Platforms / Nintendo / Nintendo Switch
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juni 2024, 13:30 uur
Op een eiland zitten heef zo zijn voordelen en vandaag is het hier ook weer prima vertoeven.
Ik zit hier ook in een korte broek en een t-shirt Iegian
Ik zit hier ook in een korte broek en een t-shirt Iegian

1
geplaatst: 18 juni 2024, 13:35 uur
Princess Piranha schreef:
Geen nieuws over de Switch 2 dus
Geen nieuws over de Switch 2 dus
Dat hadden ze toch al veel eerder aangegeven. Dat die informatie pas later dit jaar (of fiscaal jaar?) komt. En dat we niets hoeven te verwachten voor die tijd.
Ach we merken het vanzelf wel. Heb nog genoeg te spelen op de switch en die werkt nog steeds (zelfs na dik een half jaar stof liggen verzamelen).
Banjo Het weer is hier niet echt denderend. Maar voor Nederlandse zomerse begrippen mogen we denk ik ook niet teveel verwachten. Gisteren wel lekker in me korte broek in de zon op mijn balkon gezeten. Dat is ook weer eventjes geleden.
2
geplaatst: 18 juni 2024, 15:29 uur
Confusie De hittegolf en droogte periode moeten we inderdaad nog krijgen. 

3
geplaatst: 18 juni 2024, 17:22 uur
Ik heb een uur lang genoten!
- Metal Slug Attack Reloded Deck-spel (vandaag beschikbaar?)
- Dragon Quest 3 HD
- Super Mario Party Jamboree (met 20 spelers online!)
- Perfect Dark (met online modes!) en Turok 1
- Darknest Dungeon 2
- Marvel Vs Capcom 2
- Zelda Echoes of Wisdom (je speelt eindelijk Zelda in een 2D game)
- Romancing Saga: Revenge of The Seven
- Lego Horizon
- Stray
- Mario & Luigi Brothership
- Metroid Prime 4 Beyond (2025)
Dat zijn wel mijn titels die mij het meest aanspreken..
- Metal Slug Attack Reloded Deck-spel (vandaag beschikbaar?)
- Dragon Quest 3 HD
- Super Mario Party Jamboree (met 20 spelers online!)
- Perfect Dark (met online modes!) en Turok 1
- Darknest Dungeon 2
- Marvel Vs Capcom 2
- Zelda Echoes of Wisdom (je speelt eindelijk Zelda in een 2D game)
- Romancing Saga: Revenge of The Seven
- Lego Horizon
- Stray
- Mario & Luigi Brothership
- Metroid Prime 4 Beyond (2025)
Dat zijn wel mijn titels die mij het meest aanspreken..
3
geplaatst: 18 juni 2024, 18:13 uur
Zowat iedere aankondiging. Wie had dat gedacht. En dan zit zoiets als Metal Slug Tactics en Fantasy Life 2 er nog niet eens tussen.
Voor mij waren de interessantste games:
Romancing Saga Revenge of the Seven
Marvel vs Capcom collection
Zelda Echoes of Wisdom
Darkest Dungeon 2
Metroid 4 prima
...en de aankondiging van niet alleen Dragon Quest 3 HD maar ook I en II nog eens.
Voor mij waren de interessantste games:
Romancing Saga Revenge of the Seven
Marvel vs Capcom collection
Zelda Echoes of Wisdom
Darkest Dungeon 2
Metroid 4 prima
...en de aankondiging van niet alleen Dragon Quest 3 HD maar ook I en II nog eens.
1
geplaatst: 18 juni 2024, 19:21 uur
Tsja, ik vond het wederom de bevestiging dat we hard toe zijn aan de Switch 2.0, want op dit ding komen ze niet meer verder dan pixelgames, het oppoetsen van oude titels of van die vage RPG's.
Uitzondering is die nieuwe Zelda titel, zag er erg leuk uit en de gameplay is ook heel vernieuwend.
Metroid Prime 4 is ook wel gaaf, al is het niet zo mijn reeks.
Stray is overigens een goede game, maar de trailer liet wel een zeer gedowngrade versie van de PS5 versie zien op grafisch gebied. Vond het een beetje pijnlijk matig ogen.
Zo'n Donkey Kong, tsja. Mij maak je er niet meer warm mee.
Er is nog genoeg te gamen op de Switch, maar wel in bepaalde genres. Wil je een grote grafische stap gaan krijgen, dan moet je wachten tot het 2025 is.
Uitzondering is die nieuwe Zelda titel, zag er erg leuk uit en de gameplay is ook heel vernieuwend.
Metroid Prime 4 is ook wel gaaf, al is het niet zo mijn reeks.
Stray is overigens een goede game, maar de trailer liet wel een zeer gedowngrade versie van de PS5 versie zien op grafisch gebied. Vond het een beetje pijnlijk matig ogen.
Zo'n Donkey Kong, tsja. Mij maak je er niet meer warm mee.
Er is nog genoeg te gamen op de Switch, maar wel in bepaalde genres. Wil je een grote grafische stap gaan krijgen, dan moet je wachten tot het 2025 is.
0
geplaatst: 18 juni 2024, 19:32 uur
Kwa titels een prima direct, ben hem nu momenteel aan het kijken.
Sowieso 4 must play voor mij, Zelda, Mario Party, Mario Luigi RPG en Metroid 4. Al hoop ik dat die laatste op “switch 2” komt.
Donkey Kong Returns, erg goede game, maar hoef ik niet te herspelen.
Sowieso 4 must play voor mij, Zelda, Mario Party, Mario Luigi RPG en Metroid 4. Al hoop ik dat die laatste op “switch 2” komt.
Donkey Kong Returns, erg goede game, maar hoef ik niet te herspelen.
0
geplaatst: 18 juni 2024, 20:03 uur
Ja ik vergeet Mario Party nog, leuke trailer. Die kan ik wel eens weer aanschaffen.
0
geplaatst: 18 juni 2024, 20:25 uur
Vond Prime 4 er maar weinig vernieuwend uitzien.
Ja het is wat drukker op het beeld wat niet per se een voordeel is maar verder zie ik eigenlijk weinig progressie tegenover de remaster van de eerste die ik onlangs speelde.
Ja het is wat drukker op het beeld wat niet per se een voordeel is maar verder zie ik eigenlijk weinig progressie tegenover de remaster van de eerste die ik onlangs speelde.
1
geplaatst: 18 juni 2024, 20:39 uur
Confusie schreef:
Zeker waar!! Ben ook bang dat het “gewoon” een Metroid voor switch word, zonder teveel vernieuwing en grafische upgrade

