Platforms / PlayStation / RPG's (role playing games)
zoeken in:
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 19 januari 2008, 07:49 uur
Tha)Sven schreef:
De meeste goede animes hebben meestal toch ook een volwassen karakter?
De meeste goede animes hebben meestal toch ook een volwassen karakter?
Het karakter hoeft vind ik niet noodzakelijk volwassen te zijn, om een volwassen verhaal te vertellen, het is denk ik toch hoofdzakelijk gedaan om de grootste gamegroep (14-16) een identificeerbaar karakter te geven, PCRPG doelgroep is een stuk ouder dan Console RPG, denk ik. Ook is het gedaan om een duidelijke groei in de karakters te ontwikkelen, waar je mee meeleeft en leert. FF VI,VII,VIII en X zijn toch best volwassen verhalen, ik vind er iig nog genoeg inhoud en diepgang inzitten en vooral emotie, die PCRPGs nog wel eens missen.
Ik geniet eigenlijk van beide stijlen evenveel, soms is het idd toch wel weer eens verfrissend om met een volwassen karakter te spelen, zorgt wel voor ook volwassenere dialoog, maar op een of andere manier geniet ik toch meer van een goede JRPG, je laten meeslepen in zo'n episch avontuur. Aan de andere kant vind ik de character-development in PCRPGs beter, de keuzes zijn groter, gevoel van zelfbeschikking, maar juist dat gaat wel juist ten koste van de overall verhaal-lijn soms. Maar idd de kinder-achtige look van het merendeel JRPGs kan ook wel eens irriteren. Bij FFVIII en Vagrant Story, daar zijn de karakters niet 'cute', maar gewoon menselijk.
Gelijk m'n top 2 games, wel typisch... Maar FFVII op 3, dus...
0
geplaatst: 19 januari 2008, 09:47 uur
BoordAppel schreef:
En zijn er überhaupt JRPG's die op de pc verschijnen?
En zijn er überhaupt JRPG's die op de pc verschijnen?
De enige die ik eigenlijk kan opnoemen is FFVII & VIII, was niet echt een succes, games kregen ook geen hoge scores, FF fans zeggen dat het aan de slechte port ligt, maar dat vind ik niet, tussen VII op de PC en PS zit niet zo veel verschil (ik heb beide gespeeld) daarnaast zijn (mindere) graphics niet zo heel belangrijk in een goeie RPG. veel PCers kunnen er gewoon niet zoveel mee. Zoals ik al zei, Squall is een beetje de enige uitzondering die ik ken die en PCRPG en JRPGs speelt/waardeerd (en nee.. Oblivion telt niet mee).
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 19 januari 2008, 11:38 uur
Septerra Core en Anachronox zijn nog twee typische JRPGs alleen voor de PC, waar ik wel van heb genoten...
0
geplaatst: 25 februari 2008, 17:09 uur
Plaats hem hier maar ff
Leuke TEST waarbij je kunt zien welk Final Fantasy character je bent.
Ik ben:
Leuke TEST waarbij je kunt zien welk Final Fantasy character je bent.
Ik ben:
0
geplaatst: 25 februari 2008, 17:15 uur
Squall Lionheart schreef:
Septerra Core en Anachronox zijn nog twee typische JRPGs alleen voor de PC, waar ik wel van heb genoten...
Septerra Core en Anachronox zijn nog twee typische JRPGs alleen voor de PC, waar ik wel van heb genoten...
Anachronox is JRPG ? Mha, ik snap het wel maar ik zie die game nog altijd als een unieke combinatie van verschillende genres. Trouwens wel een grote aanrader aan alle RPG fans. Heerlijke game, je moet wel even door de (slechte) graphics heen kijken
0
geplaatst: 25 februari 2008, 17:55 uur
Bahamut Zero schreef:
Plaats hem hier maar ff
Leuke TEST waarbij je kunt zien welk Final Fantasy character je bent.
