menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
spelfreak
Zoals Ajax&Litmanen1 zegt, alle 1st party spellen van Nintendo zijn op elk systeem geweldig. Maar 3rd party is sinds de Gamecube nergens meer te vinden.

Van de andere kant respecteer ik Nintendo enorm. Het is het enige bedrijf dat enorme risico's neemt door te proberen innoveren. Zo'n risico's kunnen twee kanten opgaan. Oftewel heb je een groot succes (Nes, Wii) oftewel heb je een flop (GameCube, Wii U). Qua dat spelen Sony en Microsoft het wel heel erg 'safe'. Voor mij zijn die 1st party titels van Nintendo altijd wel genoeg om een nieuwe console aan te schaffen.

Ik denk dat heel veel van Nintendo's problemen (of dat ze er niks van 'snappen') erin ligt dat ze nog heel erg bij hun Japanse roots liggen. Als je naar Sony kijkt merk je direct dat ze zich aan het westen hebben aangepast. The Big N is nog altijd heel Japans gebleven. Wat ook inhoud dat ze koppig zijn. En dat clasht een beetje met het westen.

Ik moet wel zeggen dat ik een paar jaar geleden nachtmerries kreeg van het idee dat ze uit de consolemarkt zouden stappen en games zouden maken voor PS en Xbox. Nu lijkt me dat nog niet zo slecht. Want dat is wat ik wil van Nintendo... games. We zullen zien wat de NX brengt.

avatar van Manny Calavera
Nintendo is in mijn ogen ook lui. Het moest tot de Wii-U duren voordat ze eens een console met HD beelden hadden of doorhadden dat een groot deel van de gamers online speelt. Of dat de console moet dienen als dvd/bluray speler. Echt schandalig. Net als dat ze zich gingen richten op je oma en buurvrouw met al die zwieperdezwaaier spelletjes met die controller. En na al die jaren hebben ze nog steeds niet de bekende franchises die de PS en Xbox wel hebben. Je kan als console niet zonder GTA en Tomb Raider om wat te noemen. En dat is nog een beetje te compenseren als Nintendo iedereen overspoeld met eigen games, maar ze brengen veel te weinig eigen topgames uit. De games die ze uitbrengen kan je wel vaak jaren spelen, maar toch. Af en toe wil je gewoon een nieuwe game. Ik ben er na de Gamecube niet meer ingetrapt en ben op de Xbox gaan spelen. Tot heden geen spijt van gehad dat ik overgestapt ben, maar jammer is het wel want ik mis Mario Kart, Smash Bros en de rest zeker.

Over dat laatste....wat mij betreft stopt Nintendo met eigen consoles en maken ze hun games voor de PS en Xbox. Bereiken ze tientallen miljoenen extra gamers mee en ze kunnen zich dan richten op het enige waar ze zelf echt goed in zijn: creatieve, kleurrijke games bedenken.

avatar van horizon
Hoezo tot de Wii U duren inzake HD beelden? Toen de Wii uitkwam hadden de andere consoles volgens mij ook nog geen HD.
Dat de Wii U geen blu-ray is iets wat ik wel jammer vind, dat ben ik met je eens. Maar die 55 euro zou ik ook wel aan een echte speler besteden zodat de Wii U niet zoveel draaiuren hoeft te maken.

En je mag het zwiepende controllertje van de Wii niet jouw ding vinden het was wel een verkoop-hit. Mij persoonlijk boeien die bekende franchises helemaal niet. GTA deel 1 is met afstand de leukste GTA. En Tomb Raider delen zijn wel op de Wii verschenen. Helaas niet op de Wii U. De Wii had sowieso redelijk wat third party software alleen verkocht die niet zo goed als de eigen first part games (Galaxy, Kart, nsmb, etc etc).
De Wii U mist voor de puberende gamers (excuus, ik generaliseer maar dat is iets wat ik veel terugzie: in de leeftijd 16-29 is het veel xbox/ps. Jongere kinderen hebben vaker een Wii en oudere spelers, 30+, zie je toch ook vaak weer met een Wii U. Zijn ook vaak retro gamers die minder met graphics ophebben en meer op gameplay richten. Let wel ik ben hier tussen de haakjes sterk aan het generaliseren ) nogal wat schiet spellen om het zo te zeggen.

Als ik naar mijn eigen tijd besteding kijk dan heb ik nog te weinig tijd voor alleen de premium Nintendo titels (Kart, Smash, Splatoon, Yoshi, Toad, NSMB en dan hebben we nog niet eens Zelda, 3d World of Pikmin).

