menu

Mijn Updates +
Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
Misschien het Game Boy hoertje voor ze telefoon.

Sinner schreef:
(quote)

Waar heb je het eigenlijk over?

Precies wat ik zei toch?

Het gaat toch om je telefoon ombouwen om Gameboy games te kunnen spelen in de toekomst?

Nintendo krijgt patent op game boy smartphonehoesje

...daar zei je dus helemaal niets over in je originele post. Of ik ben alvast niet de enige die er overheen keek...

centurion81 (moderator)
Gister weer 3 nieuwe NES titels voor Switch Online beschikbaar gekomen (eigenlijk 4, ook een SE van Legend of Zelda waarin je vanaf begin alle wapens en een dikke zak rupees hebt). Maar als de game-mechanic niet heel vet is (voor mij Tennis en Dr. Mario) of er nostalgie bij komt kijken (zoals bv. Double Dragon), zijn die titels toch vrij schraal (in dit geval: Solomon's Key, Super Dodgeball en NES Open Tournament Golf)....

..Viel me vooral op omdat ik midden in een spannend deel van LA Noire zit en even stopte om deze titels te checken. de SNES-titels doorstaan dan toch iets beter de tand des tijds.

Van alle titels die er nu voor NES Online zijn speel ik er eigenlijk slechts 4 af en toe:
- Dr Mario
- Tennis
- Double Dragon
- River City Ransom (Street Gangs) (dit is stiekem een beat em up met betere mechanics dan Double Dragon, waarin je ook je character sterker moet maken)

centurion81 schreef:
- River City Ransom (Street Gangs) (dit is stiekem een beat em up met betere mechanics dan Double Dragon, waarin je ook je character sterker moet maken)

Stiekem. Maar de topper van de Beat m Ups op de NES blijft Double Dragon II. Die speel ik nog steeds. Op de originele NES met originele cartridge, boven op mijn CRT'tje. Overigens hoop ik dat ze het voor elkaar krijgen om ook voor de Turtle games de licentie te verkrijgen - met name 2 (de Arcade Game) en 3 zijn toch echt wel erg goed.

...en ik moet zeggen dat ik altijd heel veel lol heb beleefd aan Solomon's Key en zijn opvolger. Beetje twee erg underrated games vind ik.

Maar gaan ze toch nog wat meer puzzelspellen erop gooien - Adventures of Lolo I t.e.m III. Die waren in een woord fantastisch. Ergens blijft het leuk dat ze om de zoveel tijd nieuwe games erop gooien. Maakt het wel weer spannend - beetje zoals wekelijke GOG of Steam sales. 'Wat wordt het deze week of maand'. Zit mijn favoriete spelletje ertussen? Zit er misschien iets van een hidden gem tussen die ik nog nooit heb gespeeld?

En natuurlijk doorstaan de SNES titels de tand des tijds beter. Niet allen qua controle maar bekijk de graphics eens even. Er is niet voor niets de laatste 2 jaar zo'n enorme terugkeer naar pixelart (8bit en 16bit). Veel games zien er nog steeds geweldig uit en zijn werkelijk pareltjes. Dit in tegenstelling tot een hele hoop 3D games (uit de periode erna) die er werkelijk verouderd uitzien, laat staan ook nog eens verschrikkelijk spelen.

centurion81 (moderator)

Mja prima, al heb ik al genoeg devices waar ik dat op heb, denk niet dat ik dat veel op de switch zal doen

centurion81 schreef:

Mja prima, al heb ik al genoeg devices waar ik dat op heb, denk niet dat ik dat veel op de switch zal doen

Natuurlijk. Het staat al overal op. Maar een Youtube en Netflix zou ook overal horen op te staan. Standaard. Scheelt toch weer een extra tablet of zo meenemen als je een weekendje weg bent of op doorreis en je wil s'avonds nog een episode of zo van iets zien.

centurion81 (moderator)
Sinner schreef:
(quote)

Natuurlijk. Het staat al overal op. Maar een Youtube en Netflix zou ook overal horen op te staan. Standaard. Scheelt toch weer een extra tablet of zo meenemen als je een weekendje weg bent of op doorreis en je wil s'avonds nog een episode of zo van iets zien.

Da's ook weer zo idd - vind ik Netflix persoonlijk belangrijker dan tjoeptjoep, want het soort dingen wat ik daar op kijk kan ook prima op de tel.

