menu

Platforms / Nintendo / Oma de Nintendo gamer

zoeken in:
Dit vind ik kostelijk om te delen, oma de gamer

Food4Dogs - YouTube

Gewoon grappig omdat ze 70 is en toch geinteresseerd is geraakt in iets wat voor haar generatie eigenlijk te nieuw is (ik bedoel hoe vaak zie je dit fenomeen). Ik vind het ook leuk om te zien hoe iemand zo open minded is, zo geduldig alle informatie tot zich neemt (daar kan ik nog wat van leren met mijn ongeduld) en het niet louter ziet als kinderachtige zooi.

Overigens vind mijn vader (75) het leuk om Zen Pinball te spelen, hij flipperde vroeger.

Ik vind dat helemaal niet zo raar, wat ik raar vind is dat er niet meer gamers zijn rond de 70. Ik bedoel, toen games op consoles uitkwamen en de arcades nog stampvol zaten waren deze mensen rond hun 30ste, toch een mooie leeftijd om met gamen te beginnen. Het was natuurlijk nog niet zo populair en maatschappelijk aanvaard als vandaag de dag, maar het is iig niet zo dat ze nu pas met technologie geconfronteerd worden. Ze waren nog geen vijftig toen ipods en gsm's uitkwamen en PC's waren al lang ingeburgerd.

Ik verwacht iig geval dat de hoeveelheid senioren-gamers erg gestaag gaat toenemen, in 25 jaar hoop ik mezelf daar bij te rekenen

Winkelwagentje (moderator)
Das een bekend gezicht. Ze is erg bekend in de Vita community, en ook een fervent Vita verzamelaar.

centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:
Ik vind dat helemaal niet zo raar, wat ik raar vind is dat er niet meer gamers zijn rond de 70. Ik bedoel, toen games op consoles uitkwamen en de arcades nog stampvol zaten waren deze mensen rond hun 30ste, toch een mooie leeftijd om met gamen te beginnen. Het was natuurlijk nog niet zo populair en maatschappelijk aanvaard als vandaag de dag, maar het is iig niet zo dat ze nu pas met technologie geconfronteerd worden. Ze waren nog geen vijftig toen ipods en gsm's uitkwamen en PC's waren al lang ingeburgerd.

Ik verwacht iig geval dat de hoeveelheid senioren-gamers erg gestaag gaat toenemen, in 25 jaar hoop ik mezelf daar bij te rekenen

Same ben wel benieuwd of mijn smaak steeds meer gaat shiften naar games waar ik minder reactievermogen voor nodig heb...Ik los nu al vaak hectische dingen op door rustig te campen en langzaam hordes uit te dunnen

Mijn moeder gamde ook wel eens Mario Bros Tetris etc niet heel fanatiek maar wel eens. (nu ooK AOW gerechtigd) Maar deze groep heeft over het algemeen nooit de hele evolutie van gamen van dichtbij meegemaakt. Ik denk dat de eerste generatie die zich op oude leeftijd met gamen actief zullen bezighouden zijn geboren in de jaren 70. (Je had toen wel het label computernerd, dat bestaat tegenwoordig ook niet meer.. misschien ben je nu eerder een verslaafde) Dus het zal zeker nog 10-15 jaar duren voor dat je een LAN-party in de bejaardenhuizen gaat krijgen.

Eind jaren 70 kwamen de eerste arcade spellen meen ik (pong en dergelijke) en begin jaren 80 veroverden de atari's etc de mensen thuis. Iemand uit 1950 zoals deze dame was dan al 30 geweest. Op zich geen rare leeftijd inderdaad om te beginnen met een eerste spelconsole. Maar zeldzaam is deze youtuber denk ik zeker, niet enkel wegens leeftijd maar ook omdat het een vrouw is. Natuurlijk zijn er vrouwelijke youtubers die games bespreken, ik vind zelf Gaminggoddess en Superbutterbuns leuk soms.

Ik ken niemand boven de 40 die gamed. Daarmee bedoel ik niet dat dat negatief is. Ik ken ze niet. Wel had ik vroeger een schoolvriendje op de basisschool (dan praat je dus over begin jaren 90) waarvan de moeder Mario Bros speelde. Mijn vader doet wel veel met pc's, maar gamed ook niet. Hoogstens dat hij eens Monolopy op de pc speelde. Of een kaartspelletje.

Volgens mij moet je ook opgroeien met zoiets, dus best leuk dat een vrouw van 70 er nog mee begint. Games raakten ook pas in de jaren 80 in trek, toen had zij niet meer de leeftijd dat je met zoiets zou beginnen. Ik ga er wel vanuit dat mensen die nu 30 of 40 zijn ook nog gamen als ze 70 zijn. Dat is nu zo ingeburgerd. Net als een mobiele telefoon. Mijn moeder gebruikte zoiets nooit, tot een jaar of 10 terug. Nu is ze er net zo aan verslaafd als jongere mensen.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik ken niemand boven de 40 die gamed.

Erm je kent ons toch Redelijk wat 40 plussers hier waaronder ikzelf. Op mijn werk ook genoeg gamers tussen de 40 en 50.

mrdig schreef:
(quote)

Erm je kent ons toch Redelijk wat 40 plussers hier waaronder ikzelf. Op mijn werk ook genoeg gamers tussen de 40 en 50.

Daarom koester ik jullie ouwe bokken ook hoor

Beter ik denk dat de meerderheid van de serieuze gamers en mensen die deelnemen aan discussies hier al over de 'gemiddelde' leeftijd zijn. En de rest die ik ken zijn ongeveer 25-30. De 20's spelen over het algemeen dus echt COD, FIFA en League of Legends. Hoewel ik wel bvb een vriend heb die 29 is 2 broertjes heeft van 17 en 19 en die naast modern gamen ook redelijk obsessief bezig zijn met retro-stijl (en echte retro) games. Die ze toevallig ontdekken via dingen zoals de Switch e.d En een hele stapel Retrogamers die ik ze gegeven heb omdat ik was op aan het ruimen was. Ik vind het hartstikke leuk om te zien dat ze ook die oude games hartstikke leuk vinden om te spelen.

En vergis je niet over ouderen - mijn vader is 'geen gamer' - dat interesseert hem niet. MAAR ik betrapte hem onlangs met zijn telefoon in zijn hand...een soort Bubble Pop te spelen. En ja...Tetris deed hij ook wel, en ook en Match 3 games vond hij ook wel leuk, en sinds ik zei dat de Aldo games best leuk zijn speelt hij die ook. MAAR hij is geen gamer. Maar grappig genoeg vind hij dit toch wel leuk. Ze durven er gewoon niet allemaal voor uit te komen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:32 uur

geplaatst: vandaag om 23:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.