Hopelijk stopt Nintendo nooit met maken van eigen hardware. Want juist de eigen hardware-software combinatie is juist hun sterke punt (het lijkt wel Apple). Maar zoals eerder gezegd is Nintendo ook van de langzamere verandering door de sterke Japanse roots (ook dat lijkt op Apple). Dat ze nu de smartphone markt instappen als extra zal binnen Nintendo al als een ware cultuuromslag voelen. Aan de andere kant als je ziet hoe Nintendo ooit begon...

Maar uit de console markt? Nee. Nintendo is uniek. PS4 en X1 zijn erg sterk overlappend, ook met gaming pc's. Dus laat ze maar lekker hun eigen koers varen.

avatar van Grovonion
mensen, zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. De ene is een katten en de andere een honden liefhebber. Gelukkig hebben we de optie te kiezen welke console het best bij ons past, of zoal in mijn geval beiden. Stel nu er was geen nintendo meer? Dan zou niet enkel de keuze kat wegvallen, erger nog geen labradors en tekkels meer. Enkel nog de keuze tussen een zwarte doberman of een witte die een beetje sneller kan rennen. Ik hoop dat mijn beeldspraak een beetje duidelijk is

All Seeing Fish
In ieder geval erg benieuwd waarmee ze komen, misschien dat ze met iets komen dat zo innovatief is als de eerste iPhone alleen dan op (handheld) console gebied, en daarnaast alle games van Nintendo beschikbaar stellen van de eerste Gameboy tot aan de 3DS en van de NES tot aan de Wii U ultra backwards compatible.

avatar van Manny Calavera
Grovonion schreef:
mensen, zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. De ene is een katten en de andere een honden liefhebber. Gelukkig hebben we de optie te kiezen welke console het best bij ons past, of zoal in mijn geval beiden. Stel nu er was geen nintendo meer? Dan zou niet enkel de keuze kat wegvallen, erger nog geen labradors en tekkels meer. Enkel nog de keuze tussen een zwarte doberman of een witte die een beetje sneller kan rennen. Ik hoop dat mijn beeldspraak een beetje duidelijk is


Het gaat helemaal niet om Nintendo weg te laten vallen, dan lees je het bovenstaande niet goed. Het gaat erom dat ze van mij een andere weg in mogen slaan (geen nieuwe console, meer focus op hun games die op de andere consoles te spelen vallen) omdat ze gewoon al 10 jaar heel veel fout zijn. Je oma en tante gamen plots door de Wii, maar de fanatieke gamers stappen over naar PS of Xbox.

avatar van Sinner
Het blijft een eindeloze discussie lijkt me. Ik sluit me voornamelijk aan bij Horizon en Grovonion. Ik vind 'fout' trouwens zo subjectief. (de hele discussie overigens). Tuurlijk - de WiiU heeft tot op heden nog maar een tiental millioen eenheden verkocht - maar het ding heeft nog wel een jaar of 2 misschien 3 te gaan en er staan nog wat knallers op stapel. Voor mij blijft het momenteel in ieder geval de enige 'now' gen console die de aanschaf waard was - het brengt wat fleur en leven in de brouwerij. Dus laat ze bij Nintendo maar lekker hun gang gaan - en misschien wordt de volgende handheld of console wel weer een millioenen succes.

avatar van Grovonion
Manny Calavera schreef:
(quote)


Het gaat helemaal niet om Nintendo weg te laten vallen, dan lees je het bovenstaande niet goed. Het gaat erom dat ze van mij een andere weg in mogen slaan (geen nieuwe console, meer focus op hun games die op de andere consoles te spelen vallen) omdat ze gewoon al 10 jaar heel veel fout zijn. Je oma en tante gamen plots door de Wii, maar de fanatieke gamers stappen over naar PS of Xbox.
Dan heb je mijn bedoeling niet helemaal gezien. Natuurlijk mag en kan en zal Nintendo veranderen, maar ik hoop alleszins dat ze blijven een eigen weg te volgen. En dus niet de rest van de wereld achterna gaat, zei het de 3rde vanilla high-power console of the soft-core casual play mobile markt, maar dus een alternatief blijft voor die iets anders wilt.

spelfreak
Nintendo NX Reportedly Has 'Industry-Leading' Tech and 2016 Release Date
IGN

All Seeing Fish
Nintendo moet er rekening mee houden dat tijdens de release van de NX de PS4 en Xbox One alweer minimaal drie jaar oud zijn, en naar alle waarschijnlijkheid alweer dicht tegen een aankondiging van een nieuwe console aanzitten.
Als Nintendo men een speciaal stukje hardware komt, die ook nog eens een een stuk krachtiger is dan de huidige generatie, dan kan de NX de volgende generatie ook nog een tijd mee draaien.
Als de Playstation V en Xbox Two (om ze zo maar te noemen) uitkomen draaien ze de begin periode niet op hun maximale vermogen en de NX wel, daardoor zou de NX lang kunnen rekenen op third party suport, en zullen er zelfs ports van de NX naar andere consoles komen voor de verandering.

