menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
avatar van DarthSolidKevin
Manny Calavera schreef:
Heel eerlijk boeit het me geen zier dat Nintendo de games limited verkoopt. Hun keuze, doet Disney ook. Gewoon kopen in de maanden dat het wel te koop is. Ik vind schaarste alleen erger, Mario All-Stars was maar beperkt te koop zelfs.


Ben ik het niet mee eens. Het is klantonvriendelijk en een slinkse manier om in te spelen op het FOMO-fenomeen van tegenwoordig. Daarnaast creëer je hiermee op den duur ook schaarste, waardoor minder mensen de game kunnen spelen en de prijzen omhoog schieten. En dat geld gaat vervolgens echt niet naar Nintendo.

De Nintendo Direct was overigens zeer oninteressant. Van alle Zelda games die ze konden porten, kiezen ze voor Skyward Sword. Yikes, daar maak je niet veel fans blij mee. Gelukkig heeft de game wel een 'button mode' nu, dus je hoeft niet als een idioot met je controllers te zwaaien.

avatar van Sinner
Nou ja....

Mario Golf (ik blij)
Project Triangle
Mana Legend
No more Heroes 3
... En een physical copy van Hades...

Toch 5 dingen die ik interessant vond. Mario Golf komt meteen in huis. Project Triangle heeft het meest mijn interesse...

Maar Metroid...na bijna 4 jaar???

avatar van Sinner
DarthSolidKevin schreef:
Van alle Zelda games die ze konden porten, kiezen ze voor Skyward Sword. Yikes, daar maak je niet veel fans blij mee. Gelukkig heeft de game wel een 'button mode' nu.


Net wel...dat was toch de console die de 'die-hard' gamers links hebben laten liggen en de enige die nog niet geremaster is naar een ander platform. Krijgen ze alsnog de kans toch? Van mij had het niet gehoeven, maar het is zeker geen slechte Zelda, maar wel de meest underrated. En toegegeven was ik het zwaaien met de wiimote ook wel beu op een gegeven moment.

avatar van horizon
Splatoon 3. Verassend.

Geen X nieuws, lol.

avatar van Manny Calavera
Nou, bijzonder teleurstellend. Dan hebben ze een 1.5 jaar geen fatsoenlijke first party direct meer en dan is het beste wat ze nu afleveren Mario Golf (niet echt mijn ding denk ik) en een opgewarmde Wii Zelda.

Waar zijn de exclusieve nieuwe games van Nintendo? Ja, Splatoon 3 maar dat is geen franchise die me boeiend lijkt.

Neem bv Mario Odyssey, die is nu 3.5 jaar oud. Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe Mario? Al zal dat wel weer een launchtitel worden voor de Switch 2 over een jaar of 2, 3.

En heel eerlijk, de meeste third party spellen zijn ook remasters of Japanse rpg's/vechtgames en die trekken me niet.

avatar van Manny Calavera
DarthSolidKevin schreef:
(quote)


Ben ik het niet mee eens. Het is klantonvriendelijk en een slinkse manier om in te spelen op het FOMO-fenomeen van tegenwoordig. Daarnaast creëer je hiermee op den duur ook schaarste, waardoor minder mensen de game kunnen spelen en de prijzen omhoog schieten. En dat geld gaat vervolgens echt niet naar Nintendo.

De Nintendo Direct was overigens zeer oninteressant. Van alle Zelda games die ze konden porten, kiezen ze voor Skyward Sword. Yikes, daar maak je niet veel fans blij mee. Gelukkig heeft de game wel een 'button mode' nu, dus je hoeft niet als een idioot met je controllers te zwaaien.


Ja, het is geen hele sympathieke manier van verkoop, maar als je echt fan bent dan koop je zo'n game toch gewoon in het halve jaar dat ie te koop is? Ik heb er ieder geval weinig moeite mee, zolang de game dat half jaar maar wel goed te verkrijgen valt.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Manny Calavera schreef:
Nou, bijzonder teleurstellend. Dan hebben ze een 1.5 jaar geen fatsoenlijke first party direct meer en dan is het beste wat ze nu afleveren Mario Golf (niet echt mijn ding denk ik) en een opgewarmde Wii Zelda.

Waar zijn de exclusieve nieuwe games van Nintendo? Ja, Splatoon 3 maar dat is geen franchise die me boeiend lijkt.

