menu

Platforms / Nintendo / Wii

zoeken in:
Gamen doe ik maar bar weinig. GoldenEye voor de Wii is wel een toffe shooter, de beste die je kunt krijgen op de Wii, maar mist gewoon teveel opties, modes en andere toffe elementen die de originele GoldenEye had en diens spirituele opvolgers: Perfect Dark en de Timesplitters games. Qua graphics is GoldenEye Wii ook geen hoogvlieger en oogt zelfs minder solide dan het 5 jaar oude TS: Future Perfect. Verder kijk ik erg uit naar Conduit 2, The Legend of Zelda: Skyward Sword en hou ik ondertussen ook The Grinder goed in de gaten. Wat ik wel erg jammer vind is dat de meeste third party ontwikkelaars nu ineens wel grote namen inzetten met de 3DS zoals Ridge Racer (Namco), Street Fighter IV (Capcom) en Dead or Alive (Tecmo). Waar waren die franchises toen de Wii uitkwam? En waarom kregen we vanaf de launch van de Wii t/m nu zo veel games met belabberde graphics en ziet het er op de 3DS wel keurig en strak uit? De Wii kwam in 2006 op de markt en tot heden kon Nintendo het niet voor elkaar krijgen om een Kid Icarus en Star Fox game in elkaar te flanzen. En zie nu...op de 3DS kan 't ineens wel. Nintendo, bedankt voor al je toffe en onvergetelijke games (Super Mario Bros 3, Ocarina of Time...etc) maar de Wii komt echt niet op mijn lijst te staan van favoriete consoles. Het First Person Shooter aanbod op de Gamecube was al niet super (godsijdank was daar Free Radical) maar op de Wii wilde 't helemaal niet lukken. Hopelijk brengt Conduit 2 daar een beetje verandering in. Mag ook wel onderhand.

wat zijn de beste rpg´s en advantures op de wii buiten mario games?

Wii gaat HD/3D. Ben benieuwd wat de console voor gadgets mee krijgt heeft. Alleen HD/3D lijkt mij niet voldoende voor Nintendo. Een van die geruchten gaat over de controller, die voorzien zou zijn van een 6 inch touchscreen..

De controller zie ik niet zo zitten. Ik heb liever een gewone controller.

AvMerode
Die nieuwe Nintendo 3DS schijnt ook al veel kinderziektes te hebben, dus verwacht dan veel problemen met een touchscreen controller.

Nintendo komt met opvolger Wii

AMSTERDAM – Spelcomputerfabrikant Nintendo heeft bevestigd dat er in 2012 een opvolger voor de gameconsole Wii op de markt komt.

De Wii2 wordt in juni tijdens de E3-gamebeurs gepresenteerd en moet vanaf maart 2012 in de schappen liggen, zo meldt The Nextweb.
Nintendo heeft zijn winst vorig jaar nog fors zien teruglopen. Het bedrijf boekte over het boekjaar 2010 een positief nettoresultaat van 77,6 miljard yen (648 miljoen euro).

Dat is een daling van 66 procent ten opzichte van 2009. De omzet daalde met 29 procent naar 1,01 biljoen yen (8,4 miljard euro).
Daling
Nintendo wijt de daling onder meer aan de hoge koers van de yen. Ook liep de verkoop van spelcomputers in de Verenigde Staten, Europa en Japan terug.
Voor 2011 gaat Nintendo ervan uit dat de winstgevendheid herstelt. Het bedrijf mikt dit jaar op een winst van 110 miljard yen, ruim 41 procent hoger. Dat moet onder meer komen van de 3DS, een spelcomputer die in februari werd gelanceerd.

Bron: Nu.nl

Ik gun het Nintendo van harte dat ze met de opvolger van de Wii wat meer succes krijgen. En mochten de berichten positief zijn en Nintendo weer wat meer hardcore gaat worden, dan komt die console gewoon weer mijn huis in!

Rujar schreef:
Wii gaat HD/3D. Ben benieuwd wat de console voor gadgets mee krijgt heeft. Alleen HD/3D lijkt mij niet voldoende voor Nintendo. Een van die geruchten gaat over de controller, die voorzien zou zijn van een 6 inch touchscreen..

Nee, de opvolger van de wii zal niet met 3d tv's werken, omdat volgens nintendo de 3d tv dan nog niet genoeg verkocht zal zijn, aldus de verkoop van de opvolger van de wii, die mischien stream zou gaan heten wat totaal niet als een console klinkt maar meer als een merk voor trainingspakken ofso.

''k kan nu al niet wachten tot 6-7 juni, nieuwe e3 zal alles over de wii 2 bekendmaken.

solidKevin schreef:
De controller zie ik niet zo zitten. Ik heb liever een gewone controller.

Ik ook.

Taken
Ik ben benieuwd of ze nu een keer met een monster machine komen met als standaard een gewone controller !

