menu

Platforms / Nintendo / Welke GameCube spellen moeten ook op de Switch 2 komen?

zoeken in:
geplaatst:
Welke GameCube spellen moeten ook op de Switch 2 komen!?.
En wat moet daar aan verbeterd worden?.

Dit is mijn lijst>

- Killer 7 (betere besturing met muis en JoyCons)
- Battalion Wars (online multiplayer!)
- Burnout 2: Point of Impact (verbeterende graphics en framrate)
- Pokémon XD: Gale of Darkness (online multiplayer)
- Pokémon Colosseum (online multiplayer)
- Donkey Kong Jungle Beat (nieuwe bongo's of JoyCon besturing)
- Hitman 2: Silent Assassin
- Ikaruga
- Medal of Honor: European Assault (online multiplayer)
- Metal Arms: Glitch in the System (verbeterde framerate)
- Pool Paradise (Besturing via de muis)
- Prince of Persia: The Sands of Time
- Prince of Persia: The Two Thrones
- Prince of Persia: Warrior Within
- The Legend of Zelda: Twilight Princess
- The Legend of Zelda: Four Swords Adventures (online multiplayer)
- TimeSplitters 2 (online multiplayer)
- TimeSplitters Future Perfect (online multiplayer)
- Viewtiful Joe
- Viewtiful Joe 2
- Viewtiful Joe Red Hot Rumble
- Wave Race Blue Storm
- Mario Golf: Toadstool Tour (online multiplayer)
- Mario Kart: Double Dash!! (online multiplayer!)
- Mario Smash Football (online multiplayer)
- Mario Golf: Toadstool Tour
- Mario Kart: Double Dash!! (online multiplayer!)
- Mario Party 4 (online multiplayer)
- Mario Smash Football (online multiplayer)
- Metal Gear Solid: The Twin Snakes
- Star Fox Adventures
- Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader
- Star Wars: The Clone Wars (verbeterende grapichs)
- Super Monkey Ball (besturing via JoyCon)
- Super Monkey Ball 2
- Super Monkey Ball Adventure
- The Simpsons Hit and Run
- Tom Clancy’s Splinter Cell Chaos Theory
- Tom Clancy’s Splinter Cell Pandora Tomorrow
- Top Angler Real Bass Fishing
- X-Men Legends (online multiplayer).

geplaatst:
Neem aan dat het gewoon alleen om eigen Nintendotitels gaat met eventueel een paar losse titels van anderen maar ik vermoed dat je nooit een Splinter Cell of Medal of Honor bij Gamecube Online gaat vinden op je Switch.

Nintendo moet op zijn minst hun eigen krakers uit brengen. Melee, Double Dash, Sunshine, Windwaker, alle Party's, Star Fox etc. En games als Monkey Ball lijken me wel weer realistisch ja. Zouden leuke titels zijn.

Denk overigens wel dat deze generatie schrikken gaat zijn, zijn volgens mij allemaal geen HD titels maar het zijn wel de eerste jaren van 3D titels samen met N64. Die games zijn lelijk verouderd. Heb een paar jaar nog eens Double Dash gespeeld en dat was schrikken. Melee is overigens wel op mooie wijze oud geworden maar daar blijven de omgevingen ook (grotendeels) stil staan.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Ik zou Doshin the Giant wel op de Switch 2 willen spelen, met name met verbeterde graphics en camera

geplaatst:
Er zitten toch wel veel evergreens tussen hoor. Neem nou bijvoorbeeld Wave Race Blue Storm, Mario Smash Football, Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader en zo veel meer. En de binnenkort komende F Zero GX die krijgen we ook in breedbeeld en met online multiplayer, man daar kijk ik al zo naar uit!. Ik ben echt benieuwd hoe ze al deze GameCube games nieuw leven in gaan blazen .

geplaatst:
Nou je weet met Splinter Cell anders ook nooit. Volgt er een nieuw deel ooit, dan zie ik Ubisoft wel weer een remaster doen. Zeker aangezien hun support op de Switch erg degelijk was. Ze hebben een tijd terug tenslotte ook bevestigd dat de nieuwe Far Cry op de Switch 2 speelbaar zal zijn.

Een Remaster / Release van de Rogue Leaders zijn trouwens heel erg gewenst. Heb de originelen in de kast maar ik ken haast niemand die gamed en fan van SW is en vooral 2 en 3 niet graag terug zou zien (voor een normale prijs en gewoon beschikbaar dus).

geplaatst:
Viewtiful Joe idd

Cervantes (crew)
geplaatst:
Deze nog niet genoemde titels zie ik graag verschijnen:

Billy Hatcher and the Giant Egg (2003)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (2002)
Geist (2005) (muis besturing + online multiplayer)
Mario Superstar Baseball (2005) (online multiplayer)
P.N. 03 (2003)

En deze games zouden extra interessant zijn, omdat ze geen Europese release hebben gehad voor de GameCube:

Alien Hominid (2004) (online multiplayer)
Donkey Konga 3 (2005) (online multiplayer)
Ty the Tasmanian Tiger 3: Night of the Quinkan (2005) (online multiplayer)

geplaatst:

Like...dezelfde Alien Hominid die al op werkelijk elk platform van de GBA tot de PS5 en de Switch verkrijgbaar is?

Cervantes (crew)
geplaatst:
Sinner schreef:
(quote)

Like...dezelfde Alien Hominid die al op werkelijk elk platform van de GBA tot de PS5 en de Switch verkrijgbaar is?

Ik zou het spel weleens met een GameCube controller willen spelen. Donkey Konga 3 en Ty 3 zijn dan wel weer wat exclusiever/moeilijker verkrijgbaar en daardoor meer interessant inderdaad.

geplaatst:
Cervantes schreef:
Ik zou het spel weleens met een GameCube controller willen spelen. Donkey Konga 3 en Ty 3 zijn dan wel weer wat exclusiever/moeilijker verkrijgbaar en daardoor meer interessant inderdaad.

Oh ik dacht dat er misschien iets van extra levels of mini-games op de Gamecube release zaten zoals wel eens op de een of andere console gebeurt. Heb de game (jaja!) nog altijd niet gespeeld. Ik snaai hem wel eens ooit op though!

De Donkey Konga's lijken me aardig om te spelen. Maar ik hoop wel dat de Joycon's wat beter / effectiever reageren. Ik heb enkel de demo's van Samba de Amiga gespeeld (en...Metal Gal?) en ik krijg bij de eerste Switch altijd het idee dat het niet voor de 100 percent werkt. Of ik gewoon spastisch mis.

geplaatst:

Air Ride ga je voorlopig niet krijgen aangezien er een Switch 2 versie is aangekondigd. Die moeten ze natuurlijk eerst een paar jaar verkopen.

geplaatst:

Goh. Je raad nooit welk spel vandaag voor 2.8€ in de sales staat in de Xbox shop. Dan zal ik 'ooit' alvast maar verschuiven naar deze week.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:26 uur

geplaatst: vandaag om 03:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.