menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch 2

zoeken in:
In mijn ogen is het wel tijd dat de aankomende nieuwe console van Nintendo een eigen topic krijgt.

Hij is nog niet officieel aangekondigd, maar dat gaat de komende maanden wel gebeuren.

Wat gaat het worden? Wat zijn de verwachtingen? Wat willen we?

'Nintendo verscheept komend fiscaal jaar meer dan tien miljoen exemplaren van Switch 2' | Gamer.nl

centurion81 (moderator)
Laatste roddel dit weekend was dat ie n 8 inch LCD scherm gaat krijgen, dus geen OLED...consequentie zou dan ook zijn dat iig de oude joycons niet meer gaan passen

Leukere naam dan Switch 2.

Niet meer zo krakkemikkig misschien.

Geen joycon issues.

Paar dikke games die ik ook echt gelijk zou willen kopen zoals een nieuwe 3D Mario.

centurion81 schreef:
Laatste roddel dit weekend was dat ie n 8 inch LCD scherm gaat krijgen,
Dan weet je direct welke update er een jaar of twee later gaat komen

centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:
(quote)

Ja precies

centurion81 schreef:
Laatste roddel dit weekend was dat ie n 8 inch LCD scherm gaat krijgen, dus geen OLED...consequentie zou dan ook zijn dat iig de oude joycons niet meer gaan passen

Op zich vind ik dat niet erg, ik hoop eigenlijk dat ze met iets beters gaan komen. De enige eis die ik heb is dat je Switch cartridges ook in de Switch 2 kan stoppen.

Ben erg benieuwd naar de opvolger, maar ik ben bang dat dit geen grote schok op gaat leveren. Ik vermoed hetzelfde type apparaat als de voorganger, maar dan sneller en beter. Niet eens in 4K vermoedelijk, beetje een afknapper. De Switch 2 zal nog steeds een console voor erbij blijven, maar misschien moeten we dat maar gewoon accepteren. Eigenlijk heeft Nintendo na de SNES nooit meer de nr 1 console gehad waarbij je geen andere console nodig had. Wel de console voor een nieuwe 3D Mario, Mario Kart en voor indiegames.

Toch zal Nintendo Nintendo niet zijn als ze niet minstens 1 briljant ding erin gaat stoppen waar we nu nog niks van weten. Dat alleen maakt dat ik erg naar een aankondiging uit kijk.

Grovonion schreef:

Dan is de vraag ook gelijk of je op dat Oled model moet wachten of niet. Persoonlijk denk ik dat het een first day buy word. Aan de andere kant zijn er nog zodanig veel titels te spelen dat het nog even uitstellen ook geen ramp is.

Besides...of Nintendo op die ene extra verkochte console zit te wachten...als je bedenkt dat er 136 milj Switche's zijn verkocht staan ze nog altijd nr1 qua verkoop. Denkelijk zal dat nieuwe model dit toch niet overtreffen.

Manny Calavera schreef:
(quote)

Op zich vind ik dat niet erg, ik hoop eigenlijk dat ze met iets beters gaan komen. De enige eis die ik heb is dat je Switch cartridges ook in de Switch 2 kan stoppen.

Ben erg benieuwd naar de opvolger, maar ik ben bang dat dit geen grote schok op gaat leveren. Ik vermoed hetzelfde type apparaat als de voorganger, maar dan sneller en beter. Niet eens in 4K vermoedelijk, beetje een afknapper. De Switch 2 zal nog steeds een console voor erbij blijven, maar misschien moeten we dat maar gewoon accepteren. Eigenlijk heeft Nintendo na de SNES nooit meer de nr 1 console gehad waarbij je geen andere console nodig had. Wel de console voor een nieuwe 3D Mario, Mario Kart en voor indiegames.

Toch zal Nintendo Nintendo niet zijn als ze niet minstens 1 briljant ding erin gaat stoppen waar we nu nog niks van weten. Dat alleen maakt dat ik erg naar een aankondiging uit kijk.

