logo GamesMeter menu
logo GamesMeter

Platforms / Nintendo / Anti Nintendo

zoeken in:
Ja, anders zou wii sports niet zo hoog scoren, en tetris in US met 23,2 miljoen stuk lijkt me ook dat in rekening te brengen. Maar dat er slechts 2,26 miljoen Gameboy's in Europa zijn verkocht lijkt me sterk, of kwam die Tetris/GB bundel pas later op de markt?

Taken
Gameboy 40 miljoen keet in Europa, consoles zijn ook terug te vinden op de site.

Zulke dingen posten op een anti-nintendo forum van de legendarische Evil Eye... mocht je stiekem nog meelezen, het is geen wonder dat je bent gebanned Taken. Logisch. Zoiets DOE je niet. Fucking hell. Jeez.

spelfreak
Volgens mij is Taken overigens niet geband, maar heeft hij zich uitgeschreven

Game0fiel
Evil Eye schreef:
(quote)

Zulke dingen posten op een anti-nintendo forum van de legendarische Evil Eye... mocht je stiekem nog meelezen, het is geen wonder dat je bent gebanned Taken. Logisch. Zoiets DOE je niet. Fucking hell. Jeez.

Feit is en feit blijft

Nintendo RULES!!!

Niet om te bashen, maar de Wii U faalt best hard in de verkoopcijfers en EA heeft al aangegeven dat toekomstige games met de Frostbite 3 niet voor de Wii U zullen uitkomen.
Daarnaast wordt de Unreal Engine 4 niet ondersteund.

Al met al zal de support van third parties straks vrijwel nihil zijn.

Game0fiel
Daarvoor heb ik een xbox en Playstation, voor de creatieve exclusives heb ik een Wii U

Ik heb de lijst doorgelezen en het zijn Nintendo producten die de lijst domineren.

kiriyama
Als Wii sports bovenaan staat kun je jezelf afvragen hoeveel waarde je aan zo'n lijst hecht. Lijkt me geen maatstaf voor kwaliteit.

spelfreak
1) De wii u verkoopcijfers zijn helemaal nog niet zo slecht... Vergeten hoe de 3DS begonnen is? Die loopt nu ook goed. Wacht trouwens maar eens tot zelda, mario,... uitkomt, en zie de verkoopcijfers de lucht in schieten.

2) Je koopt nintendo toch voor de originele exclusives idd. Voor third party ga ik na de ps4.

3) Vergis je niet, nu stelt wii sports niks meer voor. Maar toen wii sports uitkwam was de hele motion control een heel origineel concept, en heel leuk om te spelen. Natuurlijk is bij wii sports wel de bundel meegerekend (Alhoewel Resort ook een van de best verkochte is, en niet gebundeld kwam!) maar qua (super) mario (kart),Pokémon, .... kun je altijd op rekenen dat dit kwaliteits-games zijn. Een heel betrouwbare game verkoop goed, en nintendo games, zijn betrouwbaar.

Game0fiel
kiriyama schreef:
Als Wii sports bovenaan staat kun je jezelf afvragen hoeveel waarde je aan zo'n lijst hecht. Lijkt me geen maatstaf voor kwaliteit.

Top 100 best verkochte spellen waarvan Nintendo alleen al 55% voor zijn rekening neemt zitten genoeg kwalitatief goede titels tussen

spelfreak schreef:
1) De wii u verkoopcijfers zijn helemaal nog niet zo slecht... Vergeten hoe de 3DS begonnen is? Die loopt nu ook goed. Wacht trouwens maar eens tot zelda, mario,... uitkomt, en zie de verkoopcijfers de lucht in schieten.

Ik hoop het voor Nintendo, al is het weer hetzelfde verhaal met weer een Zelda, Mario enz...

2) Je koopt nintendo toch voor de originele exclusives idd. Voor third party ga ik na de ps4.

Nee, er zijn ook gamers die de Wii U kopen als primaire console, omdat ze geen geld hebben voor een tweede console erbij. Met alle aandacht in het begin voor third party en de unieke controller kan ik best begrijpen dat een (casual) gamer voor de Wii U is gegaan om vervolgens in de steek gelaten te worden.

