menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch 2

zoeken in:
Banjo schreef:
(quote)

Nou niet echt hoor en GTA, Cod en Fifa dat soort spellen gaan ook naar de Switch komen (zeer waarschijnlijk). Je hebt ook Nintendo fans van boven de veertig

Je krijgt altijd oudere hardware met Nintendo, lijkt me sterk dat GTA 6 er speelbaar op is. Vind ik niet erg, daar is mijn PS5 voor, maar je moet er wel rekening mee houden.

Manny Calavera schreef:
Overigens is 500 nog goedkoop. Ik denk dat de PS6 en de nieuwe Xbox echt wel richting de 650 tot 800 euro gaan.

Goedkoop wil ik het niet noemen, realistisch wel.

Er is een grens bedrag wat mensen makkelijk kunnen en willen betalen voor een console. Dat lag zo rond de €400/€500 afgelopen jaren. Daarboven wordt het voor velen toch een serieuze prijs. Het is niet voor niets dat MS de Xbox Series S uitgaf, de lagere prijs zorgde ervoor dat deze meer verkocht. Omdat je sneller die meeneemt dan een console van €500. Helemaal als je je geld voor andere zaken nodig hebt.
En aangezien het leven de afgelopen paar jaar flink duurder is geworden, wordt die prijs steeds kritischer.

Je ziet het bij de prijs van de PS5pro. Dat is een realistischere prijs voor wat je krijgt. En daar is enorm veel weerstand tegen gekomen. En nog steeds trouwens. Lees/zie en hoor nog van genoeg mensen die het ding nog steeds niet aanschaffen vanwege de prijs. En daar zitten ook mensen tussen die het wel gewoon kunnen betalen trouwens. Je moet het er ook voor over hebben.

Ben dan ook wel benieuwd wat Nintendo gaat doen hier qua prijs. Reken zelf voor de komende generatie ook al richting €600-€700. En met de Ps5pro is er al een signaal afgegeven. Dus ben benieuwd wat Nintendo gaat doen.

Misschien dat Nintendo ook weer met de mogelijkheid komt wat we ook met de Wii-U hadden. Namelijk keuze uit 2 pakketten 1 witte van €450 en 1 zwarte van €550... Dat lijkt mij wel wat .

legian schreef:
Het is niet voor niets dat MS de Xbox Series S uitgaf, de lagere prijs zorgde ervoor dat deze meer verkocht.

En dat is iets wat ik helemaal niet verwacht had. Wie wil er trouwens een console zonder drive? Een van de pijnpunten van de PS5pro blijft tenslotte voor die bizar hoge prijs het gebrek aan een drive e.d

Maar idd. Letterlijk iedereen die ik ken (buiten een specifiek persoon, maar die heeft maar 2 spelletjes op het ding) heeft ook gekozen voor de /s variant. Zeker deze kerstmis toen het ding voor amper 200-215 of zo in de winkel lag en knallers als Stalker 2, Indiana Jones, Star Wars Outlaws en hopen wat oudere titels tegen 2.99 -5.99 in de eshop store lagen. Heeft het duidelijk toch zijn aantrekkingskracht

legian schreef:
(quote)

Goedkoop wil ik het niet noemen, realistisch wel.

Er is een grens bedrag wat mensen makkelijk kunnen en willen betalen voor een console. Dat lag zo rond de €400/€500 afgelopen jaren. Daarboven wordt het voor velen toch een serieuze prijs. Het is niet voor niets dat MS de Xbox Series S uitgaf, de lagere prijs zorgde ervoor dat deze meer verkocht. Omdat je sneller die meeneemt dan een console van €500. Helemaal als je je geld voor andere zaken nodig hebt.
En aangezien het leven de afgelopen paar jaar flink duurder is geworden, wordt die prijs steeds kritischer.

Je ziet het bij de prijs van de PS5pro. Dat is een realistischere prijs voor wat je krijgt. En daar is enorm veel weerstand tegen gekomen. En nog steeds trouwens. Lees/zie en hoor nog van genoeg mensen die het ding nog steeds niet aanschaffen vanwege de prijs. En daar zitten ook mensen tussen die het wel gewoon kunnen betalen trouwens. Je moet het er ook voor over hebben.

Ben dan ook wel benieuwd wat Nintendo gaat doen hier qua prijs. Reken zelf voor de komende generatie ook al richting €600-€700. En met de Ps5pro is er al een signaal afgegeven. Dus ben benieuwd wat Nintendo gaat doen.

Ik bedoelde ook goedkoop als in vergelijking met de andere apparaten. Maar de wereld is gewoon duur geworden, lijkt me sterk dat je de PS6 voor onder de 600 Euro gaat krijgen. Of er moet een budgetversie komen maar die dingen sla ik over. Als ik er een jaar of 7 mee doe boeit 100 euro me niet.

Sinner schreef:
(quote)

En dat is iets wat ik helemaal niet verwacht had. Wie wil er trouwens een console zonder drive? Een van de pijnpunten van de PS5pro blijft tenslotte voor die bizar hoge prijs het gebrek aan een drive e.d

Maar idd. Letterlijk iedereen die ik ken (buiten een specifiek persoon, maar die heeft maar 2 spelletjes op het ding) heeft ook gekozen voor de /s variant. Zeker deze kerstmis toen het ding voor amper 200-215 of zo in de winkel lag en knallers als Stalker 2, Indiana Jones, Star Wars Outlaws en hopen wat oudere titels tegen 2.99 -5.99 in de eshop store lagen. Heeft het duidelijk toch zijn aantrekkingskracht

Zeker, daar is het ook een prima apparaat voor. Maar ik wil perse een disc optie hebben, wat jij ook al zegt. Ik koop en verkoop veel online en als alles digitaal is wordt het me te duur. Gelukkig zie ik in de komende generatie nog wel een discdrive zitten. Behalve dan bij Nintendo, die blijven stug cartridges nemen.

Manny Calavera schreef:
Behalve dan bij Nintendo, die blijven stug cartridges nemen

Ja dat is toch wel (gelukkig) logisch geworden bij een draagbaarsysteem..
Ik ondervind ook nooit geen problemen met cartridges ze doen het altijd..
En nog een groot plus punt is je bent niet afhankelijk van een laseroog die ook slijt maar dat wist je al...

Manny Calavera schreef:
(quote)

Ik bedoelde ook goedkoop als in vergelijking met de andere apparaten. Maar de wereld is gewoon duur geworden, lijkt me sterk dat je de PS6 voor onder de 600 Euro gaat krijgen. Of er moet een budgetversie komen maar die dingen sla ik over. Als ik er een jaar of 7 mee doe boeit 100 euro me niet.

Ja zo, dat is inderdaad waar. In die zin zijn het ook wel realistische prijzen. Qua betaalbaarheid wordt het echter wel nijpender (inkomen is minder hard gestegen dan de uitgaven over het algemeen). Ben dan ook wel benieuwd hoe goed de volgende generatie gaat doen qua verkopen in die zin.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:48 uur

geplaatst: vandaag om 18:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.