GameCube kon wel aardig op zichzelf staan naar mijn idee.

Grafisch sterker dan PS2 en meeste grote titels kwamen gewoon naar alledrie de bepalende systemen destijds.

Ergens is het wel jammer dat Nintendo een dergelijke positie in de markt vermoedelijk nooit meer zal nastreven ja.

Confusie schreef:
(quote)

GameCube kon wel aardig op zichzelf staan naar mijn idee.

Grafisch sterker dan PS2 en meeste grote titels kwamen gewoon naar alledrie de bepalende systemen destijds.

Ergens is het wel jammer dat Nintendo een dergelijke positie in de markt vermoedelijk nooit meer zal nastreven ja.

Ja heb je misschien wel een punt, op de GC kwamen ook nog wel destijds de grote third party releases zoals Splinter Cell en James Bond.

Mijn grootste wens voor de opvolger is géén drift-controllers meer!

Ik hoop toch wel op een 3ds achtig apparaat een soort mini laptopje ik heb dat altijd al fijn gevonden.

Banjo schreef:
Ik hoop toch wel op een 3ds achtig apparaat een soort mini laptopje ik heb dat altijd al fijn gevonden.

Ja, kunnen ze al hen 3D’s titels als remakes uitgeven……

-marco- schreef:

Ja, kunnen ze al hen 3D’s titels als remakes uitgeven……

Is dit sarcastisch bedoeld meneer Marco!? een beetje boos dat Microsoft zijn ziel aan het verkopen is? .

Banjo schreef:
(quote)

Is dit sarcastisch bedoeld meneer Marco!? een beetje boos dat Microsoft zijn ziel aan het verkopen is? .

Haha beetje wel, is Nintendo goed in toch?!

Wat Microsoft betreft, ben ik heel benieuwd welke koers ze gaan varen. Ben nooit zo’n fanboy geweest hoor, prefereerde Xbox gewoon boven PS ivm de games die mij aanspreken en de controller van PS vond ik altijd zo ruk.

Als ik al fanboy zou zijn, dan eerde eentje van Nintendo denk Die ben ik vanaf het begin tot heden trouw geweest.

Ben sowieso veelal digitaal consumer, dus interessant wat Microsoft gaat doen. Scheelt weer een console aanschaffen!

-marco- schreef:

Als ik al fanboy zou zijn, dan eerde eentje van Nintendo denk Die ben ik vanaf het begin tot heden trouw geweest.

Ja ik heb je nieuwe pre-orders al gezien Princess Peach Showtime en Mario vs Donkey Kong!.
En al die 3 bedrijven hebben zo hun gekkigheden en het rare is dat volgen we ook nog op voet! .

Insider benadrukt zeker te zijn van Switch 2-onthulling in maart | Gamer.nl

Vermoedelijk komende maand de onthulling van de Switch 2.

Wat niet zo gek is, want men vermoed dat de release in het najaar zal zijn. Half jaartje een hype is voldoende.

Manny Calavera schreef:
Half jaartje een hype is voldoende.

Ooo jongen ik zit al een jaar in die hype! ik probeer het te onderdrukken door naar mijn enorme Switch backlog (acherstand) te bekijken. En dan denk ik van man.. ik heb nog wel voor 2 jaar te doen!.

Maar het nieuwe prikkelt me dan ook weer heel erg!, het is een soort gespleten persoonlijkheid die ik moet temperen..

Release mogelijk pas eerste periode 2025

Jammer, had zo gehoopt op een release dit jaar

Bah, lees het nu ja. Ben ik niet blij mee.

De tijd van de Switch 1 is wel klaar, dat apparaat houdt de echt grote nieuwe titels als een volgende 3D Mario of Mario Kart tegen. Al is de kans wel enorm dat bij de release van de Switch 2 wel 1 van die 2 games zal zitten.

Manny Calavera schreef:
Al is de kans wel enorm dat bij de release van de Switch 2 wel 1 van die 2 games zal zitten.