Ik ben:
(afbeelding)
Plaats hem hier maar ff
Leuke TEST waarbij je kunt zien welk Final Fantasy character je bent.
Ik ben:
(afbeelding)
Ik weet niet of het hier thuis hoort. Maar ik ben gek op CQ's!!
Ik ben:
0
geplaatst: 25 februari 2008, 20:28 uur
0
geplaatst: 25 februari 2008, 21:21 uur
0
geplaatst: 25 februari 2008, 21:38 uur
JohnWilliams schreef:
Maar jij bent weer arrogant...
Maar jij bent weer arrogant...
Ik zou mezelf eerder zelfverzekerd omschrijven
Anyway, wat is eigenlijk jullie meest verwachte RPG voor 2008?
Voor mij is dat Fallout 3
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 25 februari 2008, 22:09 uur
Voor mij toch ook Fallout 3, benieuwd wat bethesda d'rvan maakt.
Lost Odyssey vond ik toch wel indrukwekkend uitzien en Mass Effect gaa'k op de pc ook zeker proberen.
En persona 3 over een weekje eindelijk binnen, daar verwacht ik veel van, maar eigenlijk wassie 2007...
Duh...
Lost Odyssey vond ik toch wel indrukwekkend uitzien en Mass Effect gaa'k op de pc ook zeker proberen.
En persona 3 over een weekje eindelijk binnen, daar verwacht ik veel van, maar eigenlijk wassie 2007...
Duh...
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 26 februari 2008, 07:52 uur
" class="posted_image" alt="(afbeelding)" /> Dit ertussenuit knippen.
Verbitterde dief, ook leuk...
Verbitterde dief, ook leuk...
0
geplaatst: 26 februari 2008, 09:18 uur
Oké!...leuk!
Nou mensen, die Squall voor mij heeft gepost ben ik. Wat is pickpocket eigenlijk?
Nou mensen, die Squall voor mij heeft gepost ben ik. Wat is pickpocket eigenlijk?
0
geplaatst: 26 februari 2008, 11:35 uur
0
geplaatst: 26 februari 2008, 16:17 uur
0
BoordAppel (moderator)
geplaatst: 26 februari 2008, 18:47 uur
Gauwdief? Nog nooit van gehoord, zo te zien bestaat het wel, weer wat geleerd. Maar een pickpocket is een zakkenroller.
0
geplaatst: 27 februari 2008, 13:35 uur
JohnWilliams schreef:
Nou...dat gaat lekker dan met mij.
Nou...dat gaat lekker dan met mij.
Ik dacht al, wat heb je veel posts maar die steel je gewoon snel van ons
0
geplaatst: 27 februari 2008, 14:15 uur
Ja, dat zal het zijn Bahamut Zero...
(shit, mijn geheim is ontdekt)
(shit, mijn geheim is ontdekt)
0
geplaatst: 7 maart 2008, 10:57 uur
Iemand eigenlijk ooit Shining Force Neo en/of Shining Force Exa gespeeld? Leuke hack-en-slash RPG's voor de PS2. Heb de games kortgeleden op de site toegevoegd!
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 11 maart 2008, 01:34 uur
Nope, maar klonk wel goed... Shining serie heb ik wel de old-school rpgs van gespeeld op de megadrive en saturn, die waren te gek toen, vooral Shining the Holy Ark. Maar deze klonken ook leuk, zo te horen iets meer rpg-elementen als de usual hack-n-slash, als ik ze ooit zie, even uitchecken...
ps: Trouwens, Onimusha 2 had ook een erg leuke combo tussen hack n slash, survival en wat rpg... Hoort toch eigenlijk ook bij mijn favoriete chop-games.
ps: Trouwens, Onimusha 2 had ook een erg leuke combo tussen hack n slash, survival en wat rpg... Hoort toch eigenlijk ook bij mijn favoriete chop-games.
* denotes required fields.