menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
avatar van Grovonion
Een soort opvolger voor de 3DS eigenlijk, maar vermoedelijk met ondersteuning van volledig dezelfde SW bibliotheek.

avatar van Sinner
Echter wel een puntje dat ik positief vind aan het ding - het heeft een traditionele vierpunten druktoets. Toch iets wat ik een beetje mis bij de joycons van de Switch. Heb je natuurlijk bij de pro-controllers wel (toch?), maar blijft in mijn ogen toch wel belangrijk - bvb fighting games speel ik het liefst op die manier.

avatar van Grovonion
Sinner schreef:
Heb je natuurlijk bij de pro-controllers wel (toch?)
Jup

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


Volledig mee eens. Ook al vind ik de handheld functie van de Switch geweldig en zie ik me er wel veel gebruik van maken (vooral in de zomer dan) wil ik toch liever de volledige functionaliteit. Was er een mogelijkheid om het ding via HDMI aan je TV te hangen was het een ander verhaal maar ik ga (hopelijk) eind van het jaar toch maar voor het basismodel.


Als ik bv elke dag een uur heen en terug met de trein zou moeten en verder thuis niet echt game, dan is zo'n Lite versie wel leuk. Maar ik game voor 95% op de tv met de Switch, uitgezonderd dat ik 'm eens mee neem in het vliegtuig ofzo. Of een keertje er mee in de tuin ga zitten. De meeste games spelen toch fijner met mijn pro controller dan met de joycons.
Maar ik denk wel dat er een grote markt voor deze Lite gaat komen.

Ik vermoed overigens dat de PS5 en Xbox opvolger ook wel met een portable optie erbij gaan komen. Dan moet Nintendo weer echt hard aan de bak om uniek te blijven, want grafisch lopen ze wel achter op de rest.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Ik vermoed overigens dat de PS5 en Xbox opvolger ook wel met een portable optie erbij gaan komen. Dan moet Nintendo weer echt hard aan de bak om uniek te blijven, want grafisch lopen ze wel achter op de rest.


Daar ben ik inderdaad benieuwd naar. En idd zal Nintendo grafisch wel weer achter lopen op de rest - maar dat is iets wat over het algemeen al jaren geld voor hun consoles. Ze moeten het toch voornamelijk van hun exclusives blijven hebben. Blijft hun grote kracht.

Ik twijfel er ook niet aan dat er vast wel hopen mensen de Lite zullen aanschaffen aangezien de 3DS nu zo goed als uitgefaseerd is en ze dit wellicht als een soort opvolger zullen zien. Voor mij persoonlijk blijft het dus echter de dualiteit van het ding wat het zo interessant maakt. In de zomer zit ik vaak laat s'avonds nog buiten te gamen ipv binnen dus - of ik ben wel eens bedlegerig - maar als er bezoek is en je wilt bvb een Smash Bros of dergelijks spelen kan je al niet zonder het aan te sluiten op de TV. En een game als Mario Odyssey blijft toch altijd het mooist op een groot scherm. (terwijl ik bvb met Mario vs Rabbits of een Fire Emblem minder moeite zou hebben om in handheld modus te spelen).

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
Ik vermoed overigens dat de PS5 en Xbox opvolger ook wel met een portable optie erbij gaan komen. Dan moet Nintendo weer echt hard aan de bak om uniek te blijven, want grafisch lopen ze wel achter op de rest.


Xbox zal waarschijnlijk op streaming mikken om portable te zijn. Maar zie ze geen handheld bouwen eigenlijk.

De Switch Lite is wel een leuk apperaat, maar gaat wel voorbij aan de naam 'Switch'. Niet voor mij maar ongetwijfeld dat hier een markt voor is. Gelukkig geen pro versie, dan hoef ik me voorlopig nog niet zorgen te makend dat ik de mijne moet 'switchen'.

avatar van Sinner
Dat streamen is bij voorbaat al mislukt om 'portable' te zijn. Kan je al niet op de bus, trein of lekker buiten op je terras als je niet in het bereik van je wi-fi bent bijvoorbeeld dus dan kan je al niet echt meer van een handheld spreken.

