menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
Lijkt me zwaar ondermaats als een vierde deel in een reeks zo veel gelijkenis vertoont met de eerste van inmiddels ruim twee decennia terug.

In die periode speelden we ook GTA 3.

Vergelijk dat eens met GTA 5 van inmiddels ruim een decennia terug of straks 6.

Confusie schreef:
Het ziet er niet uit.

Met het verkeerde been uit bed gestapt ?

Feel good hit the summer dude!

Jij hebt gewoon paddo’s geslikt denk ik en ziet dingen en kleuren die er niet zijn.

Leuk voor jou dat wel.

Maar in werkelijkheid echter is het gewoon wat het is en oogt het zwaar onvoldoende in het oog van hedendaagse standaard of zelfs de standaard van ruim tien jaar geleden.

Van een project zo lang in aantocht en al eens geheel terug naar de tekentafel meen ik simpelweg veel meer te mogen verwachten.

Ik heb gewoon een positievere verwachting dan jij en ik heb hier een andere kijk op.
Klaar...

Een ‘andere’ kijk ja.

Een alternatieve beleving van de realiteit ook wel.

Jouwn beleving is natuurlijk superieur! daar kunnen wij nooit aan tippen..

Mensen reageren alleen zo defensief en geprikkeld wanneer ze vrezen dat je gelijk hebt.

Wanneer ze diep van binnen allang weten dat het zo is.

Zie het probleem ook niet verder.

Je kunt moeilijk gaan beweren dat het er allemaal zeer spetterend en vooruitstrevend uitziet want dat is feitelijk simpelweg niet het geval.

Waarom het niet gewoon nemen voor wat het en dat accepteren want de confrontatie met de ware vorm der dingen voor je uitschuiven en je kop in het zand steken zal alleen een des te pijnlijker de teleurstelling voor jou voortbrengen op de lange termijn en is dan ook ten zeerste af te raden dit lichtelijk opmerkelijke gedrag wat je momenteel vertoont.

Precies. Zo lastig is het niet te erkennen dat de Switch grafisch antiek is. Je speelt op een niveau dat hoort bij iets dat tussen de PS3 en 4 /Xbox 360/One in zit. De next gen generatie is alweer 4 jaar oud en in die buurt komt het bij lange na niet. Nou draait het bij Nintendo om gameplay boven graphics, maar ze mogen daar nu onderhand ook wel eens met hun tijd mee gaan op de gebieden waar ze achterlopen. Ik betaal liever 500 voor een top notch apparaat dan 350 voor een ding met grote gebreken. Zo'n Prime 4 ziet er inderdaad uit als een 10 jaar oude game. Ik had gewacht en dit gewoon voor Switch 2 gemaakt. De Switch is verder gewoon de ideale console voor gamen op vakantie en voor simpelere pixelgames en rpg's die grafisch weinig vragen. Dat zijn geen slechte games, maar je hebt gewoon een andere console nodig voor de echte AAA titels en da's jammer.

Misschien dat het aanvankelijke project innoverender was maar heeft Nintendo ze teruggefloten en opgedragen de boel grotendeels te recyclen omdat er toch altijd wel gasten zijn die het allemaal slikken en zelfs lopen te verdedigen als het erop aankomt.

Wat je nu krijgt is eigenlijk voor de vijfde maal als we Hunters niet vergeten dezelfde game met dezelfde niet bijster enerverende lock on combat en dezelfde soort puzzels en hetzelfde balletje gerol.

Als jij daar alsnog blij van kan worden prima maar ga niet lopen spacen wanneer anderen het wel gewoon benoemen voor wat het is.

Nintendo neemt waardig afscheid van de Switch | Gamer.nl

Deze column is wel redelijk sterk, ook mijn mening. In de context van de eindfase van de Switch is het een prima Direct geweest. Had je dit 4 jaar terug als Direct gehad, dan had je gezucht. En vergelijk je het met bv de Xbox Showcase dan is het vrij armoedig. Het is maar net vanuit welk perspectief je de Switch nog bekijkt. Voor een aantal hier is het de belangrijkste main console, maar voor anderen zoals mij niet omdat dat ding gewoon geen serieuze grafische titels meer aan kan.