Neem bv Mario Odyssey, die is nu 3.5 jaar oud. Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe Mario? Al zal dat wel weer een launchtitel worden voor de Switch 2 over een jaar of 2, 3.

En heel eerlijk, de meeste third party spellen zijn ook remasters of Japanse rpg's/vechtgames en die trekken me niet.


Krijg een beetje het gevoel dat Nintendo zn resources/releases opspaart voor het moment dat de Switch wat minder begint te draaien...

avatar van Manny Calavera
centurion81 schreef:
(quote)


Krijg een beetje het gevoel dat Nintendo zn resources/releases opspaart voor het moment dat de Switch wat minder begint te draaien...


Ja, dat zou kunnen. En ze kondigen vaak uit het niets grote dingen aan, zoals vorig jaar die Mario 35 games. Zou zo kunnen dat ze over 2 maanden wel iets groots gaan tonen aan ons kijkers.

Maar gister ging ik een tikje teleurgesteld slapen.

avatar van DarthSolidKevin
Manny Calavera schreef:
(quote)


Ja, het is geen hele sympathieke manier van verkoop, maar als je echt fan bent dan koop je zo'n game toch gewoon in het halve jaar dat ie te koop is? Ik heb er ieder geval weinig moeite mee, zolang de game dat half jaar maar wel goed te verkrijgen valt.


Ik wil hem best spelen, maar ik ga geen game kopen voor een console die ik (nog) niet heb. Ik ben ook een liefhebber van Fire Emblem, maar ik heb de games op de 3DS pas gekocht toen ik ook echt zo'n ding in huis had. Zou hetzelfde zijn als Sony de PS5 remake van Demon's Souls maar tot april beschikbaar maakt. Sorry, had je maar een PS5 op release moeten kopen (ik weet het: onmogelijk) en ruim 80 euro moeten neerleggen voor de game toen het nog kon.

Is allemaal leuk en aardig als je de middelen hebt om het meteen te kopen, maar dat geldt ook niet voor iedereen. Zelf zou ik best een Switch kunnen aanschaffen (ga ik nog niet doen, want gigantische backlog), maar niet iedereen heeft de luxe om een heleboel games te kopen in een jaar.

avatar van legian
Nintendo bewijst wel weer waarom ik die Directs nooit 'live' keek en de volgende dag het nieuws wel lees. In die 50 minuten eigenlijk geen interessante nieuwe aankondiging gezien. Sowieso zat het vol met onnodig lange nietszeggende momenten. Die intro van Splatoon 3 met de character creator en treinrit... Wat diende dat voor doel. Maar goed, ik heb Nintendo in dat opzicht nooit begrepen.

Had nog een stille hoop op Hollow Knight Silksong, maar helaas. Veel remake's, remasters en heruitgave's, maar dat is de laatste jaren overal zo dus dat verrast ook niet. En dan zit er voor mij ook eigenlijk niets boeiends tussen. Ach het is niet dat ik geen games meer heb om te spelen, binnenkort die Mario All Stars nog even aanschaffen en ik kan weer een half jaar/ jaar vooruit.

avatar van Manny Calavera
DarthSolidKevin schreef:
(quote)


Ik wil hem best spelen, maar ik ga geen game kopen voor een console die ik (nog) niet heb. Ik ben ook een liefhebber van Fire Emblem, maar ik heb de games op de 3DS pas gekocht toen ik ook echt zo'n ding in huis had. Zou hetzelfde zijn als Sony de PS5 remake van Demon's Souls maar tot april beschikbaar maakt. Sorry, had je maar een PS5 op release moeten kopen (ik weet het: onmogelijk) en ruim 80 euro moeten neerleggen voor de game toen het nog kon.

Is allemaal leuk en aardig als je de middelen hebt om het meteen te kopen, maar dat geldt ook niet voor iedereen. Zelf zou ik best een Switch kunnen aanschaffen (ga ik nog niet doen, want gigantische backlog), maar niet iedereen heeft de luxe om een heleboel games te kopen in een jaar.


Ik denk dat Nintendo zich met zulke acties richt op mensen die wel een Switch hebben of daarmee worden overtuigd om in die maanden er een te halen. Niet zo netjes of gul, maar ik begrijp hun systeem wel. Gewoon zoals Disney het doet met hun oude klassiekers releasen.
Je hebt ook alle recht om het niet te kopen, maar als pakweg een derde van de Switch bezitters zo'n Mario All-Stars koopt dan heeft Nintendo alweer een fortuin binnen. Ik denk dat zij de waarde van die actie wel zien. Sowieso doet Nintendo net altijd anders dan de rest van de gameindustrie. Niet altijd fijn.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Neem bv Mario Odyssey, die is nu 3.5 jaar oud. Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe Mario?