0
geplaatst: 18 juni 2024, 20:47 uur
Het lijkt inderdaad Prime 4 in de engine van die van de recente remake van deel 1.
Jammer, ze hadden nu beter kunnen wachten tot 2025 of 26 en het in veel betere beelden op de volgende console uit kunnen brengen.
Jammer, ze hadden nu beter kunnen wachten tot 2025 of 26 en het in veel betere beelden op de volgende console uit kunnen brengen.
0
geplaatst: 18 juni 2024, 20:56 uur
Well you know... Ik maak me geen moment zorgen of dat spel er geweldig uit komt te zien. Hoe vaak hebben we wel niet een spel gezien die in een trailer er een beetje matig uitzag, en dat het er toch nog uiteindelijk geweldig uit zag!. Als je Nintendo al heel lang volgt dan weet je dat het heel erg goed gaat schitteren. Kom op he hoe oud zijn jullie? in de 40 schat ik... dus dan weet je het inmiddels toch ook wel
.
Vul je geboortedatum even in en je provincie stelletje noobs

0
geplaatst: 18 juni 2024, 20:58 uur
Manny Calavera schreef:
Het lijkt inderdaad Prime 4 in de engine van die van de recente remake van deel 1.
Auwe zeikstraal! Tjeeees!
0
geplaatst: 18 juni 2024, 21:06 uur
0
geplaatst: 18 juni 2024, 21:07 uur
Nee! maar een Metroid game die er niet goed uit gaat zien kun jij je dat voorstellen..?
0
geplaatst: 18 juni 2024, 21:07 uur
Banjo schreef:
Well you know... Ik maak me geen moment zorgen of dat spel er geweldig uit komt te zien. Hoe vaak hebben we wel niet een spel gezien die in een trailer er een beetje matig uitzag, en dat het er toch nog uiteindelijk geweldig uit zag!. Als je Nintendo al heel lang volgt dan weet je dat het heel erg goed gaat schitteren. Kom op he hoe oud zijn jullie? in de 40 schat ik... dus dan weet je het inmiddels toch ook wel
.

Waarom zit je zo raar te reageren? Omdat er wat kritiek op je favorietje is?
Neem Stray.
Stray was een visueel schitterende game 2 jaar terug. Dat ga je never nooit niet op deze Switch krijgen en dat zie je ook gewoon terug in de trailer. De Switch komt uit 2017 he. Ontwikkeling dus in 2016. Dat is 8 jaar geleden en dat zie je gewoon terug als ze meer willen tonen dan die pixelgamepies.
0
geplaatst: 18 juni 2024, 21:08 uur
Banjo schreef:
Nee! maar een Metroid game die er niet goed uit gaat zien kun jij je dat voorstellen..?
Dat zeg ik letterlijk nergens, dat was Confusie. En ook hij zei het niet eens letterlijk. Alleen dat het niet indrukwekkend oogt en daar heeft hij gelijk in.
0
geplaatst: 18 juni 2024, 21:35 uur

