menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
centurion81 schreef:
Weet iemand of je ergens kunt zien welke games je digitaal hebt gekocht op de Switch? Ik maak nu gebruik van het lijstje dat ik zelf hier op GM heb aangemaakt, maar me dunkt dat dit toch ook ergens op het apparaat of in de eShop te zien zou moeten zijn...
Centurion is back in switch-action! Toch even weggeweest, niet?

centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:
(quote)
Centurion is back in switch-action! Toch even weggeweest, niet?

Ja poeh, bijna 2 jaar!

centurion81 (moderator)
Princess Piranha schreef:
In de eShop kan je alleen de games zien die je momenteel niet geïnstalleerd hebt op je apparaat. (Als je in de eShop op je icoontje klikt rechtsboven kan je bij een van die opties een lijst krijgen met games die je opnieuw kan downloaden)

En bij systeeminstellingen is er ergens de optie voor software management, volgens mij zie je daar ook alles, ookal staan ze momenteel niet geïnstalleerd. Je kan alleen niet zien of iets digitaal was of via cartridge.

Heb het trouwens niet gecheckt! Dus misschien dat het net wat anders heet of toch wel mogelijk is

Thx!

centurion81 schreef:
(quote)

Ja poeh, bijna 2 jaar!
die [email protected] dieven, dikke pech, maar eindelijk back, en PS4 als back-up is zeker niet slecht (in mijn ogen zelfs beter)

centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:
(quote)
die [email protected] dieven, dikke pech, maar eindelijk back, en PS4 als back-up is zeker niet slecht (in mijn ogen zelfs beter)

Ja PS4 wel beter hoor heb nu een Lite, is meer als.ik wil gamen als vriendin tv kijkt, vakanties, kort tussendoor etc.

Wat een meuk is er de afgelopen jaren uitgekomen ook op de Switch zeg, door berg shovelware op zoek naar leuke koopjes!

Nintendo Switch verkoopt weer beter dan verwacht | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

De Switch is wel een meesterzet van Nintendo geweest. Misschien wel hun beste console na de 2D periode met NES en SNES.

Hoe bedoel dat de PS4 beter is als back up? en een aanrader voor op je Switch Lite is wel Little Nightmares II (2021) lekker griezelig en knus in je scherm kruipen .
Word dit je ultieme Indie apparaat? ik denk het wel... wacht maar af het moet altijd nog even wennen van het grote scherm naar het kleine daar gaat een tijdje over heen.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Nintendo Switch verkoopt weer beter dan verwacht | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

De Switch is wel een meesterzet van Nintendo geweest. Misschien wel hun beste console na de 2D periode met NES en SNES.

Lastig te vergelijken want naast een console is het ook een handheld. Voorheen had je een console en de DS. Ik heb hem juist als handheld gekocht (en stuk minder als console) ik vond de DS nooit echt heel erg verleidelijk om te kopen.

Rujar schreef:
(quote)

Lastig te vergelijken want naast een console is het ook een handheld. Voorheen had je een console en de DS. Ik heb hem juist als handheld gekocht (en stuk minder als console) ik vond de DS nooit echt heel erg verleidelijk om te kopen.

Dat is waar, Nintendo heeft met de Switch natuurlijk ook de handheldmarkt in handen. Maar toch, ik vind het knap hoe een technisch matig apparaat zo waanzinnig goed gepositioneerd is. Ze doen alles goed. Er is een constante stroom aan games, het apparaat is hip, prettig te bedienen en gewild bij zowel diehard gamers als casual gamers.

Ben ontzettend benieuwd naar de opvolger van de Switch over een jaar of 2, 3. Nintendo zal ongetwijfeld weer voor een draagbaar apparaat gaan, maar hopelijk pakken ze dan ook eens de technische specs aan. Het moet toch ook eens lukken om de nieuwe GTA op de Switch 2 speelbaar te krijgen? Of meer met ingebouwde VR. Mario platformers of Mario Kart in VR lijkt me echt gaaf. En dan niet zo halfslachtig als die Home Circuit karter die er nu is, maar gewoon echt Mario Kart 9 met alle toeters en bellen.

