menu

Platforms / Nintendo / Het laatste Nintendo nieuws

zoeken in:
All Seeing Fish
Bij mij Flashback

All Seeing Fish
Ik denk dat Animal Crossing het wel goed gaat doen als mobiele game het zal geen hype worden als Pokemon Go maar het heeft wel de potentie om een hit te worden.

Fire Emblem zal naar mijn mening een kwalitatief betere game worden dan Animal Crossing, maar ik ben ban dat deze game niet voor het grote publiek zal zijn!

Ik ben heel erg benieuwd wat de andere twee games zullen worden.

Games waarvan ik denkdat ze het goed zullen doen:

-Pikmin
-Mario Kart (hit)
-Mario Party
-Mario Maker (hit)

avatar van Sinner
Pikmin zie ik absoluut ook werken op een tablet / phone. Mario Party enigszins (wellicht eerder als een soort collectie van mini-games voor tussendoor en zonder het bordspel gedeelte?), en ook Mario Kart zou best te doen zijn (best een aantal degelijke racers te vinden voor phones).

Mario Maker. Totaal niet. Platform games zijn voor mij in ieder geval totaal niet relevant voor phones en tablets vanwege de controls. Een Infinite Mario runner game achtig iets lijkt me dan wel weer heel erg doenbaar (ik heb me bvb best vermaakt met Sonic en Rayman. Heel eventjes).

avatar van Grovonion
Rujar schreef:
Zou helemaal tof zijn als je games straks ook kan dowloaden! Dan wordt het echt een 1000% aanschaf.
Dat gaat blijkbaar niet het geval zijn, toch ga ik me deze 99.9% zeker aanschaffen, en misschien zelfs al in pre-order bestellen...

All Seeing Fish
Sinner schreef:

Mario Maker. Totaal niet. Platform games zijn voor mij in ieder geval totaal niet relevant voor phones en tablets vanwege de controls. Een Infinite Mario runner game achtig iets lijkt me dan wel weer heel erg doenbaar (ik heb me bvb best vermaakt met Sonic en Rayman. Heel eventjes).


Het gaat meer om het maken van levels.

avatar van horizon
Lijkt me lastig op een smartphone zonder pennetje.

avatar van Sinner
Grappig trouwens dat er ook een identiek soort ding van Sega komt (wel 3rd party), zowel een console versie die de originele cartridges speelt (helaas geen HDMI aansluiting) en een portable versie die buiten de 80 pre-installed games ook nog eens de mogelijkheid zou hebben om roms te spelen.

Nieuwe Sega Consoles

edit: blijkbaar zou het een cheap-ass dingetje worden van een bedrijf dat al dergelijke dingen op de markt heeft gebracht. Toch...als het handheld ding de mogelijkheid heeft om het even welke rom te kunnen spelen en het niet al te duur is zou ik misschien toch interesse kunnen hebben.

avatar van Rujar
Weet iemand hoe de kwaliteit van de NES classic edition op je beeldscherm zal zijn? Ik weet dat de PS1 op je LED al echt ruk is, laat staan 8bit game.


avatar van Grovonion
Ik kijk er iig al naar uit, lijkt me leuk.

avatar van Rujar
Zeker deze komt in de zak van sinterklaas


avatar van Manny Calavera
Gaat nog iemand de mini-NES met 30 games erbij kopen? Komt deze week geloof ik uit.

avatar van Sinner
Nog niet. Maar wel ergens de komende weken. Ik heb overigens de indruk dat het op vele webshops e.d al is uitverkocht en niet meer te pre-orderen.

avatar van Grovonion
Ik heb 'm voorbesteld, komt hier waarschijnlijk begin volgende week aan, vermoed ik.

avatar van Sinner
Ik hoop in ieder geval dat het succesvol genoeg is om ook een vervolg uit te brengen. Er zijn vast nog wel 30 NES games die ik in die uitvoering en voor die prijs zou willen hebben. (ik noem maar een RC Pro Am (1 en 2), Kung Fu, Adventures of Lolo, Salamander, Ski or Die, Solomon's Key...just on top of my head).

Of natuurlijk een SNES editie.

Ik zou ze via de E-shop kopen maar ik vind dat de prijzen vaak net wat de duur zijn. Zou Nintendo wel wat aan mogen doen. Een euro of 2-3 voor een Nes game en 5 voor een Snes game vind ik eigenlijk meer dan voldoende.

Ik vraag me trouwens ook meteen af of ze op de Switch weer een virtual console gaan plakken. Met hopelijk weer net zoveel content als op de originele Wii. (de PC Engine games / de Neo Geo games). Van mogen ze het zelfs uitbreiden en meer C64 of zelfs Amiga games includen. Vooral dat laatste.

...een draagbare dedicated Amiga of C64 handheld zou ik ook erg zien zitten trouwens (wel niet het topic ervoor maar goed). Er zou een Spectrum dingetje komen dus...onmogelijk is het niet. Ik denk dat de aanschaf van zo'n ding een no-brainer zou zijn voor mij. Of al die andere 30-40 jarige kalende kneusjes die ermee opgegroeid zijn.

avatar van Grovonion
mijn mini-NES wordt normaal gezien vandaag geleverd, hoop enkel dat ik thuis ben. Gelukkig (nou ja) ben ik bijna aan het einde van de Witcher aangeraakt en kan daarna hier tijd in stoppen, voordat Last Guardian en FFXV eraan komen.

avatar van Grovonion
hij is binnen, een woord: KAWAII!!!

Zie spijtig genoeg ook al direct een nadeel: de kabel van de controller is echt wel enorm kort, maar de mini-NES is zo licht dat je hem vermoedelijk gewoon in de lucht tussen kabel en tv kunt-laten slingeren...

avatar van Rujar
Super Grovonion! Wat is de eerste game die je gaat spelen?