Nou wordt het niet tijd dat ze die vetklep gewoon eens een jaartje in de kast laten liggen en zijn job (loodgieter) laten uitvoeren?

Mario Odyssey, New Mario Wiiu Deluxe, Mario Kart 8, Mario All Stars, Mario 3D World + Bowsers Fury, Paper Mario Origami King, Mario Party, Mario + Rabbids, Mario Tennis Aces en nu Mario Golf.

Ik denk dat letterlijk 90% van Nintendo hun eigen spellen 'Mario' in de titel dragen. Waar zijn een Metroid, een F Zero, een Donkey Kong 'iets', Kid Icarus, Wario Land of Star Fox om er maar een paar te noemen?

Niet dat er geen nieuwe Mario of Mario Kart mag komen (liever zelfs) maar ze blijven wel heel erg vaak op dat ene dikke italiaantje terugvallen...

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


Nou wordt het niet tijd dat ze die vetklep gewoon eens een jaartje in de kast laten liggen en zijn job (loodgieter) laten uitvoeren?

Mario Odyssey, New Mario Wiiu Deluxe, Mario Kart 8, Mario All Stars, Mario 3D World + Bowsers Fury, Paper Mario Origami King, Mario Party, Mario + Rabbids, Mario Tennis Aces en nu Mario Golf.

Ik denk dat letterlijk 90% van Nintendo hun eigen spellen 'Mario' in de titel dragen. Waar zijn een Metroid, een F Zero, een Donkey Kong 'iets', Kid Icarus, Wario Land of Star Fox om er maar een paar te noemen?

Niet dat er geen nieuwe Mario of Mario Kart mag komen (liever zelfs) maar ze blijven wel heel erg vaak op dat ene dikke italiaantje terugvallen...


Je snapte ook wel dat ik een klassieke los avontuur bedoelde. Mario Odyssey is serieus een van de beste games ooit gemaakt. Alle voorgangers zijn dat bijna ook.

Het is dat er nu Mario 3D World is, dat lijkt redelijk op klassieke Mario spelen. Maar een nieuw groots avontuur zou leuk zijn. Of Galaxy 3, Sunshine 2 of Odyssey 2.

De rest van je lijstje zou ik ook wel willen hoor. Keertje F-Zero, Donkey Kong of Wario Land lijkt me geweldig. Sowieso nooit gesnapt waarom Nintendo niks met Wario doet.

avatar van Manny Calavera
'Zelda: Wind Waker en Twilight Princess komen dit jaar naar Switch' | Nieuws | Gamer.nl

Dit bedoelde ik dus gister. Nintendo komt meestal uit het niets met zulke dingen. Al is dit natuurlijk officieel nog een gerucht.

Wind Waker heb ik een jaartje of 20 terug wel gespeeld, TP niet. Wil ze op zich beiden wel spelen. TP wordt geloof ik als een van de beste Zelda's gezien.

avatar van Sinner
Ok dus...krijgen we dus de volgende titels van Blizzard:

Blizzard Arcade Collection

Hierin zitten de definitieve edities van Rock 'n Roll Racing, The Lost Vikings en Blackthorne. Alle Drie toch best goede games. (Rock 'n Roll Racing is een van mijn favoriete top down racers aller tijden, Lost Vikings heb ik ook uitgespeeld en was ik gek op en Blackthorne is ook best degelijk).

EN

Diablo® II: Resurrected

Verdorie ook nog eens volledig remade in de stijl van 3 dus wel een beetje een must-have voor deze keer moet ik zeggen...

Ik vraag me af waarom de interessante titels altijd NA de Nintendo Direct worden aangekondigd...

Sinner schreef:
(quote)


Nou wordt het niet tijd dat ze die vetklep gewoon eens een jaartje in de kast laten liggen en zijn job (loodgieter) laten uitvoeren?

Mario Odyssey, New Mario Wiiu Deluxe, Mario Kart 8, Mario All Stars, Mario 3D World + Bowsers Fury, Paper Mario Origami King, Mario Party, Mario + Rabbids, Mario Tennis Aces en nu Mario Golf.

