logo GamesMeter menu
logo GamesMeter

Platforms / Nintendo / Anti Nintendo

zoeken in:
Dr. Salvador

4 games nog wel!

284
Nee maar het is heel simpel als er vraag naar is dan heeft een bedrijf bestaansrecht , blijkbaar heeft Nintendo de halve markt in handen, als iets niet jou smaak heeft of jou geen voldoening geeft hoeft dat niet per definitie te betekenen dat het slecht is.

Het is juist goed dat er een splitsing in de markt is, je bent links, rechts, of net er tussen in daarom heb jij een PS3 of een XBOX, en zitten kleine kinderen jou niet online te vervelen

Wat is het weer gezellig hier.

Ten eerste wil ik je ff wijzen op dat gezeur over uitmelkerij, Evil Eye. Welke uitgever zou dat nou niet doen met een goed verkopende serie? Kijk naar Resident Evil, Final Fantasy en Kingdom Hearts... hoeveel vervolgen gaan daar nog op komen? Nog een hele hoop natuurlijk. Want het zijn gewoon goede games en mensen wachten op meer.

Nintendo draait al lang mee en doet precies hetzelfde. Ze geven de mensen wat ze willen. En ja, nu de Wii er is, storten zij zich wat meer op de 'casual' gamers, maar er zijn ook zat top games te vinden. Zoals Fire Emblem, Okami, Red Steel 2, Metroid: Other M etc. etc. En dat Mario games je nou niet liggen, kan ik me voorstellen. Maar er zijn wel degelijk een hoop mensen en fans te springen om de nieuwe Mario Galaxy en natuurlijk de nieuwe Zelda game.

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat nu de xbox en playstation ook dergelijke technieken gaan gebruiken er straks ook een hoop rommel verschijnt. Plus dat de 'hardcore' games ook overgaan op deze techniek.

Eerlijkheidshalve moet ik er bij zeggen dat onbekend onbemind maakt, maar ik zie ook niet hoe je straks een COD moet spelen door te bewegen voor je tv of bij een race game dat je een virtuele stuur in handen hebt. Lekker lamme armen krijg je daar van. Leuk als je een endurance race hebt.

Bewegen lijkt toch wel een beetje de toekomst te worden in games inderdaad. Hebben jullie die Project natal filmpjes ook gekeken?

Game_Kaza
Ik vind dit topic waar nintendo word afezeken maar zielig. Nintenso heeft veel revolutionaire games en apparaten die veel originaliteit, variatie en uitdaging hadden. Het is kindvriendelijk maar het is triest dat de gedachte dat alles waar geen gescheld, tieten og bloed in voor komt meteen maar weer kinderachtig is. Het klopt dat nintendo nu niet goed loopt en veel matige games uit brengt maar dat doet elk bedrijf welleens. Het heeft zoveel goude klasiekers op z'n naam staan dat het gewoon geen afzeiking verdiend. Niks japan. De hoge cijfers zijn ook popi in Nederland.

284
Bewegen in helemaal niet zo erg als het eenmaal perfect werkt.

Princess Piranha schreef:
Bewegen lijkt toch wel een beetje de toekomst te worden in games inderdaad. Hebben jullie die Project natal filmpjes ook gekeken?

Ja, dat vind ik al helemaal neppe zooi. Microsoft probeert nu het 'grote' succes van de wii te overtreffen zodat gezinnen nu ook gezellig zwiep, zwaai oefeningen kunnen doen op de xbox, maar de de meeste xbox360 bezitters zijn hardcore gamers en die zitten echt niet op Natal te wachten. Microsoft loopt achter de feiten aan. Natal gaat floppen, ik weet het nu al.

Princess Piranha schreef:

Ja ik vind het idee prachtig… voor games zoals EyePet, point and click adventures (dat zou op zich wel een heel nieuw leven kunnen krijgen), Heavy Rain-achtige games en ik denk dat het heel misschien nog zou kunnen werken met bepaalde RTS games. Maar games die zeer dynamisch zijn wordt het wel vervelend. Al kijk je alleen al naar dat vechtspel ik zou helemaal geflipt worden na een kwartier. Ik ben sportief aangelegd, maar gamen doe ik toch wel voor de ontspanning.

Voor iedereen die denkt dat alles op de Wii crap is, schaf Silent Hill Shattered Memories maar eens aan. Dat is de meest volwassen en intelligente game sinds tijden, en staat mijlenver boven gehypte quicktime shit als Heavy Rain.

Al ben ik zelf geen fan van Nintendo's eigen gamelibrary (Zelda, Mario etc,) is het onzin de Wii als zodanig af te schrijven.

Dr. Salvador
Ik raad Silent Hill 4 The Room aan

Mensen keep up the hate, don't descend into optimism please

Mwah, de Wii is leuk voor de casual gamers, kleine kinderen, huismoeders, bejaarden enz. Maar de hardcore gamers weten wel waar ze aan hun trekken kunnen komen, PS3 en 360 dus.

De reden waarom er zoveel kutgames op uitkomen, is denk ik omdat uitgevers denken dat onnozele Wii gebruikers ze wel zal kopen.

