menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch 2

zoeken in:
Ik droom vooral van Nintendo-krakers met hele gevulde werelden, wat nu niet kan door grafische beperkingen. Mario Kart met next-gen graphics, echt zo'n zin in.

Laat maar komen. Geen idee of ik voor model 1 ga of een jaartje of 2-3 wacht voor model 2 (dat uiteindelijk toch gebeurt - wellicht pik ik het meteen op). Ik hoef niet zozeer hele speciale dingen. Zolang ze de lijn die ze nu voortzetten en het geen 800 euro kost ben ik tevreden. (...en backward compatibiliteit blijft met mijn backlog ook wel belangrijk).

Blijkbaar is er wel alvast 1 game aangekondigd. 'My Time at Evershine'. Wat ik erg leuk vind (als fan van Portia. Sandrock moet ik nog doen). En een tijd terug had Ubisoft het ook over support en met name Far Cry 7. Vind ik alvast prima.

Lets go!!! Waar blijft die aankondiging!? Word echt wel tijd nu, ben het wachten zat. Laatste gerucht is een release april/mei 2025

-marco- schreef:
Lets go!!! Waar blijft die aankondiging!? Word echt wel tijd nu, ben het wachten zat. Laatste gerucht is een release april/mei 2025

Ik meen het ook gelezen of gehoord te hebben. Of mits dat het huidige financiele jaar wat tegenviel zou het dan ook nog in maart 2025 kunnen zijn. Maar wel op wereldwijd niveau tegelijkertijd ditmaal. Benieuwd of er iets van aan is. Ik heb geen idee meer waar het stond of op een Nintendo Switch kanaal was en ik zat te suffen of zo though.

Sinner schreef:
en ik zat te suffen of zo though.

Ja dit denk ik... zat je lekker aan de valium toen? dat is wel lekker hoor zo af en toe...

Banjo schreef:
(quote)

Ja dit denk ik... zat je lekker aan de valium toen? dat is wel lekker hoor zo af en toe...

Nou...'of zo'. Helaas een verplichting. Geen genotsmiddel.

Ja het zou ook wel bizar zijn als dat tegenwoordig niet meer gebeurd. Geeft wel wat meerwaarde om de opvolger direct te halen, heb nog genoeg aan backlog liggen. En volgens mij kunnen best wat games de betere hardware wel goed gebruiken.
Alleen maar mooi nieuws.

Denk dat de Switch flink impopulair was geworden als het niet had gekund. Het hoort er tegenwoordig ook gewoon bij.

Ben ontzettend benieuwd, kondig dat ding eens snel aan.

legian schreef:
En volgens mij kunnen best wat games de betere hardware wel goed gebruiken.
Alleen maar mooi nieuws.

Als er uberhaupt games gepatched gaan worden of course. Of een nieuwe release krijgen? Onlangs was er sprake van een upscaled lopende Breath of the Wild zonder laadtijden bij een evenement achter gesloten deuren. Er is niet bijverteld of dat dus een tech demo is van OF Breath of Skyward of een patch / upgrade. Ik vind het ook niet meer terug.

Maar dat van de backlog is een must. Ik heb er nog wel een paar honderd dus...prima. (en daar zijn dus ook nog titels als Xenoblade Chronicles of Metroid e.d bij).

Ik ben eigenlijk voornamelijk benieuwd naar de prijs nu.

Sinner schreef:
(quote)

Als er uberhaupt games gepatched gaan worden of course.

Hoeft niet eens perse. Genoeg games die nu gewoon beperkt worden door de hardware die met wat betere/snellere hardware gewoon soepeler lopen. Zoals een Hades bijvoorbeeld, die nu als het druk wordt nog wel eens wat hicups vertoont. Vermoed dat met betere hardware dat geen issue zal zijn. Daar hoeft niets voor gepatched te worden. Of ze moeten alles van de switch via een Simulator laten lopen natuurlijk...

legian schreef:
Of ze moeten alles van de switch via een Simulator laten lopen natuurlijk...

Tbh heb ik geen idee hoe het op dat volgende model in zijn werking gaat gaan. Dus ook dat is natuurlijk wel afwachten. Maar ik dacht bij het patchen eerder aan dingen zoals hogere resolutie packs e.d zoals dat zo af en toe wel eens gebeurt. Ik had er niet eens bij stil gestaan dat als het gewoon allemaal native loopt dat de het inderdaad zou kunnen dat laadtijden verkorten en games soepeler lopen.

legian schreef:
(quote)

Hoeft niet eens perse. Genoeg games die nu gewoon beperkt worden door de hardware die met wat betere/snellere hardware gewoon soepeler lopen. Zoals een Hades bijvoorbeeld, die nu als het druk wordt nog wel eens wat hicups vertoont. Vermoed dat met betere hardware dat geen issue zal zijn. Daar hoeft niets voor gepatched te worden. Of ze moeten alles van de switch via een Simulator laten lopen natuurlijk...
Goed dat we dan eindelijk de nieuwe switch hebben om Hades zonder problemen te kunnen spelen. Of waren daar nog andere consoles die dat al lang kunnen?

