menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
Overigens weer een hoop geruchten over een Switch Pro die er dan toch aan zou zitten komen dit jaar. Lijkt me niet onlogisch met de nieuwe generatie consoles in aantocht - maar net zoals deze midgen (ps4 Pro en Xbox) zou het zich meer toespitsen op 4k en snelheid, (laadtijden) en de ondersteuning van grotere cartridges.

Het zal me wat. Zolang ik Fire Emblem, Mario e.d maar gewoon kan blijven spelen.

Sinner schreef:
Overigens weer een hoop geruchten over een Switch Pro die er dan toch aan zou zitten komen dit jaar. Lijkt me niet onlogisch met de nieuwe generatie consoles in aantocht - maar net zoals deze midgen (ps4 Pro en Xbox) zou het zich meer toespitsen op 4k en snelheid, (laadtijden) en de ondersteuning van grotere cartridges.

Het zal me wat. Zolang ik Fire Emblem, Mario e.d maar gewoon kan blijven spelen.

Maar die komt er niet.

Nintendo maakt einde aan geruchten: dit jaar verschijnt geen nieuwe Switch | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Nee. Had ik ergens anders ook al gelezen. Zoals gezegd vind ik dat ook geen probleem.

Aan de andere kant heeft Nintendo er ook weer een handje van weg om alles te ontkennen tot op zowat het laatste moment om dan plots alsnog in november of zo plots een Pro model of dergelijks aan te kondigen die een maand later in de winkel ligt.

Op dat gebied vertrouw ik hun berichtgeving en ontkenning voor geen meter. Zie de diverse 3DS modellen die relatief plots op de markt gebracht werden of de Switch Light die ook behoorlijk lang ontkend werd ondanks vele geruchten en toen vrij snel in de winkel lag.

Welke speciale functies van de Switch lite? Is die nintendo-directeur aan het ijlen?

Grovonion schreef:
Welke speciale functies van de Switch lite? Is die nintendo-directeur aan het ijlen?

Vraag ik me ook af, maar toch moet daar dus iets van aan zijn. Ik weet helaas niet bij welk spel of welke port het was, maar de developer hiervan sprak ook van gebruik te maken van 'specifieke functies' van de Switch Lite. Hier was dus ook wel wat speculatie rond aangezien nergens vanuit Nintendo zelf iets speciaals wordt vermeld in de specificaties hieromtrend (?).

In ieder geval. Zoals ik gisteren zei - ook de Switch Lite een perfect voorbeeld van de communicatie van Nintendo - ontkend tot het laatste moment ondanks de hevige geruchten, aangekondigd half Juli en twee maand later in september, bijna twee maand op de dag lag het ding in de winkel.

'Ontkennen en plots een aankondiging op het allerlaatste moment' lijkt me de manier waarop Nintendo al jaren werkt.

Sinner schreef:
'Ontkennen en plots een aankondiging op het allerlaatste moment' lijkt me de manier waarop Nintendo al jaren werkt.
In dit geval geloof ik het echter wel, want het was een melding naar de investoren toe, en die kun je maar beter niet tegen de haren in strijken.

Had ik nog niet bij stilgestaan. Maar dan nog - een 'plotse' release met een speling van een paar maanden (aankondiging zomer, release net voor kerst) lijkt me financieel positiever dan bvb jaren de trompet te blazen voor de investeerders en dan af te gaan als een gieter.

OF 'HOE VERNEUK IK IK MIJN EIGEN LEGACY MET DE RELEASE VAN DE WARCRAFT 3 REMAKE'.

Maar ik wil het best geloven en het maakt me zoals gezegd op zich ook niet veel uit. Zoals ik misschien ergens anders al eens een keer heb laten vallen is de betrouwbaarheid van 'nieuws' op het internet en youtube nou niet bepaald je van het. Alles wordt aangegrepen om een of ander clickbait item van te maken over 'die nieuwe Switch Pro komt eraan'!

Maar aan de andere kant geloof ik Nintendo en hun eigen ontkenning voor de helft van de tijd ook niet

Bij De Site > Gebruikers > Wat heb je als laatste gekocht op gamesgebied?:

zie het succes van de switch, die 98% steunt op remakes en ports...

Grovonion schreef:

Klopt ook. Spreek ik zeker niet tegen. Maar ik denk dat je mijn reden om een Switch te kopen wel ongeveer weet - Fire Emblem en de Nintendo franchises. En dat er inderdaad af en toe een multiplatform indie titel tussen zal zitten die ik liever handheld speel of een port of remake van een wat ouder spel bestrijd ik niet (en daarmee bedoel ik bvb expliciet de Castlevania collectie - maar wellicht geen ports uit de ps3/xbox360 periode, de WiiU of de Wii).

