menu

Platforms / Nintendo / Problemen met 3Ds en Switch games (Flash Memory).

zoeken in:
Nou schijnen er wat problemen te zijn met het flash memory. Vooral van 3Ds games van Pokémon maar ook van sommige Switch games. Nou heb ik alle Pokémon games verzameld en nog in het plastic zitten.
Er zijn mensen die beweren dat je ze om de zoveel tijd even moet 'opladen'. Dus weer even in je 3Ds of Switch moet steken. Anders kun je ze zelfs kwijt raken, ik vermoed dat dit een storm in een glas water is maar wie weet!. En dat zou eeuwig zonde zijn ik ben wel nieuwsgierig of er meer mensen zijn die hier ook problemen mee hebben.

Ik heb het laatste jaar ook wel eens dingen erover gelezen. En een bepaalde kameraad (die ik niet zo heel veel zie) maakt me iedere keer het hoofd gek over het feit dat al die cartridges dan onspeelbaar zullen zijn en niets waard. Tot vooralsnog werken zelfs mijn allereerste 3DS games nog altijd zonder probleem, dus ik merk er gelukkig (nog) niets van. Ik ben ook geen techneut en weet ook weinig van deze zaken af. Heb dus eerder iets van 'we zien wel'. Ik doe in ieder geval nooit iets als ze eens overnieuw in een console stoppen om ze 'op te laden'.

Banjo schreef:
Nou schijnen er wat problemen te zijn met het flash memory. Vooral van 3Ds games van Pokémon maar ook van sommige Switch games. Nou heb ik alle Pokémon games verzameld en nog in het plastic zitten.
Er zijn mensen die beweren dat je ze om de zoveel tijd even moet 'opladen'. Dus weer even in je 3Ds of Switch moet steken. Anders kun je ze zelfs kwijt raken, ik vermoed dat dit een storm in een glas water is maar wie weet!. En dat zou eeuwig zonde zijn ik ben wel nieuwsgierig of er meer mensen zijn die hier ook problemen mee hebben.
Schroedingers game! Zolang ze in sealed wrap zijn, blijven ze zowel werken als niet werken!

Maar, idd, ik zie ook van betrouwbare bronnen dat er hier of daar problemen mee opduiken. Er zijn twee gevallen: het soort games als PErsona Q2, waar een bepaalde batch defect verkocht werd, en als je daar een bepaalde serienummer-reeks hebt werkt het spel niet volledig. En dan heb je het andere geval, waarbij het permanente geheugen deel faalt na lange stokkage zonder gebruik. Als je, zoals het geval is bij Sinner, de cartridges open hebt en af en toe gebruikt zou er hoegenaamd niks aan de hand zijn.

Nu heb ik deze vraag een maand geleden gesteld. En er is niet veel op gereageerd en dat is goed nieuws of..
niet veel hebben deze topic gelezen. Nou ja, ik heb in ieder geval genoeg fysieke spellen. Hoe meer spellen je bezit hoe meer kans dat je nog goed werkende spellen overhoud .

"You win some you lose some it's all a gamble to me!."

Gast
geplaatst: vandaag om 13:57 uur

geplaatst: vandaag om 13:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.