menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
Weer een nietszeggend artikel met een aantal gissingen die nergens op gebaseerd zijn eigenlijk. Het zal vast niet 'gewoon' een console zijn om te concurreren met de PS4 of Xbox. Wat het wel wordt? Nog altijd geen flauw idee. Persoonlijk hoop ik meer en meer in de richting van een krachtige handheld als opvolger van de 3DS die de mogelijkheid heeft voor zijn games rechtstreeks naar de TV te streamen (via een app op de Wiiu?) Met enigszins backward compatibiliteit of whatever. Dus gewoon een (forse) stap verder in de richting die ze ook al ingegaan zijn met de WiiU.

Ik hoop eigenlijk niet dat ze de WiiU compleet gaan afschrijven, ook niet bij de volgende generatie. Het is een console met zoveel potentie, maar er wordt onvoldoende uitgehaald. (Eigenlijk had de Wii daar ook een beetje last van)

De WiiU is echter iets liever, aangezien je er die-hard basis controller besturing in kan stoppen, maar ook de Gamepad kan gebruiken. Voor de meeste games heb je de pad niet eens nodig namelijk.

Mijn designer hart is in ieder geval helemaal verliefd op de WiiU, maar jullie hebben gelijk. Er wordt niet genoeg uitgehaald en de games zijn ook best mager. (Het aanbod dan, er zitten zeker goede games tussen) Al weet ik nooit zo goed of dat komt omdat het ook echt zo is, of omdat ik zelf aan het veranderen ben. Drukkere leefstijl, andere interesses. Van een standaard Mario platformer word ik namelijk al jaren niet echt meer enthousiast.

Ik kan mij eigenlijk wel voorstellen als Nintendo een soort geupgrade WiiU aan het maken is.

All Seeing Fish
Princess Piranha schreef:

Ik kan mij eigenlijk wel voorstellen als Nintendo een soort geupgrade WiiU aan het maken is.

De Super Wii U

Ik heb heel sterk het gevoel dat Nintendo bij de ontwikkeling van de NX een sterke partner hebben waarmee ze de NX samen onwikkelen.

Er wordt niet genoeg uitgehaald en de games zijn ook best mager. (Het aanbod dan, er zitten zeker goede games tussen).

Er wordt niet genoeg uitgehaald maar ik blijf het game aanbod nog altijd sterker vinden dan de overige 2 consoles. Ook qua aanbod. Hoeveel daadwerkelijk interessante of exclusieve titels zitten er namelijk tussen al die HD upgrades en compilaties of ports? Juist ja....

Ik heb in iedet geval een 25 Wiiu titels, waarvan een tiental musthaves imo. Ter vergelijking, de enige 3 of4 xbox titels die imo echt de moeite leken zijn ook verkrijgbaar op pc en ook op de ps4 vind ik nog altijd niet bizar veel geweldige games terug buiten Bloodborne. Infamous en Untill Dawn...

Er zijn al teveel goede spellen op de Wii u. Wie heeft tijd en geld om vijftig spellen te spelen? Is nu al lastig kiezen wat ik wil spelen. En dat bij een keuze uit acht titels....
Die dan ook nog eens maximum uit de console halen.

Te veel goede games op de Wii U? Als dat daadwerkelijk het geval is voor jou, dan ben je bij mijn weten toch een van de uitzonderingen.

All Seeing Fish
Kimmyboy schreef:
Te veel goede games op de Wii U? Als dat daadwerkelijk het geval is voor jou, dan ben je bij mijn weten toch een van de uitzonderingen.

De Wii U heeft tientallen kwalitatieve exclusieves, maar door de diversiteit in het aanbod zal niet iedereen dat zo ervaren.

Kimmyboy schreef:

Heb jij dan tijd en geld om vijftig verschillende spellen te spelen?

horizon schreef:
(quote)

Heb jij dan tijd en geld om vijftig verschillende spellen te spelen?

Tijd om vijftig spellen te spelen op Wii U: niet meteen nee. Maar daarbij kan je natuurlijk de volgende vraag stellen: in hoeverre vindt de consument in kwestie die vijftig games het waard om ze überhaupt te kopen? Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, en in mijn geval leidt dat tot negatieve resultaten.

