menu

Platforms / Nintendo / Het laatste Nintendo nieuws

zoeken in:
centurion81 schreef:
Just Dance 2026 Edition any1?

....weet je....na 10 edities kan je het echt niet meer steken op 'ik koop het voor mijn dochter!' Die is 25 en ziet je weer afkomen

Ben trouwens benieuwd of Nintendo nog iets doet aan het veertigjarig jubileum van Super Mario Bros komende maand. Vijf jaar geleden brachten ze de Mario 3D-All Stars collectie uit, time limited.

De Direct recent was met third party aankondigingen, maar ik hoop nog wel dat ze iets gaan doen. Misschien All-Stars 2 uitbrengen met Galaxy 2 of Mario 3D Land? Of een echte remake van Mario 64? Zou het karig vinden als ze niets gaan doen. Ik hoop vooral op Galaxy 2, de enige die ik nog moet spelen maar wat ik liever niet op Wii doe.

centurion81 schreef:
Just Dance 2026 Edition any1?

Lekker bewegen is niks mis mee als je het nu thuis doet of in een moshpit.

centurion81 (moderator)
Sinner schreef:
(quote)

....weet je....na 10 edities kan je het echt niet meer steken op 'ik koop het voor mijn dochter!' Die is 25 en ziet je weer afkomen

Haha die 90 uur ofzo die je in mn profiel ziet staan bij Just Dance is all me hoor

centurion81 schreef:
Haha die 90 uur ofzo die je in mn profiel ziet staan bij Just Dance is all me hoor

Damn. Da's meer dans dan ik ooit in mijn leven gedaan heb. Ik wil de games nog altijd wel een keer uitproberen tho'.

Het laatste Nintendo nieuws!, en niemand heeft het over een Direct komende september..

Nieuwe Nintendo Direct komt volgens geruchten al in september - nl.ign.com

Vooral informatie over Metroid maar blijft een "gerucht". (zin in!).

The Super Mario Galaxy Movie - trailer

Best wel leuk, er zitten naast Galaxy ook de nodige werelden/referenties van en naar andere Mariogames in, zoals Sunshine, Odyssey en Wonder.

Wordt weer een feest van herkenning. Me nichtje is maar al te blij dat deze komt. En ik stiekem ook wel. Tijd om deel 1 weer eens te gaan kijken eigenlijk.
En ok de Galaxy games eens door te spelen. Heb ooit een stukje van deel 1 gespeeld maar die twee games heb ik gemist.

Daarentegen krijg je dit te zien:

Nintendo bevestigt opnames van Legend of Zelda-film zijn gestart en deelt foto's

...en het eerste waar ik aan dacht was 'goedkope cosplay'. Hartstikke veel getalenteerde cosplayers trouwens...maar dit...ik heb er mijn twijfels bij. Ik vind nog altijd dat Zelda zich niet echt leent voor live-action.

Ik snap dat ze voor live action kiezen om zo een groter publiek aan te spreken. Maar persoonlijk zou ik hier ook animatie beter vinden denk ik. Juist ook met de fantasy setting. Ben wel benieuwd wat ze ervan maken.

legian schreef:
Juist ook met de fantasy setting. Ben wel benieuwd wat ze ervan maken.

Inderdaad. Ze geven Link en Zelda nu een heel erg realistisch uiterlijk maar...dat staat zowat lijnrecht tegenover alle monsters en wezens in de games die op zijn zachtst gezegd erg cartoony zijn. Zelfs in de 'meer realistische games'.

Maar goed...ik had aanvankelijk ook dat idee bij World of Warcraft en dat vond (vind) ik nog steeds een erg degelijke fantasy film. Jammer dat er daar nooit meer mee gedaan is.

Nintendo staat voor een animatiestijl, ik snap deze keuze ook echt niet nee. Had gewoon net als Mario in een animatiefilm gemoeten.

Sinner schreef:
Maar goed...ik had aanvankelijk ook dat idee bij World of Warcraft en dat vond (vind) ik nog steeds een erg degelijke fantasy film. Jammer dat er daar nooit meer mee gedaan is.

Maar daar matched het ook niet echt lekker met de menselijke personages. De rest kon ik wel waarderen, maar daar was het gros van die film ook digitaal. Nog steeds jammer dat daar geen vervolgen op gekomen zijn. Had dat verhaal wel willen zien uitspelen in films. Maar goed dat even als zijsprong.

