menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch Fysiek of E-shop

zoeken in:
geplaatst:
Gewoon uit nieuwschierigheid - voor diegenen die ook daadwerkelijk een Switch hebben. Hoe halen julie je titels eigenlijk in huis en in welk ratio (ongeveer natuurlijk). Is dat voornamelijk fysiek? Is dat vooral via de E-shop? En als je zoal eens naar je collectie gaat kijken hoeveel percent zou je zeggen is fysiek en hoeveel is daarvan ongeveer via de E-shop of een SD-Card. Ik was er eigenlijk wel benieuwd naar. Ik was aanvankelijk van plan vooral budget games te kopen, maar dan fysiek, maar ben uiteindelijk blijven na een maand blijven steken of 3 (of 4, maar eentje krijg ik nog cadeau van een vriend) fysieke titels en bijna 10 titels uit de e-shop voor pakweg 25 euro (inclusief een 6tal euro van coins, toen ik dat ontdekte).

De kortingen daar zijn tenslotte vaak zodanig goedkoop dat je een game niet kan laten liggen - als ik voor een euro of 2 een game heb (ik noem maar Hard West of Toki) of voor 0,99 cent (Goetia bvb) dan kan ik dus echt niet laten liggen. Duurste game die ik heb aangekocht op de shop is 5.50.

Plus het spaart weer plek in de kast en het is toch wel makkelijk om al die games op je console te hebben staan in plaats de hele tijd van disc te moeten wissellen - zeker als bvb buiten zit of op de katten van je pa moet gaan letten.

Hoe zit dat bij de rest van julie?

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Ik kocht elk kwartaal 1 physical en voegde maandelijks 25 euro aan eShop tegoed toe, daarvan betaalde ik dan ook online abo

geplaatst:
Momenteel nog maar twee cartridges voor de Switch. De rest op de harde schijf. Had er in eerste instantie mee te maken dat ik vooral spellen kocht die alleen digitaal verkrijgbaar waren maar vind het uiteindelijk ook wel bijdragen aan de draagbaarheid.

geplaatst:
Ik koop elke grote titel fysiek. Ook als ik de game nog eens wil verkopen als 'ie bv is uitgespeeld en ik 'm niet meer wil houden of als het gewoon een tegenvaller was. En ik maak zelf ook gebruik van tweedehands aankopen via Marktplaats. Genoeg toffe games gekocht voor de helft van het geld, zoals Luigi's Mansion 3.
Ben nog van de generatie die iets fysiek wil. Ook met films. Ik maak wel gebruik van nieuwe digitale mogelijkheden, maar niet altijd. Vind het nog steeds enorm leuk om een nieuwe game via de post te ontvangen. Koop ze nooit meer echt in een winkel, die zijn vaak duurder.

In de e-shop koop ik vooral de kleinere games of Switchversies van bv Duke Nukem, Doom of andere oude titels.

geplaatst:
Ik probeer wel alles zoveel mogelijk digitaal aan te schaffen via de E-shop. Ik merk dat ik in handheldmode tijdens het switchen van games het wel fijn vind om alles op een schijf te hebben. (nu 128GB) Zeker met indie games die vaak niet hele erg groot zijn en vaak goed geprijst zijn heb je een mooie collectie bij de hand.

Fysiek, zie ik behoudens het doorverkopen, geen toegevoegde waarde meer. Ik ben ook weer niet zo gamer die de jaren later (volgende generatie console) nog eens games gaat herspelen. Mocht je ooit online de game niet meer kunnen downloaden so be it.

Wel vind ik het nog steeds raar dat er geen prijsverschil is tussen online en fysiek. de kosten van aanhouden voorraad, distributie, tussenhandelaren en kosten sd kaartje hoesje etc is er niet. Vraag mij af of de kosten voor het onderhouden van een verkooppaltform dan zo duur is.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Rujar schreef:
Vraag mij af of de kosten voor het onderhouden van een verkooppaltform dan zo duur is.

Denk echt dikke win/win gewoon...Meer marge en je lockt mensen echt in je ecosysteem

geplaatst:
Je krijgt wel wat korting dmv punten, maar vraag mij af of dat meer is dan bijvoorbeeld bij een gamemania.

geplaatst:
Nouja, wat hierboven is genoemd is ook bij mij een reden. Kijk, als een nieuwe AAA Nintendo game voor 60 fysiek te koop is en voor 40 digitaal, dan overweeg ik ook wel om digitaal te gaan. Maar dat verschil is momenteel minimaal of zelfs geheel afwezig. Ja, dan wil ik gewoon mijn doosje en fysiek game.

geplaatst:
Rujar schreef:
Wel vind ik het nog steeds raar dat er geen prijsverschil is tussen online en fysiek. de kosten van aanhouden voorraad, distributie, tussenhandelaren en kosten sd kaartje hoesje etc is er niet. Vraag mij af of de kosten voor het onderhouden van een verkooppaltform dan zo duur is.
Dat is idd puur extra winst voor Nintendo en de eigenaar van het ip. Ik schat dat dat rap de helft meer inkomsten genereert.

geplaatst:
Of zijn het gewoon afspraken met de grote retailers (zoals een Amazon) want je hebt ze wel nodig voor de verkoop van je console

geplaatst:
Rujar schreef:
Of zijn het gewoon afspraken met de grote retailers (zoals een Amazon) want je hebt ze wel nodig voor de verkoop van je console
Dat is een van de redenen dat fysieke games nog bestaan, maar op zich verkoopt de fysieke handel nog voldoende om zijn bestaansrecht te hebben.

geplaatst:
De digitale prijs van nieuwe games vind ik vaak ook bizar, zeker omdat je redelijk vaak bij een bol of Mediamarkt een aktie hebt waar ze een tientje of dergelijks minder kosten op dag 1 of week 1. Of zelfs minder. Maar daartegenover staat dan wel weer dat je ze op de E-Shop bijwijlen wel eens met 20-30 euro korting tegenkomt na enkele maanden.

Maar de echt grotere titels daar houd ik me dan ook wellicht fysiek aan - kwestie van ruimte op de SD kaart te sparen, en een Mario, Zelda of Fire Emblem volg ik nu al mijn heel leven dus zolang het kan blijf ik dat netjes doen. Maar de rest heb ik dus totaal geen probleem mee om digitaal in huis te halen zoals op de PC. Je merkt toch wel dat na de PC de console's met hun vaak bizarre kortingen toch langzaam hierop beginnen aansturen. En zolang ik de spellen op fysieke SD cards kan opslaan vind ik dat dus ook niet eens erg. (in tegenstelling tot Stadia, waar je feitelijk een licentie koopt om een spel te mogen spelen voor knak dezelfde prijs - maar dat medium lijkt me dan ook echt wel de grote flop van de laatste 20 jaar. Buiten Ouya).

Gast
geplaatst: vandaag om 16:07 uur

geplaatst: vandaag om 16:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.