menu

Platforms / Nintendo / Het laatste Nintendo nieuws

zoeken in:
spelfreak
Ik vond geen topic om dit te zetten, aangezien er geen overlijdenstopic is zoals op MM en ook geen algemeen Nintendo topic. Lang geleden dat hier gepost is, maar ik wil toch even zeggen:

R.I.P Hiroshi Yamauchi, een man die ervoor zorgde dat ons leven nu zo is zoals het is. Games zullen er heel anders hebben uitgezien, als hij er niet was.

Wie heeft er nog meer de Nintendo Direct gezien? Ik ging weer even helemaal op in mijn fangirl mode!

Vanwege Hyrule Warrior? Dat spel leek mij overig maar niks.
Donkey Kong daarentegen ziet er hartstikke leuk uit, Cranky is speel baar .

Nog niet gezien. Straks toch maar eventjes doen denk ik.

En intussen ook maar bekeken...ik vond Hyrule Warrior best leuk uit zien. Vond Dynasty Warriors ook best geinig voor af en toe eens te spelen dus eventueel schaf ik deze wel aan - hoop wel dat er multiplayer mogelijkheden in zitten en meerdere karakters etc.

Kirby op de 3DS ziet er trouwens geweldig uit. Dat wordt een day-one buy voor mij. Net zoals Donkey Kong Country en Mario Kart trouwens.

Niet veel 'bijzonder' nieuws - maar wel een leuke update dus.

Sinner schreef:
ik vond Hyrule Warrior best leuk uit zien.

Voor een Wii game in HD ziet deze game er aardig uit inderdaad.
Op de Wii U verwachten we inmiddels wel iets meer.

Er is een Mario Kart 8 Direct geweest (die werkelijk verschrikkelijk klonk in het Nederlands!) en ze hebben een leuke actie! Als je voor eind julie MK8 koopt of download in de eShop, dan kan je tussen een aantal WiiU games kiezen en dan krijg je die gratis. Twijfel zelf nog welke ik ga nemen, de meeste leuke hebben we al.

Las het inderdaad op Budgetgaming. Voor mij wordt het Wario of Wii Party U. Beide games lijken mij niet heel leuk, maar leuk genoeg om gratis te downloaden. De andere games heb ik al, of wil ik in fysieke vorm hebben.

AvMerode
Als retro gamer heb ik toch wel erg interesse in de Wii U en dan ook grotendeels dankzij mario kart 8.
Heb verder dan ook geen interesse in de meeste tegenwoordige games (de next-gen games met mooie graphics maar shitty gameplay) die uitkomen (voor ps4, xbox one en pc) en anders gebruik ik gewoon mijn pc's voor het zwaardere werk. Maar mijn pc's gebruik ik eigenlijk alleen maar voor retro (emulator games en oudere pc games) en indie games omdat ik van oudere games hou.
Heb nu eigenlijk ook alleen maar pc's en geen consoles meer. (ja alleen een gamecube voor resident evil remake en een ps2)
Maar het was wel gewoon mooi geweest als de meeste multiconsole games ook gewoon voor Wii U zouden uitkomen. Gewoon voor het geval als er eens een multi console (geen pc) only game zou uitkomen.
Nu komt Bayonetta 2 alleen voor de Wii U uit, dus dan zou het voor mij wel een prima keuze zijn.
Ga waarschijnlijk wel voor de Wii U als de game keuze wat breder gaat worden.
Oh ja en de Wii U is veel goedkoper. 500 euro voor een xbox one, echt crazy, dan kun je nog beter een pc laten samenstellen (custom made) voor dezelfde prijs (of iets duurder) en dan aansluiten op een tv. Met pc heb je verder zeer veel indie games (ook heel veel gratis games) en je kunt uiteraard modificaties (kost niks via moddb.com) toepassen.

Ik blijf nog altijd erg tevreden over de WiiU. Voor een eh...tussen-console, die natuurlijk zwakker is dan de huidige next-gen haal ik er behoorlijk wat uurtjes uit per maand. En die game-keuze is wat mij betreft ook niet zo slecht - ik heb toch een 14-tal games nu (inclusief die gratis download bij MK8). Ik denk dat later (over x aantal jaren) pas echt gewaardeerd zal worden en waarschijnlijk een console wordt die in het rijtje 'over-het-gezien' en ondergewaardeerde consoles plaats gaat nemen. Net zoals de Wii overigens. (Qua verkoopsaantallen gigantisch, qua gezeur dat er geen games waren ook. XX aantal miljoenen verkocht aan huisvrouwtjes die alleen Wii Sports in huis hebben tel ik dus niet mee - en zo ken ik er trouwens heel wat - het blijft voor mij een console die behoorlijk wat ondergewaardeerde games en de nodige pareltjes bevat. En erg leuk om voor te verzamelen, net zoals de PS2).