Wat een gegniffel in de marge weer. 'Had je dit 4 jaar geleden gehad als Direct dan had je gezucht'. Waar halen mensen dat toch vandaan. Ook dan was dit gewoon een prima Direct. In ieder geval lopen er een hoop lui weer warm voor de Zelda game, de JRPG's, Darkest Dungeon 2 of dingen zoals de Metal Slug games en Fantasy Life. Laat staan Metroid Prime. Om dan te gaan vergelijken met een XboX showcase, die na jaren droogte (tevens de minst populaire en minst verkopende console wereldwijd) eindelijk iets toont? Knullig toch. Uitstekende showcase was dat. Maar het mocht ook wel eens na jaren niets te hebben laten zien.

https://iili.io/dHqPTlV.jpg

Je plaatje past alleen totaal niet in de context, want ik (en ook Confusie) heeft allang gezegd dat er genoeg fun te halen valt uit de Switch, maar laten we niet doen of het grafisch geen achterhaalde bende is.

Wat ik al zei, alleen pixelgames, oude remakes en rpg's komen er nog op uit, meer kan dat ding niet meer aan. Een nieuwe Mario (Kart) of iets in die buurt verschijnt gewoon in veel betere beelden en met veel betere framerate op de opvolger.

Gegniffel in de marge? Het is juist wat sneu dat een paar mensen geen enkele kritiek op dat ding dulden. Ik heb er veel plezier aan beleefd, maar al 1, 2 jaar is het keihard tijd voor wat beters.

Manny Calavera schreef:
Het is juist wat sneu dat een paar mensen geen enkele kritiek op dat ding dulden.

Het lijken wel GTA fans die bij elke vermelding van de reeks op hun achterpoten gaan staan. Context of niet.

Maar niet echt. Ik vermoed dat een hoop mensen het gewoon sneu vinden om steeds dezelfde nodeloze discussie te zien.

Sinner schreef:
(quote)

Het lijken wel GTA fans die bij elke vermelding van de reeks op hun achterpoten gaan staan. Context of niet.

Maar niet echt. Ik vermoed dat een hoop mensen het gewoon sneu vinden om steeds dezelfde nodeloze discussie te zien.

Ik heb het niet gestart, ene Banjo ging uit zijn plaat op wat kritiek.

Uit m'n plaat!? haha nee ik heb keurig binnen de lijntjes getekend, maar wat Sinner zegt dat klopt als een bus. Sommige mensen hameren zo ontzettend door op het grafische gedeelte en dat stoort op een gegeven moment.

Zo mensen, zijn we in 2019 beland?
Wat is er gebeurd?
Welk vreemd fenomeen heeft er plaatsgebonden dat we terug in de tijd gegaan zijn?

Net mijn 300ste Switch game aangeschaft. Switch is mijn enige console waar ik bijna meer games in de eShop heb gekocht dan fysiek (eigenlijk is het 50/50). Ik heb me dan ook een beetje laten aansteken door Sinner. Thanks, man

Het is ook gewoon een ontzettend leuk platform om voor te verzamelen. Of het nou fysiek of digitaal is.

Feit dat bij het grootste gedeelte van de games de game of het merendeel van de game ook (soms patched / soms niet patched) effectief op cartridge staat helpt enorm.

Ik heb momenteel een 600+ games, waarvan de meeste wel digitaal opgepikt (fysiek denk ik een 100+). En het blijft gewoon leuk om weer iets tegen te komen in een sale, of in the wild voor een paar euro.

En dat geld overigens voor best wel veel mensen. Of we weer in 2019 zijn beland? Nee hoor. De meeste gamers maakt het gewoon geen bal uit waar ze op gamen en voor een hele rits genres is specifiek de mogelijkheid handheld / TV een dikke plus. In ieder geval spelen van de 14 man op mijn lijst toch nog zeker 12 ervan met enige regelmaat en dik 8 ervan heel erg vaak op het ding (en zie je vaak dingen langs komen die je zelf nog niet hebt).

Sinner schreef:
Of we weer in 2019 zijn beland?

Dat ging over de hele voorgaande discussie over de gebrekkige hardware van de Switch en dergelijke. Die discussie is al jaren hetzelfde dus het is net alsof we weer terug in 2019 zijn beland

legian schreef:
(quote)

Dat ging over de hele voorgaande discussie over de gebrekkige hardware van de Switch en dergelijke. Die discussie is al jaren hetzelfde dus het is net alsof we weer terug in 2019 zijn beland

Nog een klein jaartje, is die discussie gelukkig voorbij. Ik zal de Switch 2 day one aanschaffen.

legian schreef:
(quote)

Oh maar die quote sloeg niet op die discussie meer toen ik hem aanhaalde. Eerder op het feit van collecten voor de Switch. Een beetje uit zijn oorspronkelijk verband gerukt maar ik kan me nog herinneren dat in de aanvangsdagen van de Switch hopen mensen toch best wel fors zijn gaan verzamelen - en dat is eigenlijk nog altijd niet veranderd. Ik denk dat het op het moment ook een van de meest leuke dingen is om echt voor te verzamelen - zowel digitaal als fysiek. Samen met de PS2, PSP, (3)DS en Wii. Fors wat hidden gems tegen aardige prijzen (nou ok, de (3)DS is aardig gestegen intussen). (en het feit dat je ze op een SD card kan flappen en nog eens backupen op een HD helpt ook).

