menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch 2

zoeken in:
centurion81 (moderator)
Everything You Missed In The Switch 2 Mario Kart Reveal - Characters, Features, Easter Eggs | Nintendo Life - nintendolife.com

Dan is dat stuk interessanter. Over design van Mario's kart, 24 racers op de grid, etc

Ook geinig los daarvan is de joycon op zn zij die wel es als muis zou kunnen worden gebruikt, vind ik

Ga je ‘m straks gelijk kopen centurion81.

centurion81 (moderator)
Confusie schreef:
Ga je ‘m straks gelijk kopen centurion81.

Momenteel denk ik van niet, maar herinner me van de PS5 dat ik toch gevoeliger ben voor de marketing dan ik zou willen, dus who knows

centurion81 (moderator)
En jij, Confusie?

Ja denk wel op release of in ieder geval dit jaar dat ik ‘m heb.

Heb momenteel alleen een Lite en ben daar niet geheel tevreden over.

Wat magertjes als geheel.

Aan de kleine kant vooral.

Deze Switch 2 vind ik vrij weinig innovatief inderdaad meer een soort pro dan echt een nieuwe console maar hij is in ieder geval lekker groot en hopelijk met de nieuwe joycon bevestiging ook iets minder krakkemikkig deze keer.

Gaan het meemaken.

Hopelijk ook weer eens een dikke nieuwe 3D Mario in de pijplijn.

Lijkt me aannemelijk.

Sinner schreef:
Nou dat vind ik niet echt een argument. De Playstation 3, 4 en 5 zijn toch ook niet gewoon een Pro model van de vorige? De Xbox 360, Xbox One, Xbox One X/S toch ook niet?
Een pro is in principe een sterkere variant van een bestaande generatie, met het belangrijke aspect dat de user-interface en OS hetzelfde zijn, soms met wat betere features. Wat dat betreft is het dus afwachten hoe de Switch 2 I/F en OS er gaat uitzien. Hopelijk heel wat anders, moderner, sneller en verbeterd op bijna alle vlakken.

Dus ja, technisch gezien is dit geen pro-model, dat weet ik ook wel. Maar qua gevoel is het verschil met de vorige generatie voor het eerst ooit, enorm klein. De Wii naar WiiU was misschien nog het meest vergelijkbaar, maar dat was nog een hele stap met de gamepad introductie.

Da's dus waarom het bij mij eerder aanvoelt als een pro versie. Niet letterlijk, maar qua evolutie-graad zijn we in tijden aangekomen dat de verschillen met de vorige generatie miniem zijn.

Bij PS5 zijn mensen al jaren aan het klagen dat er maar weinig verschil is met de PS4, en daar hebben ze in wezen gelijk mee.

PS3 hoort echter niet in die rij thuis omdat het een heel ander platform was met een andere processor architectuur.

Grovonion schreef:
Dat is bij PS4 naar PS5 ook zo geweest. PS3 hoort echter niet in die rij thuis omdat het een heel ander platform was met een andere processor architectuur.

...en dan komen we dus inderdaad bij het probleem van de hele huidige generatie terecht. Niet alleen de Playstation, ook de XboX. Waar op beide platforms hun voorganger nog steeds games verschijnen.

Maar goed. Daar heb ik me intussen bij neergelegd. Het zijn 'volwaardige nieuwe consoles'. Zeker omdat er ook Pro modellen verschenen zijn. (Iets wat de Switch niet echt had, buiten de verbetering van het scherm).

Blijkbaar zijn de stapjes die gezet worden vrij minimaal. Hoewel je kan beargumenteren dat uiteindelijk de stap van de Switch naar de Switch 2 wellicht een stuk forser zal zijn dan die van de andere modellen (4 naar 5 en One naar X/S). We zullen het zien in april.

Aardig zou zijn als de joycons trouwens weer eens warmt nauwkeuriger werken zoals bij de Switch ivm railshooters.

Waar ik bewust pas altijd een paar jaar na verschijning een console aanschaf (game aanbod, prijs, evt. kinderziektes van eerste versie), zou ik nu best meteen een Switch 2 willen kopen ook als er een flink prijskaartje aan hangt. Andere optie is een Switch 1 erbij. Meeste games hebben wij als download. Ik hoop vooral dat je op Switch 1 + Switch 2 tegelijk gebruik kan maken van je game library met name met het oog op (local) multiplayer, anders vind ik het denk ik de moeite nog niet waard.

Waarom moet iets altijd perse vernieuwend zijn?

De Switch was speelbaar op tv en als handheld, dat concept was destijds briljant. Sterker, Xbox en PS is het daarna niet gelukt (of ze hebben het niet gewild). Wat moet je nog meer verzinnen? De meeste gamers zitten niet te wachten op dingen met VR of bewegingssensoren. Ik vind het tijdperk van Wii nog steeds een tijdperk dat niet zo goed was.

