menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
avatar van Grovonion
Waarbij een gemiddelde FF 80 uren in beslag neemt. Als je even een 800 uren vrij hebt in de komende tijd is dat fantastisch nieuws.

Opvallend is trouwens de nimmer aflatende stroom 3DS games! Hoewel veel ervan remakes zijn, een beetje een Nintendo-ziekte van deze generatie.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:


Opvallend is trouwens de nimmer aflatende stroom 3DS games! Hoewel veel ervan remakes zijn, een beetje een Nintendo-ziekte van deze generatie.


Mja ziekte...

Wbt 3DS: die heeft grote installbase, lage instapprijs, jonge demographic, grote bestaande games catalogue..Remaken is een goedkope manier om toch relevant te blijven met de 3DS I guess, alhoewel Mario Kart 7, Super Mario 3D Land en de oude Zelda's nog steeds het beste verkopen week in week uit.

Wbt de Switch: Wat N. zelf doet is Wii U titels overbrengen, wat gezien de beperkte install-base die de Wii U kende een vrij logische keuze is, het zijn vaak goede titels die misschien zelfs niet break-even gedraaid hebben.

avatar van Manny Calavera
Er zitten wel erg mooie dingen tussen. Ook niet verwacht dat New Super Mario Bros al een paar weken na Smash Bros in de winkels ligt. Vind ik toch opvallend. Wordt wel een insta-buy voor mij. Ik snap dat Wii-U bezitters balen, maar ik vind het heerlijk dat er zoveel ports verschijnen van games die ik nooit kon spelen.

Had overigens wel DLC voor Mario Kart verwacht.

Ben ook erg benieuwd naar Nintendo online. Ik heb zin om die oude classics te spelen. Maar of ik 60 Euro voor de NES controller uit wil geven, mwah. Met een pro controller en de joy-cons kom je denk ik ook een eind. Al overweeg ik het wel te doen, vind het wel erg cool.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Ik heb een nes30pro van 8bitdo, die zou prima moeten zijn maar vind die nes controllers ook wel heel Vet!

avatar van Manny Calavera
Ik moet Nintendo overigens wel een groot compliment maken. Wat gaan ze fantastisch met de Switch om. Zoveel goede games en andere ondersteuning. Hebben duidelijk geleerd van hun Wii periode. Geen seconde spijt dat ik de Switch heb gekocht. De typische Nintendo games maken me weer erg blij.

Het enige waar ik van baal is dat ze hun N64 en Wii(U) bibliotheek niet op de Switch open gooien. Of Mario Galaxy HD remakes uitbrengen. Ik wil die 2 games zo graag spelen, zo zonde dat ik ze destijds niet kon spelen.

avatar van Onderhond
Als iemand die ook een WiiU heeft gehad is er voor mij toch niet zo héél veel veranderd. AAA games zijn nog steeds redelijk schaars, alleen is er nu veel andere treut. Remakes van vanalles en nog wat, maar daar zit ik dan niet echt op te wachten.

Zag gisteren toch niet zo héél veel waar ik nu echt wild van werd. Daemon X Machina ziet er zeker wel apart uit, Yoshi is ook altijd wel sterk en DLC voor Xenoblades zeg ik ook geen nee tegen, maar ik heb het nog steeds niet moeilijk om te kiezen tussen verschillende games bij een volgende aankoop. Meestal is er wel dat ene spel wat ik zeker wil spelen, maar daarmee houdt het ook wel op. Maar dat had je bij de WiiU toch ook gewoon.

De Switch heeft natuurlijk het portable aspect wat het veel beter maakt, maar er is ook gewoon veel hype en framing bij.

avatar van Sinner
Onderhond schreef:
Als iemand die ook een WiiU heeft gehad is er voor mij toch niet zo héél veel veranderd. AAA games zijn nog steeds redelijk schaars, alleen is er nu veel andere treut.


Mwa ik ben het er deels mee eens, maar moet zeggen dat de rest van 2018 - 2019 er toch wel interessant begint uit te zien. Een Luigi's Mansion 3, een port van Final Fantasy XII (ipv die zielige handheld XV), Metroid Prime, Fire Emblem, Yoshi, Daemon X Machina, Valkyria Chronicles 4, de Xenoblades (standalone als ik me niet vergis?) DLC, meer support voor Mario Tennis Aces, Bayonetta 3, Travis Strikes Again, Team Sonic Racing, Dragon Quest XI, Animal Crossing en een nieuwe Pikmin (althans volgens de hardnekkige geruchten).