Tegelijkertijd zien de meeste inhouse games van Nintendo er vrijwel altijd goed uit. Dus in die zin maak ik me er ook niet druk over. Ik hoop dat Prime 4 op zijn minst een cross gen titel is. Dan zou de opvolger er namelijk nog wel wat moois van kunnen maken. Hoewel ik ook geen 4K ga verwachten eigenlijk.
Maar goed, een direct. Metroid Prime 4, eindelijk eens beelden. Maar ik denk dat ze deze eigenlijk beter als knaller voor de opvolger hadden kunnen bewaren. Wachten deden we toch al.
Zelda game waar we eindelijk met zelfs spelen. Dat is dan weer eens leuk gedaan. De stijl deed me denken dat ze weer een remake van een oude brachten (gezien die andere een paar jaar terug). Maar het is dus een volledig nieuwe game. Die lijkt me wel wat.
Metal Slug lijkt aan een revival bezig (of ik heb jaren lang wat gemist). Maar die wil ik ook wel eens proberen. Samen met Metal Slug Tactics.
Donkey Kong Remaster past wel in het rijtje. Het duurt steeds langer voordat een nieuw deel uitgebracht wordt dus gaan ze de oudere maar remasteren. Of is dit het begin van Nintendo's game behoud en zouden we als we ze nu halen op toekomstige consoles ook kunnen blijven spelen?
Mario Party, weer een nieuwe? Of is dit wel een uitbreiding? Voor mijn gevoel worden daar ok de haverklap nieuwe delen van uitgebracht.
Mario & Luigi zag er apart uit. Weet ook niet echt wat ik ervan moet vinden.
Verder wel weer een degelijke direct.
Ik las vooraf ergens van iemand die heel erg hoopte op heruitgave van de oude Pokemon spellen. En sindsdien hoop ik dat eigenlijk ook wel een beetje. Lijkt me wel weer leuk om doe eerste twee generaties door te spelen. Helaas is de Gameboy hier ermee gestopt, en de cartridges ook. Maar die lijken me wel nog perfect om op de switch te hebben.
1
geplaatst: 18 juni 2024, 22:09 uur
Ik ben overigens niet tegen remasters. Sterker, denk dat Nintendo nog enorm kan scoren als ze bv de oude Mario Karts remasteren. Of Smash Bros Melee. Of beide Mario Galaxy's maar dan geheel zonder motion controls. Dat was op de Switch echt niet lekker speelbaar.
Maar het is jammer dat ze inderdaad steeds langer wachten met hun absolute toptitels. De laatste 3D Mario is alweer van 2017 als je de nieuwe content niet meerekent bij 3D World.
Ik ben ieder geval klaar met de Switch. Het is overduidelijk een extra console voor me geweest. Serieus gamen doe ik op Xbox of PS, los van de absolute toptitels van Nintendo zelf (de Paper Mario remake heb ik in huis, moet nog beginnen en ook Mario Wonder moet ik nog uitspelen verder). Hoeft niet iedereen het mee eens te zijn, maar mijn type games zijn die pixeltitels en die Japanse rpg's niet. Je moet wel echt alleen een Switch bezitten wil je Stray op dit ding willen spelen. Wat ook geldt voor bv de recente Doom games. Het is of je een schilderij uit het Rijksmuseum hebt voor Xbox/PS en je zusje tekent 'm na en dat is dan de Switch port.
Het is niet alleen dat de graphics antiek zijn geworden, maar ook dingen als de framerate bij grotere titels. Alleen Nintendo doet echt aan finetuning, maar andere bedrijven maken of niks voor Switch of je krijgt een veel mindere versie. Het was een geweldige console maar na 8 jaar kan het niet langer bij serieuze games. Nintendo moet het al 2, 3 jaar hebben van schattige titels als Kirby, deze nieuwe Zelda of remakes. Alleen Breath 2 was nog echt een uitzondering als grote 3D titel.
Maar het is jammer dat ze inderdaad steeds langer wachten met hun absolute toptitels. De laatste 3D Mario is alweer van 2017 als je de nieuwe content niet meerekent bij 3D World.
Ik ben ieder geval klaar met de Switch. Het is overduidelijk een extra console voor me geweest. Serieus gamen doe ik op Xbox of PS, los van de absolute toptitels van Nintendo zelf (de Paper Mario remake heb ik in huis, moet nog beginnen en ook Mario Wonder moet ik nog uitspelen verder). Hoeft niet iedereen het mee eens te zijn, maar mijn type games zijn die pixeltitels en die Japanse rpg's niet. Je moet wel echt alleen een Switch bezitten wil je Stray op dit ding willen spelen. Wat ook geldt voor bv de recente Doom games. Het is of je een schilderij uit het Rijksmuseum hebt voor Xbox/PS en je zusje tekent 'm na en dat is dan de Switch port.
Het is niet alleen dat de graphics antiek zijn geworden, maar ook dingen als de framerate bij grotere titels. Alleen Nintendo doet echt aan finetuning, maar andere bedrijven maken of niks voor Switch of je krijgt een veel mindere versie. Het was een geweldige console maar na 8 jaar kan het niet langer bij serieuze games. Nintendo moet het al 2, 3 jaar hebben van schattige titels als Kirby, deze nieuwe Zelda of remakes. Alleen Breath 2 was nog echt een uitzondering als grote 3D titel.
0
geplaatst: 18 juni 2024, 22:16 uur
legian schreef:
Ik hoop dat Prime 4 op zijn minst een cross gen titel is.
Ik hoop dat Prime 4 op zijn minst een cross gen titel is.
De volgende console zou zo goed als backward compatible gaan zijn volgens alle bronnen. Wish granted toch? Lijkt me ook bijna een must. Dus dan gaat het zo'n gedoe worden als bij Xbox x en PS5. Wellicht grafische patches voor de toekomst. Al zie ik er het nut bij Nintendo titels niet echt bij in. Het stijltje maakt me meer uit dan of het nu wel of niet 4k en xFPS is.
Het meest ben ik verrast door die Capcom collectie eigenlijk. Ik dacht dat die nu wel bijna door alle oude meuk heen zaten maar gelukkig maken ze er werk van om ook nog even de VS titels samen te gooien en zelfs de Punisher beat 'm up erin te gooien. Toch wel weer een must als liefhebber.
2
geplaatst: 18 juni 2024, 22:22 uur
Banjo schreef:
.