De thuis console van de NX moet backwards compatible zijn met de Wii en de Wii U en dan gelieve een upscaling optie zoals bij de PS2 die PSone games kon upscalen.
Aangezien we de op dit moment met een dikke tien miljoen verkochte units Wii U een flop kunnen noemen, zijn er best veel exclusieve kwaliteitstitels op uit gekomen die een grote groep mensen niet heeft kunnen spelen.
Door backwards compatibe zijn inclusief de exclusieve NX titels, achterstallige ports uit huidige generatie, nieuwe releases uit huidige generatie zullen er zat titels zijn bij de release waarvan een groot deel exclusief is.

Het zou ook een vreemde keus zijn als je verplicht bent om de handheld (Npad) bij de NX te komen, dat zou een dure bedoeling worden, misschien een budget model met de Wii U gamepad die ongeveer de zelfde functies heeft als Npad, maar dan met minder opties en lagere specificaties.
Zo heeft de Npad een betere resolutie en kan deze DS, 3DS mobile games die we kennen van Android en IOS, en misschien wel vanaf de NX games installeren via een netwerk verbinding.
Ik zou de NX in ieder geval een diskdrive geven en de Npad die de zelfde opties als een Wii U gamepad, 3DS en een tablet en ook te gebruiken zonder NX systeem!

Wat mij ook een goudmijn lijkt is het online verhuren van games, ik kreeg vroeger buiten mijn verjaardag en kerst om geen duur 8/16 bits spel nee ik kreeg voor geld op spellen te huren bij de Videotheek zo heb ik heel wat games kunnen spelen in mijn jeugd zonder dat mijn ouders het gevoel hadden veel geld te hebben uitgegeven aan games.
Wat zou het toch heerlijk zijn een new release voor bijvoorbeeld om maar een bedrag te noemen voor 2,50 een dag en 10 euro een week digitaal te huren, en dan daarnaast ook nog beperkte en unlimited streaming abonnementen te hebben.

Maar ja we zullen het misschien volgend jaar wel zien, boven genoemde zou toch wel mijn droom Nintendo console zijn

avatar van Confusie
All Seeing Fish schreef:
Nintendo moet er rekening mee houden dat tijdens de release van de NX de PS4 en Xbox One alweer minimaal drie jaar oud zijn, en naar alle waarschijnlijkheid alweer dicht tegen een aankondiging van een nieuwe console aanzitten.

Waar baseer je dit op.

Gezien de duur van de vorige gen en het feit dat deze gen de minste progressie tot nu toe levert schat ik dat het nog wel even gaat duren.

We mogen hopen van wel, deze gen is nog maar net begonnen voor mijn gevoel en misschien nog steeds niet eens echt. Ze zijn nog maar net eindelijk een beetje gestopt met cross generation releases, laat deze gen nog maar lekker even doorgaan zonder al te veel terug of vooruit kijken.

Eventjes lekker in het hier en nu.

All Seeing Fish
Confusie schreef:
(quote)

Waar baseer je dit op.

Gezien de duur van de vorige gen en het feit dat deze gen de minste progressie tot nu toe levert schat ik dat het nog wel even gaat duren.

We mogen hopen van wel, deze gen is nog maar net begonnen voor mijn gevoel en misschien nog steeds niet eens echt. Ze zijn nog maar net eindelijk een beetje gestopt met cross generation releases, laat deze gen nog maar lekker even doorgaan zonder al te veel terug of vooruit kijken.

Eventjes lekker in het hier en nu.


Nou om te beginnen heeft de Playstation 4 in de eerste twee jaar al bijna een kleine derde van het totale aantal Playstation's 3 verkocht.

Als de NX op de Markt komt dan is de Playstation 4 drie en misschien wel vier jaar oud, tegen die tijd zit je wel dicht tegen een aankondiging (dat is nog geen release) van een nieuwe console.

avatar van Manny Calavera
Volgens mij gaan nieuwe consoles tegenwoordig zo 8-9 jaar mee. Kijk maar naar de vorige generatie.

