menu

Mijn Updates +
Platforms / Nintendo / 3DS

zoeken in:
k w
ik zit eraan te denken om weer een gameboy te kopen, de laatste die ik had was de normale ds. Enige rede waarom ik hem wil is voor een paar Pokemon games en Super Mario.

Kan iemand mij vertellen of dit de moeite is? Ik hoorde dat je pokemons kunt ruilen met wifi dus je hoeft niet meer bij elkaar te zijn als t ware? Maar als je een r4 kaartje hebt en daar games opzet ben je helemaal niet in staat om te ruilen met wifi als ik 't goed heb?

spelfreak schreef:
Je moet sowieso geen r4 kopen, handheld games zijn niet zeer duur en worden veel afgeprijsd. Bij de game mania krijg je zo ook 2de hands wat geld bespaart. En als je r4 gebruikt kan je niet op internet, Nintendo schakel je 3ds dan op afstand uit!
mee eens, gewoon even wachten of eens wat langer zoeken en je krijgt elk spel vroeg of laat onder de 20 euro (met uitzondering van de mario spellen).

Winkelwagentje (moderator)
3DS XL dan toch aangekondigd. Komt 28 juli naar Europa in rood, blauw en zilver.
Helaas, geen tweede analoge stick.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.gamesmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.techzilla.it/wp-content/uploads/2012/06/Senza-titolo-1.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

spelfreak
Heb al een hele rant op youtube getypt, en heb wat mensen achter me staan. Ik vind namelijk dat nintendo echt moet oprotten. Ze zeiden altijd "dit is het enigste 3ds model, er is geen nieuwe in de maak" en nu komen ze, een jaar na release van de originele al met een xl. Dus mensen die de 3ds vroeg hebben gekocht, de echt fans, krijgen de slechtere hardware. Ik vind dat iedereen die een 3ds heeft die aan nintendo moet op kunnen sturen en dan 3ds xl terug krijgt. Zo zullen er ook mensen zijn die het niet veel uitmaakt, en casual gamers zullen hem heus niet opsturen.

Ik ben het met je eens spelfreak. Maar het is toch slechts een groter scherm en geen verbeterde hardware?

Volgens mij is de batterij iets beter? Maar verder niet veel meer bijzonders. Aka, ik blijf lekker bij het eerste model zoals ik altijd doe met handhelds. En dus alsnog geen spijt dat ik het vroeg gekocht heb.

spelfreak
EEEEN nu ben ik toch weer aan het twijfelen om de 3ds xl te halen. Aangezien ik bij Game mania mijn 3ds kan inleveren en dan 100 euro korting krijg zou hij maar 80 euro kosten, en ik ben in augustus toch jarig. Enigste probleem is dat ik al mijn saves verlies (en four swords ) of ik moet mijn sd kaart kunnen houden.

Nu is bekendgemaakt dat de 3DSXL weinig last zal krijgen van de zon. Normaal kan je helemaal niks zien in de zon met een handheld maar daar gaat de 3DSXL verandering in brengen.

spelfreak
Cassevis schreef:
Nu is bekendgemaakt dat de 3DSXL weinig last zal krijgen van de zon. Normaal kan je helemaal niks zien in de zon met een handheld maar daar gaat de 3DSXL verandering in brengen.
Zeiden ze dat niet ook al met de ds lite...

spelfreak
Nintendo 2DS

Dit voelt als een parodie, maar het is echt.

Go home Nintendo... you're drunk

Dit snap zelfs ik niet. Nintendo waar ben je mee bezig! Ik zie het nut niet van dit nieuwe speeltje?

spelfreak
Ik had op twitter al naar iemand mijn mening gezegd. Link. Wou het niet hier helemaal overtypen.

Dat ze dan toch tenminste een 2de analoge stick bijvoegen, de kiekens.

Nou, sorry maar WTF??. Ik zie geen enkele logica achter de 2ds. Oh je kan zowaar 3ds als ds spellen spelen zonder 3d. Ok, maar je als je de 3d niet wilt hebben in je 3ds dan kan je hem gewoon uitzetten. Ze zeiden zelf dat ze het hebben gedaan omdat het 3d effect niet anders dan een gimmick is. Hmm, wel een late reactie van ze, als ik eerlijk mag zijn, maar goed. Dat ie ook geen klapbaar is, vind ik helemaal vaag.

