menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
Ik heb het ding nou net 13 (of 14) maanden. Geen screenprotector. Eveneens geen krassen. Dus die horrorverhalen...beetje van hetzelfde soort als 'ik heb wel 6 PS3 controllers moeten kopen destijds omdat ze ophielden met werken!!' Tot je bij persoon thuis was en idd zag hoe die dingen met regelmaat tegen de grond vlogen uit frustratie.

Ik denk dat de meeste personen hier aanwezig toch wel vrij zorgvuldig met hun zaken omspringen.


Dat klopt wel, maar toch zit een ongeluk in een klein hoekje, hoe voorzichtig je ook bent. Net als met mijn telefoon. Zit een hoesje omheen ter bescherming en ook al ben ik er voorzichtig mee, heb 'm toch al een paar keer eens laten vallen of van de tafel getikt.

avatar van Sinner
Ja natuurlijk. Dat is ook zo. Ik zeg ook niet dat het niet veiliger is om een protector of wat dan ook erop te plakken, maar dat gewoon die hele horrorverhalen die je vaak hoort (om over wel product dan ook) wel eens overroepen zijn. Wat pech hebben kan altijd.

Heey vraagje. Ik heb nu een switch lite met aardig wat games maar die share ik met me broertje. Kan ik me spellen gewoon spelen of me broertje zijn spellen zodra ik nu de switch console zou halen ?

avatar van Grovonion
De digitale games bedoel je? Dat zal denk ik enkel mogelijk zijn als je met hetzelde account op elke switch inlogt.

Grovonion schreef:
De digitale games bedoel je? Dat zal denk ik enkel mogelijk zijn als je met hetzelde account op elke switch inlogt.
jaa die ik in de e-shop gekocht heeft. Aangezien ik een aantal trippel a titels gekocht heeft en me broertje ook en wij ze sharen. Wil ik ze zeg maar ook op de console kunnen spelen. Maar is het dan niet het geval dat ik met mezelf share. Aangezien ik die handheld ook nog heb zeg maar ( indien ik me spellen mee kan nemen en me broertje ook dan kan die handheld weg) heb aardig wat games en ik zou het zonde vinden als dat verloren zou gaan.

avatar van Banjo
Nintendo Direct aangekondigd van 40 minuten - nl.ign.com

Van 23 september op 24 september om 00:00!

avatar van -marco-
Wellicht aankondiging van N64 games op switch online.

Gerucht tevens een nieuwe controller. Zou dat die van de N64 zijn?!?

avatar van Banjo
Nou we hebben Turok 1 en 2, Doom 64, Quake, Star Wars Episode 1: Racer, Super Mario 64 al.
En Turok bijvoorbeeld kost ongeveer 18 euro even kijken hoe ze dat dan gaan doen...
Game boy Color games gratis en N64 games voor zo'n 20 euro denk ik..

avatar van Manny Calavera
Altijd tof een Direct. Ik ga wel kijken.

Maar ze vallen al een jaar of 2 vies tegen. Ik wil weer eens een nieuwe grote AAA Nintendo titel en niet alleen Breath 2, maar ook eens iets weer met Mario.

Bijna altijd zitten dit soort Directs vol met DLC voor games als Smash Bros of van die vage en voor mij totaal niet boeiende Japanse games.

Ben wel benieuwd naar dat N64 verhaal. Dat is op zich leuk, maar het is wel wat gierig als je ervoor moet betalen, al zou ik dat wel doen bij goed aanbod. Een N64 controller replica is ook wel aardig, al hoop ik wel dat je die games ook met de Pro-controller kan spelen want om nu weer veel geld voor een nieuwe controller uit te geven vind ik zonde. En heel eerlijk, ik vond en vind de N64 controller enorm onhandig in de hand liggen.

avatar van Princess Piranha
Als het goed is gaat het vooral over games waarvan we al weten dat die komende maanden uit gaan komen. Zoals Metroid Dread en die Mario Party-collectie game.

Een nieuwe Mario game zou ik helemaal niet raar vinden, aangezien Odyssey nu vier jaar geleden was. Alleen hoorde ik dat het team daarvan meewerkt aan een andere game? Geen idee of dat dan gelijk uitsluit dat er een grote nieuwe Mario game kan komen hoor, wie weet!

Ik hoop zelf op een nieuwe Fire Emblem! Remake of een compleet nieuwe, allebei prima.

Mijn verwachtingen liggen laag, maar heb er alsnog super veel zin in. Toevallig morgen niet vroeg op, dus kan het lekker live kijken.

avatar van Sinner
Ik heb niet echt veel verwachtingen. Zal wel wat dieper ingaan op aangekondigde meuk.

