisch tof. Zowaar grafisch dat met kop en schouders uitsteekt en touch functies

avatar van wiiplayer
Hopelijk brengen ze die uit na Uncharted 3!
Ik heb best wel een hekel aan dat soort titels. Die verneuken de verhaallijn van de ps3 titels. Een perfect voorbeeld is de God of War reeks. Leuke games op de PSP maar ze twisten het hele basis verhaal.

avatar van youngtick
wiiplayer schreef:
Hopelijk brengen ze die uit na Uncharted 3!
Ik heb best wel een hekel aan dat soort titels. Die verneuken de verhaallijn van de ps3 titels. Een perfect voorbeeld is de God of War reeks. Leuke games op de PSP maar ze twisten het hele basis verhaal.


dat doen ze zeker wel want uncharted 3 komt in november (volgens mij) en de PSV komt misschien in het najaar van 2011. Zo niet, begin 2012. Genoeg tijd om Uncharted 3 te spelen om daarna Uncharted op de PSV te spelen

avatar van jirachi04
Maar voor Uncharted is het niet zó erg. Zijn eerder losse verhalen/avonturen ,maar er wordt wel teruggewezen naar eerdere delen.
Bij een spel waar echt een verhaallijn door de spellen loopt zoals bij God of War moet je wel echt voorzichtig mee zijn.

Oja Uncharted komt uit in de week dat ik jarig ben.

avatar van youngtick
jirachi04 schreef:
Maar voor Uncharted is het niet zó erg. Zijn eerder losse verhalen/avonturen ,maar er wordt wel teruggewezen naar eerdere delen.
Bij een spel waar echt een verhaallijn door de spellen loopt zoals bij God of War moet je wel echt voorzichtig mee zijn.

Oja Uncharted komt uit in de week dat ik jarig ben.



Netjes man dat het op de week van je verjaardag komt. Maar wat wiiplayer suggereerde is dat ze met het verhaal van Uncharted gaan schommelen als het op PSV uitkomt. Zie jij het zelf als een groot minpunt als het werkelijk zo is? Ikzelf moet dan die serie gaan spelen om er werkelijk een oordeel te geven maar het is voor mij ook belangrijk dat ik met spellen te maken heb als het verhaal heel sterk is.

avatar van youngtick
wat is het nou?. In de US en EU komt de PSV niet in 2011 maar in het voorjaar van 2012. Dat was toch wel te verwachten.

En erbij dat het als controller gebruikt kan worden op de PS3.

avatar van jirachi04
youngtick schreef:
(quote)



Netjes man dat het op de week van je verjaardag komt. Maar wat wiiplayer suggereerde is dat ze met het verhaal van Uncharted gaan schommelen als het op PSV uitkomt. Zie jij het zelf als een groot minpunt als het werkelijk zo is? Ikzelf moet dan die serie gaan spelen om er werkelijk een oordeel te geven maar het is voor mij ook belangrijk dat ik met spellen te maken heb als het verhaal heel sterk is.

Ik zie het eigenlijk niet als een groot minpunt. Ik kan er overheen kijken als het verhaal zelf wel goed is , de gameplay.

avatar van youngtick
ok dat is natuurlijk ook goed

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Topictitel moet nodig eens worden aangepast..

PS Vita Augmented Reality Demo:



Bevestigde1st party launch titles (22 februari):

Uncharted: Golden Abyss
WipEout 2048
Reality Fighters
Little Deviants
ModNation Racers: Road Trip
Everybody’s Golf
Escape Plan
Gravity Rush
Hustle Kings
MotorStorm RC
Top Darts
Super StarDust Delta

Geen LittleBigPlanet en Resistance.

spelfreak
Iemand die de vite mischien impotreerd ?

spelfreak
Al lang geen bericht hier meer geweest. Anyway nieuwe bundels voor ps vita. 3g+ motorstorm+ 4gb mc en wifi+uncharted: ga+ 4gb mc.
Blijft zelfde prijs is wel nice, waarscijnlijk komen ze in de zomer in de winkels. Ik hoop begin augustus (dan kan ik die direct halen) Ondertussen komen er ook wel een paar goede games bij, Resistance, Nieuwe cod is officieel,littlebig planet karting,...
Wat vinden jullie er tot nu toe van?

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Mooie bundel. Maar met een pre-order deal heb ik min of meer hetzelfde betaald voor de Wi-Fi versie + Golden Abyss, wel exclusief memory card. En tsja, Motorstorm kost € 6,00 op PSN.

Ik hoop dat Sony op E3 nog wat verrassingen voor de Vita in petto heeft, en dan met name third-party. De first-party studios zullen vast nog een hoop mooie titels voor de Vita ontwikkelen. Maar de Vita kan wel een paar third-party toppers gebruiken. BioShock zou een klapper zijn.

Heb sinds de launch geen retail spellen meer gekocht, enkel PSN games. De launch line-up was sterk, maar de afgelopen twee maanden waren zeer zwak. Volgende maand komt Gravity Rush, daar kijk ik al een tijdje naar uit. Hopelijk komen de releases in het najaar wat op gang. De Vita verdient meer krediet dan het nu krijgt, echt een pracht van een handheld. Zonde van de slechte sales en de 'lege' releaselijst na de launch.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Eindelijk, Vita trophy support op de PS3:
blog.eu.playstation.com schreef:
Next Tuesday, 23rd October, we will be releasing a new system software update for PlayStation 3 (version 4.30). With this update, you will be able to view the Trophies on your PlayStation 3 that you’ve earned playing PlayStation Vita games. Now you’ll be able to show off your Trophy grand total to all your friends.

avatar van Vincentvalentine
Ik zit nog te twijfelen of ik een vita ga kopen. Laatst heb ik ergens gelezen dat een spel voor de Vita ongeveer 4GB ruimte in neemt op je geheugen kaart. De grootste geheugenkaart voor de Vita is 32 GB en daar betaal je al rond de €80 voor.

Weet iemand of dat van die 4GB geheugen per spel waar is? (Ik speel vooral games zoals Disgaea en Persona.)

avatar van Grovonion
Dat zal zeker niet het geval zijn voor de cartridge spellen, kan misschien slaan op sommige download spellen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:02 uur

geplaatst: vandaag om 13:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.