Platforms / Nintendo / Nintendo Switch 2
zoeken in:
0
geplaatst: 13 januari, 16:50 uur
Grovonion schreef:
Maar idd, zouden er enkel een Pro van maken? Dat klinkt niet erg naar Nintendo...
Maar idd, zouden er enkel een Pro van maken? Dat klinkt niet erg naar Nintendo...
Nee ik hoorde al geruchten over lasers in die joycons dat kon dan functioneren als een soort muis.
Nou dat is al handig bij click and point spellen lijkt me..
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 13 januari, 17:45 uur
Banjo schreef:
Nee ik hoorde al geruchten over lasers in die joycons dat kon dan functioneren als een soort muis.
(quote)
En bij Civ 7 die met de switch in mind ontwikkeld wordt voor t eerst

0
geplaatst: 13 januari, 19:29 uur
Grovonion schreef:
(quote)
Bij wijze van spreken, maar de WiiU had dat kunststuk bijna volbracht, als de switch niks was geworden zou Nintendo nu weer enkel hanafuda kaarten verkopen.Maar idd, zouden er enkel een Pro van maken? Dat klinkt niet erg naar Nintendo...
Ik zou heel blij met enkel een pro zijn. Wel 4K, OLED en 60 fps.
Meer vernieuwingen hoef ik niet. Ja, een betere interface. Zo'n E-Shop vind ik maar simpel ogen vergeleken met bv de concurrentie.
En release een Mario Kart of 3D Mario. That's all I ask.
0
geplaatst: 13 januari, 19:50 uur
Volgens velen op YouTube brengt Nintendo het deze week officieel naar buiten!
.
Die lui worden ook allemaal knetter daar met elke dag weer die lekken..
https://www.youtube.com/watch?v=cX94SkMVtxY <<<RGT 85

https://www.youtube.com/watch?v=cX94SkMVtxY <<<RGT 85
0
geplaatst: 13 januari, 20:18 uur
Mooi, dan alleen nog wachten op de GTA 6 trailer en mijn jaar is perfect qua gaming.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 13 januari, 21:50 uur
Banjo schreef:
.
https://www.youtube.com/watch?v=cX94SkMVtxY <<

https://www.youtube.com/watch?v=cX94SkMVtxY <<
Donderdag supposedly!
0
geplaatst: 15 januari, 21:15 uur
Heb niks meer aan nieuws gevonden helaas, benieuwd of morgen D-Day voor Nintendo gaat zijn.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 16 januari, 09:04 uur
Same, denk dat 't nog ff wat langer duurt 

1
geplaatst: 16 januari, 12:39 uur
RGT 85 als bron nemen, dat is zo iets als naar de aldi gaan voor een doktersadvies. Waardeloos.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 16 januari, 13:12 uur
Grovonion schreef:
RGT 85 als bron nemen, dat is zo iets als naar de aldi gaan voor een doktersadvies. Waardeloos.
Yeah but no...
1
geplaatst: 16 januari, 13:29 uur
Grovonion schreef:
In de Aldi weten ze tenminste dat als je aangeeft dat je hoofdpijn hebt, keelpijn hebt of maagpijn hebt waar de juiste tabletten ervoor liggen. RGT85, Dreamcast Guy en Metal Jesus hebben al jaren geen benul meer van ergens ook maar iets zinnigs uit te kramen.
0
geplaatst: 16 januari, 14:38 uur
De click 2 is een feit! Alez, switch 2
Switch 2 First Look Trailer
Grotere joy-cons, en ander manier van clicken. Voor de rest niet veel nieuws behalve hoe het er gaat uitzien.
Switch 2 First Look Trailer
Grotere joy-cons, en ander manier van clicken. Voor de rest niet veel nieuws behalve hoe het er gaat uitzien.
Nuja. Heeft eerder iets weg van een inderhaast in elkaar gedraaid teasertje (vanwege alle leaks) voor een echte aankondiging via een Nintendo Direct op 2 april. Meer is het eigenlijk niet. Het enige wat we nou weten is dat het ding voor die datum niet beschikbaar zal zijn.
0
geplaatst: 16 januari, 14:42 uur
oeps, mijn oorspronkelijk bericht uitgeveegd.
Anywho, is de 2de April de verschijningsdatum of slechts een volgende direct met meer info?
We weten ook dat 'm backwards-compatible gaat zijn, maar niet 100% alle games gaan werken. Welke zouden dat zijn?
Anywho, is de 2de April de verschijningsdatum of slechts een volgende direct met meer info?
We weten ook dat 'm backwards-compatible gaat zijn, maar niet 100% alle games gaan werken. Welke zouden dat zijn?
0
geplaatst: 16 januari, 14:45 uur
Grovonion schreef:
Nintendo Direct met meer info. Staat toch heel duidelijk op het scherm. Want dit was vlees noch vis. Ik neem aan dat er dan ook effectief games getoond worden, backward compatibility, word ingegaan op het overzetten van accounts, capaciteiten etc etc...
0
geplaatst: 16 januari, 15:38 uur
Nou de aankondiging is een feit. Maar we weten niets nieuws. Enkel de bevestiging dat ie backward compatibel is.
Wachten, is dus, op de direct begin april.
Wachten, is dus, op de direct begin april.
0
geplaatst: 16 januari, 16:04 uur
Dit is werkelijk de info die de hele wereld toch al wist? Zelfde Switch, iets groter, iets aangepast maar krachtiger. Meer weten we nog niet, Nintendo haalt wel de hele hype weg door nu te verwijzen naar april. Had dan een releasedatum genoemd of een paar launchgames. Kreeg meer het idee dat ze nu de stagiair een trailer hebben laten maken omdat alles al is uitgelekt 
Maar goed, wel tof dat het nu onthuld is.