Ik sluit echter niet uit dat we iets zouden horen over:

Mario Kart
Mario Strikers
Fire Emblem
Bayonetta 3
Xenoietsnieuws

Over de eerste twee gaan al een tijdje geruchten en een Mario Kart is nu toch alweer bijna 8 jaar oud (!). Zelfde voor strikers. En ook Fire Emblem krijgen we sinds de handhelds meerdere delen van dus dat zou me ook niet verbazen aangezien dat ook een van de eerdere titels was. Bayonetto 3 staat ook nog steeds gepland en ik meen dat er op diverse plaatsen iets stond vermeld van mogelijk een nieuw deel in de Xeno- wereld of de makers van deze games. Zal me benieuwen maar ik blijf er niet voor zitten. Kijk het achteraf wel. Heb nog een wishlist van 250+ games (wel dus gedeeltelijk dezelfde games die ik ook op mijn Steamwishlist heb staan. Kwestie van indien erg goedkoop hap ik toe).

avatar van Manny Calavera
Nintendo volgt altijd een bepaald concept. Nieuwe release console en dan op korte termijn een nieuwe 3D Mario + Kart + Zelda. Zie Switch, Wii-U, Wii, GC, N64.

Dus ik sluit uit dat we zo'n aankondiging krijgen. Het is wachten op de Switch 2 voor zulke games. We zitten nu op 4 jaar Switch, dus ik reken pas op eind 2023 op zijn vroegst op een echte opvolger.

Maar ze zouden me ook blij maken als ze Mario Galaxy 2 eens gaan porten. Da's de enige 3D Mario die ik nog mis op de Switch. Al moet ik deel 1 nog serieus gaan spelen ook al heb ik de game nu een jaar al in huis. Dankzij de Mario 3D World port speel ik die game pas later.

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
Mario Strikers


Op zulke games hoop ik wel ja. De GC versie was geinig, zou eens tijd worden voor een nieuwe. Net als een nieuwe F-Zero ook wel mag, dat zou het wachten op een nieuwe Mario Kart verzachten als nieuwe racegame.

Maar Nintendo is een lui bedrijf met hun oude games, die porten liever. Is op zich ook goed, maar breng dan bv eens een Mario Kart HD pakket uit met alle Mario Kart games minus 8 in een HD remake jasje in 1 pakketje. Idem met Smash Bros, ik heb Brawl nooit gespeeld en zou ook Melee wel opnieuw willen in HD, al is dat misschien overbodig door Ultimate, wat echt de ultieme Smash is.

Vraagje trouwens Sinner, ik lees vaak berichten van je over Switch games, maar nooit dat je de echt grote Nintendo titels speelt als 3D Mario's, Kart, Zelda etc. Heeft dat een reden? Dat zijn voor mij juist de must haves op de Switch.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Vraagje trouwens Sinner, ik lees vaak berichten van je over Switch games, maar nooit dat je de echt grote Nintendo titels speelt als 3D Mario's, Kart, Zelda etc. Heeft dat een reden? Dat zijn voor mij juist de must haves op de Switch.


Daar ligt dus een beetje het euvel van Nintendo en 'Nintendo is een lui bedrijf'. De meeste grote titels zijn Wiiu ports - die heb ik dus ook al jaren terug (Zelda, Mario Kart 8, Donkey Kong Country, Toad, Mario 3D Land) op dat systeem gespeeld en nog steeds in bezit. Een Mario Odyssey, Mario Golf of Mario Aces zie ik me echt nog wel kopen en spelen terzijnertijd - maar niet zo snel als een nieuwe Mario Kart of Fire Emblem of evt Zelda. Blijft ook dat ik de Switch pas in jaar 3 gekocht heb en al een hele wishlist heb, waaronder veel JRPG's e.d die ik eerder zou aanschaffen (eg een Mario titel krijg je altijd, of dat bij bepaalde Jrpg's zo is...). Plus ik heb een beperkt budget dus ben ik meer geneigd naar budget aankopen vanuit mijn wishlist.

Maar ik speel ze dus wel. Alleen Mario Kart 8 e.d ik dus nog op de WIIU en Smash ik met vrienden die de game en Switch meenemen (want die hebben vaak wel bvb die game voor mp). Kwestie van het Dock staat er...


avatar van Manny Calavera


Ik vind dit altijd zo jammer. Waarom zou je zo'n Direct willen verpesten? Bedoel overigens niet jou, maar die websites die het lekken en al melden.

avatar van Banjo
don't kill the messenger

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
Maar ze vallen al een jaar of 2 vies tegen.