Een nieuwe console is over het algemeen gewoon een krachtiger apparaat, sneller, geluidslozer, wat meer technische zaken. Dat is voor mij voldoende. Met Switch 2 kan ik weer tot ver na 2030 Nintendogames spelen in topkwaliteit, dat is wat ik wil. Zoals ik de PS5 en Xbox series X ook geweldige apparaten vind voor wat ik ermee wil doen, namelijk gamen.

'Nintendo wil 20 miljoen exemplaren van Switch 2 in eerste jaar verkopen' - gamer.nl

Op zich is dit wel goed nieuws. Dat betekent dus dat de Switch 2 goed verkrijgbaar gaat zijn en dat ze inderdaad in de eerste maanden al met een uitnodigende line-up gaan komen. Het heeft ook weinig zin als je de grote titels op Switch 1 uit gaat brengen, dan koopt men niet massaal je nieuwe console.

Manny Calavera schreef:
Waarom moet iets altijd perse vernieuwend zijn?

Hoeft niet maar dat was altijd wel het leuke aan Nintendo.. een handvat aan een console? een tekenpen bij de Ds en 3Ds en een Wii remote !?. Ik vind die Joycons die in muizen veranderen ook al erg vernieuwend en leuk bedacht. Die gaan zeker een rol spelen bij de nieuwe Everybody 1-2-3 Switch .

Ik hoop trouwens wel dat ze bepaalde software terug gaan halen van de 3DS. In ieder geval weer muziek in de Eshop, StreetPass, en een makkelijker manier om vrienden toe te voegen waar je gelijk mee kunt chatten.

Dat ja.

Lange tijd was Nintendo steeds innovatief en verrassend met nieuwe consoles en dat maakt het ook wel een stukje leuker en spannender om er eentje in huis te halen in mijn beleving.

Is ook weinig logisch om nog van dit concept af te stappen dat zie ik ook wel in dus die tijd is wel voorbij voor Nintendo ja.

Hopelijk wel een paar dikke nieuwe verrassende games in de line up want dat heb ik ook al veel te lang gemist van Nintendo.

Odyssey toch ook alweer bijna tien jaar oud.

Manny Calavera schreef:
Het heeft ook weinig zin als je de grote titels op Switch 1 uit gaat brengen, dan koopt men niet massaal je nieuwe console.

Hmm de Ps4 verkoopt ook nog gewoon games en consoles...

Lang niet iedereen heeft gelijk genoeg geld voor een nieuwe console. Of is nog gewoon tevreden met die ouwe Switch. Nee Nintendo gaat door met de Switch 1 te ondersteunen let maar op...

Confusie schreef:
Odyssey toch ook alweer bijna tien jaar oud.
8 jaar, maar ook: WTF al zo lang geleden!

Banjo schreef:
Lang niet iedereen heeft gelijk genoeg geld voor een nieuwe console. Of is nog gewoon tevreden met die ouwe Switch. Nee Nintendo gaat door met de Switch 1 te ondersteunen let maar op...
Heel zeker, ik verwacht dat er nog makkelijk tot in 2027 vlot games voor de Switch uitkomen.

Banjo schreef:
(quote)

Hmm de Ps4 verkoopt ook nog gewoon games en consoles...

Ik hoop dat de echte krakers gewoon Switch 2 only worden, maar dat ze een hoop ''mindere'' titels dan nog porten naar Switch 1. Maar het zou doodzonde zijn de nieuwe Mario en Zelda daar ook voor te maken, waardoor de Switch 2 versie nog grafisch beperkt is. De enige reden waarom die console nodig was, is omdat het grafisch gewoon achter liep.

Ik ben trouwens ook nog wel benieuwd hoe die nieuwe pro controller er uit gaat zien.
De oude controller voldoet mij nog prima maar een nog verbeterde versie zou ook wel tof zijn.

Banjo schreef:
Ik ben trouwens ook nog wel benieuwd hoe die nieuwe pro controller er uit gaat zien.
De oude controller voldoet mij nog prima maar een nog verbeterde versie zou ook wel tof zijn.
Goede vraag, maar ik zie hier maar weinig redenen om tot grote veranderingen over te gaan. De vorige was zo een beetje perfect. Ik vermoed eerder een update zoals bij Xbox is gebeurd, van de subtielere aard.

Of zouden ze voor een gimmick update gaan of zelfs Sony dualsense kopiëren?

centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:
(quote)
Goede vraag, maar ik zie hier maar weinig redenen om tot grote veranderingen over te gaan. De vorige was zo een beetje perfect. Ik vermoed eerder een update zoals bij Xbox is gebeurd, van de subtielere aard.

Of zouden ze voor een gimmick update gaan of zelfs Sony dualsense kopiëren?

Wellicht triggers die je half in kunt drukken om bv gas te kunnen doseren, maar aan de andere kant: dan moeten de nieuwe joy cons dat ook hebben , zou je zeggen en dat ziet er niet zo uit.

Weinig zeggende teaser is dit weer. Maargoed we weten wel wanneer we meer info krijgen. En dit bevestigt wel dat de leaks dus waar waren.