3) Vergis je niet, nu stelt wii sports niks meer voor. Maar toen wii sports uitkwam was de hele motion control een heel origineel concept, en heel leuk om te spelen. Natuurlijk is bij wii sports wel de bundel meegerekend (Alhoewel Resort ook een van de best verkochte is, en niet gebundeld kwam!) maar qua (super) mario (kart),Pokémon, .... kun je altijd op rekenen dat dit kwaliteits-games zijn. Een heel betrouwbare game verkoop goed, en nintendo games, zijn betrouwbaar.

Ja, niks mis met Nintendo games als je weer hetzelfde wilt spelen... Nintendo is gewoonweg niet innoverend met (nieuwe) franchises.

Ik weet niet of het de schuld is van Nintendo of dat third parties ineens te bang zijn om iets nieuws te proberen. Waarschijnlijk is dat bij de Wii al misgegaan, maar in het begin van de WiiU werd er eerst vol lof door VEEL third-parties over de WiiU gesproken. Na de release rennen ze één voor één weg.

Lijkt alsof ze bang zijn om te investeren.

kiriyama
Eerder dat er achter de schermen wat is mis gegaan in de communicatie. Dat en de tegenvallende verkoopcijfers plus Sony en Microsoft die op het punt staan next-gen te gaan uitbrengen zullen de reden zijn dat veel devs de WiiU nu laten voor wat het is.

Shinobi schreef:

Daarnaast wordt de Unreal Engine 4 niet ondersteund.

Epic heeft geroepen dat de wii u de engine wél aankan. Evenals de Xbox 360 en PS3.

spelfreak
Ja, niks mis met Nintendo games als je weer hetzelfde wilt spelen... Nintendo is gewoonweg niet innoverend met (nieuwe) franchises.

Uhh... Zelda, Metroid, Kirby,... Elke keer als er hier een nieuw spel van uitkomt is het heel wat nieuws, natuurlijk is het hetzelfde concept, anders zou het een geheel andere serie worden. Maar Zelda of Metroid is vrijwel nooit een herhaling van de laatste game. Zelfs de 3d mario's worden zoveel aangepast dat het vernieuwend is, de 2d mario's snap ik dan wel, die blijven ook hetzelfde.
"If it aint broke, don't fix it". Other M was heel verschillend dan andere metroids, maar heeft ook heel veel kritiek gekregen. Logisch dan dat bedrijven niet snel meer innoverend proberen te doen, als activision met 5 jaar hetzelfde trucje voor CoD de beste verkoopcijfers krijgt, waarom zou je dan nog innoveren?

Ook vind ik dat, als er een mario game uitkomt, heel veel mensen zeggen: "O.... ALWEER een nieuwe Mario." Ja tuurlijk een nieuwe Mario, maar Mario games zijn onderling heel verschillend. Paper Mario is totaal anders dan Mario Kart of 2/3D Mario enzovoort. Ze kunnen makkelijk een nieuw "Mario-spel" maken, maar i.p.v Mario andere personages gebruiken en de power-ups bv anders laten zijn: Dan zou je dezelfde game hebben, maar het zou veel minder verkopen. Wat weer terugkomt op wat ik eerder zei, als mensen Mario zien (Vooral casual-gamers) denken ze: "Een nieuwe Mario! Die moet ik spelen, want Mario-Games zijn altijd leuk." Als er een ander personage op de cover stond, zouden mensen hem laten liggen

Nee, er zijn ook gamers die de Wii U kopen als primaire console, omdat ze geen geld hebben voor een tweede console erbij. Met alle aandacht in het begin voor third party en de unieke controller kan ik best begrijpen dat een (casual) gamer voor de Wii U is gegaan om vervolgens in de steek gelaten te worden.

Daar moet ik je wel een beetje gelijk in geven, maar koppig dat ik ben moet ik ook hier een antwoord op geven.

Ten eerste vind ik dat, ook als casual gamer, je ook wel een beetje moet opletten met wat je koopt. De game-markt is vandaag de dag zo groot dat ook zij wel kunnen kijken: Wat wil ik? Hoeveel wil ik betalen? enzovoort. Zeker als casual gamer moet je een jaartje kunnen wachten voordat je een console koopt, en tja, als er naar een heel jaar nog niks voor uitkomt, kun je zelf ook wel even logisch nadenken.