Zelfs zonder die technische specs slagen ze er in om de markt te blijven veroveren (de Wii, DS, 3DS en nu de Switch), dus ik betwijfel of ze daar zo op gaan inzetten. Aan de andere kant ja - ik zou het ook best aangenaam vinden om pak 'm beet - de nieuwe Elder Scrolls of dergelijke op een opvolger te spelen. Dus ook ik ben best benieuwd. VR is voor mij niet zo een must, puur uit egoistische redenen sprekend. Ik vind het geweldig als het werkt (Resident Evil 7!) maar aangezien ik nu al vaker epileptische aanvallen heb dan me lief is lijkt me dat niet mijn toekomst in het gamen.

Oh en de DS en 3DS? Geweldige apparaten imo. Er zitten zodanig veel hidden gems tussen dat het gewoon al leuk is om voor te verzamelen. En dat heb je op de Eshop van de Switch ook met al die Indie games. Dus in dat opzicht trekt die lijn zich mooi verder.

Nee Virtual Reality dat waait weer over, ik ben daar persoonlijk ook te gevoelig voor en ik geloof niet dat het überhaupt heel groot gaat worden alleen voor een kleine groep dan (gamers, dokters). Het spel spelen in een donkere kamer op een groot scherm is al intensief genoeg voor je hersenen.

Ik speel ook geen VR, maar zoiets gaat natuurlijk wel (een deel van) de toekomst van gaming worden. Maar dan wel op een betaalbare wijze en games die grafisch in VR gewoon net zo goed zijn als zonder.

Zeker Nintendo, die met de Wii ook al aan lichaamsbeweging bij gaming deed, zie ik er wel voor aan om zoiets ook in hun nieuwe console te stoppen. Beetje springen met Mario 3D in VR of slaan met je armen voor Smash Bros VR.

Maar ik zie liever eens dat Nintendo een console maakt waar de cross platform titels ook op uit komen. En dan niet Minecraft, maar de CoD''s en GTA's. Betaal liever 150 piek meer voor een topkwaliteit Nintendo console dan dat ze weer achter de feiten aan gaan lopen. Waarbij ik dit zeg als grote Switch fan, die ik al jaren bezit. Maar ik ben niet blind voor de minpunten. Sowieso is Nintendo op een aantal gebieden heel stug. Online gaming, interface, graphics. Wat ze nu wel goed doen is veel meer toegankelijker te zijn voor third party partijen, alleen blijven de echte topgames daar weg omdat de Switch dit niet kan draaien.

Ajax&Litmanen1 schreef:
blijven de echte topgames daar weg omdat de Switch dit niet kan draaien.

Ja maar dat je bepaalde spellen nu in een cloud kan spelen is al een begin en een Switch Pro gaat het helemaal interessant maken maar dat is voor later.. We hebben nog geen enkel gevaar te duchten dit komend jaar met de Ps5 en X-box Series S/X. IK heb er alle vertrouwen in en in de toekomst komt Nintendo op hun juiste moment met hun opvolger, nu loopt het nog te goed met de 'oude' Switch verkopen dus waarom zouden ze.

Ajax&Litmanen1 schreef:
...maar de CoD''s en GTA's. Betaal liever 150 piek meer voor een topkwaliteit Nintendo console dan dat ze weer achter de feiten aan gaan lopen.

Haha, smaken verschillen. Ik zou juist liever 150 piek besparen! Hoewel ik het wel eens ben dat ze online flink wat kunnen verbeteren. Soms raar gelimiteerd zoals bij Mario Party of bij andere games omslachtige manieren van rooms maken of je vrienden ergens joinen.

Ik zou er trouwens niet té veel vertrouwen in hebben met eventuele opvolger van de Switch Als we naar de geschiedenis kijken gaat het erg heen en weer. Gamecube niet zo goed, de Wii weer fantastisch. WiiU niet zo goed, de Switch weer fantastisch. De Wii is logisch waarom die het zo goed deed. De Switch vind ik erg interessant. Want ook voor de pandemie ging het al goed. Als ik om mij heen keek waren er ineens vrienden en familieleden die een Switch kochten, juist omdat ze al héél lang geen console meer hadden gekocht! Maar vroeger wel bijv. een N64 hadden of een Gamecube. Misschien is het net zoals die Disney remakes. Het loopt toch wel, omdat nostalgie een ontzettend goede marketingtrein is Dus ik vraag mij af of je die groep mensen wéér mee kan krijgen naar de volgende console van Nintendo. Ben heel benieuwd!

