menu

Mijn Updates +
Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
Als het de kwaliteit maar ten goede komt heb ik er geen problemen mee.

centurion81 (moderator)
Toch wel inmiddels vrij hardnekkig gerucht dat er nog dit jaar een goedkopere Switch-mini komt, wellicht zonder detachable joycons.

Gerucht is versterkt doordat Nintendo zijn sales target van 20 miljoen switches in dit fiscale jaar lijkt te gaan missen (komen rond de 17 miljoen uit) en met een goedkopere variant van rond de 200 euro zou de Switch binnen het budget van impuls-aankopers komen.

Rumour: Nikkei Suggests Smaller And More Affordable Switch Hardware Is On The Way - Nintendo Life - nintendolife.com

centurion81 schreef:
Gerucht is versterkt doordat Nintendo zijn sales target van 20 miljoen switches in dit fiscale jaar lijkt te gaan missen (komen rond de 17 miljoen uit)
Zo'n product ontwikkeling duurt minstens 12 maanden, daarom lijkt me dit oorzakelijk verband ver gezocht. Oftwel hadden ze de plannen al een jaar geleden oftewel is het gerucht fout.

centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:
(quote)
Zo'n product ontwikkeling duurt minstens 12 maanden, daarom lijkt me dit oorzakelijk verband ver gezocht. Oftwel hadden ze de plannen al een jaar geleden oftewel is het gerucht fout.

Wat natuurlijk kan is dat er vanaf het begin al plannen voor bv. zowel een Switch mini met lagere productiekosten (à la 2DS) als een Switch pro (met iets hogere specs, à la new 3DS) op de plank liggen en dat nu n.a.v. de huidige situatie besloten is om de "mini" eerst uit te rollen.

Daarmee is het nog steeds een oorzakelijk verband waarbij de ontwikkeling niet naar aanleiding van een huidig resultaat geïnitieerd is.

Ik denk dat ze sowieso al heel lang van plan zijn andere versies van de switch uit te brengen. Een politiek die ze in het verleden ook bij andere handhelds hebben toegepast (GBA, DS, 3DS...).

Dat sowieso. Dergelijke plannen gebeuren nooit van de ene week op de andere. Geruchten spelen tenslotte ook al dik een half jaar - een jaar.

Maar goed - een Switch-Mini zou ik zelf geen interesse in hebben. Een Switch Pro ala New 3DS die toegang bied tot unieke games kan ik me haast niet voorstellen als je kijkt naar het aantal games dat laatste ook echt toevoegde aan zijn line-up.

Ik denk dat ik als het erop aankomt ook maar gewoon ga voor de standaard Switch.

Ik speel voor 95% gewoon op mijn tv, zou een versie die alleen draagbaar is ook niet hoeven. Maar het kan leuk zijn voor hen die alleen in het OV of in de achtertuin ermee willen spelen.

Een nieuwe Switch (mini, slim, whatever) van rond de 200 euro of er net iets onder zou mij er toe kunnen verleiden om er 1 te halen. Een paar exclusive games zou ik er wel op willen spelen, maar de huidige prijs rechtvaardigt een aankoop voor mij niet.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik speel voor 95% gewoon op mijn tv, zou een versie die alleen draagbaar is ook niet hoeven. Maar het kan leuk zijn voor hen die alleen in het OV of in de achtertuin ermee willen spelen.

Ik denk dat het voor mij 50/50 zou worden. In de zomer is het geheid buiten met mooi weer, maar de optie om binnen lekker op de televisie te kunnen spelen wil ik ook hebben. Zeker als er bezoek is en je een potje Mario Tennis of dergelijk wil spelen. En dit jaar komt er gegarandeerd wel een Switch in huis. (zei ik verleden jaar ook, maar dit jaar is het ook echt zo). Dus denk ik maar dat ik bij een klassiek model blijf.

Sinner schreef:
(quote)

Ik denk dat het voor mij 50/50 zou worden. In de zomer is het geheid buiten met mooi weer, maar de optie om binnen lekker op de televisie te kunnen spelen wil ik ook hebben. Zeker als er bezoek is en je een potje Mario Tennis of dergelijk wil spelen. En dit jaar komt er gegarandeerd wel een Switch in huis. (zei ik verleden jaar ook, maar dit jaar is het ook echt zo). Dus denk ik maar dat ik bij een klassiek model blijf.

Lijkt me ook ja.
Daarbij, het zal je denk ik maximaal 100 Euro opleveren. Nou, dat valt ook wel mee. Dan geef mij ook maar een versie waarmee ik op beide manieren kan gamen inderdaad.

Ik heb de Switch overigens een beetje verwaarloosd door mijn Red Dead 2 verslaving. Komende maanden maar eens goed tijd besteden aan Smash Ultimate en New Super Mario Bros: Deluxe. Heb ze in huis, maar de tijd ontbreekt gewoon. Alleen al voor Mario Odyssey, Zelda (niet echt mijn ding, maar ok), Mario Kart en Smash Bros kan je gewoon gegarandeerd een Switch halen waar je honderden uren fun uit kan trekken.

centurion81 (moderator)
Vanavond om 11 uur een nieuwe Nintendo Direct! o.a. info over Fire Emblem Three Houses.

Heel erg benieuwd. Zou de aankondiging van Metroid Prima HD collectie wel toejuichen. Nooit gespeeld, sta er zeker voor open.

Maar hoop stiekem wel eens op Mario Galaxy HD remake of de melding dat ze SNES of N64 games op Switch online gaan aanbieden ofzo.