Maar goed, wel tof dat het nu onthuld is.
1
geplaatst: 16 januari, 16:05 uur
Sinner schreef:
Nintendo Direct met meer info. Staat toch heel duidelijk op het scherm. Want dit was vlees noch vis. Ik neem aan dat er dan ook effectief games getoond worden, backward compatibility, word ingegaan op het overzetten van accounts, capaciteiten etc etc...
(quote)
Achteraan deze trailer stond geloof ik al dat je oude games, digitaal en fysiek, ook op Switch 2 kan spelen.
Maar begin april zal alles wel volgen ja. En dan zal het denk ik snel gaan, Nintendo laat er nooit een lange tijd tussen. Dikke kans dat je in juni of juli dat ding kunt kopen.
0
geplaatst: 16 januari, 16:34 uur
Ach joh ik heb er niet minder zin hoor, wat meer informatie was mooi geweest natuurlijk..
Nu krijgen we een lekker stevig apparaat met een strakker ontwerp en gelijk met een goede standaard.
Een betere uit en aan knop (wat ook meetstal zo priegelig ging).
Nu krijgen we een lekker stevig apparaat met een strakker ontwerp en gelijk met een goede standaard.
Een betere uit en aan knop (wat ook meetstal zo priegelig ging).
0
geplaatst: 16 januari, 17:35 uur
Maar eigenlijk, laten we wel wezen. Dit wordt toch gewoon een soort Switch pro...
Hoe gaan ze dit de gewone man duidelijk maken? De naam geeft tenminste duidelijk aan dat het een opvolger is, maar gaat het voor iedereen duidelijk zijn wat je er in de plaats voor krijgt. Het lijkt er ook op dat je oude joy-cons niet meer te gebruiken zijn. Voor veel families wordt dat eventueel een afknapper, moeten ze alweer investeren in nieuwe accessoires.
Hoe gaan ze dit de gewone man duidelijk maken? De naam geeft tenminste duidelijk aan dat het een opvolger is, maar gaat het voor iedereen duidelijk zijn wat je er in de plaats voor krijgt. Het lijkt er ook op dat je oude joy-cons niet meer te gebruiken zijn. Voor veel families wordt dat eventueel een afknapper, moeten ze alweer investeren in nieuwe accessoires.
0
geplaatst: 16 januari, 17:38 uur
Grovonion schreef:
Voor de hand liggend zijn de nintendo labo-games en Ringfit en andere sport games met fysieke houders. Maar of er ook nog andere zijn die niks met fysieke elementen te maken hebben?We weten ook dat 'm backwards-compatible gaat zijn, maar niet 100% alle games gaan werken. Welke zouden dat zijn?
0
geplaatst: 16 januari, 17:40 uur
Grovonion schreef:
Maar eigenlijk, laten we wel wezen. Dit wordt toch gewoon een soort Switch pro...
Ik zie het niet als een Switch pro, maar als een technisch veel betere console. Ik denk juist dat het verstandig is wat ze doen, mensen kennen het concept van de Switch en het werkt geweldig. Het is alleen technisch achterhaald na een jaar of 7, 8. Als ze dat deel weer versterken dan kun je er jaren mee verder.