Het probleem zit hem voor mij in de breedte van het aanbod aan kwalitatieve games die Nintendo op de Wii U uitbrengt. Ik ben sinds de laatste jaren iemand geworden die echt enkel de 'top of the bill' nog wilt spelen vanwege het o zo grote aanbod aan games. Kortom, de titels die bestempeld worden als 'best oké' en alles daaronder zullen in mijn geval bijna altijd wegvallen (al zijn er uiteraard uitzonderingen). Bovendien liggen verschillende genres mij niet, met in het bijzonder strategiegames (à la Pikmin 3 bijvoorbeeld) en RPG's (à la Xenoblade X). Ik beperk me dus al tot een handvol genres waarin ik dan telkens de cruciale titels uitpik.

Het zorgt ervoor dat mijn lijst aan interessante titels voor de console in kwestie gewoonweg te laag ligt om het apparaat al aan te schaffen, hoezeer ik ook games als de nieuwste Smash Bros., Mario Kart 8 en Bayonetta 2 wil spelen. Ook het gebrek aan third-party titels (en in mindere mate: originaliteit) helpt daar uiteraard niet bij.

Het zijn motieven die ik ook in mijn vriendengroep helaas te vaak hoor, daarom mijn veronderstelling dat je bij de uitzonderingen zou zitten. Hopelijk is hiermee wat meer duidelijkheid gebracht over mijn standpunt.

Wat een langdradige cock tease dit.

Ben toch wel eens heel erg benieuwd nou.

All Seeing Fish
Van mij mag er ook wel meer bekend worden over de plannen van Nintendo, ze hebben grootse plannen maar de communicatie is miniem.

Dit is het laatste gerucht, 900p

http://blogs-images.forbes.com/insertcoin/files/2016/01/leak.jpg

Ik ben erg benieuwd want als het een beetje leuk uitpakt zou het wel eens mijn terugkeer naar Nintendo kunnen worden sinds vele jaren.

Ninty is waar het voor mij allemaal mee begon en waar ik mee ben opgegroeid, en een zwak voor het stijltje en de bekende luitjes zal ik altijd houden.

En de nieuwe Zelda natuurlijk, die ongetwijfeld ook op de NX zal verschijnen.

Nintendo moet gewoon doen waar ze goed in zijn. Er is zoveel potentie voor de langlopende series vol met iconen, maar keer op keer houden ze het redelijk beperkt. Maak een paar openworld Mario games, een sidescrolling classic Mario, twee openworld Zelda games, een openworld Starfox, een openworld Donkey Kong, een sidescrolling Donkey Kong, een fps Metroid, een Mario Kart, een Smash Bros, een sidescrolling Kirby, zorg dat er een nieuwe Megaman komt, een nieuwe Kingdom Hearts, een openworld Pokemon, zorg dat een aantal Rare personages overgekocht worden zoals Banjo ed.

Nintendo is dan wel een redelijk grote speler, maar ook zo een bedrijf heeft ergens een beperking in het budget dat ze aan spel-ontwikkeling kunnen uitgeven, en dan moeten er prioriteiten gesteld worden. Wat nintendo echt nodig heeft voor het nieuwe platform is de ondersteuning van "3rd party"-ontwikkelaars, da's de enige manier om de NX strijdvaardig te krijgen.

Zeker waar! Daarnaast zouden ze de NES/SNES/N64 klassiekers naar de mobiel moeten te brengen. Maar ik denk ook echt dat een pokemon met de microtransacties echt gigantische gaat verkopen. Het geld ligt echt voor het oprapen volgens mij. Ik snap die gereserveerdheid niet zo.

Nee. Asjeblieft niet. Hun klassiekers naar mobiel brengen zou alleen maar afbreuk doen aan de games. Tot op heden heb ik nog steeds geen enkele 'klassieke' action game op mobiel gespeeld die ook maar enigszins leuk was door een gebrek aan echte controls. En ik zie de meerderheid van mobiel gebruikers echt niet speciaal een joypad of whatever aanschaffen hiervoor. Dat ze speciaal games ontwikkelen voor mobiel - prima - puzzel of strategy games of dergelijke of games die echt specifiek designed zijn voor swipe controls kan ik inkomen. Maar hun klassiekers moeten ze in hun waarde laten.

Wat betreft de NX ben ik nog steeds ontzettend benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Maar idd, tot op bepaalde hoogte is 3rd party support echt wel belangrijk. Echter hoeven games als de zoveelste call of duty of whatever voor mij echt niet op een nintendo platform - maar een Square Enix, Namco of Capcom die herinvesteert in klassieke franchises zouden erg wenselijk zijn. (hiermee bedoel ik bvb een nieuwe Mega Man (ala eh...The Mighty nr 9?), een Final Fantasy (of spin-off in de klassieke stijl), een Castlevania. En Nintendo zou best ook weer eens wat franchises van stal halen die al een tijd niet meer gebruikt zijn - F-Zero, Kid Icarus, Metroid...