En of Playstation zich nogmaals aan een portable device gaat wagen? Ben ik benieuwd naar - nadat ze de Vita zo stiefmoederlijk slecht hebben behandeld lijkt het me niet dat daar de toekomst van het bedrijf ligt nu ik er zo even over nadenk. Was een aardig ding maar qua ondersteuning van Sony zelf schorde er toch wel behoorlijk wat.

Overigens gaat ook de standaard Switch een update krijgen - maar dat is niet voor dit jaar, ten vroegst voor 2020 - maar dat wordt niet een 'pro' volgens Nintendo. Maar goed - ook de Lite hebben ze zoals altijd tot het laatst ontkend. Is op diverse sites te lezen - even gegoogled en hier bijvoorbeeld het artikel op Eurogamer.net.

avatar van legian
Ach streamen op 4G gaat ook nog wel, en als ze 5G een beetje doorzetten zal het nog wel wat beter zijn. Grootste probleem zullen de plekken worden waar nauwelijks bereik is. Maar zolang je in een stad zit zie ik het wel goed gaan.

avatar van mrdig
Heb het nieuws omtrent de lite helemaal gemist, maar klinkt als de ideale Nintendo variant voor iemand als ik die heel af en toe de neiging heeft om een Nintendo titel te spelen. Verder is het ook een pracht apparaat voor de indie games. Alleen handheld ook prima. Ergens klinkt dit als een ideale opvolger voor de vita

avatar van Sinner
Blijkt dat er plots ook een revisie voor de originele Switch is aangekondigd met als pluspunt een langere levensduur van de batterij. Ding kont blijkbaar ergens in september op de markt. Toch blij dat ik even gewacht hebt - en dat maakt een Lite model voor mij al helemaal weer overbodig.

New Nintendo Switch announced, will have longer battery life

avatar van Confusie
Wat ik wel een klein minpunt vind aan het huidige model is dat deze vrij hard leegloopt ook ongebruikt in stand-by stand. Heb eens een telefoon gehad die dat ook deed maar verder zijn de meeste apparaten die ik ken toch niet zo, een tikkeltje skraal want onnodig vind ik dat dus wel.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
mrdig schreef:
Heb het nieuws omtrent de lite helemaal gemist, maar klinkt als de ideale Nintendo variant voor iemand als ik die heel af en toe de neiging heeft om een Nintendo titel te spelen. Verder is het ook een pracht apparaat voor de indie games. Alleen handheld ook prima. Ergens klinkt dit als een ideale opvolger voor de vita


M.n. mooi ala.je van platformen houdt ook, de lite heeft eem volwaardige dpad ?

avatar van Sinner
centurion81 schreef:
M.n. mooi ala.je van platformen houdt ook, de lite heeft eem volwaardige dpad ?


...en persoonlijk hoop ik nog altijd dat Nintendo die los gaat verkopen voor het normale model. Die dpads zijn toch wel echt een pluspunt voor bvb platform games en 2D fighters imo. Maar goed - ik heb nog geen Switch dus ik hoef nog niet meteen te zeuren.

avatar van Grovonion
Sinner schreef:
...en persoonlijk hoop ik nog altijd dat Nintendo die los gaat verkopen voor het normale model.
Bij het normale model speel je toch gewoon met de pro-controller? Die heeft een volwaardig d-pad.

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
(quote)
Bij het normale model speel je toch gewoon met de pro-controller? Die heeft een volwaardig d-pad.


Budgetgamer. Als ik een switch in huis haal zal ik niet meteen een pro controller erbij kopen. Daarbij zie ik me het ding dus ook wel 50/50 in handheld mode gebruiken en dan gaat het ook niet. De gouden tijden toen ik wekelijk alles in huis haalde zijn voorbij.

avatar van Grovonion
Maar je schreef dat de d-pads hopelijk ook los verkocht worden, en die zullen niet goedkoop zijn, behalve als ze misschien door derden op de markt gebracht worden.

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
Maar je schreef dat de d-pads hopelijk ook los verkocht worden, en die zullen niet goedkoop zijn, behalve als ze misschien door derden op de markt gebracht worden.


Oh right. Da's ook waar. Maar die kan je wel in handheld mode gebruiken ipv een pro controller dus dat zou mijn voorkeur genieten.

Maar ik blijf het ridicuul vinden hoe duur de officiele controllers zijn bij om het eender welke console. Gelukkig heb ik bij de xbox one wel een nagenoeg perfecte 3rd party controller gevonden.

avatar van -marco-
Iemand hier die zijn “oude” Switch gaat inruilen voor de Nintendo Switch V2?