Grovonion schreef:
Net mijn 300ste Switch game aangeschaft. Switch is mijn enige console waar ik bijna meer games in de eShop heb gekocht dan fysiek (eigenlijk is het 50/50). Ik heb me dan ook een beetje laten aansteken door Sinner. Thanks, man

Ik zit rond de 260 fysieke Switch games mooi gesorteerd, en op de planken te staan het is nu wel heel rood hoor!. Ik ben benieuwd wat de Switch 2 games hoesjes voor kleur krijgen misschien wel paars? .

Da's ook heel erg netjes. Feit dat ik overigens veel digitaal heb wil ook niet zeggen dat als ik toevallig een favoriet voor een goedkoop prijsje 'in the wild' tegenkom ik niet alsnog even toehap. Er is nog altijd best veel dat ik wil hebben. En er staat nog best veel op uitkomen. Digitaal is uitstekend. Maar Fysiek blijft ideaal. Although wel plaatsrovend.

...maar als ik dan lees dat bijvoorbeeld de digitale edities van bepaalde games overal van de webshops worden gehaald (Forza 4 bvb. De Battlefield games deels) dan heb ik toch zoiets van....verdorie. Dat is toch wel heel jammer. Of neem nou Deadpool van 10-15 jaar terug. Amper nog ergens te krijgen. Ook niet meer digitaal. Zelfs niet meer op Steam. Dan denk ik toch verdorie - had ik toen maar toegehapt.

Voor mij is er nog wel 1 groot nadeel van al die fysieke spellen zo mooi in m'n kast te staan. Is dat bij een maat van mij, daar hebben ze al eens een keer ingebroken. En je raad het al.. alles wat hij al jaren lang had verzameld was verdwenen! ja.. dat lijkt mij echt vreselijk!. Ik heb nu een goede verzekering afgesloten bij Unive en heb het laten zien op foto's waar het om ging, en zij snapten dat gewoon .

Tip: Verzeker je Games bij Unive maar ga er wel even persoonlijk bij langs met gegevens en foto's.

centurion81 (moderator)

Ja superleuk! Switch online is echt wel een mooie bibliotheek aan oude games aan het worden inmiddels!

centurion81 schreef:
Ja superleuk! Switch online is echt wel een mooie bibliotheek aan oude games aan het worden inmiddels!

Ja inderdaad. Ik was oorspronkelijk niet zo een fan van Switch Online en prefereer nog altijd het idee van de Virtual Console zoals op de Wii, maar intussen is de library best groot en fijn dus laat me hopen dat ze dit gedeelte dan ook maar klakkeloos naar de Switch opvolger overgooien en blijven uitbreiden.

Best een aardige verzameling trailers (met comments) van Switchcorner. Sommige bekend, andere waren voor mij helemaal nieuw.

Switch 22 Trailers Round-up

Ja weer veel leuke dingen erin...

- Neva (van de makers van Gris die ik nog steeds moet spelen)
- Sea of Stars: Throes of the Watchmaker (DLC)
- Morsels (met gave muziek en gemaakt voor je crt tv?)
- Shovel Knight: Shovel of Hope DX
- Pizza Tower (Sonic ontmoet Wario)
- S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogie (misschien wel leuk?)
- Capcom Fighting Collection 2
- MARVEL vs. CAPCOM Fighting Collection: Arcade Classics (met gratis stripboek!)
- Castlevania: Dominus Collection (3 DS klassiekers)
- Sid Meier’s Civilization VII
- Tales of Graces f Remastered
- Disney's Epic Mickey - Rebrushed
- Rune Factory: Guardians of Azuma
- Yakuza Kiwami (verassing!)

All Killer No Filler

Banjo schreef:

- Castlevania: Dominus Collection (3 DS klassiekers)

Nog niet gekeken. Maar alleen hierom doe ik het al. Ik mis nog steeds Order of Ecclesia en die is intussen al vrij duur (70-80 of meer). Geheide aankoop. En als ze Rune Factory degelijk aan het draaien krijgen? Graag. En obviously al die Capcom stuff. Erg gaaf dat Powerstone er ook tussenzit.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:18 uur

geplaatst: vandaag om 22:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.