menu

Platforms / Nintendo / Super Mario games

zoeken in:
Het wordt tijd dat dit ingedutte forum eens wat levendiger wordt. Meer dan het topic over welk spel je gekocht hebt wordt nauwelijks gebruikt en dat is jammer.

Daarom dit topic over Super Mario games. Denk aan de klassieke Mario's, maar ook aan de Mario Kart en Smash Bros reeks.

Wat vinden we van de Mario spellen? Leuk en uitdagend? Kinderachtige onzin? Heerlijk om met vrienden te spelen? Tijdloos vermaak of ben je er na je 15e wel te oud voor?

Bespreek het hier.

neo (crew)
Ik ga voor tijdloos vermaak. Van jongsafaan erin gerold en nog altijd geniet ik van alle oude en nieuwe spellen met volle teugen. Ken eigenlijk geen reeks die nog altijd zo tot de verbeelding spreekt.

Ik heb de Mario games altijd gezien als een instap tot games wereld. Na het ontdekken van Mario en je kennismaking met games kun je verder met het echte werk. Ik zie Mario wel als revolutionair en vernieuwend, maar niet als de beste games ooit.

en offtopic: Je hebt wel gelijk dat het forum hier (en de site zelf) een beetje begint in te dutten, jammer genoeg.

Voor mij zijn de Mario games tijdloos en zijn ze HET synoniem van gaming voor mij. Waarom?
Mario games zijn games waarin dingen gebeuren en waar je dingen ziet die je in het echt nooit zal zien. Games laten je even wegglijden van de werkelijkheid. Waar anders ren je met een man met snor in een tuinbroek rond en spring je op schildpadden of kart je tegen een Aap?
Mario games zorgen voor een echt game gevoel. Ze zijn lastig, maar verslavend. Ze maken je vrolijk, laten je lachen..zo kleurrijk, zo grappig, muzikaal zo mooi om te horen. Het zijn games waarbij het grafische aspect lang niet zo belangrijk is.
Feeling en sfeer, dat is belangrijk en dat snapt Nintendo. En gelukkig hebben ze veel verschillende soorten Mario games gemaakt. Platform, kart, fight, adventure, party en ga maar door. Voor iedereen wat wils.

Mij hebben de Mariogames nooit echt aangesproken. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk alleen maar de oude NES delen gespeeld heb (en die ik overigens wel super vond) en super smash brothers melee. Maar ik heb tegenwoordig toch graag iets serieuzere games, en een goed verhaal is ook vaak belangrijk voor mij. Hoe lovend iedereen ook is over Super Mario Galaxy, het trekt mij gewoon helemaal niet, en ik zou er zeker geen wii voor kopen.

Ik ben meer een sonic fan dan een mario fan. Maar mario games zijn wel meestal leuk om te spelen. Ik vind de mario games alleen niet uitdagend. Naja de games vind ik zeker wel tijdloos. De nes mario games speel ik nog steeds regelmatig.

Tha)Sven schreef:
Ik heb de Mario games altijd gezien als een instap tot games wereld. Na het ontdekken van Mario en je kennismaking met games kun je verder met het echte werk. Ik zie Mario wel als revolutionair en vernieuwend, maar niet als de beste games ooit.

Hmm, daar ben ik het niet mee eens. (Zoiezo omdat ik begonnen ben met shooters en daarna pas ben overgestapt naar Nintendo XP) Maar Mario games zijn gewoon ongelooflijk leuk. En dat blijven ze ook. Vrolijke characters en steeds een geweldige sfeer die in de game hangt. Heerlijk ^__^

Ford KAduuk
Ik heb Mario-games nooit echt heel erg leuk gevonden, alhoewel er uitzonderingen zijn. De meeste Mario-platformers begonnen mij al gauw te vervelen. Elk deel bied weer meer van hetzelfde en bepaald vernieuwend of geniaal kan ik deze inspiratieloze games niet noemen. Qua RPG-spellen vind ik Mario dan wel weer geslaagd, vooral Paper Mario kan nog steeds een glimlach op mijn gezicht toveren.

Mario was mijn eerste contact in de gamewereld. Door Mario ben ik gewoon gaan gamen. Ik heb nooit een afkeer gehad tegen Mario maar ik heb wel afkeer aan mensen die Mario afkraken. Het eerste spel waar ik Mario inzag was in Super Smash Bros. Ik heb dan wel niet zoveel spellen van Mario maar die ik heb zijn heel leuk.

joeri592
ik ben altijd nintendofan geweest en vooral door de mario games, maar de wii vind ik eerlijk gezecht een kut console, dus dit keer heb ik de 360 gekocht, waar ik geen spijt van heb, ook zeer leuk, alleen mis ik soms mario, die banjo kazooie viel tegen, kameo was redelijk maar kon niet tippen aan mario, ze hebben niet de leuke advantures die nintendo heeft, maar ze hebben wel leuke shooters je kunt ook aan me top 10 zien dat ik heel erg fan ben van mario, ik speelde het al vanaf me vierde!

