menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch 2

zoeken in:
geplaatst:
Ook nog een dingetje dat ik wil zeggen, de looks van de Switch 2 zijn echt vreselijk goed verbeterd. Het oogt strakker, vlotter en vooral veel steviger. Zonder dat ik de mooie Switch 1 wil beledigen, maar dat ding was qua looks en feel meer een leuke gadget van plastic, terwijl dit echt premium en luxe oogt en voelt. De joycons hebben ook een beste upgrade gehad en voelen veel steviger en robuuster. Ook de dock is veel mooier afgewerkt met ronde hoeken. Hier zet Nintendo echt een enorme stap mee.

geplaatst:
Hebben mensen al ervaring met de Switch 2 om hem (zonder bescherm folie) in die dock verschillende keren er in en er uit te halen zonder krassen!?. Ik durf namelijk niet zo goed ik weet nog van 8 jaar geleden...

geplaatst:
Banjo schreef:
Hebben mensen al ervaring met de Switch 2 om hem (zonder bescherm folie) in die dock verschillende keren er in en er uit te halen zonder krassen!?. Ik durf namelijk niet zo goed ik weet nog van 8 jaar geleden...

Geen idee, heb er direct een screenprotector op geplakt

geplaatst:
Uhm...zit er niet al een protective folie op bij aankoop dan? Meen dat overal te lezen?

geplaatst:
Sinner schreef:
Uhm...zit er niet al een protective folie op bij aankoop dan? Meen dat overal te lezen?

Ja dat heb ik ook gelezen maar ik twijfel nog steeds ik zal denk ik ook maar zo'n screenprotector aanschaffen...

geplaatst:
Dit is die protective folie...

Vercel Security Checkpoint - pu.nl

"Dit laagje is overigens niet bedoeld om het scherm krasvrij te houden - daar kunnen aparte beschermfolies voor worden gekocht".

geplaatst:
Banjo schreef:
Dit is die protective folie...

Vercel Security Checkpoint - pu.nl

"Dit laagje is overigens niet bedoeld om het scherm krasvrij te houden - daar kunnen aparte beschermfolies voor worden gekocht".

Allright. Dat is al wat duidelijker dan bepaalde andere sites het brachten.

geplaatst:
welke folie, mij is niks opgevallen...je moet al een peuteraar zijn om daarover te vallen.

geplaatst:
Grovonion schreef:
welke folie, mij is niks opgevallen...je moet al een peuteraar zijn om daarover te vallen.

Nou het werd op meerdere sites vermeld 'haal de beschermende folie er niet af!'. Dus ik was gewoon even benieuwd of dat ook echt een beschermingslaag is of iets dergelijks. Ik denk niet dat er iemand over valt. Of negatief over is. Maar er zullen dus wel degelijk mensen zijn die het per ongeluk hebben afgepeuterd of zo. Geen idee.

geplaatst:
Klopt het dat de bijgeleverde HDMI kabel 2.0 is en dus geen 120fps aankan?

Heb sowieso een andere kabel besteld omdat de bijgeleverde veel te kort is.

Maar bovenstaande verbaasd mij, omdat switch 2 toch 120fps aankan?! Of zit ik verkeerd met mijn constatering?

geplaatst:
Sinner schreef:
Ik denk niet dat er iemand over valt. Of negatief over is. Maar er zullen dus wel degelijk mensen zijn die het per ongeluk hebben afgepeuterd of zo. Geen idee.
Nogmaals, die laag is geïntegreerd in het geheel. Er is eigenlijk geen folie te zien, alles lijkt zo te zijn en is duidelijk bedoeld daar te zijn. Mensen die hier iets beginnen van af te pellen doen dat ook bij hun iPhone en misschien ook de bovenste laag van het chassis van hun auto.

geplaatst:
Grovonion schreef:
Mensen die hier iets beginnen van af te pellen doen dat ook bij hun iPhone en misschien ook de bovenste laag van het chassis van hun auto.

Als ik heel eerlijk ben dan pel ik ook wel eens een velletje van een plek op mijn lichaam. Terwijl het helemaal nog niet geheeld heeft. Maar dat doe ik omdat het zo vreselijk jeukt..

geplaatst:
Grovonion schreef:
Nogmaals, die laag is geïntegreerd in het geheel. Er is eigenlijk geen folie te zien, alles lijkt zo te zijn en is duidelijk bedoeld daar te zijn.

