menu

Platforms / Nintendo / Nintendocharacters

zoeken in:
avatar van Ruud007
We kennen natuurlijk allemaal games als Mario Kart of Super Mario. Vaak staat Mario centraal of is de hoofdpersoon, en vele anderen doen vaak gezellig mee. Maar, als jij het voor het zeggen had, wie zou je ook eens een hoofdrol gunnen in plaats van Mario? En wat voor soort game zou je maken?

Persoonlijk zou ik Peach een eigen game geven, en dan een keer dat zij Mario (en Luigi) moet redden met de naam zoiets als Super Peach ....., en dan ook de optie te spelen met Daisy. Ik denk dat het een topper zou kunnen worden!

joeri592
Ruud007 schreef:
We kennen natuurlijk allemaal games als Mario Kart of Super Mario. Vaak staat Mario centraal of is de hoofdpersoon, en vele anderen doen vaak gezellig mee. Maar, als jij het voor het zeggen had, wie zou je ook eens een hoofdrol gunnen in plaats van Mario? En wat voor soort game zou je maken?

Persoonlijk zou ik Peach een eigen game geven, en dan een keer dat zij Mario (en Luigi) moet redden met de naam zoiets als Super Peach ....., en dan ook de optie te spelen met Daisy. Ik denk dat het een topper zou kunnen worden!


dan heb ik de perfecte game voor je, het heet super prinses peach, het is precies dezelfde game als jij noemt!
peach moet dit keer mario redden!
typ maar in bij zoeken prinsess peach

avatar van Princess Piranha
Typ maar Super Princess Peach, dan heb je meer kans om iets te vinden Het is wel een aardig spelletje trouwens

Ik zit zelf nog te wachten op een vervolg van Luigi's Mansion. Met de nieuwe Wii technieken kunnen ze die Poltergust 3000 nog leuker besturen.

avatar van Rujar
Een RPG game van Mario lijkt mij wel leuk/humor. Zeg maar in de stijl van Kingdom Hearts. Maar ik denk niet dat een dergelijke game te spelen is op een andere console. Dan kan iedereen een hoofdrol vertolken

avatar van Ruud007
Ja, ik weet dat Super Princess Peach bestaat, maar dat spel is alleen verkrijgbaar op de DS (die ik dus niet heb), daarnaast zou ik nooit een DS aanschaffen, want de graphics erop zijn flut, als je het al graphics kunt noemen en ik bedoel eigenlijk een nieuw, nog te ontwikkelen, spel voor op de Wii.

En daar voldoet Super Princess Peach niet aan

avatar van Princess Piranha
Ja en je koopt ook echt een Wii voor de graphics. DS is zo lelijk nog niet hoor. Vooral games zoals Super Princess Peach, Yoshi's Island DS en Professor Layton, die sprites werken daar prima op.

Ford KAduuk
Een RPG game van Mario lijkt mij wel leuk/humor.


Paper Mario? Mario & Luigi Superstar Saga? Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars? En dan heb ik ze nog geen eens allemaal opgenoemd dus er zijn wel genoeg Mario-RPG's als je het mij vraagt. Weliswaar zijn deze niet in dezelfde stijl als Kingdom Hearts maar het zijn wel degelijk RPG-spellen.

284
Ik heb jaren geleden als geintje super smash bros bedacht
Wij zijn niet echt de bedenkers natuurlijk, maar we waren Mortal Kombat 2 en Mario Kart aan het spelen en zo zaten we er over te geinen.

Nu zijn er zoveel Mario games dat ik echt niks kan bedenken.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Hop hier maar dan Een aardige long-read waar van alles en nog wat op af te dingen valt, maar de train of thought biedt wel inzicht in waarom Nintendo sommige franchises lijkt te hebben verlaten:

"How popular are the various nintendo franchises really? my take." (warning: Huge wall of text) : nintendo - reddit.com

avatar van Princess Piranha
Ahaha, dat lijk mij interessant om te lezen, maar ik ben te lui en lees langzaam Mag ik een samenvatting?

avatar van Grovonion
"Mario is it!"

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Princess Piranha schreef:
Ahaha, dat lijk mij interessant om te lezen, maar ik ben te lui en lees langzaam Mag ik een samenvatting?


Ik denk dat belangrijkste punt is iets van: iedereen vraagt zich af waarom er zo weinig gedaan wordt met bepaalde franchises zoals Metroid, Earth Bound (Mother), F-Zero en Star Fox. Wanneer je naar de verkoopcijfers kijkt over de hele linie is dit beter te verklaren. Deze kerel heeft de IP's van Nintendo gecategoriseerd naar verkoopcijfers en potentie en komt dan tot de volgende ordening:

S-Tier:
-Pokemon core RPG's
- Mario Kart
- 2D mario platformers
- 3D mario platformers
- Smash Bros

A-Tier
- Animal Crossing
- Zelda
- Splatoon
- Donkey Kong
- Luigi's Mansion

B-Tier
- Kirby
- Yoshi
- Star Fox
- Metroid
- Wario Land
- WarioWare
- Punch-Out!!

Als je dan nagaat dat Kirby en Yoshi veel goedkoper te maken games zijn dan Metroid/Star Fox, terwijl ze beter verkopen, is het logisch dat die IP's veel levender zijn (aldus schrijver)

C-Tier
- Fire Emblem
- F-Zero
- Kid Icarus
- Pikmin
- Pilotwings
- Golden Sun
- 1080 serie
- Wave Race
- Excite serie

D-Tier
- Xenoblade
- Advance Wars
- Mother/Earth Bound

...Series als Fire Emblem en Xenoblade zitten overigens duidelijk in de lift =)

avatar van horizon
Als je naar huidige Switch momentum kijkt, zeker in Japan, dank staat Splatoon een dikke tier boven Zelda.

Verkoopt in twee weken meer dan MK8+ en Zelda. Splatoon eerste deel was best verkochte Wii U titel in Japan.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:58 uur

geplaatst: vandaag om 00:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.