Stream - het klinkt logischerwijze als een apparaat waar je de games download in plaats van dat je ze in de winkels koopt. Het nieuwe 'revolutionaire' Nintendo?

JVT
Taken schreef:
Ik ben benieuwd of ze nu een keer met een monster machine komen met als standaard een gewone controller !

idd!! En geen motion control meer. laat dat gewoon een extra optie zijn voor de mensen die willen. Gewoon een ouderwetse controller blijft het fijnste spelen

rockgamer schreef:
wat zijn de beste rpg´s en advantures op de wii buiten mario games?

Beetje late reactie Goeie adventuregames die ik heb: Okami en Tomb Raider: Anniversary. Bij die laatste moet je wel wennen aan de besturing maar dat is het wel waard vind ik. Zelf heb ik niet veel met RPG's maar als je een goeie wilt hebben dan raad ik je Fire Emblem: Radiant Dawn. Er komen ook een paar grote jongens aan voor de Wii: Pandora's Tower, The Last Story en Xenoblade Chronicles. Tot slot denk ik ook dat Monster Hunter Tri een puike game is.

Vraagje: iemand een idee wat de kleur betekent van het hoekje onderaan op de zijkant van elke nintendo games verpakking? Meestal is dit licht-blauw, maar ik heb ook paars en rood gezien.

Voor zover ik weet ligt het gewoon aan de voorkeuren van degene die de cover maakt.

AvMerode
Ben weer van plan om een wii aan te schaffen vanwege zelda en een paar rpg's zoals the last story en Pandora's Tower etc.
Heb in het verleden dus al eens een wii gehad, maar zat altijd met het opladen van de wii remote.
Had slechte oplaad systemen waarbij de batterijen en packs er altijd al na een uur mee op hielden.
Weten jullie wat een goed oplaadsysteem is? twee wii remotes zijn dan zeker ook het handigst?

Goed plan
Ik heb inderdaad 2 controllers. Terwijl ik met de ene speel laad de andere op. Zo heb je er nooit last van.

AvMerode
Cassevis schreef:
Goed plan
Ik heb inderdaad 2 controllers. Terwijl ik met de ene speel laad de andere op. Zo heb je er nooit last van.

Ja precies, wat voor oplader gebruik je?

Ik weet niet precies hoe het heet. Maar ik heb het gewoon simpel bij de intertoys gehaald.
Voor 5 euro ongeveer 2 snoertjes die je in de usb-poorten van je wii stopt. Daarmee kan je ze opladen. Maar denk dat elk systeem wel gewoon goed werkt.

AvMerode
Cassevis schreef:
Ik weet niet precies hoe het heet. Maar ik heb het gewoon simpel bij de intertoys gehaald.
Voor 5 euro ongeveer 2 snoertjes die je in de usb-poorten van je wii stopt. Daarmee kan je ze opladen. Maar denk dat elk systeem wel gewoon goed werkt.

Niet allemaal, las dat bepaalde (bigben, Qware etc) opladers na 4 maanden al kapot gaan, en na 45 minuten ken je ze weer opladen.

Hmmm.... Oke. Die van mij doen het na minstens 2 jaar nog.

Cassevis schreef:
Voor zover ik weet ligt het gewoon aan de voorkeuren van degene die de cover maakt.
Volgens mij is het als volgt:

blauw hoekje: alle leeftijden
paars hoekje: volwassenen of tenminste doelgroep: ouder dan 16
roze hoekje: special editions

Dat denk ik niet want The Last Story heeft een blauw hoekje en is 16+.
Maar ach, het maakt ook niet zo veel uit.

Winkelwagentje (moderator)
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Blijkbaar is het een regiocodering. Groen is UK, Paars is meertalig, Nederland heeft een blauw driehoekje.

Oranje en geel dan?

neo (crew)
Kan iemand mij exclusieve Wii titels aanbevelen? Bij voorkeur geen games met relatief grote naamsbekendheid... De volgende heb ik al: http://www.gamesmeter.nl/user/123/games/11#games

Fire Emblem: Radiant Dawn is een spel die je als Wii bezitter moet hebben gespeeld. Ik kan je ook Super Smash Bros Brawl aanbevelen.

kiriyama
Ik heb zelf geen Wii, maar Fragile lijkt me zelf een erg gaaf spel.

Winkelwagentje (moderator)
Muramasa, No More Heroes 1 & 2, Okami, Xenoblade en The Last Story.

Fragile Dreams en Radiant Dawn zijn inderdaad aanraders, al zal die laatste lastig te vinden zijn voor een degelijke prijs.

Zouden jullie nu nog iemand aanraden die nooit op een Wii (dus de 1e, niet de U) heeft gespeeld er eentje goedkoop te kopen?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:33 uur

geplaatst: vandaag om 12:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.