Maar nogmaals. Er zijn al dagen op voorhand dus waarschuwingen en berichten geweest om de folie of laag niet af te pellen. Dus dat wil zeggen dat het toch wel degelijk gebeurt. Dat jij het niet doet wil dus echt niet zeggen dat er geen mensen zijn die het alsnog nodig vinden om het te doen of te proberen. Tegen mij hoef je het niet te zeggen. Ik heb 1) Geen Switch 2 en 2) Loop nooit echt storm om dure electronica uit elkaar te gaan pellen, prutsen of wat dan ook.

geplaatst:
Banjo schreef:
(quote)

Als ik heel eerlijk ben dan pel ik ook wel eens een velletje van een plek op mijn lichaam. Terwijl het helemaal nog niet geheeld heeft. Maar dat doe ik omdat het zo vreselijk jeukt..
Maar dan is er wel een velletje. Maar ik zie er geen op mijn switch2, gij wel?

geplaatst:
Ik heb zelf ook geen aparte beschermlaag gezien. Er zal waarschijnlijk wel al een 'onzichtbare' beschermlaag overheen zitten om beschadiging door het dock tegen te gaan lijkt me. Ik heb ook een beschermhoes van Nintendo zelf gekocht en daar zat een aparte screenprotector bij. Die heb ik over het scherm zitten.

Ik heb gisteren alles op mijn gemak in zitten stellen en de rest van de tijd Fast Fusion gespeeld. Eerste indruk is dat de beeldkwaliteit in die game niet onderdoet voor iets van de PS5 of XSX. De joy-cons hechten zich stevig aan het scherm met die magneten en het systeem om ze los te maken werkt ook perfect. Heb zelf een pro-controller, dus zal ze niet heel veel gaan gebruiken.

Ik vind het wel een groot nadeel dat je niet zelf de installatielocatie van games kan kiezen. Met een SD-kaart in je Switch 2 installeert hij alles automatisch daarop in plaats van op de console zelf. Daar hadden ze wel even aan mogen denken.

geplaatst:
Grovonion schreef:
Maar dan is er wel een velletje. Maar ik zie er geen op mijn switch2, gij wel?

Neen!

@ DarthSolidKevin aha Ik heb ook zo'n beschermhoes van Nintendo besteld. Die krijg ik vandaag en daar zit dus nog een aparte screenprotector bij!. Bevalt die screenprotector je goed?.

geplaatst:
DarthSolidKevin schreef:
Ik heb zelf ook geen aparte beschermlaag gezien. Er zal waarschijnlijk wel al een 'onzichtbare' beschermlaag overheen zitten om beschadiging door het dock tegen te gaan lijkt me. .
Ik vermoed dat die laag wel lost komt als je het betalingsbewijs en nietjes van je scherm afneemt

geplaatst:
Banjo schreef:
(quote)

Neen!

@ DarthSolidKevin aha Ik heb ook zo'n beschermhoes van Nintendo besteld. Die krijg ik vandaag en daar zit dus nog een aparte screenprotector bij!. Bevalt die screenprotector je goed?.

Hij bevalt prima. Even een beetje klooien om hem goed op het scherm te krijgen, maar dat probleem heb ik altijd met screenprotectors.

Grovonion schreef:
(quote)
Ik vermoed dat die laag wel lost komt als je het betalingsbewijs en nietjes van je scherm afneemt

Ja, dat is me ook wat. Hoe kan iemand zo onnozel zijn?

geplaatst:
Nu ik een Switch 2 heb valt me toch op hoe extreem slecht de start-launchup van de console wel niet is. Naast Mario Kart World heb je dus zo goed als geen keuze aan exclusives. Ja, je hebt Welcome Tour en Fast Fusion maar dat was het dan ook. Op de volgende grote release moeten we nog een hele maand wachten. Ik was vandaag in de lokale Dreamland en Carrefour, en daar is het gebrek aan Switch 2 games schrijnend. De accessoires zijn vlot verkrijgbaar, maar naast MKW, de twee Zelda games, Cyberpunk en Street Fighter 6 zag ik niks liggen. Het moet de wens van mensen zijn om switch games op een groter scherm (en vlotter) te kunnen spelen dat het initiële verkoopsucces verklaart...

geplaatst:
Grovonion schreef:
Nu ik een Switch 2 heb valt me toch op hoe extreem slecht de start-launchup van de console wel niet is.