Princess Piranha schreef:
(quote)

Haha, smaken verschillen. Ik zou juist liever 150 piek besparen! Hoewel ik het wel eens ben dat ze online flink wat kunnen verbeteren. Soms raar gelimiteerd zoals bij Mario Party of bij andere games omslachtige manieren van rooms maken of je vrienden ergens joinen.

Ik zou er trouwens niet té veel vertrouwen in hebben met eventuele opvolger van de Switch Als we naar de geschiedenis kijken gaat het erg heen en weer. Gamecube niet zo goed, de Wii weer fantastisch. WiiU niet zo goed, de Switch weer fantastisch. De Wii is logisch waarom die het zo goed deed. De Switch vind ik erg interessant. Want ook voor de pandemie ging het al goed. Als ik om mij heen keek waren er ineens vrienden en familieleden die een Switch kochten, juist omdat ze al héél lang geen console meer hadden gekocht! Maar vroeger wel bijv. een N64 hadden of een Gamecube. Misschien is het net zoals die Disney remakes. Het loopt toch wel, omdat nostalgie een ontzettend goede marketingtrein is Dus ik vraag mij af of je die groep mensen wéér mee kan krijgen naar de volgende console van Nintendo. Ben heel benieuwd!

Laat ik het zo zeggen. De casual gamer koopt een Switch voor Mario en Zelda. Maar een meer dan gemiddelde gamer speelt ook graag Red Dead Redemption 3 of GTA 6 die vast gaan verschijnen. En dan ben je gedwongen om naast je Switch ook een PS of Xbox te kopen. Ik heb dit gedaan, mooie apparaten overigens, maar je moet er dus wel 2 halen. Je maakt mij niet wijs dat Nintendo niet een grafisch net zo'n goede console kan maken, maar zij leven nog steeds met de gedachte dat gameplay en plezier boven de beelden gaan. Dat zal best, grotendeels hebben ze ook gelijk, maar dan sluit je wel enorme games uit. Volgens mij kan het ook allebei, een topconsole met de juiste games en alle games.

Neemt niet weg dat ik blind een opvolger van de Switch ga kopen hoor. Ik laat Nintendo niet meer los sinds ik ze weer heb omarmd 3 jaar terug Ik verwacht de opvolger van de Switch pas ergens in najaar 2022 of 2023. Eerder zeker niet.

Denk ook niet dat Nintendo ooit 'topgames 'gaat aanbieden. Behalve die uit eigen stal natuurlijk. Vind het prima als je op de switch de nu wat ouder topgames kan spelen (al dan niet een remaster)

Ajax&Litmanen1 schreef:
e maakt mij niet wijs dat Nintendo niet een grafisch net zo'n goede console kan maken, maar zij leven nog steeds met de gedachte dat gameplay en plezier boven de beelden gaan. t.

Ze zijn innovatief. Maar toch verdenk ik Nintendo er ook van om meer rendement te maken op oude hardware. Vroeger was dat wel anders. Als handheld echt prima deluxe, maar als console heeft het echt zijn beperking.

Ben zeker benieuwd naar de docu. Ze waren erg halsstarrig. Ik ben benieuwd of dit ook zo tot uiting komt in de docu. Het enorme wereldwijde succes komt pas met de NES en eigenlijk mede door invloeden van buitenaf.

Begonnen met (verzamel) kaartspelletjes ja dit is wel mooi voor iedereen die zich ook maar een beetje een gamer vind voor mij is het een must om dit te gaan zien. Maar het komt op streamingdienst Crackle wat nog niet in Nederland is te ontvangen.... waar is de tijd gebleven van dvd's!.

Ach, laten we reëel zijn. Iedereen die een beetje handig is met internet weet dit wel te kijken binnenkort

Ook fijn dat dit gewoon 5 afleveringen worden, dan kan je tenminste alles eens goed bespreken. Hoop dat ze ook kritisch durven te zijn, bv op het Wii tijdperk waarmee ze de ''echte'' gamer een beetje verloren en die met de Switch weer teruggekeerd zijn. Althans, ieder geval ikzelf.