Qua personage vind ik het maar echt een suf figuur. Spellen zijn op zich wel leuk, alleen deel 2 op de NES springt er echt uit.

joeri592 schreef:
ik ben altijd nintendofan geweest en vooral door de mario games, maar de wii vind ik eerlijk gezecht een kut console!

Dit is geen aanval op jou hoor

Alle respect voor je uitlating, maar waarom denk je er zo over als ik vragen mag? Ik heb namelijk een Wii in huis gehaald voor de standaard Nintendo games zoals Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Super Smash Bros, Mario Kart Wii en zelfs Excite Truck. Ben je een fan van Nintendo en z'n franchises, dan koop je de Wii. En niet voor zwiep & zwaai spelletjes of andere crappy games die er in overvloed zijn. Zij zetten de Wii in een kwaad daglicht maar om dit systeem nou gelijk een kutconsole te noemen vind ik wat te ver gaan. Het is niet de console die er direct de schuldige van is, het zijn de ontwikkelaars die even snel willen cashen met vuilnis als Ninjabread Man, Deca Sports, Soul Calibur Legend (schande voor de SC reeks) en Myth Makers: Super Kart GP (bah ).

En naast de andere goeie games op de Wii zoals SSX Blur, Fire Emblem, Kororinpa, Guilty Gear XX, Driver: Parallel Lines, Battalion Wars 2, Endless Ocean, Okami, TR Anniversary en No More Heroes kunnen we in 2009 nog veel meer verwachten: The Conduit, Fatal Frame IV, TMNT: Smash Up, Fragile, Madworld, Marble Challenge (voor de liefhebbers van 't origineel: Kororinpa), Monster Hunter 3, FF: Crystal Bearers, Winter, Mushroom Men, Deadly Creatures, Dead Space, House of the Dead: Overkill, Tenchu 4, Overlord: Dark Legend..etc. Er komen steeds meer ontwikkelaars bij die de Wii gaan behandelen als een wat serieuzere console en meer het onderste uit kan halen wat graphics betreft.

Wat betreft de shooters op de 360: ik ben ook een FPS fanaat en heb daarom de 360 in huis gehaald. Jammergenoeg mist de Wii dit soort games en alleen The Conduit zou een Must-Have 'kunnen' worden. Misschien een hint voor andere ontwikkelaars dat ze eindelijk eens hun best gaan doen wat shooters betreft. De 360 is wat de N64 destijds was: DE console voor FPS games. Halo 3, CoD4, PD Zero (al blijft 't origineel veel beter), FC: Instincts Predator, CoD: WaW..etc. Dikke aanraders naar mijn mening . Al mis ik wel een shooter van 't kaliber GoldenEye (een game waar alles in één keer goed was uitgewerkt), Perfect Dark of Timesplitters. Maar van die laatste zijn er ook geen versies op de PS3 en Wii dus de 360 is geen uitzondering.

Rujar schreef:
Qua personage vind ik het maar echt een suf figuur. Spellen zijn op zich wel leuk, alleen deel 2 op de NES springt er echt uit.

SMB2 springt er inderdaad uit, al prefereer ik het derde deel toch zeker boven deze. Sunshine op de Cube is ook wat afwijkend: focus ligt op het schoonspuiten van eilanden, setting is exotisch (ipv fantasierijke interactieve speeltuinen zoals bij Mario 64 en gedeeltelijk Mario Galaxy), en andere vijanden (bv die weirde beesten op dat strand die je omhoog wippen).

Sunshine wordt vaak vergeleken met SMB2: beide zijn het tweede deel in de trilogy (SMB1, SMB2, SMB3 > SM64, Sunshine, Galaxy), bevatten een andere setting (Subcon en Delfino Island), heeft een afwijkende gameplay (vijanden platspuiten/oppaken+weggooien) en andere vijanden (Shy Guys en de vijanden in Sushine waarvan ik de naam niet meer weet). In verhouding vind ik SMB2 dan wel een stuk beter dan Sunshine.

SMB1/SM64 was de game die alles introduceerde in 2D/3D, SMB2/Sunshine week af qua gameplay en setting, SMB3/Galaxy grijpt weer terug naar de eerste maar doet er een schep bovenop om alles nog overweldigender te maken. Galaxy is eigenlijk ook wat Sunshine had moeten zijn in de ogen van veel fans. Maar voor mensen die juist een wat originelere insteek beter vinden is Sunshine zeker een aanrader!

turbothijd
Nintendo games zijn altijd erg leuk, ze zijn ook elke keer anders.

