menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch 2

zoeken in:
Nomak schreef:
(quote)
Ik heb die trailer opgezocht, en dat is nu eens echt een game die ik wel zou willen spelen. Ik hou van basket, en dit is denk ik echt iets wat nog nooit eerder is gedaan.
Dit lijkt me typisch zo een game die weleens een kleine maar trouwe fanbase zou kunnen krijgen.

Zelf heb ik nooit een Switch gehad, mijn laatste Nintendo console was een Gamecube. Maar als ik die Switch 2 ooit in huis haal, dan pak ik deze game er waarschijnlijk wel bij.

Het voelt meer als een free to play game, maar dit koop je toch niet full priced?

Het tempo lag ook enorm laag, de gameplay fun nihil en met alle respect voor rolstoelgangers, ik voel me niet zo geroepen om te gamen met een rolstoelganger. Ik vraag me zelfs af of iemand die zelf in een rolstoel zit wil gamen met ''zichzelf''.

Ga je voor de Switch 2 trouwens? Zou leuk zijn, denk dat het ondanks de hoge prijzen wel weer een succes gaat worden.

neo (crew)
Eigenlijk geldt voor elk systeem dat het het wachten waard is om veel later in te stappen. Is deze tweede Switch en zijn games voor nu echt zo duur ten op zichte van bv. een Snes toentertijd? Ik zie wel graag een inflatie-correctie vergelijking, eentje die ook in lijn is met prijsverhogingen in andere vormen in deze tijd. Over het aangekondigde aanbod voor deze tweede vind ik eigenlijk alleen een nieuwe Mario platformer een afwezige. Helaas heeft Nintendo dit voor voor Europa haast altijd nagelaten.

Uiteindelijk is het enige waar ik mij zorgen om maak is het energieverbruik. Tot dusverre was een Gamecube wat verhoogd, ook de WiiU, maar ik zit niet te wachten op een console die het krankzinnige verbruik van bv. een eerste Xbox (laat staan alle andere latere) heeft.

neo schreef:
Uiteindelijk is het enige waar ik mij zorgen om maak is het energieverbruik.

Voor mij is een van de belangrijkste zaken de battery-life. Dus idd ook het energieverbruik. Word er vanuit Nintendo gesproken over 2 tot 6 uur blijkt dagen na aankondiging vanuit meerdere bronnen dat dit dus bijlange na niet het geval is en amper de duur van de Switch v1 heeft (gemiddeld 2 uur). Dat word het hem dus definitief niet voor mij en dan wacht ik wel tot een Switch 2v2 model word aangekondigd.

(Bronnen zie ondermeer Eurogamer, Kotaku, Opencritic, IGN via X...eg google maar op Switch 2 battery life via de bronnen die hands-on hebben gehad en het merendeel van de posts is redelijk bezwarend).

Dat is dus voor iemand die hem voornamelijk in handheld modus gebruikt zoals mij toch wel een lichte misser. Bijkomend de prijs van 90€ per game en dan wacht ik wel een jaartje of...2-3 zoals vorige keer op een optimalisatie en hopelijk de terugkeer van een budget line-up van Nintendo titles zoals vroeger. Of althans - voldoende titels die ik per se op de Switch wil spelen. (Tenslotte wil ik ook zien wat de eshop gaat doen qua aanbiedingen).

Manny Calavera schreef:
Het tempo lag ook enorm laag, de gameplay fun nihil en met alle respect voor rolstoelgangers, ik voel me niet zo geroepen om te gamen met een rolstoelganger. Ik vraag me zelfs af of iemand die zelf in een rolstoel zit wil gamen met ''zichzelf''.
Ik zou het wel willen proberen omdat het iets compleet nieuw is. Ik had ook nog een gameplay video gezien en dan is die besturing wel iets dat vrij ingewikkeld en uitdagend lijkt.
Manny Calavera schreef:
Ga je voor de Switch 2 trouwens? Zou leuk zijn, denk dat het ondanks de hoge prijzen wel weer een succes gaat worden.
Nog niet meteen, maar ik denk wel dat ik later een Switch 2 in huis haal. Lijkt me wel een heel fijn ding. Nintendo staat voor mij sowieso nog steeds synoniem aan kwaliteit.

Ik was gevloerd door de griep! Maar had gelukkig de Switch 2 direct als afleiding

Aangezien de Switch toch wel mijn main console is, heb ik veel hype voor de Switch 2. Vooral gewoon zin in nieuwe games. De nieuwe features loop ik nog niet zo warm voor, zoals gebruik van camera of de muis-controls. Chat en screenshare ergens wel een leuke toevoeging. Maar moet nog zien of de noisecancelling echt zo goed is.

