menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
geplaatst:
Is er nou helemaal niks bekend over wat we kunnen verwachten aan games in 2020/2021?.
Nu 17 juli vanmorgen zocht ik hoop vol en koortsachtig naar een aankondiging van een Direct.....
Maar er is helemaal niks!, los van geruchten op Youtube van een Mario verzameling (misschien).
Het zal wel aan die vervloekte corona liggen moeilijke tijden etc maar ja geef ons in ieder geval iets van een teaser of trailertje Nintendo...

I don't want it, I just need it, to feel that i am alive jullie snappen dit allemaal wel he

geplaatst:
banjo schreef:
Is er nou helemaal niks bekend over wat we kunnen verwachten aan games in 2020/2021?.
Nu 17 juli vanmorgen zocht ik hoop vol en koortsachtig naar een aankondiging van een Direct.....
Maar er is helemaal niks!, los van geruchten op Youtube van een Mario verzameling (misschien).
Het zal wel aan die vervloekte corona liggen moeilijke tijden etc maar ja geef ons in ieder geval iets van een teaser of trailertje Nintendo...

I don't want it, I just need it, to feel that i am alive jullie snappen dit allemaal wel he

Komt door de corona inderdaad. Geloof dat ik las dat Nintendo het niet zo gepast vind nu. Anders had je natuurlijk recent de E3 gehad waar ze bij waren.

Ik vind het ook jammer. Ik wil zo graag weten of het waar is dat de oude 3D Mario's in HD gaan remaken. Die geruchten zijn heel sterk. Of waar Metroid Prime blijft.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik vind het ook jammer. Ik wil zo graag weten of het waar is dat de oude 3D Mario's in HD gaan remaken. Die geruchten zijn heel sterk. Of waar Metroid Prime blijft.

Dat interesseert me tbh nog het minste. Er gaan zoveel geruchten het laatste half jaar, dingen die zelf recent nog de kop opsteken. BVB:

- Er zou een gloednieuwe Mario sportstitel aankomen (Lijkt me dat een nieuwe Mario Golf of Strikers wel kanshebbers zijn - zeker gezien het concept samenspelen)
- Er zijn wel degelijk nog een nieuwe Mario Kart aankomen - aangezien technisch gezien de switch nog geen Mario Kart heeft, maar een port van de WiiU. Maar dit zou nog enkele jaren duren.
- F-Zero blijft hardnekkig de kop opsteken. Ook al zijn er -tig soortgelijke games.
- Bayonetta III, een nieuwe Starfox, No More Heroes III.
- Idd de Metroid Prime
- Idd de Mario Collectie voor 35 jaar Mario
- Pikmin 4, inclusief een port vooraf van Pikmin 3

Persoonlijk wenslijstje daarbij:
- Van mij mag Nintendo meteen de rechten van Red Steel overnomen. Deel 2 was uitstekend. Ik zou hier bijzonder graag een vervolg op zien.
- Project Zero - een nieuwe deel met als bonus een herwerking van het vierde deel dat nooit in Europa is uitgekomen.

En natuurlijk heb je diverse dingen van andere developers die ik eindelijk wel weers eens opgegraven wil hebben - een 'echte' nieuwe Castlevania, een nieuwe Gradius, hoe aardig zou het niet zijn om een Turtles of Double Dragon collectie te hebben in de stijl van de Castlevania collectie. En blijkbaar is er vanuit de fanbase bvb ook een aardig grote vraag voor de Persona games allemaal te porten en lijkt het alsof Atlus daar niet meteen neen tegen zegt, aangezien de PC port van 4 toch best wel jubbelend werd onthaald.

Niet dat ik me op het ding verveel met de voortdurende sales en de eindeloze stroom aan indiegames maar toch een paar Nintendo games zou aardig zijn.

Maar Nintendo speelt regelmatig vrij kort op de bal, en het zomerseizoen is van natura niet meteen een hoogvlieger voor nieuwe releases. Dus het zou best wel eens kunnen zijn dat we nog even een stilte krijgen vooraleer er echte nieuwe releases in een vorm van direct of iets dergelijks te zien krijgen.

geplaatst:
Het is niet alleen door corona denk ik. In januari en daarvoor ook al wisten we alleen dat Animal Crossing uitkwam, maar verder??? Dus voor de corona was het al wat stil helaas.

Paper Mario hebben ze ineens eruit geknald als marketing, dus we hebben nu twee games. Maarja, verder dan dit jaar (zo even uit mijn hoofd):
- No More Heroes 3
- Bayonetta 3?
- Pokémon Snap?

En dat zijn dan de "Nintendo" games.

Het bevalt mij niet zo hoe het nu wordt aangepakt. Als er vertraging is, wat super begrijpelijk is, communiceer dat dan tenminste. Deel IETS, hoeft niet eens met screenshots. Een hoop fans willen gewoon weten waar ze aan toe zijn.

Zelf mis ik de Direct heel erg. Bij de onthulling van Paper Mario merkte ik dat weer extra goed, ik keek de trailer, maar daarna was het pats boem klaar. Het werkt veel beter als je die setting hebt van een Direct en al die aankondigingen hebt. Je wordt dan veel meer in enthousiasme en nieuwsgierigheid meegenomen, in plaats van: Oh even dit filmpje kijken.

geplaatst:
Nintendo zendt vanmiddag Nintendo Direct Mini uit | Nieuws | Gamer.nl

Toevallig vandaag een Direct. Wel van third party games. Dat interesseert me minder. Die speel ik over het algemeen meer op mijn Xbox.

geplaatst:
Ja wel toevallig haha Maar heel enthousiast ben ik nog niet, aangezien het zal gaan over games waar we al vanaf wisten

Maar ik ga zeker kijken!

geplaatst:
Nou dat was dus niet echt een groot succes. Enige interessante was 3 DLC packs versie voor Cadence of Hyrule en een fysieke versie van de hele set in oktober. Dat zie ik me eventueel wel aanschaffen. Tweede was een HD remaster van Shin Megame Tensei III Nocturne. Nooit gespeeld, maar wel altijd willen proberen. Aansluitend was een kort filmpje voor Shin Megami Tensei V (2021).

De overige 2 games (waaarvan eentje DLC was denk ik) waren niet de moeite om te bekijken.

Dan houd ik het voor mijn Switch nieuws wel bij Switchup en Switchplanet en hun wekelijkse overzichten van games die uitkomen (zowel Indie als wat grotere titels).

centurion81 (moderator)
2020 is qua Nintendo games een wat luw jaar vind ik. Lijkt me toch dat er wel veel in de pijplijn zou moeten zitten. Kan me voorstellen dat ze het opsparen tot rond de launches van PS5 en XBSX om niet helemaal onder te sneeuwen in het nieuws!

Nou ja...zou kunnen. Maar om eerlijk te zijn is het bij Nintendo sowieso vrij luw. Een handvol eigen nieuwe games en daarbuiten vooral ports van WiiU games (zoals nu ook weer Pikmin 3). Ik vind dat ze toch echt wel werk mochten maken van eigen, nieuw materiaal...

Echter heb ik niets te klagen dankzij de resem Indie games en pareltjes en de hopen 3rd party (weliswaar vooral Japanse) games.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:30 uur

geplaatst: vandaag om 03:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.