menu

Platforms / Nintendo / Wii

zoeken in:
kiriyama
Nee, koop dan direct een WiiU, kan je die spellen ook meteen spelen.

Inderdaad. Aan de andere kant...de meeste WiiU's zijn wel nog vrij prijzig. Een tweedehandse Wii heb je al voor een euro of 30-40 tegenwoordig en heeft het voordeel van Gamecube games te kunnen draaien.

Maar als ik echt moet kiezen koos ik ook gewoon de WiiU.

kiriyama schreef:
Nee, koop dan direct een WiiU, kan je die spellen ook meteen spelen.

Da's waar, was ik even vergeten.

Anderzijds, ik zie op Marktplaats Wii's met spellen aangeboden voor 40-60 Euro. De Wii U is een stuk prijziger.

Belangrijk in de beslissing is ook welke TV je ter beschikking hebt. De Wii heeft een TV met analoge ingangen nodig, niet zo vanzelfsprekend meer.

Grovonion schreef:
Belangrijk in de beslissing is ook welke TV je ter beschikking hebt. De Wii heeft een TV met analoge ingangen nodig, niet zo vanzelfsprekend meer.

Maakt niet uit. Je hebt daar ook gewoon convertors voor. Ik had destijds een Wii2HDMI voor een eurotje of 10 en dat werkte perfect.

HDMI kan je wel oplossen ja.

Gaat me meer om de prijs, of een Wii en de toptitels (Mario (Kart), Smash Bros, Zelda etc) de moeite van het kopen waard zou zijn qua prijs/kwaliteit. Wii U is me te duur met de games, wil voor een laag prijsje de toptitels spelen die ik de afgelopen 10 jaar heb gemist doordat ik geen Wii kocht.

Dan zou ik zeggen 'ja'. Voor een paar tientjes heb je een complete Wii, vaak met enkele games (soms helaas ook de typische Barbie en My little Pony shovelware) en controllers. En Wii games vind je met hopen. Of dat nou bij de Game Mania is (onlangs weer een 2 voor 10- actie), gewoon op marktplaats of op op mariowii.nl. En vaak ook nog behoorlijk goedkoop.

Niet alles is top obviously maar ik denk dat er toch makkelijk een 50 titels te vinden zijn die de moeite zijn. (noem maar de obvious first party games - Mario Galaxy 1 + 2, New Super Mario, Mario Kart Wii, Donkey Kong Country Returns, Metroid Prime 3 (of, als je hem vind Trilogy), Zelda Skyward Sword, beide Kirby's of Super Paper Mario - of de wat meer 'obscure' (nou ja...) titels ala Capcom vs Tatsunoko, A Boy and His Blob, Muramasa, Sin and Punishment Star Successor, Zakk & Wiki, Sonic Colors, Hous of the Dead Overkill en Dead Space Extraction of zelfs een resem 'stiekem-best-wel-leuke party games ala Raving Rabbids (imo hartstikke leuk met de Wiimotes en wat vrienden).

Imo blijft het een heel erg underrated console met hopen topgames waar ik tot op heden op speel. En die paar tientjes echt wel waard.

...overigens...je kan het ook op de niet zo legale manier doen. Koop de Wii voor een paar tientjes - soft mod / mod hem, hang er een harddrive aan en je bent eveneens weg met alle titels. Geen idee hoe je het doet en ik ben er geen fan van, (totaal niet zelfs - daarvoor ben ik te veel collector), maar een vriend van me heeft hem wel zo in de woning staan en het werkt perfect. Just saying.

geplaatst:
Mede forumleden ik heb een vraagje voor jullie , ik heb sinds vandaag een Nintendo Wii. Kan je deze ook bedienen met een GameCube controller of een andere controller ik heb het hier over Wii spelen (dus niet de Cube spellen waar het een een vereiste voor is)

geplaatst:
Jeffavoriet, dat zou normaal wel moeten kunnen, maar schijnt af te hangen van het game. Het game moet dus de gamecube controller kunnen supporten. Maar een Smash Bros Brawl kan dat bv. zonder probleem.

geplaatst:
Bedankt @grovonion nog een vraagje ik heb er eentje waar je Cube spellen in zou moeten kunnen doen , maar waar moet je die ?

geplaatst:
de games zelf gewoon in dezelfe plaats waar de wii games in horen, de controllers passen in de zijkant, daar is een klepje die je kunt open klappen.

geplaatst:
Dankjewel Grovonion

geplaatst:
Veel plezier met de Wii/Game Cube games!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:16 uur

geplaatst: vandaag om 05:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.