Ik ben wel benieuwd naar de reden achter deze beslissing van Nintendo. Je zit dan ook met ouder wordende personages dus qua vervolgen moeten ze ook wel snel zijn. Anders krijg je van die Stranger Things praktijken waarbij de cast veel ouder is en eruit ziet dan dat ze spelen.

legian schreef:
Maar daar matched het ook niet echt lekker met de menselijke personages. De rest kon ik wel waarderen, maar daar was het gros van die film ook digitaal.

Dat vond ik dus redelijk meevallen. Het matchte niet volledig maar ik had bij de orcs in ieder geval wel het idee dat er 'gewicht' achter zat als er bvb gevochten werd. Iets wat ik bvb bij de Transformers films (nochtans tonnen grote robots) vaak niet heb als ze door het scherm tegen iets geworpen worden e.d.

Maar idd. Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar 'waarom' deze beslissing. Ik had me bij bvb een Metroid wel iets kunnen voorstellen van een mix van live action en CGI, maar Zelda vind ik gewoon vreemd. Aan de andere kant...aangezien de tijdlijn van de spellen ook maar euh...nou ja...enkel voor de die-hards iets uitmaakt kunnen ze met de franchise wel alle kanten uitgaan. (ik bedoel maar - ik heb nou wel elk deel gespeeld buiten de laatste - maar ik heb het altijd als losstaande games gezien met een heel eigen, nieuwe interpretatie van het verhaal - een beetje als folklore die van generatie op generatie overgaat).

De Nintendo Year in Review is ook eindelijk uit. Wel fors minder uren dan in 2024 zie ik. Maar goed...sinds ik de PC best vaak in gebruik heb is dat wel te begrijpen.

https://i.postimg.cc/MTx2czgb/2025-Nintendo-Year-in-Review.jpg

Morgenmiddag om 15.00 NL tijd een speciale Nintendo Direct over de Mario Galaxy Movie.

Ben benieuwd hoor, heb echt zin in die film. Wil wel eens een goede trailer krijgen die gaat over een aantal planeten uit die game.

Manny Calavera schreef:
Morgenmiddag om 15.00 NL tijd een speciale Nintendo Direct over de Mario Galaxy Movie.

Een hele Nintendo direct wijden aan een film vind ik een beetje vreemd. Had ik liever een vooruitblik gehad op komende games e.d

Maar ik moet wel zeggen dat ik ook gewoon heel benieuwd ben naar de film. Ik wil gewoon niet al te veel spoilers en dergelijke zien. Een leuke trailer was al meer dan voldoende geweest. De eerste is zo leuk dat het een beetje een soort comfort movie is geworden. Dus verwacht bijna hetzelfde van deze film.

Ik meen dat ze vorig jaar ook al een Direct hadden rondom de vorige trailer van deze film. Tikje overdreven, eens. Maar ik verheug me er toch een beetje op.

Ja op zich ik ook. Meen even terug te hebben gelezen dat er inderdaad ook een nieuwe trailer te zien zal zijn voor degenen die niet door de hele direct willen gaan. Dus die zal ik alleszins bekijken.

De Trailer zag er weer bijzonder leuk uit. Hoewel het Galaxy gevoel me een beetje ontbrak. Met de introductie van Yoshi hadden ze het misschien eerder Super Mario World kunnen noemen.

En tbh...ik had nog steeds liever dat Zelda ook op deze manier werd verfilmd. Ik zie het live action gebeuren nog steeds niet echt zitten.

Een Metroid zou zich daar misschien meer voor lenen? Maar er zijn nog wel wat franchises die op deze manier onderhande genomen kunnen worden. Een Kid Icarus. Of misschien zelfs een wat meer humoristische kijk op Animal Crossing in de vorm van een mini-serie. Of Kirby.

Zolang we maar niet platgebombardeerd worden met 20 producten per jaar ala Marvel of Star Wars.
(Dat gezegd hebbende...ik ben wel weer benieuwd naar de Darth Maul animatie serie...)

Sinner schreef:
De Trailer zag er weer bijzonder leuk uit. Hoewel het Galaxy gevoel me een beetje ontbrak. Met de introductie van Yoshi hadden ze het misschien eerder Super Mario World kunnen noemen.