Twijfel zelf enorm. Gele keten met groene letters heeft een inruil actie. Kost je “maar” 75,- bijbetaling, maar is dat het waard voor:

Nieuwe garantie
Langer batterij duur
Ietwat helderder en warmer beeld

Wat denken jullie?

avatar van Confusie
Ben gehecht aan mijn apparaat. Is familie. Ik hecht aan dingen zo ben ik. Dus zou hem niet inruilen al kreeg ik geld toe.

avatar van Grovonion
-marco- schreef:
Iemand hier die zijn “oude” Switch gaat inruilen voor de Nintendo Switch V2?

Twijfel zelf enorm. Gele keten met groene letters heeft een inruil actie. Kost je “maar” 75,- bijbetaling, maar is dat het waard voor:

Nieuwe garantie
Langer batterij duur
Ietwat helderder en warmer beeld

Wat denken jullie?
en ze helpen met het overdragen van je acount naar het nieuwe model. Ik moet zeggen dat ik ook over die deal aan het nadenken ben want het lijkt me geen slechte deal. Je krijgt er een nagelnieuw apparaat voor terwijl je oude model er misschien al een jaar of twee heeft opzitten.

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
Je krijgt er een nagelnieuw apparaat voor terwijl je oude model er misschien al een jaar of twee heeft opzitten.


Met name dat is inderdaad toch wel een aardig gegeven. Gloednieuw apparaat voor 75 euro. Met garantie. Nu heb ik natuurlijk geen Switch maar persoonlijk zou ik de keuze wel maken mits geld voorhanden. Ik vind het in ieder geval het overdenken waard.

avatar van -marco-
Thanks voor de feedback

Toch overstag gegaan, vandaag ff inruilen

avatar van Manny Calavera
SNES-games komen naar Nintendo Switch Online | Nieuws | Gamer.nl

Toch leuk. Al duurt het allemaal wel lang. Ondertussen wil ik ook wel eens N64 en Gamecube titels. Maar dit is ook weer even leuk.

avatar van Grovonion
Ja, hier kan ik veel meer mee dan met die NES titels.

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
Ja, hier kan ik veel meer mee dan met die NES titels.


Toch blijf ik erbij dat ze tenminste de optie moesten bieden om de games ook te kunnen kopen aan een gereduceerde prijs als je lid bent van het online programma. Pak een eurotje, 2 eurotjes. Ik blijf het een vreemde hersenkronkel van Nintendo vinden om dit niet te doen - de Virtual Console van de Wii was hierin wel superieur.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Toch leuk. Al duurt het allemaal wel lang. Ondertussen wil ik ook wel eens N64 en Gamecube titels. Maar dit is ook weer even leuk.


Aan dit tempo krijg je ze in 2022 en 2024

avatar van KoomBa
Hoe is de switch in zonlicht, heb je daar last van ? dat het weerspiegelt oid ?
Ik wil het buiten gaan gebruiken.

avatar van Manny Calavera
KoomBa schreef:
Hoe is de switch in zonlicht, heb je daar last van ? dat het weerspiegelt oid ?
Ik wil het buiten gaan gebruiken.


Het is door het grote scherm nog best scherp, maar het is net als je mobiele telefoon; als je 'm te vol in het licht laat of de zon erop laat schijnen dan is het nauwelijks te bekijken. Neem aan dat je met je Switch in de schaduw gaat gamen? Prima te doen, heb 'm geregeld buiten aan.

avatar van KoomBa
De bedoeling was in het volle licht, maar eigenlijk ook wel logisch dat het weerspiegelt, dat is met elk display. In de schaduw zal meestal wel lukken, hoop ik.
Denk ik.

Ik kijk ff wat de korting doet met black friday, ik wil er eig wel een hebben en net een vernieuwd model uit. Lachen.

avatar van Manny Calavera
Switch-accessoire klikt console in Pro Controller | Nieuws | Gamer.nl

Dit lijkt me keizwaar, maar wel heel erg tof. Ik vind de joycons gewoon niet zo heel fijn spelen, het voelt een stuk minder nauwkeurig in vergelijking met de pro-controller.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:17 uur

geplaatst: vandaag om 12:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.