En als zo meteen Mario 3D en Mario Kart 9 alleen op Switch 2 verschijnen, dan kopen mensen echt meteen de console.
1
geplaatst: 16 januari, 17:45 uur
Manny Calavera schreef:
En als zo meteen Mario 3D en Mario Kart 9 alleen op Switch 2 verschijnen, dan kopen mensen echt meteen de console.
Het is ook maar de vraag of die games idd Switch 2 exclusief gaan zijn. Een basis van 150 miljoen geïnstalleerde devices kan Nintendo niet zo maar negeren alleen omdat er een nieuwe console is.En als zo meteen Mario 3D en Mario Kart 9 alleen op Switch 2 verschijnen, dan kopen mensen echt meteen de console.
0
geplaatst: 16 januari, 17:56 uur
Grovonion schreef:
(quote)
Het is ook maar de vraag of die games idd Switch 2 exclusief gaan zijn. Een basis van 150 miljoen geïnstalleerde devices kan Nintendo niet zo maar negeren alleen omdat er een nieuwe console is. Klopt, is de vraag. Mag hopen dat het Switch 2 exclusief is, anders zou het een afknapper zijn want dan blijf je hardwarebeperkingen hebben. Denk dat Nintendo echte systemsellers voor Switch 2 wil, breng je ze ook op Switch 1 uit, waarom zou je dan meteen Switch 2 halen?
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 16 januari, 18:38 uur
Grovonion schreef:
Ik denk wel te gebruiken, maar niet aan de console. Verklaart ook de joycon charger die Nintendo een paar maanden terug nog op de markt bracht.
0
geplaatst: 16 januari, 19:25 uur
Manny Calavera schreef:
Klopt, is de vraag. Mag hopen dat het Switch 2 exclusief is, anders zou het een afknapper zijn want dan blijf je hardware beperkingen hebben. Denk dat Nintendo echte systemsellers voor Switch 2 wil, breng je ze ook op Switch 1 uit, waarom zou je dan meteen Switch 2 halen?
Ik hoop het ook. Maar bij de laatste generaties hebben ze het wel vaak zo gedaan. Breath of the Wild was er zowel op Switch alsook Wiiu. Zelfde met Zelda Twilight Princess op Wii en GC.Klopt, is de vraag. Mag hopen dat het Switch 2 exclusief is, anders zou het een afknapper zijn want dan blijf je hardware beperkingen hebben. Denk dat Nintendo echte systemsellers voor Switch 2 wil, breng je ze ook op Switch 1 uit, waarom zou je dan meteen Switch 2 halen?
Sony bij de concurrentie doet het ook zo, PS5 games zijn pas de laatste 2 jaar of zo echt losgekomen van de PS4 generatie.
1
geplaatst: 16 januari, 20:18 uur
Toch wel jammer van alle leaks, nu is er niet zo'n hype na de teaser. Hoewel ik oprecht enthousiast ben voor een nieuwe Nintendo console natuurlijk
En vooral eigenlijk de nieuwe grote games.
Slim van ze om Mario Kart 9 al even te showen. Mario Kart 8 heeft het zo goed gedaan op de Switch, niet normaal
Moest even zoeken wat je nou bedoelde, maar dat zou goed kunnen inderdaad! Goede oplossing als je dan niet de OG Switch ook nog eens aangesloten moet hebben voor de oude joycons op te laden.