Beetje zoals iedere console die 2 dagen in de winkel ligt dus? Overigens is bvb Rune Factory toch ook uit? Die heeft alleen zo een Upgrade Patch nodig. (en ligt wellicht tussen de Switch 1 games). En Kunitsu-Gami is er ook. Al weet ik niet of die fysiek verkrijgbaar is. En Raidou Remastered is ook voor deze maand. (maar ik heb hier geen idee van of dat een exclusive is of dat deze ook verschijnt op andere systemen). Fantasy Life i? Eveneens met performance patch. (hoewel dat honestly niet echt nodig is).

Je kan amper verwachten dat je na een halve week al tientallen exclusives hebt. Het ding is letterlijk pas donderdag verschenen en net uit de doos. En je hebt inderdaad de backlog van een paar 1000 games, waarvan blijkbaar toch best een deel profijt hebben bij de nieuwe hardware.

Of ben je al helemaal klaar met Fast Fusion, de Welcome Tour en Mario Kart dan? Overdrijven is ook een beetje een kunst. Nou haal ik het ding voorlopig niet in huis vanwege mijn backlog op Steam en de Switch (en andere dingen) maar ik zie toch echt het grote drama niet. Want zowel de PS5 als de Xbox X/S hadden ook niet bizar veel exclusives of nieuwe titels en stoelden meer op ports en remakes of upgrades dan wat anders.

geplaatst:
Helemaal met Grovonion eens. Feit is dat je nu kunt kiezen uit een racegame, een racegame of een techdemo. De mijne is sinds donderdag binnen, maar zal stof vangen tot Donkey Kong er is. Die had gewoon met de launch mee moeten komen.

Ook wel schandalig hoe onergonomisch het apparaat weer is. Heb direct verschillende upgrades moeten aanschaffen om het een beetje handheld speelbaar te maken voor m'n grote klauwen.

geplaatst:
Sinner schreef:
(quote)
Beetje zoals iedere console die 2 dagen in de winkel ligt dus?
De switch zelf had bij de start: Snipperclips, Fast RMX, 1-2 Switch en Breath of the Wild. En binnen de maand kwam er toen Mario Kart 8, ARMS en Splatoon 2 bij. Naast de resem multi-console titels. Heel wat meer keuze dan wat er nu is (tel daar Donkey Kong bij).

geplaatst:
Ik ben het hier helemaal met Sinner eens. Ik vind dat er weinig aan de hand is, je hebt met MK World + de nodige Switch 2 ports een behoorlijke line-up voor de eerste weken en er volgt ook al snel DK Bananza. Ik snap goed dat ze die niet tegelijk releasen, dat zou de shine van 1 van die 2 games afhalen. Ik vind het nu perfect, lekker een paar weken karten en dan half juli met die grote aan aan de slag. Plus, tig grote Switch 1 games hebben een performance + grafische boost gehad dus je kan ook nog even 3D World, Odyssey of Zelda spelen. Of het Gamecube pakket dat gelanceerd is. Of elke game die ooit op Switch 1 verscheen.

En laten we eerlijk zijn, op de meeste nieuwe consoles sinds de SNES waar Super Mario World bij zat is het aanbod de eerste weken niet enorm breed of vol met klassiekers. Dan vind ik beginnen met MK World en Bananza binnen 1,5 maand toch gewoon dikke prima nu. En je kan ook nog even lekker oefenen op Welcome Tour.

geplaatst:
Het ligt een beetje aan je referentiepunt natuurlijk. De XSX had helemaal niks unieks op launch en de PS5 had Astro's Playroom en Demon's Souls. En bij de laatste was eentje een tech demo en de ander een remake van een game uit 2009. Of zijn we dit liedje alweer vergeten met z'n allen?

Ik vind het allemaal wel prima. Ik vermaak me ten zeerste met Fast Fusion en alle Switch-games die ik nog in de backlog heb staan.

geplaatst:
Overigens is het ook maar vanuit welk perspectief je kijkt naar de Switch 1 of 2. Voor mij is het nooit meer de main console, ik heb er altijd een Xbox of PS (of beiden) naast omdat die consoles veel krachtiger zijn en wel de allernieuwste games prima draaien. Geen idee of ze GTA 6 op Switch 2 kunnen releasen maar al zouden ze het doen, ik zou 'm nooit kopen omdat ik weet dat andere consoles ze veel beter draaien.