Aan de andere kant is het verhaal van de Switch natuurlijk weer het portable verhaal dat die ports weer zo interessant maakt. Mocht je al interesse hebben.

Eh maar goed. Ik geloof dat ik al vaak mijn liefde voor ports, remakes, reboots, eindeloze sequels e.d heb uitgesproken Ik speel ze vast wel een keertje. Maar zo langzaamerhand is mijn liefde voor de 'grote' games een beetje weg aan het ebben en steeds meer plaats aan het maken voor de Indie games. Al jaren. De een of andere uitzondering daargelaten.

Grovonion schreef:

Flauwekul. De grootste titels op de Switch (Odyssey, Breath of the Wild, Smash Bros Ultimate etc etc) zijn gewoon nieuwe titels. Dat er ook een hoop geport wordt zal best. Dat zie je overal. Nu doe je alleen net of de Switch een goedkoop copy and paste dingetje is.

Squall Lionheart (moderator)
Genoeg leuks op de Switch, maar iets meer shovelware control zou denk ik geen kwaad kunnen...

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Flauwekul. De grootste titels op de Switch (Odyssey, Breath of the Wild, Smash Bros Ultimate etc etc) zijn gewoon nieuwe titels. Dat er ook een hoop geport wordt zal best. Dat zie je overal. Nu doe je alleen net of de Switch een goedkoop copy and paste dingetje is.
Jij telt er ook slechts enkele op. Je moet mijn uitspraak natuurlijk niet letterlijk nemen ('t zijn erwaarschijnlijk 95.3%) maar feit is dat een overgrote meerheid van games die op de switch uitkomen ports zijn van andere platforms. Hoewel dit aan het afnemen is, omdat zo goed als alles geport werd en de platforms die gecopieerd worden ook aan het einde van hun levensduur zijn.

Nu doe je alleen net of de Switch een goedkoop
zeker niet goedkoop, 300+ euro zijn niet goedkoop
copy and paste dingetje is.
jup, dat klopt dan weer.

Grovonion schreef:
Hoewel dit aan het afnemen is, omdat zo goed als alles geport werd en de platforms die gecopieerd worden ook aan het einde van hun levensduur zijn...

Daar zou ik echter nog niet zo heel zeker van zijn. Ik denk dat we de komende jaren waarschijnlijk nog heel wat ports tegenmoet kunnen zien in de vorm van Gamecube en WII games. Lijkt mij althans dat Nintendo hier vroeg of laat nog werk van gaat maken. Ook Lijkt het me niet onmogelijk dat we vroeg of laat GBA games tegenmoet kunnen zien of bvb remakes van de Fire Emblem games die nooit verschenen zijn (zoals de laatste op de 3DS), aangezien die reeks al ettelijke delen had in het verleden voordat we ze ooit in het Westen mochten spelen.

Dus ik ben het er volledig mee eens dat de Switch voor een bijzonder groot gedeelte op ports en remakes steunt. Het is niet omdat Mario Odyssey, Mario Tennis, Smash Bros en Fire Emblem nieuw zijn dat de rest van de titels dat ook zijn. (alleen het noemen van Breath of the Wild vind ik al deels foutief aangezien dat een game die op twee platforms tegelijk is uitgekomen en dus niet exclusief is). Een heel groot gedeelte spellen zijn gewoon ports (van vorige generaties of huidige generaties).

Ajax&Litmanen1 schreef:
Nu doe je alleen net of de Switch een goedkoop copy and paste dingetje is.

Ik zie Grovonion trouwens ook nergens doen alsof het een goedkoop prulletje is. Maar het blijft wel gewoon een feit. De Switch steunt vooral op de paar exclusives, de vele ports (want hoe lekker is het niet om Doom (origineel) of Doom (2016) op een handheld te spelen?) en een gigantische hoeveelheid brilliante Indie games (al dan niet geport - maar gelukkig ook gewoon lekker up-to-date).

Nogmaals mij zal het trouwens worst wezen - zat games op de Switch die ik wil wezen - een deel hiervan origineel (en exclusief) en sommige ports of multiplatform releases die ik prefereer op de Switch vanwege het handheld aspect. Goedkoop vind ik het echter ook nergens. Beter - zou ik geen current gen platform hebben en stel je me voor de keus (nu heb ik een Xbox, maar aannemende dat dit niet zo zou zijn) dan ging ik onmiddelijk voor de Switch.