Dat is toch alvast een redelijk interessant lijstje. Ik heb het ondanks mijn oorspronkelijke 'NEVER' al druk genoeg met mijn Xbox one (en de pc - waarop ik enkel nog eens iets uit een sale pleur en de Humble Monthly bundle steevast koop) en Xbox Gold volg. Echt games kopen komt er zelfs nog niet (of nauwelijks) meer van, wat een unicum is voor mij.

avatar van Onderhond
Ik zeg ook helemaal niet dat er geen interessante titels klaarstaan natuurlijk, maar het is nu ook weer niet dat ik hier met een beetje druk alles lig uit te spelen omdat ik anders dingen zal moeten laten schieten. Het valt me gewoon enorm op hoeveel een bepaalde narratief toch invloed heeft op de algemene perceptie van mensen.

avatar van Sinner
Onderhond schreef:
Ik zeg ook helemaal niet dat er geen interessante titels klaarstaan natuurlijk, maar het is nu ook weer niet dat ik hier met een beetje druk alles lig uit te spelen omdat ik anders dingen zal moeten laten schieten. Het valt me gewoon enorm op hoeveel een bepaalde narratief toch invloed heeft op de algemene perceptie van mensen.


Dat sowieso. Er wordt behoorlijk gehyped overal onder de noemer 'de beste Nintendo Direct ooit'. En nou ja toegegeven het was een prima Direct met een aantal prima aankondigingen, maar dat soort dingen blijf je toch altijd houden.

En dat eerste? Dat heb ik al lang opgegeven. Ik laat niets schieten maar ik doe het wel op mijn eigen tempo al duurt het een paar jaar. Ik wil dolgraag Shadow of the Tombraider spelen, maar dan moet ik eerst Rise maar eens aanschaffen - maar daar heb ik momenteel geen zin in. Ik Until Dawn, Detroit en de Uncharted games graag spelen, maar ach - een PS4 krijg ik binnen een paar jaar ook wel voor een paar euro als de volgende generatie in de winkels ligt - en dat is het moment voor alles 2dehands binnen te halen. Ik ga me niet meer forceren (zoals ik jaren gedaan heb) om alles, ter plekke te willen kopen, spelen en moeten uitspelen want daar werd ik alleen maar gefrustreerd van tbh. Hoewel een brawler als Dear or Alive, Samurai Shodown of Soul Calibur dan wel weer kans maken vanwege het feit dat je dat gezellig kan co-oppen met een vriend vanaf de bank of gewoon een paar potjes kan spelen zonder een verhaal te moeten volgen.

...alleen blijft een Switch leuk voor bvb in de lente en zomer lekker buiten als het weer eens te warm is (zoals deze zomer) buiten op een stoel te zitten gamen als je geen gezelschap hebt. (want de 3DS heeft aardig wat uren gedraaid).

avatar van Sinner
Overigens vond ik met name dat gedoe over Nintendo online een lachertje...

- Voice Chat! ... ja...met die waardeloze app op je telefoon. Joepie.
- Cloud Saves! ...ja...maar niet voor iedere game, en eenmaal je abo verloopt worden je saves ook per direct verwijderd uit de cloud (Xbox en Sony niet). En zoals nu een discussie gaande is op diverse plekken lijkt het erop dat dit ook het geval is dat je ook minstens 1x per week moet online inloggen (alvast voor het recht te behouden om je Nes games te spelen, maar het blijkt niet duidelijk te zijn of dit ook het geval is of het ook om de Cloud Saves draait).

Lijkt me dat Nintendo hier toch weer echt een zooitje van maakt....

avatar van Manny Calavera
Gaan de mensen hier massaal van de week een Nintendo online abonnement halen?


avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Manny Calavera schreef:
Gaan de mensen hier massaal van de week een Nintendo online abonnement halen?


Ik iig wel, t's mijn enige gameplatform + ik heb ook wel zin in de NES games in online multiplayer

avatar van Manny Calavera
centurion81 schreef:
(quote)


Ik iig wel, t's mijn enige gameplatform + ik heb ook wel zin in de NES games in online multiplayer


Idem.

De eerste lading NES games die beschikbaar zijn:

Beschikbare NES-games voor Nintendo Switch Online onthuld | Nieuws | Gamer.nl

avatar van Sinner
Nou ja...ook al vind ik dat iedere week inloggen om je NES games to kunnen blijven spelen, die verschrikkelijke voice app en het feit dat je cloud saves meteen verdwijnen als je je abo per ongeluk vergeet te verlengen (en niet ieder spel er gebruik van maakt) is de prijs wel laag genoeg om er gebruik van te maken. Zeker als je in het achterhoofd houd dat er wellicht iedere zoveel tijd (maandelijks? Om de paar weken?) games aan zullen worden toegevoegd. Ik kan me haast niet voorstellen dat je binnen relatief korte termijn ook SNES games en N64 games e.d zal kunnen spelen.