Ik ga voor de volgende batch.... Ik had zelf het idee om de NES onder de kerstboom te leggen, maar ik ben bang dat het pas in 2017 gaat gebeuren Als het nog gaat gebeuren ik hoor weinig positieve verhalen over verdere productie..

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
Zie spijtig genoeg ook al direct een nadeel: de kabel van de controller is echt wel enorm kort.


Dat is inderdaad al overal ter sprake gekomen. Gelukkig heb ik een HDMI kabel van een meter of 10 die ik ook wel eens gebruik voor de PC. En er is ook een draadloze third-party controller verkrijgbaar als ik me niet vergis (stond vermeld op eurogamer.net). Maar dan nog...hadden ze wel even rekening mee kunnen houden.

En was de verdere productie betreft...ik meen dat ik wel heb gelezen (wederom op eurogamer) dat het niet bij een gelimiteerde eerste run blijft en dat het de bedoeling is dat het ding ook verder nog verkrijgbaar gaat zijn (sla me dood - maar ik meen dat dit ook op eurogamer te lezen was). Sowieso zou het een bijzonder domme zet zijn van Nintendo om het niet verder te produceren. Als je ziet hoe populair het ding is en hoe lovend iedereen er over is zou dit toch wel een extreem bizarre zet zijn. (maar goed...die heeft Nintendo wel eens vaker).

avatar van Sinner
Rujar schreef:
Als het nog gaat gebeuren ik hoor weinig positieve verhalen over verdere productie..


More NES Classic Edition's ...

Blijkbaar gaat het dus inderdaad gewoon gebeuren en gaat de productie verder voor zowel eind dit jaar als begin volgend jaar...

neo (crew)
Ik heb tal van consoles, van de beginjaren tot aan het einde van het gevecht om de bits, meerdere malen gekocht en weer verkocht. Enkele jaren geleden een 40 tal cartridges van de Snes gekocht voor 1 euro per stuk en ik was meteen weer verkocht.

Deze weliswaar zeer beperkte mini Nes spreekt enorm tot de verbeelding; nostalgisch en qua design waarschijnlijk de enige console die ik als schattig zou bestempelen. Dit wordt gemakkelijke een langlopend succes voor Nintendo. Hopelijk snel weer verkrijgbaar, al sluit ik niet uit dat ik nu eerder weer een originele Nes ga aanschaffen.

Op een enkele game na is de selectie uitermate goed. Ik had voor het zien van het overzicht van de games Faxanadu of een Contra verwacht, maar helaas.

avatar van Manny Calavera
Schandalig zijn wel de prijzen op Marktplaats momenteel voor de NES mini. Meeste vragen er 120 tot 150 Euro voor, da's gewoon 2,5 keer de winkelprijs. Jammer dat Nintendo maar een beperkte oplage stuurt. Ik haal er wel eentje over een tijdje als de prijs weer normaal is. Vind het een leuk ding, maar kan best even wachten.

Hoop dat dit een succes wordt, want ik zou erg graag ook een SNES en N64 mini willen. Zeker voor de N64 zou ik een moord doen, al krijg je er dan GoldenEye vast niet bij, is geloof ik een rechtenprobleem.

avatar van Grovonion
Ik verkoop mijne voor 1000 euro, koopje! Nee, idd niet grappig, ik hoop van harte dat de idioten die er 50 hebben voorbesteld om anderen af te zetten op hun consoles blijven zitten en Nintendo eens eindelijk sneller reageert. Ik haat die politiek van kunstmatige schaarste creeren...

All Seeing Fish
Ben ik dan echt de enige die echt niet op een mini NES zit te wachten.

avatar van Onderhond
Ik ook niet, zie het appeal niet zo. Dit soort retrogaming lijkt mij beter geschikt om via de eshop te regelen. Maar 50EUR zit in de impulse buy categorie en het is wel een schattig dingetje natuurlijk.

avatar van Grovonion
30 spellen, waarvan de meesten echt wel meer dan puur retro-charme hebben, maar gewoon game-mijlpalen voorstellen. En die zijn allen perfect speelbaar met zelfs de toegevoegde waarde van savegames. Als je die enkel in de e-shop zou bestellen ben je makkelijk meer dan 60 euro kwijt. Laat staan de originele cartridges, om b.v. met een retron 5 te spelen.

Maar je moet wel iets met de games hebben of een soort van faible met klassiekers. De hype zal natuurlijk ook wel meespelen. Ikzelf heb er echter zeer naar uit gekeken. en ben super-tevreden met het schattig ding.

avatar van Rujar
Succes is ook te wijten aan de prijs (denk ik) Bij EUR 99,95 had ik hem al niet eens gekocht. Het is een hebbendingetje en leuk om weer eens even die glorietijden te herbeleven.

All Seeing Fish
Rujar schreef:
Succes is ook te wijten aan de prijs (denk ik) Bij EUR 99,95 had ik hem al niet eens gekocht. Het is een hebbendingetje en leuk om weer eens even die glorietijden te herbeleven.


Ja maar die glorietijd heb ik al meerdere malen op verschillende media herbeleeff

avatar van Onderhond
Grovonion schreef:
of een soort van faible met klassiekers.

Dit toch vooral denk ik.

Heb de meeste wel gespeeld vroeger, vond een aantal ook érg goed, ik ga hun klassiekerstatus ook zeker niet in twijfel trekken, maar ik zou ze niet opnieuw willen spelen. Zijn toch wel erg beperkte games naar recente normen (en serieus taai ook).

Ben ook gewoon niet iemand die veel waarde hecht aan sentimentele waarde en dat soort dingen

Gast
geplaatst: vandaag om 14:08 uur

geplaatst: vandaag om 14:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.