Die trend hebben ze in ieder geval doorgezet vanacht.

Vanochtend even teruggekeken, maar het meest boeiende vond ik de aankondiging van de Shadowrunner trilogie. Maar dat is voornamelijk omdat die games al jaren in mijn steam library staan en er nog nooit aan begonnen ben. Misschien pak ik dat op de Switch wat makkelijker op.

Verder is er aangekondigd dat de laatste aankondiging omtrent super smash bros ultimate 5 oktober gebeurt. Fijn dat we daar dan ook eindelijk van verlost zijn. Maar waarom ze een aankondiging voor die aankondiging moesten doen? Net zoals voor een specifieke Animals crossing direct volgende maand. Ze moesten zeker de 40 minuten voldraaien denk ik dan maar.

Er is ook iets geroepen over de cast van de Mario film. Kan die film nu al niet meer serieus nemen met Cris Pratt, Charlie Day, Jack Black en Seth Rogen. De komedie cast is alvast aanwezig. Benieuwd wat Illumination ervan weet te maken en in hoeverre Nintendo daar een stevige vinger in de pap heeft.

Voor de mensen die zaten te hopen op een nieuwe Mario Kart (waaronder ik), we moeten het doen met Chocobo GP. Ziet eruit als Mario kart maar dan met Final Fantasy personages als ik het goed begreep.

Oh en natuurlijk de N64 en Sega Mega Drive games die je krijgt bij de hogere tier online abbo. Jammer dat Gamecube daar niet tussen zit. Dat is er eentje die me wel leuk lijkt voor een paar games.

Nee de trent van teleurstellende directs gaat gewoon door. Gelukkig heb ik nog wel wat te spelen op dat ding.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Ben er ook even doorheen geknald, mij sprak van alles wat ik zag eigenlijk de nieuwe Kirby game gek genoeg het meest aan!

avatar van Manny Calavera
Ik vind dat N64 project leuk, maar breng dan eens meteen 25 games uit en niet dit minimale beetje. Waarbij Super Mario 64 echt onzinnig is aangezien die vorig jaar al een release op de Switch kreeg. Maar Mario Kart 64 vind ik wel leuk.

Weet iemand trouwens hoe je die N64 games moet gaan spelen? Moet dat perse met die N64 controller a 50 Euro of kan dit ook met de al bestaande joy cons, pro controller en aangekoppelde GC controllers?

Ben trouwens wel benieuwd hoe prijzig dat nieuwe Switch abbo gaat worden. Ik lap nu 20 per jaar, wil best meer betalen maar ik hoop dat het niet te gek gaat worden.

avatar van legian
Ik mag aannemen dat je die ook met de huidige controllers kan spelen dat is voor de nes/snes games toch ook het geval?

avatar van Manny Calavera
centurion81 schreef:
Ben er ook even doorheen geknald, mij sprak van alles wat ik zag eigenlijk de nieuwe Kirby game gek genoeg het meest aan!


Mij ook, leuke trailer. Sowieso fijn om weer eens een Nintendofrachise in een 3D game te zien. Al die 2D titels ken ik wel, die speel ik niet meer.

Kirby is verre van mijn favoriete personage, maar volgens mij levert die game wel fun op.

avatar van Manny Calavera
legian schreef:
Ik mag aannemen dat je die ook met de huidige controllers kan spelen dat is voor de nes/snes games toch ook het geval?


Ja, dat denk ik ook. Er staat nergens dat een nieuwe controller een verplichting is. Maar goed ook, ik vind die N64 controller een van de kutste controllers ooit gemaakt, ook al heb ik er honderden uren op gespeeld. Je moet wel stoned zijn geweest om dat type controller te hebben bedacht.

avatar van Manny Calavera
Bijzonder toffe cast trouwens voor de Mario film die volgend jaar december gaat draaien.

Chris Pratt as Mario
Anya Taylor-Joy as Peach
Charlie Day as Luigi
Jack Black as Bowser
Keegan-Michael Key as Toad
Seth Rogen as Donkey Kong
Fred Armisen as Cranky Kong
Kevin Michael Richardson as Kamek
Sebastian Maniscalco as Spike
Surprise cameos from Charles Martinet


Jack Black als Bowser is wel hilarisch en Seth Rogen als DK denk ik ook.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Manny Calavera schreef:
(quote)


Ja, dat denk ik ook. Er staat nergens dat een nieuwe controller een verplichting is. Maar goed ook, ik vind die N64 controller een van de kutste controllers ooit gemaakt, ook al heb ik er honderden uren op gespeeld. Je moet wel stoned zijn geweest om dat type controller te hebben bedacht.