De allergrootste aankondigingen krijg je nu toch niet, die volgen wel rond juni, als de E3 periode weer loopt.

centurion81 (moderator)
SNES games voor switch online zou mooi zijn! Komende week weekje weg dan handheld een snes game spelen lijkt me mooi

centurion81 (moderator)
Nou mooi man die Direct! Grote dingen als Animal Crossing, Luigi's Mansion 3, core Pokemon RPG en Bayonetta 3 niet eens genoemd en die volgen nog later dit jaar

Wat gratis dingen:
- Multiplayer mode voor Toad Treasure Tracker en paid DLC in maart (campaign)
- demo voor Daemon X Machina
- demo voor Yoshi's Crafted World
- Tetris 99 (Battle Royale Tetris met 99 mensen, gratis voor Nintendo Switch Online leden)

Aankondigingen 1st Party:
- Mario Maker 2
- Boxboy & Boxgirl
- Zelda: Link's Awakening remake
- Fire Emblem ziet er vet uit
- Daemon X Machina ziet er vet uit

Aankondigingen 3rd Party:
- Assassin's Creed III
- Hellblade Senua's Sacrifice
- Dragon's Quest XI S Definitive Edition
- Rune Factory IV remake
- Rune Factory V is in ontwikkeling
- Bloodstained: Ritual of the Night komt er aan
- Dragon Quest Builders II komt eraan
- Unravel 2 komt naar Switch
- Oninaki (action RPG van Tokyo RPG Factory (Square ENix studio)
- Final Fantasy IX is nu uit
- Final Fantasy VII komt binnenkort
- Astral Chain (actiegame van Platinum Games, zag er erg goed uit!)
- DeltaRune
- Marvel Ultimate Alliance III
- Disney Tsum Tsum Festival (geen idee wat dit is)

Zit voor mij niet echt veel bij. Ook jammer dat de 3rd party games bijna allemaal weer RPG's zijn. De Switch is heel tof met eigen Nintendo games, maar de externe aanvulling doet me nog steeds weinig. Of je krijgt downgrade-versies van bekende titels als Doom of Assassin's Creed.

centurion81 schreef:

- Boxboy & Boxgirl
- Zelda: Link's Awakening remake
- Fire Emblem ziet er vet uit
Yeaaah! Boxboy was best coole puzzle-game op de 3DS.

Gerucht: Microsoft brengt Xbox Game Pass naar Switch | Nieuws | InsideGamer.nl

Bijzonder gerucht. Ik zou het wel geweldig vinden als Switch en Xbox gamer. Ori zou ik heel graag vooral op de Switch willen spelen.

Zeker een interessant gerucht! Xbox live + game pass + Xbox exclusives naar de Switch? Laat maar komen, zou voor mij ook een extra reden zijn om eventueel een Switch te halen.
Past ook wel in bet beleid van Microsoft om Xbox steeds meer als een service/dienst te profileren. Je kan bijv ook al met je Xbox profiel Xbox achievements verdienen met diverse iOS/Android games. Overigens kan dat ook al met de Switch Minecraft versie.

centurion81 (moderator)
Pokémon Sword & Shield voor de Switch zijn aangekondigd!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=oOPVBm0sA7Q

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Iemand die weet of er nieuwe Nintendo Switch bundels (met nieuwe game) in aantocht zijn? In 2018 volgde de ene na de andere, die ook ruim op voorhand aangekondigd werden. Maar voorlopig kan ik er voor 2019 geen spotten. Ik had, zeker met Pasen in aantocht, zeker een exemplaar verwacht. Een Yoshi's Crafted World bundel bijvoorbeeld. Maar er is niets te vinden.

geplaatst:
Zelf dan maar wat rondgevraagd. Volgens GameMania zouden er voorlopig geen bundels in aantocht zijn, al zal er uiteindelijk nog wel één komen, of meerdere. Iemand liet doorschemeren dat de bundels nu minder frequent zullen verschijnen, omdat er al voorbereidingen bezig zijn omtrent de lancering van een nieuwe Switch-versie eind dit jaar.

geplaatst:
Inmddels de switch ook binnen (met Xenobaldes 2) Nu vraag ik mij af wie online is met de Switch. Ik zie op eerste gezicht namelijk geen voordelen en vraag mij af of ik het moet hebben . Wetende dat Nintendo online altijd al zootje is geweest

Rujar schreef:
Inmddels de switch ook binnen (met Xenobaldes 2) Nu vraag ik mij af wie online is met de Switch. Ik zie op eerste gezicht namelijk geen voordelen en vraag mij af of ik het moet hebben . Wetende dat Nintendo online altijd al zootje is geweest

Voor Mario Kart 8 en Smash Bros een must imo

Het ligt er inderdaad aan wat voor games je gaat spelen. Zoals -marco- al zegt, bij Mario Kart en Smash Bros is het erg leuk om online te kunnen spelen (ook tegen vrienden) En als ik om mij heen kijk, veel vrienden zijn helemaal weg van Tetris 99. Je kan nog even wachten, totdat je merkt dat je het graag wilt hebben.

Ik heb zelf momenteel geen online abonnement. (Omdat mijn vriend zo slim was om voor zichzelf een abonnement te kopen, maar niet aan mij had gedacht. Want je kan ook samen een een abonnement nemen in plaats van ieder voor zich.) Maar ik mis het nu eigenlijk niet. Veel games die ik nu speel zijn single player

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.