Nintendo heeft releaseperiode Metroid Prime 4 | Nieuws | Gamer.nl

Ik zet in op najaar 2019. Dat wordt de grote Switch klapper voor de feestdagen van volgend jaar. Een nieuwe Mario of Zelda zal er vast niet snel komen. En de eerste maanden van 2019 zijn natuurlijk voor Smash Bros en Mario Bros Deluxe port.

Zit nog wel te wachten op de HD remakes van Mario Galaxy 1 en 2. Als ze die nou eens aan gaan kondigen...

centurion81 (moderator)
Ajax&Litmanen1 schreef:
Nintendo heeft releaseperiode Metroid Prime 4 | Nieuws | Gamer.nl

Ik zet in op najaar 2019. Dat wordt de grote Switch klapper voor de feestdagen van volgend jaar. Een nieuwe Mario of Zelda zal er vast niet snel komen. En de eerste maanden van 2019 zijn natuurlijk voor Smash Bros en Mario Bros Deluxe port.

Zit nog wel te wachten op de HD remakes van Mario Galaxy 1 en 2. Als ze die nou eens aan gaan kondigen...

Denk et ook! En vergeet voor 1e deel volgend jaar ook niet Fire Emblem, Luigi's Mansion & Yoshi

centurion81 schreef:
(quote)

Denk et ook! En vergeet voor 1e deel volgend jaar ook niet Fire Emblem, Luigi's Mansion & Yoshi

Dat zijn ook leuke games ja. Luigi en Yoshi wil ik wel spelen, maar het zijn niet dé klappers voor de Switch.

Afgelopen tijd trouwens weinig op de Switch gespeeld, dankzij Red Dead 2. Maar dat zal in december wel veranderen met Smash Bros.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat zijn ook leuke games ja. Luigi en Yoshi wil ik wel spelen, maar het zijn niet dé klappers voor de Switch.
.

Op lagertermijn wel, dit zijn de games die de allerjongste zich zullen herinneren, de zelfde reden waardoor wij nog steeds dat nostalgische Nintendo gevoel hebben

centurion81 (moderator)
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

.

Ik doelde op de eerste maanden, waar jij zei dat die voor Smash & de wii-U port van MB was..Deze 3 komen ook in Q1/Q2

Er wordt overigens wel steeds vaker gesproken (en weer ontkend van Nintendo zijn kant - maar dat doen ze vaker) over een HD port van Skyward Sword. Zonder motion controls. Of met optionele motion controls. Dat zou eigenlijk wel een aardige aanwinst zijn. Heb hem nooit uitgespeeld op de Wii maar het is zeker een van de meest over het hoofd geziene Zelda games - net zoals Windwaker dat heel lang is geweest. Een port van deze titel zou wat mij betreft wel mogen om het spel nieuw leven in te blazen want ik kan me voorstellen dat niet iedereen gecharmeerd is/was van die motion controls. (ik ook niet compleet overigens. Het was een haat/liefde verhouding. De enige spellen die echt nog voortdurend uit de kast gehaald worden en die met motion controls werken zijn de Boom Blox games en al de Rail Gun shooters).

Trouwens nog een titel die een beetje over het hoofd is gezien de afgelopen maanden is Little Dragon Cafe. Dat leek mij een erg charmante titel die ik vast aangeschaft zou hebben. Ook al heeft het wel zijn gebreken blijkbaar. Maar voor dit soort casual / relax games ben ik op zijn tijd wel te vinden.

bol.com | SEGA Mega Drive Classics Nintendo Switch, Sega | Games

Kon niet echt een geschikt topic vinden, maar zou dit leuk zijn voor de Switch? Komt 6 december uit. Ik vond vroeger Sonic en Streets of Rage wel erg tof.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Kon niet echt een geschikt topic vinden, maar zou dit leuk zijn voor de Switch? Komt 6 december uit. Ik vond vroeger Sonic en Streets of Rage wel erg tof.

Ja. Het verschilt niet veel van de vorige editie die uitgekomen is op de PS3 en XBOX 360, buiten enkele extra games vermoed ik. Misschien een optie hier en daar extra, maar ik vermoed dat het eindproduct dik in orde zal zijn. Die collectie heb ik zowel op de PSP als op de Xbox 360. Als liefhebber van Retro games (helemaal van Megadrive games) absoluut niet te missen dacht ik zo. Zou wel heel even een review of dergelijk lezen of nagaan om te kijken of de emulatie in orde is (maar vermoedelijk wel - want die was destijds ook wel nagenoeg perfect).