Ik wil maar zeggen, een nieuwe Switch om multi-platform games beter te laten spelen is mijn laatste zorg. Ik hoop dat ze zich voornamelijk op verbeteringen en nieuwe snufjes concentreren.

Grovonion schreef:
(quote)
Goed dat we dan eindelijk de nieuwe switch hebben om Hades zonder problemen te kunnen spelen. Of waren daar nog andere consoles die dat al lang kunnen?

Ok, ok, Hades is niet helemaal het beste voorbeeld maar die schoot mij direct te binnen. Maar de laatste Zelda game is dan een beter voorbeeld, die schijnt ook niet helemaal soepel te lopen. En die kan op de opvolger wel eens mooi voordeel uit de betere hardware halen dan. En die is niet op andere consoles te spelen

Ik wil maar zeggen, een nieuwe Switch om multi-platform games beter te laten spelen is mijn laatste zorg. Ik hoop dat ze zich voornamelijk op verbeteringen en nieuwe snufjes concentreren.

Het is voor mij meer een leuke bijkomstigheid, juist omdat Hades op de Xbox gewoon soepel loopt, maar op switch nog wel eens wat moeite heeft. En zo zijn er nog wel meer games, Ori loopt ook niet altijd even lekker bijvoorbeeld. En dat zijn games die ik zo af en toe nog wel eens opstart op de switch als ik niet bij de Xbox kan. Of als ik gewoon lui in bed lig bijvoorbeeld.
En misschien kan dan de Factorio Spage Age expension wel naar de opvolger komen. Die komt niet naar de Switch omdat die hardware niet toereikend is, terwijl Factorio zelf daar wel speelbaar is. Dat zou ook wel een leuke bijkomstigheid zijn. Hoewel ik me afvraag hoeveel mensen daarop zitten te wachten.

De snufjes boeien mij dan weer minder eerlijk gezegd. Ik hoop alleen dat ze cloudsaves eens uit dat abbo gaan halen. Maar dat is niet echt een snufje

Sinner Hoger resuluties boeien mij dan weer niets, op zo'n klein schermpje maakt het niet veel uit. En ik verwacht van Nintendo niet dat ze in de pixel oorlog mee gaan doen. Zullen de third party games zijn die dat misschien wel doen. De games zien er nu prima uit (hoewel ik me nog wel verbaas over het enorme verschil in textures in Breath of the Wild), dus daar hoeft van mij geen 4K+ patch voor uitgebracht te worden.

Maar goed als er een markt voor is zal dat ongetwijfeld gebeuren.

legian schreef:
Sinner Hoger resuluties boeien mij dan weer niets, op zo'n klein schermpje maakt het niet veel uit. En ik verwacht van Nintendo niet dat ze in de pixel oorlog mee gaan doen.

Mij ook niet. En snufjes e.d ook niet meteen. Ik ben gewoon benieuwd naar de nieuwe games en welke nieuwe 1st en 3rd party franchises de sprong gaan nemen. Dat het speelbaar is op TV in docked mode is een plus voor mij en backward compatibility is een must. Lopen bepaalde games wat beter is dat ook meegenomen, maar tbh ook niet meer dan dat. Ik ben over het algemeen nog altijd tevreden over de performance van mijn Switch, en dat hier en daar iets wat minder loopt of eens een FPS drop heeft daar valt mijn wereld niet mee. Zat games die ik pas zal aanraken op de Switch 2, en zat games die ik ook op de Switch 2 zal herspelen.

Hogere resoluties boeien mij wel. Het is 2024, geen 2017 meer toen de Switch uit kwam. Ik wil gewoon games met beelden die horen bij dit 4K tijdperk. Dat staat los van dat gameplay boven graphics gaat, daarom is Nintendo altijd bezig met topgames te leveren die vaak tijdloos blijven. Maar het kan ook prima samen gaan met schitterende beelden.

Los van dat, nieuwe hardware betekent ook snellere laadtijden, betere framerate, voller gevulde werelden, nieuwe technische mogelijkheden en ga zo door. De Switch was top. Is ook gewoon nog top, maar hard toe aan een upgrade naar 2024.