Ik ga gewoon volgende maand de 3ds halen, lekker voor Pokemon X.

Hoe meer ik ernaar kijk, hoe meer ik het snap. Het lijkt wel een uit de kluiten gewassen GameBoy, volgens mij houdt het best lekker vast. Dat het niet inklapbaar is, tja, is dat zo erg? Het wordt er minder compact van, dat is wel een nadeel. Maar de 3DS van mijn vriend was van de een op de andere minuut ineens kapot gegaan. Die contactjes gaan gewoon snel kapot, dat zie je ook bij laptops.

Daarnaast kan je er gewoon weer DS en 3DS games op spelen. Zelf heb ik 3D bijna altijd uitstaan, ook al werkt het bij recentere games echt super. Maar je kan het gewoon missen als kiespijn.

Dan de prijs nog. Goedkoper! Voor sommige een mooi alternatief denk ik.

Zelf hoef ik het ook niet te hebben, mijn 3DS werkt nog als een pareltje

spelfreak
Precies, mijn 3DS werkt ook nog perfect, alhoewel ik dat kleine scherm super k*t vindt, dus upgrade ooit wel naar de XL. Het is opzich wel een goed idee voor kids. Het enige stomme eraan is dat het ding er zo vreselijk uitziet. Natuurlijk is dat niet het belangrijkste, maar je wilt ook wel wat in je handen hebben dat er gewoon slik uitziet, en ook in je handen past. Het ziet er niet comfortabel uit, maarja dat zei ik ook van de Wii U gamepad, en dat is een van de fijnste controllers ooit qua ligging in de hand.

(Ik realiseer dat die laatste zin ongeloofelijk slecht was opgesteld, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen... )

Nee ik begrijp je wel Ik dacht eerst ook van die gamepad: "Wat een lomp ding, zal dat fijn spelen?" en nu is het juist heel lekker in de hand en de grote is helemaal niet lomp. Bij de 2DS zal wel hetzelfde effect zijn.

DS games zijn regio vrij,
De 3DS is regio-locked.

Kan ik nou oude DS games uit andere regio's spelen op mijn 3DS XL?

Ja, tenminste ik kan ze op de gewone 3DS spelen, en ik dacht dat de HW verreweg hetzelfde was. Die regio-lock vind ik extreem ergerlijk, snap niet wat Nintendo eraan heeft om die 1% omzet wat betreft exports tegen te gaan, zielig.

Ik vind regio-lock ook een belachelijk iets. Van sommige games weet je gewoon dat ze waarschijnlijk niet naar Europa komen: Conception II bijvoorbeeld. Dat is een RPG van Atlus waarvan het eerste deel in Japan bleef. Dit deel is nu wel aangekondigd voor de US maar ik verwacht niet dat hij naar Europa komt. Als je een Vita hebt kun je hem importeren maar heb je enkel een 3DS dan heb je twee opties: Of het spel vergeten of een US handheld importeren. Dat laatste doen de meeste mensen niet. Wat ik eigenlijk het voordeel van regio-lock?

Winkelwagentje (moderator)
Voor de consument: geen. Voor Nintendo: controle over de verkoopprijzen van hun eigen software in de verschillende regio's. Games in Japan zijn relatief duur. De regio lock moet de import van US games tegen gaan.

De andere platforms zijn wel regio vrij. Maar het is alsnog aan de uitgever om te bepalen of de game een regio-lock krijgt. Zo heeft Persona 4 Arena voor de PS3 ook een regio-lock, vanwege de bovenstaande reden.

Wat eveneens zeer ergerlijk is aan DS en 3DS games, zijn lokalisaties die worden afgestemd op het Nederlands taalgebied. Waarbij de Nederlandse audio ons wordt opgedrongen. Ben hierdoor al enkele malen onaangenaam verrast. Let tegenwoordig ook wel op voordat ik de Nederlandse uitgave aanschaf.

Met de 3DS en WiiU is dat dan wel handig, als je systeem op Engels staat, je spel dus automatisch ook.