De games lijst is in ieder geval uitstekend - de Streets of Rage games, Golden Axe games, Sonic games, Phantasy Star, Shinobi's, Wonder Boy's...alleen die zijn al de moeite om het in huis te halen. (zelf vond ik bvb ook een Decap Attack leuk, of een Kid Chameleon).

De PS3/X30 versie had in totaal 41 games terwijl de PS4 versie 4 telt. Een paar mega-drive games die voor het eerst op zo'n compilatie voor komen. Dus zelfs al heb je de PS3 versie al (zoals ik) loont zich deze nog de moeite.

Sinner schreef:
Decap Attack leuk,
o.a. een van de nieuwe

centurion81 (moderator)
Ik heb de PS3 compilatie ook, die vind ik erg de moeite waard!

Iemand een idee wat je moet kopen als je je oude Gamecube controllers aan de Switch wil pluggen, bv voor Smash Bros?
Ik zie op bol.com en zulke sites een tool, maar die is nergens leverbaar in de Benelux. Vreemd?
Neem aan dat een adaptersetje niet al te ingewikkeld te verkrijgen is? Of willen ze iedereen dwingen een SSB Ultimate pack met Gamecube adapter erbij te halen? Dat pakket heb ik niet besteld. Maar ik zit nu toch wel te denken om zo'n adapter te halen aangezien ik nog oude GC controllers heb. Leuk om met vrienden op de bank dan te gamen.

Sinner schreef:
Decap Attack leuk,

Nee man. Stond ook al op de vorige edities op de Xbox360 en PS3. Is niet nieuw.

Nintendo vraagt handelsmerken aan voor Wii-games | Nieuws | Gamer.nl

Ik wacht potdorie al tijden op het nieuws dat Nintendo met een Mario Galaxy HD bundel voor Switch gaat komen. Het is weer een stapje dichterbij gekomen.

SNES games voor Nintendo Online op komst

Kijk, nou praten we over leuke titels die ik nog wil spelen. Ik ben eerlijk, de NES games die Nintendo nu beschikbaar stelt trekken me niet.

Ik vind sowieso dat ze wel heel weinig aanbieden. Je weet dat Nintendo honderden games achter de hand heeft. Maar ze bieden er nu net 30 aan ofzo.

centurion81 (moderator)
Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik vind sowieso dat ze wel heel weinig aanbieden. Je weet dat Nintendo honderden games achter de hand heeft. Maar ze bieden er nu net 30 aan ofzo.

Yep, drip-feeding the fans Komende maand nota beide benen maar twee titels (ipv de gebruikelijke drie) buiten Japan: Blaster Master & Zelda II.

Moet overigens zeggen dat ik de titels elke maand wel even opstart en soms vind ik een titel ertussen die me positief verrast

Ik snap het idee erachter wel...iedere week of maand enkele titels toevoegen houd het wel spannend op de een of andere manier. Het geeft je iets om naar uit te kijken. Beetje het idee van een Xbox Gold of PSN. Ik vind het in ieder geval elke maand weer spannend om te zien wat er volgende maand weer 'gratis' bijzit (in het geval van de 360 games ook echt gratis). Maar een klein beetje guller of wat consequenter mogen ze bij Nintendo ook wel weer zijn. Gewoon...op vaste datums of dergelijks iets toevoegen. Of iedere maand een kleine preview van de volgende maand geven - een soort van voorbeschouwing - of een kort filmpje met wat gameplay maar zonder titels zodat je als consument alvast kan raden of zoeken wat er op je afkomt. Dat lijkt me niet teveel gevraagd.

centurion81 (moderator)
Morgen een Indie Showcase! Is wel geen Direct, maar laten we hopen dat de volgende Direct zo packed wordt dat de indies er niet meer inpasten

centurion81 (moderator)
Hoogtepunten voor mij uit de Indie Highlights presentatie waren duidelijk WarGroove en Steamworld Quest!

centurion81 (moderator)
Metroid Prime 4 ontwikkeling tot nu toe geschrapt, ze beginnen from scratch, het team dat eraan werkte gaat nu samenwerken met Retro Studios. Naar verluid was wat er tot nu toe was qua kwaliteit niet in lijn met wat The Big N voor ogen had:

Metroid Prime 4 Development Scrapped, Will Be Restarted Alongside Retro Studios - Nintendo Life - nintendolife.com

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.