En er is ook gewoon kans dat de docu bvb door Netflix of dergelijke wordt opgepikt hier in Europa dat gebeurt tenslotte ook wel vaker. Hoef je geen VPN of Piratenschip voor te hebben. Ik hoef het zelf niet per se onmiddelijk te zien maar lijkt me wel leuk op een regenachtige zondagmiddag of zo.

Vier klassieke games onderweg naar Switch Online | Nieuws | Gamer.nl

Prehistorik Man! Vroeger gespeeld, die wil ik wel eens opnieuw proberen. Al vallen bijna alle NES en SNES games me tegenwoordig tegen.

Ik wacht nog steeds tot ze Turles, Ducktales en Rescue Rangers eens op Switch Online zetten.

Nieuwe Nintendo Direct morgen om 23:00 - Nieuws | N1ntendo

50 minuten lang, yes! Maar ik ben zo pessimistisch geworden naar Nintendo, ik verwacht nog niet te veel. Dan kan het alleen maar meevallen right?

Een nieuwe fighter voor Smash en wat andere nieuwtjes misschien? Maar ik gok vooral een blik op de games waarvan wij al weten dat die uitkomen, zoals Monster Hunter.

Ik kijk er bijzonder naar uit.

Neem aan dat er veel Zelda 35 jaar onthullingen gaan komen. Remakes en BotW2 lijkt me.

Hoop dat ze iets gaan vertellen over een nieuwe Mario (Kart) game, of iets als Metroid Prime.
Mario Galaxy 2 voor Switch?

Ze nemen er 50 minuten voor, dus ik verwacht wel onthullingen.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Neem aan dat er veel Zelda 35 jaar onthullingen gaan komen. Remakes en BotW2 lijkt me.

Zal wel weer zoiets worden als die Mario collectie. Nintendo: "Hier heb je drie HD-versies van Zelda in één pakket! Oh, en hij is maar verkrijgbaar tot november 2021. Please understand."

Maar even serieus: ik ben wel benieuwd. De volgende console die ik in huis haal, gaat de Switch worden, maar ik ben nog aan het wachten op die Switch Pro. Stiekem hoop ik die te zien, maar dat zal wel niet. En F-Zero natuurlijk, maar volgens mij weet Nintendo niet wat ze met die serie aanmoeten.

solidKevin schreef:
(quote)

Zal wel weer zoiets worden als die Mario collectie. Nintendo: "Hier heb je drie HD-versies van Zelda in één pakket! Oh, en hij is maar verkrijgbaar tot november 2021. Please understand."

Maar even serieus: ik ben wel benieuwd. De volgende console die ik in huis haal, gaat de Switch worden, maar ik ben nog aan het wachten op die Switch Pro. Stiekem hoop ik die te zien, maar dat zal wel niet. En F-Zero natuurlijk, maar volgens mij weet Nintendo niet wat ze met die serie aanmoeten.

Heel eerlijk boeit het me geen zier dat Nintendo de games limited verkoopt. Hun keuze, doet Disney ook. Gewoon kopen in de maanden dat het wel te koop is. Ik vind schaarste alleen erger, Mario All-Stars was maar beperkt te koop zelfs.

Ik vraag me overigens af of er ooit een Switch Pro komt. De console is alweer 3-4 jaar oud. Ik zou eerder denken dat ze over 2 jaar met een Switch 2 gaan komen. Die ik weer direct haal. Enige eis is wel dat ik de huidige Switch games daar ook op kan spelen haha.

Nieuwe F-Zero zou ook leuk zijn ja. Of een 1080. Nintendo verslonst bepaalde franchises wel.

Of... welke bekendere Wii U games hebben nog geen port naar de Switch gehad?

* Xenoblade Chronicles X

Nou, ik zit er klaar voor.

horizon schreef:
Of... welke bekendere Wii U games hebben nog geen port naar de Switch gehad?

* Xenoblade Chronicles X

Ik heb de Mario Karts van de Wii niet gespeeld, die mogen ze van mij best op de Switch uitbrengen voor een zacht prijsje.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:49 uur

geplaatst: vandaag om 00:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.