Regio-lock heb ik zelf ook altijd iets stoms gevonden.

Dat sommige games een regio lock krijgen is nog te begrijpen. Maar een handheld of console helemaal regio lock maken vind ik gewoon belachelijk, maak dan bijvoorbeeld alleen de games die overal geraken regio lock desnoods.(Denk ik dan) Nintendo en developers zouden juist blij moeten zijn dat sommige Europeanen moeite willen doen om games uit Amerika of zelfs uit Japan te importeren omdat ze hier het daglicht niet krijgen te zien.

Wat zijn echt musthaves voor de 3DS?

Voor mij zijn dat:

- Super Mario 3D Land
- TLoZ: A Link between Worlds
- Fire Emblem: Awakening

en misschien ook wel:

- Mario Kart 7
- Virtue's Last Reward (hoewel ik die voor Vita heb gekocht )

Van mij mag je daar ook nog bij toevoegen:

- Resident Evil Revelations

Hoewel je natuurlijk wel een beetje van de serie moet houden. Maar grafisch een absolute topper en qua gameplay ook weer meer richting de klassieke RE. Verder ben ik het met Grovonion eens. Met name Fire Emblem. Spel van het jaar wat mij betreft.

Bovenstaande games inderdaad.

Zelf vond ik Kid Icarus: Uprising, Luigi's Mansion 2 en Pokémon X/Y ook erg leuk.
En misschien dat Etrian Odyssey IV: Legends of the Titan en Phoenix Wright jou ook wel liggen.

Princess Piranha schreef:
Kid Icarus: Uprising, Luigi's Mansion 2

Oh ja. Right! Luigi's Mansion verdient zeer zeker een plaatsje tussen de topgames. Ik vind hem erg leuk en het ziet er geweldig uit. Kid Icarus moet ik nog spelen maar heb ik ook best hoge verwachtingen van.

Het heeft bij mij even geduurd vooraleer de 3DS bij mij klikte, maar sinds dit jaar kan het echt niet meer stuk. Zou het ding niet meer willen missen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik vroeg het om te kijken of ik misschien nog een belangrijke game was vergeten.(Luigi's Mansion en Kid Icarus was ik vergeten.)

Dit zijn nu mijn goed gevulde lijstjes:

Ik heb voor de 3DS op dit moment:
Cave Story
Tales of the Abyss
Heroes of Ruin
Harvest moon: Tale of two towns
James Noir's Hollywood Crimes 3D
Shinobi
Samurai Warriors: Chronicles

Dit is tot nu toe mijn lijstje van wat ik nog wil:
Animal Crossing: New Leaf
Bravely Default
Devil Summoner: Soul Hackers
Etrian Odyssey IV: Legends of the Titan
Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl
Fire Emblem: Awakening
Harvest Moon: A New Beginning
Hometown Story
Kid Icarus
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Luigi Mansion
Mario Kart 7
Monster Hunter 3
Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity
Pokemon X
Pokemon Y (hangt af van wat ik van X vind)
Professor Layton vs. Ace Attorney
Project X zone
Rune Factory 4
Shin Megami Tensei IV
Shin Megami Tensei: Devil Survivor
Super Mario 3D Land
Super Pokemon Rumble

De games waarover ik nog twijfel:
Professor Layton and the Azran Legacy
Professor Layton and the Miracle Mask
Rhythm Thief & the Emperor's Treasure
Mario and Luigi Dream Team Bros
Kingdom Hearts 3D Dream Drop Distance
Super Smash Bros.
Mario Party: Island Tour

Games die ik sowieso wil als ze deze kant op komen:
Persona Q
Fantasy Life

Voorlopig ben ik dus nog wel even zoet. (en dit is enkel mijn 3DS lijst)

Prof. layton moet je ook niet over twijfelen. Ik heb Azran helaas in het Nederlands en dat neemt wel wat weg van de ervaring maar ze zijn wel altijd geslaagd. Leuke puzzels en gewoon een erg mooie omlijsting altijd qua muziek en graphics.

Rune Factory 4 wil ik trouwens ook nog heel erg graag hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:59 uur

geplaatst: vandaag om 00:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.