menu

Platforms / Nintendo / Super Mario games

zoeken in:
ben ik het eigelijk wel mee eens, nintendo is niet goed door de beeldkwaliteit maar door hoe leuk de spellen zijn, dat vind ik eigelijk beter

wolly schreef:
ben ik het eigelijk wel mee eens, nintendo is niet goed door de beeldkwaliteit maar door hoe leuk de spellen zijn, dat vind ik eigelijk beter

de kern van games: de gameplay en niet zonodig de graphics. Dat is nintendo's kracht

Rujar schreef:
Qua personage vind ik het maar echt een suf figuur. Spellen zijn op zich wel leuk, alleen deel 2 op de NES springt er echt uit.

Deel 2 vind ik juist het slechtst.
Deel 3 het beste.

komen er binnenkort trouwens nog nieuwe mario games naar de wii ?

BACK TO BASIC !!
Heb nu de nes/snes Mario Bros classics en een GBA. Dit gaat een geweldige retro ervaring worden
Het meeste wat ik het laatste jaar gespeeld heb was Tetris en Super Mario 6 Golden Coins. Ik hou wel van die oude games zonder ingewikkelde controls maar met slechts twee knoppen. A en B. Speelt zo lekker weg

Eén van de meest indrukwekkende Mario games is nog steeds het geweldige Super Mario Bros 3 naar mijn mening. De power-ups, de landkaarten, de memorabele muziek, de koopa schepen...de nostalgie bruist m'n oren uit als ik de game weer aan zet. Het sterk ondergewaardeerde SMB2 vind ik wel minder maar eveneens een klassieker. En stiekem zelfs beter dan het originele SMB, die uiteraard ook genoemd moet worden. SMW was opzich wel vernieuwend genoeg maar wat het spel naar mijn mening nekte was de hoge moeilijkheidsgraad. SMB3 werd natuurlijk ook knap frustrerend maar dat begon pas wanneer je al aardig ver was in het spel. In SMW had ik zoiets van: 'Nah, als 't nu al lastig is dan wil ik niet weten hoe moeilijk de laatste levels zijn'

Super Mario 64 is ook zo'n nostalgische trip. De eerste 3D Mario die de spelers liet lopen door een interactieve speeltuin in plaats van een lineaire wereld. Sommige mensen vonden dit jammer maar ergens was dit natuurlijk een logische keuze van Nintendo. Ten eerste heb je veel meer mogelijkheden met 3D (en die mag je ook benutten) en ten tweede had SMW ook al een minder lineaire opzet ten opzichte van SMB3. Sunshine, het zwarte schaap van de Mario's, vond ik helaas te ééntonig met dat constante gespuit. Verder was de game zeker wel memorabel met leuke muziek, sfeervolle levels en leuke uitdagingen.

Super Mario Galaxy was voor mij Mario 64 en beyond! Echt een overweldigende game met een prachtige soundtrack (Gusty Garden any one?), mooie graphics en originele gameplay (onderaan een planeetje wandelen). Het spel maakte Bowser weer bad-ass (ipv de Bowser in SM64 met die dikke kop en de kiddy Bowser in Sunshine) met een gregoriaans mannenkoor op de achtergrond tijdens het gevecht. De koopa schepen waren weer terug, de vele power-ups...alles voelde zo typisch Mario-achtig aan terwijl de setting compleet anders was. Als ik Battlerock weer speel met die bulderende kanonnen en epische soundtrack...brrrrr...kippenvel

De 2e Galaxy was voor sommige mensen misschien meer van het zelfde (al vind ik dat eerder van de NSMB games) en soms vonden de Mario liefhebbers deze 2e Galaxy game minder o.a. vanwege het kleinere HUB-wereldje (ruimteschip in de vorm van Mario's hoofd). Voor mij is Galaxy 2 een perfectionering van de eerste game met een misschien iets minder memorabele soundtrack. Yoshi maakte veel goed en het al met al voelde het spel wat gepolijster aan. Tot slot heb ik niet veel andere Mario games gespeeld vroeger. Super Mario Land was natuurlijk erg tof (muziek was geniaal) en het vervolg was zo'n beetje de SMB3 van de GameBoy. Geweldige games en beter dan die ongeïnspireerde NSMB spelletjes.

Mijn top 10:

01. Super Mario Galaxy 2
02. Super Mario Galaxy
03. Super Mario 64
04. Super Mario Bros. 3
05. Super Mario World
06. Super Mario Bros. 2
07. Super Mario Sunshine
08. Super Mario Land 2: Six Golden Coins
09. Super Mario Bros.
10. Super Mario Land

Gast
geplaatst: vandaag om 20:51 uur

geplaatst: vandaag om 20:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.