Frame rate over graphics, zeker bij Nintendo.
Die framedeops bij hen laatste games kunnen echt niet meer anno 2024!!

Ik heb expres gewacht met de aanschaf van een Switch, omdat de opvolger dichtbij was. In ieder geval goed om te horen dat de opvolger backward compatibility heeft. Zou anders toch een beetje zonde zijn van de Switch games die ik al in de kast heb liggen .

centurion81 (moderator)
Er lekt nu toch wel heel veel uit, nu weer door accessory makers op CES. Nintendo moet nu toch wel zelf met een onthulling komen zou je zeggen?

centurion81 schreef:
Er lekt nu toch wel heel veel uit, nu weer door accessory makers op CES. Nintendo moet nu toch wel zelf met een onthulling komen zou je zeggen?

Het begint ieder geval lachwekkend te worden. Alles is uitgelekt, deze week ook gewoon het complete uiterlijk (een grotere Switch met magnetische joycons). We wachten alleen nog op de specs en de games.

Nintendo is een eigenzinnig bedrijf, maar het haalt de glans er wel een beetje vanaf dat ze maar blijven wachten met een onthulling waar zo'n beetje de hele wereld al alles van weet.

Ik zou het nu toch ergens wel grappig vinden als die hele Switch 2 toch anders eruit ziet, compleet andere naam heeft, etc.

Princess Piranha schreef:
Ik zou het nu toch ergens wel grappig vinden als die hele Switch 2 toch anders eruit ziet, compleet andere naam heeft, etc.

Ergens hoop ik dat ook...
Iets met 2 schermen en compleet anders dan iedereen dacht dat zou pas een stunt zijn .

Nintendo is dan wel bekend een beetje eigenwijs en excentriek te zijn binnen de games-console wereld. Helemaal geneigd commerciële zelfmoord te plegen na het, nog steeds aanhoudende succes van de switch zijn ze nu ook weer niet

Het zou de eerste keer zijn dat Nintendo met een genummerde opvolger zou komen en tot dusver is het eigenlijk alleen Sony geweest die dat zo doet.

Ook wel razend benieuwd of het echt zo gaat zijn en hoe het er allemaal uit gaat zien beter komt die reveal eens snel het is tijd.

Confusie schreef:
Het zou de eerste keer zijn dat Nintendo met een genummerde opvolger zou komen en tot dusver is het eigenlijk alleen Sony geweest die dat zo doet.
Klopt, maar ik vermoed dat Nintendo bij de Wii naar WiiU hun lesje hebben geleerd. Dat U gedoe heeft heel veel klanten verward destijds en was heel waarschijnlijk een element dat het succes verhinderd heeft.

De games-markt heeft zich serieus veranderd sinds 2010, en zelfs Nintendo kan de wetten van die industrie niet meer zo maar naast zich neerleggen. Vooral omdat de switch ook zo een groot succes is. Zo een machtige user-base in de prullenmand gooien en vanaf nul beginnen zou waanzin zijn.

En daarop voortborduren zal vermoedelijk een Switch 2 worden die voornamelijk sterker is en misschien een paar nieuwe features hier of daar, maar ik vermoed een soft-evolution.

Alles andere zou me verbazen, maar ik laat me graag verrassen, kom maar snel af met die opvolger, Big-N!

centurion81 (moderator)
Mock up renders gebaseerd op alle leaks...Strak apparaatje, ik denk zelf dat dit het ongeveer wel wordt qua uiterlijk!

Reddit - Dive into anything

Grovonion schreef:
Helemaal geneigd commerciële zelfmoord te plegen na het, nog steeds aanhoudende succes van de switch

Woo geen zelfmoord! maar net even anders dan we dachten dan simpel een Switch pro..
Ik wil graag wat 3Ds achtige toestanden dat was pas een leuk design.

Maar dat is dan wel weer een gok ja..

Banjo schreef:
Woo geen zelfmoord! maar net even anders dan we dachten dan simpel een Switch pro..
Ik wil graag wat 3Ds achtige toestanden dat was pas een leuk design. .
Bij wijze van spreken, maar de WiiU had dat kunststuk bijna volbracht, als de switch niks was geworden zou Nintendo nu weer enkel hanafuda kaarten verkopen.

Maar idd, zouden er enkel een Pro van maken? Dat klinkt niet erg naar Nintendo...

Gast
geplaatst: vandaag om 20:43 uur

geplaatst: vandaag om 20:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.