Ik denk dat letterlijk 90% van Nintendo hun eigen spellen 'Mario' in de titel dragen. Waar zijn een Metroid, een F Zero, een Donkey Kong 'iets', Kid Icarus, Wario Land of Star Fox om er maar een paar te noemen?

Niet dat er geen nieuwe Mario of Mario Kart mag komen (liever zelfs) maar ze blijven wel heel erg vaak op dat ene dikke italiaantje terugvallen...


En dan heb je Mario Maker nog niet eens genoemd. Ik ben die Mario propaganda ook een beetje beu. De update die er nu aan komt voor Animal Crossing met die Mario spullen... echt te lelijk voor woorden. Fans zitten al bijna een jaar te wachten op een substantiële update en dan komt dit...

Ook ik vond de Direct heel oninteressant. Er zat niet een iets tussen waarvan ik dacht: Oké... Leuk! Ik houd niet van ports (al geef ik meteen toe dat ik 2 WiiU ports in mijn bezit heb) en ik heb het idee dat ze daar tegenwoordig teveel op leunen. Liever dat ze die mankracht ergens anders op inzetten. Maar ja zo lang het verkoopt loont het. En Splatoon 3... Ik heb heel veel uren in Splatoon 2 zitten maar ik vind dit nou bij uitstek een spel waarvan één genoeg is per console.

neo (crew)
Ik heb wel waardering voor de vele compatibel opties die Nintendo, van het kunnen spelen van een Gameboy titel op de Snes, tot aan nu, heeft verzorgd. Voor zover ik kan overzien is die lijn gestopt met de Switch, en hebben andere consolesystemen hier nooit tijd in gestoken.

Onlangs een Wii U gekocht. Liever had ik meteen een Switch gekocht maar voor zover ik weet, ondersteund deze geen games van eerdere generatie, digitale versies uitgezonderd. Is er überhaupt iets compatibel met de Switch?

avatar van Grovonion
neo schreef:
Ik heb wel waardering voor de vele compatibel opties die Nintendo, van het kunnen spelen van een Gameboy titel op de Snes, tot aan nu, heeft verzorgd. Voor zover ik kan overzien is die lijn gestopt met de Switch, en hebben andere consolesystemen hier nooit tijd in gestoken.
Met de juiste versie van een PS3 kun je 3 generatie aan games spelen, en de PS5 ondersteunt ook bijna alle PS4 titels (op een handvol uitzonderingen na). Je kunt dus niet beweren dat sony bv. geen tijd in backwards-compatibiliteit stopt. En hetzelfde geldt ook voor microsoft.

Beter zelfs, bij Sony kun je gewoon je oude spellen blijven spelen op nieuwe systemen (PS1,2 op PS3 en Ps4 op PS5), iets dat zoals je schreef sinds de switch niet meer mogelijk is bij nintendo.

neo (crew)
Echter bij Nintendo zijn er systemen geweest zonder enig probleem of beperking; de ruim 300Gamecube discs die ik heb heb werken allemaal op de Wii. Ook de Wii had afhankelijk van het model niet deze optie, maar ik ben met het juiste model nergens tegen aan gelopen. Veel van die generaties van de PS hadden tal van problemen en beperkingen, zelfs met het juiste model.

avatar van Grovonion
Met de switch moest Nintendo natuurlijk pragmatisch te werk gaan. De keuze van cartridges maakte back-wards compatibiiteit met de WiiU onmogelijk. Goed voor hun dat ze nu al die remasters kunnen uitmelken en mensen in de val trappen

neo (crew)
Uiteraard, maar vanaf de Gamecube is er geen reden meer om deze zelfs met de Switch niet compatibel te maken. Digitale heruitgaven al dan niet remasters van eerdere pre GC generaties kan ik nog best begrijpen, al hou ik vooral van die tweede totaal niet. Maar goed, ook daar doen alle anderen aan mee.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Rumor: Er is een open world Pokémon game in de maak, die in de Shinnoh regio speelt, maar dan in vroeger tijden. Een soort Pokémon Breath of the Wild, if you will

Rumor 2:
Daarnaast zijn er remakes van Diamond en Pearl i/d maak, Brilliant Diamond en Shining Pearl, maar die gaan er wat minder revolutionair uitzien.

avatar van DarthSolidKevin
centurion81 schreef:
Rumor: Er is een open world Pokémon game in de maak, die in de Shinnoh regio speelt, maar dan in vroeger tijden. Een soort Pokémon Breath of the Wild, if you will

Rumor 2:
Daarnaast zijn er remakes van Diamond en Pearl i/d maak, Brilliant Diamond en Shining Pearl, maar die gaan er wat minder revolutionair uitzien.