Micro transactions liefst zo weinig mogelijk. De huidige DLC / Micro transactions trend strijkt me echt tegen de haren in. En mij niet alleen.

Maar goed...ik zie nog wel wat het wordt. Alleszins zie ik het me wel weer in huis halen.

Overigens vind ik wel dat Nintendo met een klein probleempje zit met de NX, afhankelijk van wat het systeem uiteindelijk gaat worden (al dan niet backward compatible?). Hun grootste sellers hebben al recent een (HD) update gehad in de vorm van een New Super Mario U, Mario Maker, Mario Kart 8, Smash Bros of Donkey Kong Country - dus...lijkt me veel te vroeg om een van deze games ALWEER van een nieuw deel te voorzien? Toch? Dus moeten ze echt wel met iets nieuws op de proppen gaan komen voor de launch...en dat lijkt me best moeilijk.

En de grootste Wii U hit, zeker in Japan, is ook pas sinds vorig jaar uit. En aangezien Japan belangrijk is voor Nintendo moet Splatoon speelbaar blijven in het NX tijdperk.

All Seeing Fish
Belangrijk is dat de Wii U 30% krachtiger moet zijn zodat het de volgende generatie overlapt.

Dat er genoeg content is, alle Wii U titels moeten speelbaar zijn, nieuwe titels bekende ip's Metroid 3d Mario enz, en third party support waaronder exclusieve deals zoals Beyond Good and Evil 2.

Het wordt nu in iedergeval heel spannend tussen de aandeelhoudersvergadering en de E3, ik hoop zo op een release dit jaar.

All Seeing Fish
Vers van de pers: Release datum NX maart 2017

Yes:

Nintendo brengt maart 2017 spelcomputer NX op de markt | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ben best benieuwd wat ze gaat doen. Neem aan dat ze grafisch eindelijk iets uitbrengen dat kan concurreren met de PS en Xbox.

Leuk. Maart 2017 komt voor mijn financieel jaar ook gewoon beter uit dan kerstmis. Dankje Nintendo

All Seeing Fish
Wel klote dat Zelda weer een paar maanden later uit komt, hopelijk heeft de NX versie meer te bieden dan de WiiU versie.

Manny Calavera schreef:
Ben best benieuwd wat ze gaat doen. Neem aan dat ze grafisch eindelijk iets uitbrengen dat kan concurreren met de PS en Xbox.

Hier zat ik ook aan te denken. Ik gok van wel. Want de WiiU heeft nu een relatieve korte levensduur. Het geschreeuw om meer vergelijkbaarheid met Sony en Microsoft wordt ook steeds groter en meer. Dan zetten ze er iets meer druk op om snel door te gaan naar een nieuwe en betere console.

Ergens ben ik enthousiast, maar het blijft toch raar en jammer hoe het met de WiiU is verlopen. Daar is niet alles uitgehaald vind ik zelf.

(quote)

Hier zat ik ook aan te denken. Ik gok van wel. Want de WiiU heeft nu een relatieve korte levensduur. Het geschreeuw om meer vergelijkbaarheid met Sony en Microsoft wordt ook steeds groter en meer. Dan zetten ze er iets meer druk op om snel door te gaan naar een nieuwe en betere console.

Ergens ben ik enthousiast, maar het blijft toch raar en jammer hoe het met de WiiU is verlopen. Daar is niet alles uitgehaald vind ik zelf.

Nintendo moet soms gewoon eens wat meer aan de massa denken. Die willen ook gewoon de nieuwe GTA, CoD en Tomb Raider spelen op hun console, niet alleen Mario en Zelda. Maar Nintendo's eigen franchises zijn wel hele dikke pluspunten en een overweging om zo'n ding te kopen vermoed ik. Ga er maar vanuit dat hun commerciële afdeling een switch heeft gemaakt, anders konden ze net zo goed de Wii-U nog houden.

Overigens zijn ook de eerste twee mobiele games aangekondigd. Animal Crossing en Fire Emblem. Dat zijn dus heel erg logische keuzes, perfect speelbaar met een touchscreen.

All Seeing Fish
nX te pre-orderen bij Game Mania, bij twijfel gewoon pre-orderen dan kan je altijd annueren.
Ik dacht dat bij de Wii U ruim op tijd was totdat ik een telefoontje kreeg van Game Mania dat ze er maar acht binnen kregen

Gast
geplaatst: vandaag om 02:01 uur

geplaatst: vandaag om 02:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.