Shaw
Ik ben op zich wel een fan van de oudere Mario-games, vooral van Super Mario 3 op de SNES (de versie op Super Mario All Stars), maar die hele Mario-franchise wordt wel erg uitgemolken en onbegrijpelijk genoeg dragen zoveel gamers Nintendo nog steeds op handen. Golfen, tennissen, voetballen, basketballen, honkballen, dansen met Mario, een film en een tv-serie over Mario... Die dingen hebben toch helemaal niets meer met het originele idee te maken en zijn alleen maar om het geld gemaakt... Super Mario Galaxy is gelukkig weer een lichtpunt.

joeri592
ik had wel een wii, heb hem toen verkocht en een xbox 360 gekocht, de volgende keer ga ik ik de nintendo console en een xbox of een playstation kopen, weet iemand wanneer er weer niewe portables komen?? want de ds is ook alweer van 2004 en de psp is ook al lang uit

De DS is net opnieuw uitgebracht dus die gaat nog wel ff mee.

joeri592
o ja, dsi, maar ik wil liever een playstation of xbox portable

Die DSi lijkt me echt niks.....

joeri592
is hetzelfde als ds toch??maar dan met camera

Mensen die Mario Bros als kinderachtige troep beschouwen, kramen onzin uit. Deze games zijn geweldig!

joeri592
ja inderdaad

joeri592 schreef:
is hetzelfde als ds toch??maar dan met camera

Ja maar je kunt er geen GameBoy games op spelen. Dit vind ik toch wel heel erg jammer omdat ik gewoon een paar geweldige titels op de GB heb .

Game_Kaza
Super Mario games zijn leuk. Ze zitten vol orginaliteit, moeilijke stukken en goeie muziek. Maar daabij heeft ook elk deel een handjevol frustratie. Dus hoger dan een 4* kan ik bij de meeste niet komen.

Eigenlijk zijn de Super Mario games de uitdagenste en moeilijkste uit de reeks. Ik weet nog goed dat ik als (ik denk 7 jarige) de N64 van iemand overkocht samen met mijn broer. Daar zaten ook de spellen Mario Kart 64 en Super Mario 64 bij. Super Mario hebben we nooit uitgespeeld, want ik viel altijd wel ergens in, of ik wist niet waar ik heen moest of de camerapositie stond niet goed. En maar proberen, om gek van te worden. Toch heb ik er supergoede herrineringen aan, al kreeg ik telkens een hartverzakking als ik weer aangevallen werd door dat enge beest in de waterlevels.

Mario Kart 64 verbreedde mijn kijk in de gamewereld. Het was geweldig om als 6/7 jarige zo'n spel te spelen. Nog geen huiswerk of school, dus ik heb er heel wat uurtjes achter gezeten. Ik kon de karts feilloos besturen en ik probeerde altijd een zo snel mogelijke tijd neer te zetten. Ik weet nog goed dat ik, samen met mijn broer en mijn moeder, Wario's Stadium deden. Als een van ons bliksem kreeg, wachtte die met het inzetten totdat een of allebei over die grote bult sprong, want dan donderde je naar beneden en moest je dat hele stuk opnieuw rijden. Lachen was dat!

Als ik binnenkort de N64 opnieuw aansluit, ga ik daar vast ook weer een boel plezier aan beleven, al ben ik bang dat de besturing nu toch een stuk moeilijker is dan toen. Tot die tijd ga ik maar eens verder met het spelen van Super Mario Galaxy.

Edit: Natuurlijk wel school, maar daarna natuurlijk alle tijd om te spelen

Ik ben altijd al groot fan geweest van Mario. Nintendo heeft misschien boeiender karakters maar de spellen zijn vaak super. Nog steeds speel ik regelmatig de Mario games van 20 jaar geleden. In tegenstelling tot Super Soccer en dergelijke spellen krijg ik er nog steeds een glimlach van op m'n gezicht. Hoewel ik veel consoles gespeeld heb staan er bij mij thuis enkel Nintendo spelcomputers. Het feit dat ze Mario/DK/Zelda erop uitbrengen is daar grotendeels verantwoordelijk voor.

ik heb ook alleen maar nintendo

super mario games zijn zo geweldig. Hoelang ik ook die games speel het blijft me echt niet vervelen. Gewoon prachtig

Gast
geplaatst: vandaag om 14:08 uur

geplaatst: vandaag om 14:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.