Ja toch? de Switch pro-controller heeft meer knopjes, triggers en sticks dus die besturing moet voor elke game goed om te batterijen zijn. Ik vind N64 games alleen zo slecht oud geworden....De mist, de weinige polygonen..Misschien valt dat handheld wel mee. Ik hoop dat ze van Mario Kart 64 een losse online-multiplayer versie van Block Fort kunnen doen, dan neem ik dat premium abonnementje wel voor Switch Online

avatar van Manny Calavera
centurion81 schreef:
(quote)


Ja toch? de Switch pro-controller heeft meer knopjes, triggers en sticks dus die besturing moet voor elke game goed om te batterijen zijn. Ik vind N64 games alleen zo slecht oud geworden....De mist, de weinige polygonen..Misschien valt dat handheld wel mee. Ik hoop dat ze van Mario Kart 64 een losse online-multiplayer versie van Block Fort kunnen doen, dan neem ik dat premium abonnementje wel voor Switch Online


Ja eens. Heb een tijdje terug nog eens bij een vriend zijn N64 aangeslingerd voor een uurtje, maar dat oogde wel echt oud ja. Alles wat niet HD is oogt in 3D prehistorisch. Daarom een SNES game misschien nog beter speelbaar dan een eerste generatie 3D game van de N64 of Playstation.

Nintendo zou goud in handen hebben als ze hun N64, GC en Wii klassiekers zouden remaken met beelden van anno nu. Zo'n Mario Kart 64 is fantastisch, maar wel als de beelden een beetje up to date zijn.

Ik gok dat dat online abonnement wat nu 20 is 30 gaat worden ofzo. Kijk, dat boeit me niet. Dat tientje heb ik voor de N64 collectie over, mits ze wel regelmatig de boel verversen. Breng bv Diddy Kong Racing of de eerste Smash Bros dan ook uit.

avatar van Banjo
Manny Calavera schreef:


Maar ze vallen al een jaar of 2 vies tegen.


Ik ervaar (bijna) altijd een Direct van Nintendo als een feestje ik kijk er altijd met een glimlach naar.
Ik had nog gehoopt in de laatste minuten op een Metroid 4 trailer dan was mijn glimlach zo groot als de Joker geweest!.

hier ben ik blij mee:

Disco Elysium: The Final Cut (een paar dagen na Metroid al!)
Kirby: and the Forgotten Land (3D wereld!)
Star Wars: Knights of the Old Republic (weer eens spelen)
Actraiser Renaissance

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
(quote)


Ja, dat denk ik ook. Er staat nergens dat een nieuwe controller een verplichting is. Maar goed ook, ik vind die N64 controller een van de kutste controllers ooit gemaakt, ook al heb ik er honderden uren op gespeeld. Je moet wel stoned zijn geweest om dat type controller te hebben bedacht.

Tegelijkertijd weet je het bij Nintendo natuurlijk ook nooit, als ze ergens geld kunnen uitkloppen doen ze dat ook wel tot de laatste cent en dan nog wat meer.

Maar die controller is inderdaad belachelijk, nooit begrepen waarom die er zo uitzag. het was dat de games toen leuk waren, maar die controllers waren rampzalig. Ze gingen om de een of andere reden ook altijd snel kapot. Vooral de pookjes hielden geen lang leven. Maar dat is misschien ook omdat de halve straat bijna elke dag ermee in de weer was toen.

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Een zeer geslaagde Direct . Vind de Directs sowieso kwalitatief goed in elkaar zitten en ze zijn meestal de moeite waard.

Had een aardig lijstje genoteerd:
- Kirby Forgotten Lands
- Castlevania Advance games
- Actraiser Renaissance
- Chobobo GP
- Yoko Taro's Card RPG zag er ook apart uit. Deze houd ik in de gaten

- Smash direct aangekondigd . (jammer genoeg de laatste alweer. Maar ben allang blij met hoeveel extra content er uiteindelijk in is gekomen).
- Meer van Splatoon 3
- Meer van Bayonetta 3
- Meer van Mario Party Superstar
- Super Mario's film cast en release date.
- Triangle Strategy release date.
- Allerlei Nintendo 64 en Sega Genesis games worden speelbaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:36 uur

geplaatst: vandaag om 09:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.