All Seeing Fish
Manny Calavera schreef:
Volgens mij gaan nieuwe consoles tegenwoordig zo 8-9 jaar mee. Kijk maar naar de vorige generatie.


E.U. release datums.

PS3: 23 maart 2007 PS4: 29 november 2013 6,5 jaar

360: 2 december 2005 Xone: 22 november 2013 8 jaar

Wii: 8 december , 2006 Wii U: 30 november 2012 6 jaar

Gemiddelde is minder 7 jaar.

Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit weer zal gaan gebeuren, maar als de NX met kop en schouders boven de huidige generatie uit steekt, moeten Sony en Microsoft toch de aandacht weg trekken van de NX met misschien wel een vervroegde aankondiging.

avatar van Confusie
Zal wel meevallen dat Nintendo ineens een voorsprong pakt. Hooguit dat ze enigszins gaan meedraaien met de huidige standaard.

All Seeing Fish
Confusie schreef:
Zal wel meevallen dat Nintendo ineens een voorsprong pakt. Hooguit dat ze enigszins gaan meedraaien met de huidige standaard.


Het kan een succes worden in de huidige generatie en het kan marktaandeel wegsnoepen bij de volgende generatie.

Maar ja in theorie kan alles, op dit moment weten we heel weinig en zullen we gewoon moeten afwachten wat Nintendo in de praktijk gaat doen.

avatar van Confusie
Erg benieuwd in ieder geval. Met een killer launch titel als eventueel de nieuwe Zelda heb ik sowieso interesse.

avatar van Rujar
Als Wii U gebruiker zou ik mij toch enigszins genaaid voelen. Ik heb niet het idee dat er nog echt gewerkt gaat worden aan games.

avatar van horizon
Absoluut niet.
Er zijn al teveel titels die ik wil spelen maar geen tijd (of geld ) voor heb.

Gelukkig Yoshi nu uitgespeeld. Scheelt weer tijd als Xenoblade uitkomt.

Dan spelen we nog steeds veel Splatoon. Maar ook super Mario maker, mk8 en smash zijn er.
En kinderen vermaken zich ook nog met Wii party u (en niet met mp10...).

En dan zijn spellen als super Mario 3d, pikmin en oude Zelda niet eens in bezit.

En dan komt volgend jaar als zwanenzang de nieuwe Zelda uit.
Oh ja, fatal frame is er ook nog. En star Fox... En en

Dus niet genaaid.

All Seeing Fish
horizon schreef:
Absoluut niet.
Er zijn al teveel titels die ik wil spelen maar geen tijd (of geld ) voor heb.

Gelukkig Yoshi nu uitgespeeld. Scheelt weer tijd als Xenoblade uitkomt.

Dan spelen we nog steeds veel Splatoon. Maar ook super Mario maker, mk8 en smash zijn er.
En kinderen vermaken zich ook nog met Wii party u (en niet met mp10...).

En dan zijn spellen als super Mario 3d, pikmin en oude Zelda niet eens in bezit.

En dan komt volgend jaar als zwanenzang de nieuwe Zelda uit.
Oh ja, fatal frame is er ook nog. En star Fox... En en

Dus niet genaaid.


Mee eens er is verschrikkelijk veel exclusieve content op de Wii U, maar voor mij persoonlijk zaten er geen must buys tussen.

Er had al lang een nieuw Metroid of Zelda moeten zijn, en de Mario World was niet de Mario waar ik op wachten!

Mijn zoontje geniet nog steeds van zijn exclusieve Wii U titels zoals Lego City Undercover, Spaltoon, Mario Kart 8 Mario Maker, Mario 3D World enzovoorts.

avatar van Sinner
Rujar schreef:
Als Wii U gebruiker zou ik mij toch enigszins genaaid voelen. Ik heb niet het idee dat er nog echt gewerkt gaat worden aan games.


Nee ik voel me dus ook niet genaaid. 20tal games in de kast - helaas aan de helft nog niet toegekomen. De nieuwe Fatal Frame volgende week, Xenoblade Chronicles in december, Starfox volgend jaar, en zelfs met negatieve kritiek zie ik Devil's Third nog wel zitten als budget game. Ook de Fire Emblem X Dinges game en Zelda staan nog steeds op stapel. En ik vermoed dat er in de tussentijd vast nog wel iets zal uitkomen - Nintendo is meestal vrij karig met info. Maar zelfs als dat niet het geval is ben ik nog altijd tevreden. Ook al omdat het backward compatible is en de backlog van een 80+ Wii games ook nog te spelen is op die manier.