Nou, dit gevoel heb ik dus ook. Heb nu meerdere trailers gezien en ze gaan over alles, behalve over de Mario Galaxy games. Ik verheug me echt op deze film en de trailer gister was ook erg leuk en vol verwijzingen naar de originele trilogie of naar Odyssey (de T-Rex is terug!) maar weinig over Galaxy. Vind ik toch jammer, maar denk dat Mario Galaxy beter verkoopt dan Mario World, die game is 36 jaar oud en voor de nieuwe generatie niet zo relevant.

Overigens hoop ik juist wel op een Nintendo universe. Neem wel aan dat ze Donkey Kong Bananza ook gaan verfilmen. Zelda komt eraan en Metroid Prime is ook aannemelijk. En een Super Smash Bros film zit er vermoedelijk ook in. I love it.

Een universe vind ik niet erg. Maar dat wil niet zeggen dat 5 films en 5 series per jaar ertegenaan moet gooien zoals dat uiteindelijk bij Marvel en Star Wars gebeurde. Een 2-tal per jaar is ook prima. Dan word de kwaliteit ook vaak enigszins nog gewaarborgd.

Gaat meevallen denk ik. De vorige Mariofilm is uit 2023, nu eentje in 2026 en Zelda in 2027. Ik verwacht wel een Donkey Kong film in de komende jaren. Zolang ze maar kwaliteit leveren. Ik hoef ook niet zoals Marvel of Star Wars zo belachelijk veel content.

Weer een nieuwe Direct met bekende en nieuwe games:

- Captain Tsubasa 2: World fighters
- Tokyo Scramble
- Valheim
- Hollow Knight: gratis Switch 2 upgrade
- E-Football Kick Off!
- The Adventures Of Elliot: The Millenium Tales
- Super Bomber man Collection
- plus meer Retro games
- Final Fantasy VII Rebirth
- Pragmata nu met demo
- Turok: Origins
- Xanadu
- Cranblue Fantasy Relink
- Reanimal
- Resident Evil Requiem
- Fallout 4 - Anniversary Edition
- Indiana Jones - And The Great Circle

En nog meer games die ik vergeten ben..

Heb liever dat ze weer eens een Direct met hun eigen werk gaan doen. Ik wil de aankondiging van nieuwe system sellers horen.

Je vergeet idd Oblivion Remastered, waar ik nog wel interesse in heb..! Maar we wachten inderdaad op een direct van Nintendo zelf, zal ook niet lang meer duren..?

En Red Dead Redemption, ook wel vet misschien om extra mooi te spelen op de Switch 2.

Manny Calavera schreef:
Heb liever dat ze weer eens een Direct met hun eigen werk gaan doen. Ik wil de aankondiging van nieuwe system sellers horen.

Ik heb liever een gans die gouden eieren legt.

Ik heb achteraf maar even door de Direct gescrolled. Helemaal vergeten. Maar het is best aardig gevuld vind ik. En aangezien ook de Capcom ondersteuning er nog steeds is (Eg Resident Evil - toch ook niet zo heel erg onbelangrijk), een ReAnimal of Indiana Jones ook in de lijst horen vind ik het toch erg netjes. Al de wat kleine games even buiten beschouwing gelaten. En de re-master van Oblivion had ik stiekem wel zien aankomen na het jarenlang heruitbrengen van Skyrim. Bethesda doet het qua ondersteuning ook prima. (En er zijn zat veel lui die de game ook op hun Switch hebben gespeeld of opnieuw speelden).

Ik vind het bijzonder knap dat de Switch 2 grafisch sterke titels als Cyberpunk en nu Indiana Jones + RE schijnbaar prima kan draaien. Het is ook een uitstekende console, maar de third party titels voelen voor mij altijd als mosterd na de maaltijd omdat ik de games die ik wilde spelen allang op andere consoles heb gespeeld.

Deze week komt Mario Tennis uit, dat zijn veel meer de games waar ik op wacht en reviews van wil lezen (ik koop de game overigens wel pas op een later moment).

Is de Switch 2 je main console dan heeft Nintendo de zaken sowieso uitstekend voor elkaar tegenwoordig.

Pokémon Red & Blue Game Music Collection: Game Boy Jukebox... - gameliner.nl

Het is dat ik Pokémon echt totaal niet boeiend vind, maar ik zou dit dus meteen kopen als ik er wel fan van was. Als er ooit een Mario editie komt, take my money. Heel cool dit.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:33 uur

geplaatst: vandaag om 15:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.