Alleen jammer dat Sony nu ook op de Wii tour gaat met de Move en Micro$oft met Natal komt. Misschien denken ze wat gebruikers af te snoepen van de Wii.

Goed gezegd, Shinobi.

Ja ik ben het ook eens met Shinobi, en ik ben het niet zo heel vaak eens met andere gebruikers hier dus dat is wel een zeldzaamheid

Ben je met je 25 jaar niet een beetje oud om je zo aan te stellen? Iedere console heeft unieks en eigens, ook de Nintendo WII.

Kunnen mensen die automatisch alle Nintendo spellen een halve ster geven niet gewoon van deze site geweerd worden?

pascal83 schreef:

Kunnen mensen die automatisch alle Nintendo spellen een halve ster geven niet gewoon van deze site geweerd worden?

Zolang ik me netjes gedraag en mijn eerlijke mening geef, is er geen rede om mij te bannen. Als ik nintendo spellen een halve ster wil geven met een goeie achterliggende reden (en die is simpel maar waar: ik walg ervan) dan bega ik geen fout. Dus zolang ik me netjes hou is er voor mij geen ban.

En juist door de 25 jaren dat ik al op deze aarde vertoef kan ik beter oordelen hoe slecht Mario spellen zijn. Niet langer word ik gedreven door een puberale zoektocht naar aandacht en negativiteit. Die periode ben ik voorbij, en het is nu pure logica dat mij de Mario games doet afstraffen

Evil Eye schreef:

En juist door de 25 jaren dat ik al op deze aarde vertoef kan ik beter oordelen hoe slecht Mario spellen zijn. Niet langer word ik gedreven door een puberale zoektocht naar aandacht en negativiteit. Die periode ben ik voorbij, en het is nu pure logica dat mij de Mario games doet afstraffen

Als je echt zo'n hekel hebt aan Nintendo, waarom heb je dan toch (redelijk) recent nog Nintendo spellen gespeeld (gezien je stemmen). Sadomasochisme of ben je nog steeds niet door die "puberale zoektocht naar aandacht en negativiteit" heen?

Daar moet je gelijk geven, pascal. Ik accepteer dat Evil Eye Nintendo spellen walgelijk etc. vindt. Maar waarom blijft die dan al die spellen spelen.

Omdat ik anders gewoon niet kan geloven hoe slecht ze wel niet zijn. Ik moet me er steeds weer even aan helpen herinneren, net zoals een man zichzelf er steeds weer even aan moet helpen herinneren dat hij nog van zijn vrouw houdt als ie er 40 jaar mee getrouwd is. Beetje de omgekeerde wereld, maar ja. Daarnaast, ik heb het al vele malen gezegd, zie ik het als mijn taak om Mario games af te straffen. Want haast niemand anders doet het.

Waarom pakt een strijder het wapen op en begeeft zich naar het slachtveld, ondanks dat hij oorlog haat en vrede zijn streven is? Omdat het een noodzakelijk kwaad is.

Ik ben hier de strijder, Nintendo is de vijand, en het noodzakelijk kwaad is mijn oneinigende drang om mario games te blijven spelen. De logica ligt zo ver nog niet.

Dr. Salvador

284
Dan ben je hier zeker ook tegen ?

(afbeelding)

Ziet er wel schattig uit, haha.

Evil Eye schreef:
Ik ben hier de strijder, Nintendo is de vijand, en het noodzakelijk kwaad is mijn oneinigende drang om mario games te blijven spelen.

Evil Eye schreef:

Niet langer word ik gedreven door een puberale zoektocht naar aandacht en negativiteit.

Onze Henry Eyestein heeft nog een hoop te leren in zijn jonge leventje.

Game_Kaza
Evil Eye schreef:
Daarnaast, ik heb het al vele malen gezegd, zie ik het als mijn taak om Mario games af te straffen. Want haast niemand anders doet het.

.

Hou maar op Evil Eye. Dit is complete onzin.

Ik ben het echt met evil eye eens. Ikzelf heb ook een hekel aan nintendo dus dat kan ik mooi in dit topic kwijt.

Ik kan onmogelijk een hekel hebben aan Nintendo, denk terug aan m'n jonge jaren en dan zou ik het graag weer zo zien. Met al je maten direct uit school non-stop Mario kart, Super smash, Star fox, Donkey kong.. wát een games. Toen stopte ik nog 100+ uur in een spel, dat doe ik nu écht niet zomaar..

Ik ben volgens mij nog nooit zo blij geweest (bij een game dan ) als op het moment dat ik Super Mario 64 voor het eerst uitspeelde, téring wat was dat lastig op die leeftijd daar kon je toen wel trots op zijn.

Ik denk dat het vooral degene zijn die in hun jeugd met de ps2 begonnen bijv, die het hele Nintendo 'ding' niet zo snappen (als ik die games van nu zie van Nintendo...geef ze eens ongelijk). Zelf blijf ik mooi met een verouderd beeld zitten, zoals de meeste het als liefst zien .

Kan zijn, aangezien ik al op me 5e al aan de Doom zat.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:35 uur

geplaatst: vandaag om 13:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.