Met die nieuwe releases die op stapel staan zal ik alleen maar blijer worden. Super Smash Bros, Bayonetta 2, Smash Bros, Xenoblade en Kirby staan hoog op mijn verlanglijstje. En met de aankondigingen (voor verder in de toekomst) van een Star Fox, Zelda en (HOPELIJK! Ben benieuwd of ze ook naar Europa komen) van die Fire Emblem x Shin Megami Tensei en een nieuwe Fatal Frame / Project Zero (lijkt met top als ze de Gamepad als camera gebruiken) ziet de toekomst er toch behoorlijk uit. (Trouwens top zou zijn als Nintendo hetzelfde doet als met Bayonetta. Deeltje 4 uit de reeks (die nooit in Europa is uitgekomen) als bonus erbij doen.

...trouwens...ik zou er ook niets op tegen hebben als net als bij de Dragon Quests ook de oudere Fire Emblems een vertaling krijgen en op de e-shop gepleurd worden.

AvMerode
Er komt trouwens ook een wii u game genaamd Devil's Third, van Tomonobu Itagaki (de mastermind achter de xbox original ninja gaiden) en zijn oud en vertouwd team.
Valhalla Game Studios is namelijk het originele Team Ninja.

All Seeing Fish
Nintendo NX in voorverkoop in Australië

Niet gek, ik zou ook gelijk twee pre orders plaatsen bij Bol.com en Gamemania.

All Seeing Fish
World chapionship is leuk maar vind dat de CEO zich belachelijk maakt in dit filmpje!

helemaal niet, cool gedaan. Jezelf bij tijd en wijle een beetje in het hemd zetten vind ik een heerlijke eigenschap.

All Seeing Fish
Het ziet er gewoon heel dom uit, gewichten heffen zonder gewicht

Ik kon het ook wel waarderen eigenlijk, maar ik vind Reggie gewoon awesome.

Misschien niet per se nintendo nieuws, maar zeker wel een blik waard van de nintendo fans: de nieuwe humble nindie bundle; Humble Nindie Bundle presented by Nintendo eShop (pay what you want and help charity) - humblebundle.com

Da's enorm droevig nieuws. Wist niet dat hij al een tijdje ziek was.

SouthParkFan
Wauw. Komt hard aan. Iwata was Nintendo. Veel sterkte aan zijn familie, vrienden en collega's.

Ik ben de hele dag al droevig. Normaal gesproken heb ik dat niet echt bij bekende mensen. Dan is het verdrietig nieuws en jammer. Maar dit nieuws raakte mij echt vanmorgen. Ik wist dat hij kanker had, maar ik dacht dat het juist stukken beter ging de laatste tijd. Dus ook al wisten de meeste dat hij ziek was, nog steeds een harde klap. Rust zacht, Iwata! Bedankt voor je harde werk bij Nintendo.

Edit (00:14 uur) : Net even een kleine ode aan Iwata gemaakt:
http://orig06.deviantart.net/e341/f/2015/194/1/0/thank_you__iwata__by_princesspiranha-d9164ga.png

Je kunt een nieuwe Nintendo account aanmaken en tevens al je naam voor miimoto voor registreren.

En wat vonden jullie van de Nintendo Direct vandaag?

Niet gezien - enkel de hoogtepunten via nieuwssites gevolgd. Fire Emblem release in mei - wat mij betreft al meteen een epic win voor Nintendo, en blijkbaar een special edition ook nog eens, ik hoop dat ik hem op tijd kan pre-orderen. Verder een nieuwe Kirby voor de 3DS? Geweldig.

Verleden jaar vond ik niet zo spectaculair op 3DS gebied - maar met Fire Emblem, Project X-Zone 2, Bravely Second en een nieuwe Kirby in de pipeline weet ik al meteen waar bij mij de meeste tijd gaat in kruipen.

Hebben ze iets gezegd over Shin Megami Tensei X Fire Emblem? Als deze wordt afgezegd (voor Europa) ga ik enorm teleurgesteld zijn...

Die zou bevestigd zijn voor juni...

24 juni komt shin megami tensei. Nu genaamd Tokyo Mirage Sessions. Werd een trailer geshowed en zag er heel japans uit. Game blijft in Europa japans gesproken. Dat is wel een plus.

Ja die nieuwe Kirby game zag er cool uit. En die Kirby amiibo lijn die ervoor ontwikkeld word zagen er echt fantastisch uit!

Naar mijn idee hadden ze de Pokemon Direct beter niet apart kunnen doen. Maar gewoon hadden toegevoegd aan deze als verrassing op het laatst ofzo.

Al met al een goede presentatie. Maar de afwezigheid van Zelda geeft mij het gevoel dat ze echt willen knallen op de e3!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:24 uur

geplaatst: vandaag om 09:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.