Wel leuk - het uitbrengen van die classic NES controllers om op de Switch te spelen. Ze melken het hele gebeuren wel ontzettend uit (De Mini, en nu dit weer) maar voor de verzamelaar met voldoende geld is het wel een leuk extraatje.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)


Kon gisteravond trouwens nog niet inschrijven/betalen. Noch in de eShop, noch op de website. Enigszins frappant, daar de service vandaag van start zou gaan.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Net in tabletop met mn zus dr Mario en smb 1 gespeeld, laatste keer dat we dat deden was denk ik jaar of 25 geleden, wat n lol...allebei single joycon, dat was echt perfect! Nes titels werken beter op zo klein schermpje op tafel dan veel moderne games!

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Wel echt een bummer dat je die NES games die online multiplayer gekregen hebben alleen tegen friends kunt spelen ipv dat er een lobby is

avatar van Manny Calavera
Ik heb ook een abonnement genomen. Leuk om weer eens door de oude NES games te bladeren. Hoop wel dat er snel meer komt en dat er ook SNES games volgen.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Manny Calavera schreef:
Ik heb ook een abonnement genomen. Leuk om weer eens door de oude NES games te bladeren. Hoop wel dat er snel meer komt en dat er ook SNES games volgen.


Ben er ook wel weer snel op uitgekeken :0 Dr. Mario, SMB1, SMB3, River City Ransom en Double Dragon....Daar houdt t voor mij qua wat ik nu interessant vind om af en toe es aan te zetten wel mee op

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
centurion81 schreef:
(quote)


Ben er ook wel weer snel op uitgekeken :0 Dr. Mario, SMB1, SMB3, River City Ransom en Double Dragon....Daar houdt t voor mij qua wat ik nu interessant vind om af en toe es aan te zetten wel mee op


Ennnn toch weer interessant hoor die NES online

Mijn vriendin (33) heeft vroeger nooit gegamed (m.u.v. vroeger Arkanoid, wat ze blokjestennis noemt & Mario Kart 8 en Snipperclips tegenwoordig zo nu en dan samen met mij), maar vandaag hebben we Dr. Mario, Super Mario Bros. en Tennis gespeeld. Voor iemand die nooit gegamed heeft zijn NESgames begrijpelijk qua button-layout en gameplay: geen menu's, geen shoulderbuttons vooral ook en alleen A en B ipv ABXY.

avatar van Manny Calavera
Ik vind de NES collectie ook wel leuk, al merk ik wel dat ik tegenwoordig sneller op zo'n game uit ben gekeken dan destijds. Vind wel dat het traag gaat met toevoegen. 3 games per maand terwijl ze nu al makkelijk heel het NES deel online zouden kunnen zetten. Eigenlijk horen ze gewoon een paar honderd NES en SNES games gratis aan te bieden. Ze hebben die games al 392320023 keer in diverse vormen op allerlei systemen uitgebracht natuurlijk.

avatar van Sinner
Tja. Ik begrijp wel dat ze niet al hun kruid meteen willen verschieten en langzaam hun catalogus willen opbouwen. Maar ze mochten zich wel een beetje focussen op multi-player games ala Bubble Bobble, Rodland, Track n Field of Double Dragon II e.d - dat blijven toch wel de leukere games om met twee spelers te spelen. En zoals ik het begrijp kan je niet met willekeurige spelers online spelen - dat vind ik wel een gemis. Hoewel ik me wel weer kan voorstellen dat dit vroeg of laat wel zal worden aangepast.

Maar met name de SNES games mogen ze inderdaad wel wat werk van maken - tegen de kerst online gooien zou een mooi presentje zijn voor de Nintendo fans.


All Seeing Fish


Zal wel een inruil aktie komen bij Gamemania waaraan ik ga mee doen Switch net buiten garantie omruilen voor een beter model met opnieuw twee jaar garantie voor zeg 130 euro, blijft natuurlijk een risico na die twee jaar zeker met alle problemen die zijn geweest met de Switch.

avatar van Sinner
Hmm...ben niet zo een fan hiervan. Hoop niet dat we weer -tig modellen gaan krijgen zoals met de 3DS. Geweldig ding, maar op het eind was het wel een beetje overkill.

avatar van Grovonion
och, een 2DS-xl nieuw voor 65 euro heb ik laatst toch niet kunnen laten liggen. Een voordeel van de modellen-overkill...

avatar van Manny Calavera
Nintendo blijft wel constant toffe dingen bedenken zeg. Ik vind het wel echt een leuk idee. Al kan ik zulke titels ook op mijn Switch spelen uiteraard. Of als je een 3DS bezit.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Nintendo blijft wel constant toffe dingen bedenken zeg. Ik vind het wel echt een leuk idee. Al kan ik zulke titels ook op mijn Switch spelen uiteraard. Of als je een 3DS bezit.


Waar heb je het eigenlijk over?

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Sinner schreef:
(quote)


Waar heb je het eigenlijk over?


Vroeg ik me ook af haha?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:23 uur

geplaatst: vandaag om 22:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.