De kans dat er een Mario Kart komt is minimaal. Je hebt net 48 nieuwe tracks gehad tot einde 2023. En het is meteen ook het bestverkochte Nintendo spel op de markt. Ik betwijfel dat er volgend jaar een nieuwe Mario Kart in de schappen gaat liggen. Dat zal wellicht nog wel wat jaren duren.

En of het nou eind 2024 of begin 2025 wordt. 3 maanden tot 6 maanden is nou ook echt geen punt imo.

Sinner schreef:
(quote)

De kans dat er een Mario Kart komt is minimaal. Je hebt net 48 nieuwe tracks gehad tot einde 2023. En het is meteen ook het bestverkochte Nintendo spel op de markt. Ik betwijfel dat er volgend jaar een nieuwe Mario Kart in de schappen gaat liggen. Dat zal wellicht nog wel wat jaren duren.

En of het nou eind 2024 of begin 2025 wordt. 3 maanden tot 6 maanden is nou ook echt geen punt imo.

Ben ik met je eens hoor, dat laatste. Maar ik had me er wel op verheugd. Des te sneller de Switch 2 er ligt, des te sneller volgen de next gen knallers.

Ik denk wel dat er heel snel een nieuwe Mario Kart komt. De oude game is 10 jaar oud, is leuk opgerekt met 48 tracks maar je ziet ook dat de game grafisch oud is geworden. Sowieso heeft een console system sellers nodig en dat zijn altijd Mario Kart en Mario 3D geweest. En uiteraard komt er een Tears of the Kingdom ultimate edition. Sterker, zou me niks verbazen als ze een Breath/Tears pakket maken met beide games flink opgepoetst en stabieler in framerate.

Overigens denk ik dat wat jij zegt over dat het het bestverkopende spel van Nintendo is ook een reden zal zijn dat de Switch dit jaar dan niet verschijnt. Ze verdienen er nog een fortuin mee, al hun topgames blijven verkopen. Beetje bij Rockstar met GTA 5. Las recent dat de game weer op 1 is gekomen bij de best verkopende PS 5 games haha. Na 11 jaar...

Tja sommige games blijven inmens populair. Terecht. Een 3D Mario zou me niets verbazen als dit bij de launch games zal zitten. Wat betreft een Zelda zou ik persoonlijk gokken op een combi van Wind Waker en Twilight Princess. Eventueel F-Zero en als hij de Switch niet haalt een Metroid Prime 4. En dan zijn er de blijvende geruchten over een Fire Emblem remake uit het Snes tijdperk.

Het is nog even afwachten I suppose. Maar heb geen haast. Hoewel de nieuwschier er wel is.

Ja jammer dat het niet uitkomt dit jaar (maar ook weer innemen met een korrel zout) want Nintendo houd van verassingen immers... Ik had graag mijn handjes om die nieuwe glimmende console willen houden. Maar ik hoorde wel dat het de oude spellen draait en dan ook nog in een mooier jasje laat zien!. hmm we wachten wel tot het Big N momentum!.

Betrouwbare Nikkei claimt ook dat Nintendo Switch 2 pas in maart 2025 verschijnt | Power Unlimited - pu.nl

Ja nu is het wel 100% zeker dat het dit jaar niet meer uitkomt..

Het voordeel voor mij is dat ik nu een 2dehands Oled scherm kan kopen met nieuwe Joycons, en door kan gaan met zo veel mogelijk nieuwe Switch spellen op de kop kan tikken..

Het nadeel is dat dit topic een jaar te vroeg is .

'Nintendo Switch 2 ontvangt rond release aantal grote third-party-games' | Gamer.nl

Lijkt me goed nieuws. Je hebt echt third party support van de grote bedrijven nodig, anders blijf je alleen games van Nintendo of indiebedrijven kopen.

Bijna de trigger afgetrokken op een Switch OLED tijdje terug maar toch besloten beter van niet zo op de valreep.

Wel razend benieuwd naar die reveal zo ondertussen beter dat deze spoedig eens komt.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:40 uur

geplaatst: vandaag om 05:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.