Waar ik wel voor game op een Switch is gewoon voor de 100 procent Nintendogames die je op geen andere console kan vinden. Nintendo heeft Mario, Zelda, Metroid, Pokémon etc. Daar halen de meeste Switchers toch zo'n ding voor. En dan vind ik 2 van zulke titels in anderhalve maand na de release echt prima.

Het enige wat leuk was geweest is dat ze bv Super Mario Galaxy 2 een Switch 2 exclusive port bij de release hadden gemaakt, dan had je van een bijna 15 jaar oude game nog een dikke publiekstrekker bij de release kunnen maken. Had ik blind gekocht.

geplaatst:
Perspectief is inderdaad het juiste woord. Voor mij voelt de line-up mager aan, omdat ik de meeste current gen games op mijn PS5 speel. En dan heb ik niks aan bv. Split fiction of Cyberpunk op de Switch 2. Als je de Switch 2 koopt als upgrade van de eerste switch, dan heb je vermoedelijk nog genoeg switch games om te genieten op je groter scherm. Maar als je van aanvang graag wat exclusives speelt dan is het dus enkel Mario Kart World. Nu is dat natuurlijk een klepper, maar voor mij persoonlijk is dat geen game waar ik elke dag uren in kwijt kan. Daar zou een Donkey Kong beter voor zijn geweest.

geplaatst:
Grovonion schreef:
Perspectief is inderdaad het juiste woord. Voor mij voelt de line-up mager aan, omdat ik de meeste current gen games op mijn PS5 speel. En dan heb ik niks aan bv. Split fiction of Cyberpunk op de Switch 2. Als je de Switch 2 koopt als upgrade van de eerste switch, dan heb je vermoedelijk nog genoeg switch games om te genieten op je groter scherm. Maar als je van aanvang graag wat exclusives speelt dan is het dus enkel Mario Kart World. Nu is dat natuurlijk een klepper, maar voor mij persoonlijk is dat geen game waar ik elke dag uren in kwijt kan. Daar zou een Donkey Kong beter voor zijn geweest.

Precies. Ik speel de multiplatformtitels altijd op andere (betere) consoles, maar haal de S2 gewoon als upgrade voor de S1 omdat ik ook komende jaren Mario en de rest wil spelen. Maar ook voor de oudere titels. Ik moet nog steeds die Paper Mario and the thousand year door eens serieus spelen. En wie weet ga ik weer wat moons zoeken in Odyssey. Sowieso krijgen oudere games ook nieuwe content, zoals Kirby and the forgotten land. Al ga ik de game niet opnieuw kopen voor een paar nieuwe levels. Maar kan me voorstellen dat mensen nu die game wel gaan halen. Idem met Mario Party Jamboree.

Ik ga komende weken mooi MK World spelen en verder game ik op andere consoles waar ik ook nog titels voor heb liggen. En over een maand valt Bananza op de deurmat. Ik ben in lange tijd niet zo'n blije gamer geweest als nu. Maar Nintendo zal deze zomer of nazomer wel echt met aankondigingen moeten gaan komen voor nieuwe titels. Al duurt het ook niet meer lang voor Metroid Prime 4 er is, ook geen kleine titel. Die brengen ze bizar genoeg ook op S1 uit, echt raar.

geplaatst:
Grovonion schreef:

Ik mis persoonlijk ook een toffe singleplayer game! En ja Donkey Kong komt redelijk snel met volgende maand. Maar moet wel echt opzoek wat ik naast Mario Kart World ga spelen.

geplaatst:
Princess Piranha schreef:
(quote)

Ik mis persoonlijk ook een toffe singleplayer game! En ja Donkey Kong komt redelijk snel met volgende maand. Maar moet wel echt opzoek wat ik naast Mario Kart World ga spelen.

Online abbo nemen + expension, volgens mij staan daar van de Gamecube nu oa F-Zero en Wind Waker op toch?

Ik wacht nog effe maar in het najaar neem ik dat ook, ook meteen de N64 titels meepikken.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Manny Calavera schreef:
(quote)

Online abbo nemen + expension, volgens mij staan daar van de Gamecube nu oa F-Zero en Wind Waker op toch?

Ik wacht nog effe maar in het najaar neem ik dat ook, ook meteen de N64 titels meepikken.

En vergeet de GBA en Mega Drive titels niet!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.