Ben benieuwd naar de uiteindelijke specs. En welke games we bij release gaan zien (nieuwe MK ik ieder geval dus). Mooi dat backwards compatibel dus bevestigd is qua games.

Nu maar afwachten. Zal hem waarschijnlijk niet direct halen, maar deze komt wel in huis hier. Vermaak me nog steeds goed met de switch en als ze op dezelfde manier doorgaan moet dat met de switch 2 wel goedkomen.

Coolblue onthult mogelijk prijs Nintendo Switch 2 - nl.ign.com

€500 zeggen ze dat lijkt me aan de hoge kant maar ja...

Er is een update geweest in dat artikel:

Update 23/01: Inmiddels hebben we een reactie gekregen van Coolblue over hoe de prijs op hun website tot stand is gekomen. Daarin geven ze aan dat het vooralsnog om een placeholder gaat, gebaseerd op de informatie die momenteel online beschikbaar is. De prijs komt dus niet vanuit Nintendo zelf en daarom is de console ook nog niet te pre-orderen bij de retailer

€500 euro lijkt mij ook net wat veel, gelukkig was het een placeholderprijs.

Tbh...500 zou ik nog net mee kunnen leven vanwege de handheld capaciteiten. Maar dat is echter de max prijs die ik ervoor zou geven. Meer niet. Ik hoop en verwacht dat een 399 wat realistischer is. Maar inderdaad het is wel duidelijk aangegeven nu dat het een placeholder is.

€500 maar dan ook geen cent meer!!

Dat is dan 525 euro meneer... nou als het zo moet haal er dan maar 1 Joycon vanaf graag!.

Nah 500 is ook echt het maximum. En aan de hoge kant. Het is dan zelfs nog goedkoop t.o.v de PS5 Pro - die natuurlijk significant sterker is, maar amper echt veel laat zien over het originele PS5 model. Ik schat dat ik met de volgende Switch, mijn PC, Xbox One en de retro dingen die ik heb staan ook de komende jaren nog wel makkelijk doorkom. (als in makkelijk 5 tot 10)

Ik gok ergens rond de €400 eigenlijk, €440 met Mario kart erbij.
Ze komen dan in de categorie van de huidige consoles (excl. pro) en die zijn toch wel krachtiger (voor zover ik weet dan). Tegelijkertijd is dat ook wel een beetje de grens van even snel betaalbaar. De Switch was nog wel te doen voor de meeste, of na even kort sparen. Maar met de hard gegroeide uitgaven is dat niet meer zo vanzelfsprekend voor velen.

Maar goed, zolang Nintendo zelf niets erover zegt is het maar gissen. dat Coolblue zo'n placeholder doet is ook vreemd. Meestal pakken ze dan van die echt onrealistische bedragen.

centurion81 (moderator)
Ik denk ook 400, misschien 429 (100 omhoog tov day 1 verkoopprijs Switch in 2017)

Prijs boeit me vrij weinig, koop het toch wel. Hoop vooral dat het een technisch sterk apparaat is. Maar we weten allemaal dat Nintendo zich altijd richt op betaalbaarheid, aangezien hun consoles bij mensen vooral gekocht worden als ze kinderen hebben of bij gamers als tweede console erbij, want we willen ook GTA, Fifa en CoD kunnen spelen.

Ik gok dat het 400 of 450 gaat kosten. Misschien met een downloadcode erbij voor een launchgame als Mario Kart.

legian schreef:
Ik gok ergens rond de €400 eigenlijk, €440 met Mario kart erbij.
Ze komen dan in de categorie van de huidige consoles (excl. pro) en die zijn toch wel krachtiger (voor zover ik weet dan). Tegelijkertijd is dat ook wel een beetje de grens van even snel betaalbaar. De Switch was nog wel te doen voor de meeste, of na even kort sparen. Maar met de hard gegroeide uitgaven is dat niet meer zo vanzelfsprekend voor velen.

Maar goed, zolang Nintendo zelf niets erover zegt is het maar gissen. dat Coolblue zo'n placeholder doet is ook vreemd. Meestal pakken ze dan van die echt onrealistische bedragen.

Zolang dit soort bedragen alleen bij Coolblue te vinden zijn denk ik dat het inderdaad fake is. Coolblue is natuurlijk geen bedrijf dat zich enorm richt op gaming en het is sowieso geen bedrijf dat relevant is wereldwijd gezien. Als het op de site van bv Wallmart had gestaan had ik het meer geloofd.

Overigens is 500 nog goedkoop. Ik denk dat de PS6 en de nieuwe Xbox echt wel richting de 650 tot 800 euro gaan.

Manny Calavera schreef:
aangezien hun consoles bij mensen vooral gekocht worden als ze kinderen hebben of bij gamers als tweede console erbij, want we willen ook GTA, Fifa en CoD kunnen spelen.

Nou niet echt hoor en GTA, Cod en Fifa dat soort spellen gaan ook naar de Switch komen (zeer waarschijnlijk). Je hebt ook Nintendo fans van boven de veertig

Gast
geplaatst: vandaag om 19:05 uur

geplaatst: vandaag om 19:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.