Ik begrijp toch echt niet waarom Nintendo nog nooit GBA games op andere systemen heeft geport. De Nintendo 3ds leek mij er al een uitgelezen mogelijkheid voor. De Switch begint nu voorzichtig met die Megaman Zero ports maar het had al zoveel eerder gekund. Er zijn ongelofelijk veel uitstekende GBA games die nu wellicht voor de wat jongere generatie verloren gaan.

geplaatst:
Gerucht: Switch-remasters van bijna alle Mario-games voor 35ste jubileum | Nieuws | Gamer.nl

Ow
My
God

Als dit waar is ben ik echt zo gelukkig

Ik koop remasters van Mario 64, Sunshine en Galaxy echt meteen blind. Wat het ook mag kosten.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Zou me niks verbazen, Nintendo is weer echt lekker bezig momenteel!

geplaatst:
centurion81 schreef:
Zou me niks verbazen, Nintendo is weer echt lekker bezig momenteel!

Ik wacht al jaren op Mario Galaxy 1 en 2 op Switch, aangezien ik de Wii-fase over heb geslagen.

Het zou echt fantastisch zijn.

Sowieso heeft Nintendo nog veel in te halen, want ze kunnen ook de nodige N64 en GC titels nog remaken. Of eens gratis uitbrengen in originele vorm voor Online leden. Die NES en SNES games ben ik wel zat.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Of eens gratis uitbrengen in originele vorm voor Online leden.

Onder geen beding. Laat ze die games maar te koop aanbieden. Zodat je ook in een situatie waarin je niet online bent een manier hebt om ze te kunnen spelen. Dat hele online gedoe van Nintendo is nog altijd een hoop prutserij. Ze hadden gewoon de Virtual Console erin moeten houden want wat ze met die Online service ervan terecht hebben gebracht is pure afgang. Op dat vlak loopt Nintendo nog een jaar of 20 achter.

geplaatst:
Sinner schreef:
(quote)

Onder geen beding. Laat ze die games maar te koop aanbieden. Zodat je ook in een situatie waarin je niet online bent een manier hebt om ze te kunnen spelen. Dat hele online gedoe van Nintendo is nog altijd een hoop prutserij. Ze hadden gewoon de Virtual Console erin moeten houden want wat ze met die Online service ervan terecht hebben gebracht is pure afgang. Op dat vlak loopt Nintendo nog een jaar of 20 achter.

Echt totaal niet mee eens. Je hebt voor 2 tientjes gewoon een jaar online gamen op de Switch. Da's spotgoedkoop en het werkt prima. Ze zijn niet zo vooruitstrevend op dat vlak, klopt, maar wat ze leveren is op zich oke. En dan zou het best leuk zijn dat je dan naast NES en SNES games eens wat N64 of GC classics erbij kan krijgen.

geplaatst:
Wat ze leveren in het absolute minimum. Het is goedkoop. Dat klopt. Maar daar houd het dan ook mee op. Zouden ze nog minder leveren dan was hun service niet-bestaand. Die handvol Nes en Snes games die je gratis (of althans tot je buiten bereik van wi-fi bent of je abo is opgezegd) kan spelen, laat staan die belachelijke app die ze destijds voor de phones uitbrachten voor voice chat zijn werkelijke aanfluitingen van jewelste. Ze hadden gerust hun eigen classics, inclusief N64 of GC in een VC-achtige omgeving al te koop kunnen aanbieden. (3 jaar na lanceren!). Voor een relatief zacht prijsje. Dat wist ik tenminste dat ik ze nog op mijn Switch had als Nintendo vroeg of laat hun model gaat veranderen. De eerste maanden na het lanceren van hun Nes of Snes catalogus deden ze ook wekelijks of maandelijks iedere week 2 of 3 titels toevoegen, maar als ik me niet vergis is dat ook al lang weer doodgebloed. Ik vind het dus niet bepaald een succesverhaal. Nauwelijks met de hakken over de sloot.

geplaatst:
Je betaalt om online te kunnen. De rest is bonus. Het mag wel guller ja, maar jouw mening is weer een andere extreme.

Heeft er overigens iemand iets gemerkt van de Switch schaarste die er zou moeten zijn? Ik heb op diverse sites gelezen dat het vrij moeilijk moest zijn op het moment om er eentje te krijgen en ja hoor - warempel zijn er dus bepaalde leveranciers die ze momenteel niet op voorraad hebben. Ik noem bvb een bol.com of Nedgame die momenteel geen Switch's kunnen leveren.

Een haast bizar zij-effect van de corona-crisis. Dit is iets dat ik niet meteen verwacht had. Blijkt het ding dus toch nog altijd heel erg goed te verkopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:14 uur

geplaatst: vandaag om 04:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.