De prijzen vond ik wel ook even schrikken. Ergens wel logisch, waarschijnlijk zijn games en consoles al jaaaren eigenlijk te goedkoop geweest (maar door aantallen die verkocht werden is het niet zo erg). Inflatie nog erbovenop, lonen die stijgen... Snap het wel, maar de stap is gewoon te groot ten opzichte wat wij gewend waren. Zeker omdat Nintendo nu dus PS5 prijzen heeft, maar de Switch 2 is niet even sterk ofzo, toch?

De nieuwe Zelda Warriors game was misschien wel een van de highlights voor mij haha Ik had geen Zelda nieuws verwacht, Tears of the Kingdom nog relatief recent en Echoes of Wisdom al helemaal. Hoop dat de nieuwe warriors game wat vragen kan beantwoorden die er bij TotK zijn ontstaan en gewoon meer diepte kan geven aan het verhaal en de lore. Dat was nou net wat TotK miste namelijk.

neo (crew)
Sinner schreef:
(quote)

Voor mij is een van de belangrijkste zaken de battery-life. Dus idd ook het energieverbruik. Word er vanuit Nintendo gesproken over 2 tot 6 uur blijkt dagen na aankondiging vanuit meerdere bronnen dat dit dus bijlange na niet het geval is en amper de duur van de Switch v1 heeft (gemiddeld 2 uur). Dat word het hem dus definitief niet voor mij en dan wacht ik wel tot een Switch 2v2 model word aangekondigd.

(Bronnen zie ondermeer Eurogamer, Kotaku, Opencritic, IGN via X...eg google maar op Switch 2 battery life via de bronnen die hands-on hebben gehad en het merendeel van de posts is redelijk bezwarend).

Dat is dus voor iemand die hem voornamelijk in handheld modus gebruikt zoals mij toch wel een lichte misser. Bijkomend de prijs van 90€ per game en dan wacht ik wel een jaartje of...2-3 zoals vorige keer op een optimalisatie en hopelijk de terugkeer van een budget line-up van Nintendo titles zoals vroeger. Of althans - voldoende titels die ik per se op de Switch wil spelen. (Tenslotte wil ik ook zien wat de eshop gaat doen qua aanbiedingen).

Gemiddeld twee uur? Als we heel ruim en ongenuanceerd, denken, met de Switch 2 met 10 keer het vermogen/kracht is twee uur wellicht schappelijk. Echter, zo ook bij de Switch 1 (en eerdere consoles) zijn zo'n beetje alle huidige/oudere bronnen foutief naar mijn eigen verbruik. Wellicht ook omdat ik bv miniem verbonden ben met het internet, maar ook bij eigen metingen met apparatuur.

Het is nog onduidelijk, maar voor nu is een groter energieverbuik, naast een altijd beperkt aanbod bij aanvang van een nieuwe console, de hoofdrenden om nog te wachten met een aankoop van een Switch 2. Als dit eenmaal duidelijk is, gerelateerd aan mijn zonnepanelen, ga ik het eens beslissen.

Welke games willen jullie hebben rondom de launch en welke missen jullie?

Ik was gelukkig op tijd om de Mario Kart World bundel te reserveren en als het zeker is dat Cyberpunk goed werkt op de Switch 2 wil ik dat spel toch ook wel eens spelen. Dan zou ik Mario Kart en Cyberpunk rond de release hebben en haal ik later waarschijnlijk Donkey Kong Bananza erbij. Stiekem hoop ik vooral op een nieuwe Animal Crossing game en dat Pokemon Z-A later dit jaar een succes is. Verder toch wel teleurgesteld om (nog) geen grote 3d Mario game te zien.

Skrrt nou zeker de spellen die jij noemt Mario Kart World (digitaal), Donkey Kong Bananza (fysiek), en Cyberpunk had ik al voor mijn X-box maar ik ben daar nooit echt goed mee aan de slag gegaan. Ik wil alle launch spellen nog even goed op een rijtje hebben voor ik beslis. Het zijn er nog al wat een dikke 40!?. En de Gamecube uitbreiding klinkt ook goed, maar heb ook alles nog fysiek op de plank liggen. Pffff al die keuzes en misschien eerst maar wachten op mijn vakantie geld .

Edit: Metroid Prime 4 (fysiek) haal ik ook zeker.

Daar kijk ik nog het meest naar uit.

Skrrt Sowieso MK World, DK Bananza en Metroid Prime 4

Gast
geplaatst: vandaag om 01:15 uur

geplaatst: vandaag om 01:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.