Allebei blijken waar te zijn. Pokémon heb ik altijd leuk gevonden, maar na Diamond en Pearl waren ze me een beetje kwijt. Een tijd geleden heb ik alle delen die ik heb gemist (White, White 2, X, Alpha Sapphire & Ultra Sun) gekocht om dat in te halen. Heb tot nu toe alleen White nog gedaan, maar de rest staat op de planning.

Als ik eenmaal een Switch heb komen de zojuist aangekondigde games er sowieso ook.

avatar van Manny Calavera
Da's wel weer typisch Nintendo. Bij zo'n Direct niks melden en een week later 3 games aankondigen. Alleen heb ik helemaal niks met Pokémon dus ik sla ze over.

avatar van Sinner
Maar wederom - twee daarvan zijn remakes. Niet bijzonder 'nieuw' dus maar weer opgewarmde koude hap. Alleen dat eerste is 'echt' nieuw.

avatar van DarthSolidKevin
Het blijft maar terugkomen: Report: New Nintendo Switch model with bigger OLED screen, 4K output planned

Het is maar de vraag of het ook echt zo is, maar ik kan me niet voorstellen dat Nintendo niet met een betere versie van de Switch komt. Deed het bedrijf ook met de 3DS...

avatar van Manny Calavera
'Nintendo lanceert dit jaar nieuw Switch-model met 4K-output' | Nieuws | Gamer.nl

Ook een Nederlands artikel.

Ik hou er wel een vieze smaak aan over. Ik hoef mijn Switch niet te vervangen, maar het voelt wel of ik het zou moeten doen. Ik baal echt van de moderne manier van consoles verkopen, met constant nieuwe modellen van een bestaande reeks.

Heb liever dat Nintendo eind 2022 de Switch 2 zou releasen die gewoon echt een 2.0 versie is (met mogelijkheid om Switch 1 games dan af te kunnen spelen).

Nu brengt men een console uit, daarna volgt een Pro of deluxe versie. Bleh. Ik heb die Xbox One nieuwere edities ook niet gekocht, heb netjes gewacht op de Series X als echte opvolger.

avatar van legian
De kop is natuurlijk een leuke clickbait. Maar in de eerste alinea wordt al met woorden als 'zou', ' vernomen' en 'mogelijk' gestrooid. Zolang Nintendo zelf niets naar buiten brengt zou ik me niet al te druk maken Ajax&Litmanen1. Geruchten zijn maar geruchten. Je daar constant druk is zonde.

Zelf zou ik eigenlijk wel interesse hebben in een Dock voor 4K en dergelijke. Waar de huidige switch ook gewoon in kan.

avatar van Manny Calavera
legian schreef:
De kop is natuurlijk een leuke clickbait. Maar in de eerste alinea wordt al met woorden als 'zou', ' vernomen' en 'mogelijk' gestrooid. Zolang Nintendo zelf niets naar buiten brengt zou ik me niet al te druk maken Ajax&Litmanen1. Geruchten zijn maar geruchten. Je daar constant druk is zonde.

Zelf zou ik eigenlijk wel interesse hebben in een Dock voor 4K en dergelijke. Waar de huidige switch ook gewoon in kan.


Mweh, kans zit er dik in dat Nintendo zoiets uit gaat brengen.

En het sneue is, ik zou een 4K ook willen. Heb ook een 4K LCD tv. Dat bedoelde ik, word ik een soort van emotioneel gedwongen om te upgraden.

avatar van Sinner
Allemaal leuk en wel maar als ze een 4k output willen maken, moeten ze dan niet significante veranderingen aan het hele ding doen om ook de framerate e.d mee te nemen? Ik denk niet dat Nintendo dit na 4 jaar Switch nog gaat doen. Het zijn overigens altijd dezelfde paar bronnen en youtubers die met dit nieuws komen (een RGT85, Dreamcastguy).

Ik vermoed dat het eerder iets wordt voor de volgende generatie Nintendo. Want langer dan nog 2 of 3 jaar zie ik de Switch wellicht niet meer meegaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:24 uur

geplaatst: vandaag om 17:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.