Ten Tweede, en dit is toch meer persoonlijke gedachten, denk ik dat de casual-gamer sowieso niet zeer veel third party games gaat spelen. Want wat zijn third party games vaak? Juist, actie-games, shooters, geweldadige games. Wat speelt de casual gamer het liefst? Famillie-games, Party-Games, Games voor tussendoor. Dus voor casual gamers lijken me die first party games en die handjevolle third-party games wel goed genoeg.

Als hardcore-Gamer kun je natuurlijk ook niet genoeg geld hebben om alle consoles in de introductie fase te kopen en early adapter te zijn. Maar daar sparen wij dan natuurlijk gewoon voor door, terwijl de casual gamer dat er niet voor over heeft, en zegt: "Ik wacht op een price-drop, of ik koop het later tweedehands"

@Princess Piranha

Hetzelfde als wat ik al eerder heb gezegd, waarom innoveren als hetzelfde liedje goed verkoopt? Waarom naar een install-base van 3 miljoen gaan, als ze, nu nog, op de ps3 en xbox 360 een basis hebben van 150 miljoen, en straks met betere hardware op de ps4 en Xbox 720 grafisch veel mooiere en betere games kunnen maken.

Natuurlijk zijn ze dan bang om te investeren. Lijkt me ook wel logisch, de game-industrie is natuurlijk voor de consument, om zoveel mogenlijk plezier eraan te hebben. Maar mensen vergissen zich vaak erin dat het ook een van de moeilijkste en hardste industrieën is om in te produceren.

geplaatst:
Bij Star Fox:

Sinner schreef:
Wel allemaal heel veilig en saai bij Nintendo. Nou nee.

het afgezaagde antwoord is almaar, omdat iedereen dat wil, en daarom wil jij dat ook. Is dat ook zo? Stel dat het imperium van Atari nooit was gevallen, zaten we dan nog steeds pac-man, crystal castles, tempest en gates of zendocon te spelen? Dan was bijvoorbeeld Sonic nooit bedacht. Stel nou dat je veertig jaar oud bent. Vanaf dit moment tot aan je dood zullen de dagen dat je leeft elke dag hetzelfde zijn. Je eet elke dag pizza, je kijkt elke dag voetbal, je luistert elke dag EDM en je zult nooit meer een baanbrekende ontdekking of uitvinding meemaken. Is dat een rooskleurig vooruitzicht? Wil je alles wat je in je leven al kent, wat je al hebt gedaan, en gehad, wil je dat over blijven doen, of wil je wat nieuws? En als je die vraag zo stelt, denk ik niet meer dat men nog antwoordt, ja dat is precies wat we met zijn allen willen.

geplaatst:
Hallo PC.ENGINE.FAN terug van weggeweest!?.

Ik heb je verhaal gelezen maar wij dertigers en veertigers zijn ook wel gevoelig voor nostalgie.
Vooral als het spel gewoon heel erg goed is herbouwd. Ik zeg daar vaak geen nee tegen het is een sterke kracht die nostalgie . Het weer herbeleven maar toch net even anders.

Maar als je over het platform Nintendo in het algemeen hebt. Die heeft ook echt nieuwe ervaringen ontwikkeld. Ik noem een Donkey Kong Bananza, Kirby Air Riders, Yoshi and the Mysterious Book, Pokémon Pokopia, Splatoon Raiders en bijvoorbeeld een Sports Resort.

geplaatst:
Hey Bor mijn bericht was 100% neutraal maar goed. Kom ik toch nog eens in de krochten van de donkerste topic.

Squall Lionheart (moderator)
geplaatst:
Ik zou jouw bericht zelfs pro-nintendo noemen, kon dit topic wel gebruiken toch?

geplaatst:
Het laatste bericht hier was van spelfreak anno 2013!. En nu heb jij deze shithole weer tot leven gebracht . Nee het zal niet meer zo storm lopen als in die tijd. En door de hele negatieve houdingen en veranderingen van Sony en Microsoft is Nintendo toch gewoon de beste!?.

All Hail to the king!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:08 uur

geplaatst: vandaag om 23:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.