Er had vooral werk gemaakt moeten worden van nieuwe franchises of het terugbrengen van oudere ongebruikte franchises imo. Een nieuw F-Zero, Kid Icarus of whatever had ook al wonderen gedaan.

avatar van horizon
Maar de fangroepen van F-Zero en Kid Icarus zijn gewoon te klein. Dat zijn geen sellers. Een nieuwe Zelda? Ja, die had misschien al uit moeten zijn.
Maar gaan dus geruchten van Twilight Princess HD versie voor de Wii U. Zoethouder tot eind 2016 lijkt me.

En als alternatief voor F-Zero:
Fast Racing Neo:
FAST Racing Neo | Wii U download software | Games | Nintendo - nintendo.co.uk
ziet er best goed uit.

avatar van Sinner
Misschien. Maar het zouden beide toch welgekomen addities zijn voor de WiiU. Een Twilight Princess HD boeit me in ieder geval een stuk minder - hoewel ik die ook wel weer zal aanschaffen.

Dat F-Zero alternatief lijkt me ook best aardig. Overigens zijn er inderdaad (even niet aan gedacht) ook op de shop meerder uitstekende games te krijgen. Van Trine tot Shovel Knight. Dus ook in dat opzicht zijn er meerdere leuke titels.

Helemaal vergeten trouwens - Mario Tennis WiiU. Misschien wel geen absolute knaller maar zoals zowat iedere Mario sportsgame haal ik me deze ook in huis en zal het zonder twijfel wel weer een uitstekende game zijn (en al helemaal in multi-player). Ben eveneens een fan van de Gamecube, Wii en 3DS versies ervan.

avatar van Grovonion
Verbijsterend, als dat waar is lijkt Nintendo echt te geloven een concurrent van PS4 en Xboner uit de grond te kunnen stampen...

IGN NX News

All Seeing Fish
Nintendo moet toch echt wel met iets heel speciaals komen om deze aantallen te halen, met alleen exclusives en betere specificaties redden ze het niet.

IK duim op een grote hit.

avatar van Grovonion
Wie zit daarop te wachten? Ik ben een Nintendo fan en hoop dat er altijd Nintendo consoles blijven bestaan. Maar als het zou kloppen dat ze nu proberen gewoon een next gen console op de markt te brengen als concurrentie voor PS4 dan vrees ik dat ze gaan falen.

Het artikel dat ik aanhaalde beschrijft natuurlijk enkel de analyse van een of ander consultancy bureau, dus realiteit kan iets helemaal anders worden, let's see.

All Seeing Fish
Wat bedoiel je met, wie zit daar op te wachten?

avatar van Grovonion
Sorry, bedoelde NX in het algemeen, maar jij hebt wel een goed punt, moet idd iets bijzonders zijn. Gewoon een WiiU maar met PS4 power lijkt me niet voldoende. En wat moeten WiiU bezitters ervan denken. Ik zou me in het zak gezet voelen.

All Seeing Fish
Grovonion schreef:
Sorry, bedoelde NX in het algemeen, maar jij hebt wel een goed punt, moet idd iets bijzonders zijn. Gewoon een WiiU maar met PS4 power lijkt me niet voldoende. En wat moeten WiiU bezitters ervan denken. Ik zou me in het zak gezet voelen.


Mits ze de Wii U blijven ondersteunen met nieuwe cross buy games die op de backwards compatible NX beter zijn zoals bij een PC.

avatar van Manny Calavera
Grovonion schreef:
Sorry, bedoelde NX in het algemeen, maar jij hebt wel een goed punt, moet idd iets bijzonders zijn. Gewoon een WiiU maar met PS4 power lijkt me niet voldoende. En wat moeten WiiU bezitters ervan denken. Ik zou me in het zak gezet voelen.


Zoals ik al eerder in op deze site zei; het wordt tijd dat Nintendo stopt met eigen consoles en hun games gaat maken voor PS en Xbox. Zo bereiken ze tientallen miljoenen kopers en hebben ze niet meer dat gekloot met een eigen console bedenken. Ze winnen het toch niet meer van Sony en Microsoft op dat gebied.

Ik zou overigens blind een Mario of Smash Bros game kopen als deze op de Xbox zou verschijnen Vroeger tot en met de Gamecube erg veel plezier beleefd met Nintendo games. Dat mis ik wel. De grafische gedateerde consoles zonder de echte topgames van externe partijen mis ik niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:19 uur

geplaatst: vandaag om 08:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.