Slim van ze om Mario Kart 9 al even te showen. Mario Kart 8 heeft het zo goed gedaan op de Switch, niet normaal

centurion81 schreef:
Ik denk wel te gebruiken, maar niet aan de console. Verklaart ook de joycon charger die Nintendo een paar maanden terug nog op de markt bracht.
Moest even zoeken wat je nou bedoelde, maar dat zou goed kunnen inderdaad! Goede oplossing als je dan niet de OG Switch ook nog eens aangesloten moet hebben voor de oude joycons op te laden.
1
geplaatst: 16 januari, 22:26 uur
Grovonion schreef:
Hoe gaan ze dit de gewone man duidelijk maken?
Hoe gaan ze dit de gewone man duidelijk maken?
Nou dat vind ik niet echt een argument. De Playstation 3, 4 en 5 zijn toch ook niet gewoon een Pro model van de vorige? De Xbox 360, Xbox One, Xbox One X/S toch ook niet?
De grote menigte weet nou ook echt wel na 7 of 8 jaar dat er een opvolger van de Switch aankomt en het getalletje '2' geeft net als bij de concurrenten (nou ja) ook gewoon aan dat het de volgende in lijn is. Net zoals bvb de DS naar de 3DS ging. Dat er op het begin een beetje een overlap van games zal zijn dat betwijfel ik niet. Maar dat is inderdaad zoals aangegeven bij iedere console hetzelfde. Ik verwacht niet dat bepaalde games nog op de huidige Switch verschijnen.
Dat maakt overigens dat ik wellicht ook niet meteen zal toehappen. Afhankelijk van wat de release games gaan worden. Zijn het echt dingen die ik wil hebben (ik noem een Fire Emblem) dan tast ik wellicht heel snel in de buidel. Maar we zien het wel.
2
geplaatst: 16 januari, 22:54 uur
Precies ja, een PS5 is ook gewoon een PS4 die veel krachtiger is. En bij de Xbox idem. Waar zit in die consoles de vernieuwing? Switch 2 is gewoon de console waar je weer een jaar of 7 Nintendogames op kunt spelen.
Los van of het je de prijs waard is, zou ik 'm altijd halen. Je oude Switch kun je verkopen voor minstens 200 nog. Doe er nog eens 200 bij en je hebt wel de Switch 2 denk ik. Kun je weer elke Nintendogame die gaat verschijnen spelen in de beste beeldkwaliteit. Gaat echt wel een verschil maken dat je vermoedelijk nu games in 4K OLED gaat spelen. Ben zo benieuwd wat Nintendo met die grafische pracht gaat maken of al heeft gemaakt.
Los van of het je de prijs waard is, zou ik 'm altijd halen. Je oude Switch kun je verkopen voor minstens 200 nog. Doe er nog eens 200 bij en je hebt wel de Switch 2 denk ik. Kun je weer elke Nintendogame die gaat verschijnen spelen in de beste beeldkwaliteit. Gaat echt wel een verschil maken dat je vermoedelijk nu games in 4K OLED gaat spelen. Ben zo benieuwd wat Nintendo met die grafische pracht gaat maken of al heeft gemaakt.
1
geplaatst: 17 januari, 00:16 uur
Manny Calavera schreef:
Los van of het je de prijs waard is, zou ik 'm altijd halen. Je oude Switch kun je verkopen voor minstens 200 nog. Doe er nog eens 200 bij en je hebt wel de Switch 2 denk ik.
Los van of het je de prijs waard is, zou ik 'm altijd halen. Je oude Switch kun je verkopen voor minstens 200 nog. Doe er nog eens 200 bij en je hebt wel de Switch 2 denk ik.
Sowieso haal ik hem in huis. Wanneer is echter de vraag. Hangt van de release games af voor mij dus. De Switch die ik nu heb gaat echter ook niet de deur uit. Sowieso wil ik eerst even afwachten wat nou wel of niet backward compatible gaat zijn van mijn hele backlog (toch een 600+ games), maar ten tweede is het natuurlijk ook zo dat niet alle save files in de cloud staan voor bepaalde games die meermaals door te spelen zijn. Maar dat het ding er komt is wel zeker.
Overigens steken her en der ook weer de geruchten op dat er een nieuwe Virtual Console de kop zal gaan opsteken. Nou lijkt die kans me niet bizar groot maar je weet maar nooit. Zoals altijd is het iets dat met een flinke portie zout genomen dient te worden (en niet enkele korreltjes).
0
geplaatst: 17 januari, 02:46 uur
Ook dit IGN artikel over Mario Kart 9 is weer een brilliant stukje journalistiek van IGN.
Mario Kart 9 officieel onthuld samen met Nintendo Switch 2 reveal - nl.ign.com
Hoe? Wat? Waar? Een teaser van de Switch 2 van 1:30 waarvan 5 seconden Mario Kart en daar weten ze bij IGN zomaar even uit te halen dat het opvallend is dat de game nieuwe banen en karts bevat en ook een redesign van Donkey Kong. Sterk! En hoezo is dat uberhaupt opvallend? Is dat niet de bedoeling bij elk nieuw deel in de reeks? Je vraagt je af waarom je het nog leest.
Mario Kart 9 officieel onthuld samen met Nintendo Switch 2 reveal - nl.ign.com
Hoe? Wat? Waar? Een teaser van de Switch 2 van 1:30 waarvan 5 seconden Mario Kart en daar weten ze bij IGN zomaar even uit te halen dat het opvallend is dat de game nieuwe banen en karts bevat en ook een redesign van Donkey Kong. Sterk! En hoezo is dat uberhaupt opvallend? Is dat niet de bedoeling bij elk nieuw deel in de reeks? Je vraagt je af waarom je het nog leest.
* denotes required fields.