Ging je trippen.
0
geplaatst: 18 juni 2024, 22:34 uur
Sinner schreef:
De volgende console zou zo goed als backward compatible gaan zijn volgens alle bronnen. Wish granted toch? Lijkt me ook bijna een must. Dus dan gaat het zo'n gedoe worden als bij Xbox x en PS5. Wellicht grafische patches voor de toekomst. Al zie ik er het nut bij Nintendo titels niet echt bij in. Het stijltje maakt me meer uit dan of het nu wel of niet 4k en xFPS is.
Het meest ben ik verrast door die Capcom collectie eigenlijk. Ik dacht dat die nu wel bijna door alle oude meuk heen zaten maar gelukkig maken ze er werk van om ook nog even de VS titels samen te gooien en zelfs de Punisher beat 'm up erin te gooien. Toch wel weer een must als liefhebber.
(quote)
Grafische kracht is niet alleen of iets 4K is he. Ook wat een game kan renderen aan beelden en inhoud. Nintendo open werelden zijn vrij leeg, dat heeft natuurlijk alles te maken met wat de console aan kan aan rekenkracht. En dan zijn er nog zaken als de framerate.
En ik wil onderhand wel eens Mario in 4K rond zien springen door visueel adembenemende werelden. Mario Galaxy 3 zou een gruwelijke launchtitel voor Switch 2 kunnen zijn.
1
geplaatst: 18 juni 2024, 23:24 uur
Sinner schreef:
(quote)
Ik vond Prime 4 niet echt heel.overtuigend eruit zien eigenlijk. Dacht eerst dat het een remaster van deel 2 was eigenlijk. Het ziet er vergelijkbaar uit met die remaster van deel 1 eigenlijk vind ik.
Cross gen is dan wel fijn. Kan een nieuwe console met betere hardware de game toch beter weergeven. En zoals Manny ook al aangeeft het is meer dan graphics.
Maar goed we gaan het wel zien.
2
geplaatst: 19 juni 2024, 00:16 uur
legian schreef:
Ik vond Prime 4 niet echt heel.overtuigend eruit zien eigenlijk. Dacht eerst dat het een remaster van deel 2 was eigenlijk.
Ik vond Prime 4 niet echt heel.overtuigend eruit zien eigenlijk. Dacht eerst dat het een remaster van deel 2 was eigenlijk.
Wat mij betreft degelijk genoeg. Maar mijn vereisten zijn ook in de verste verten niet toegespitst op bvb graphics en details. (Ook niet ok PC overigens. Uit voorzorg zet ik alles toch op medium of hoog ipv op super of ultra en met een vaste framerate van 30 of 60 ipv variabel). Ik zou het overigens geen ramp hebben gevonden als ze een remaster van 2 en 3 hadden gedaan ipv deel 4. Aan de andere kant is ook die belofte nu wel netjes ingevuld en heeft de Switch zijn resem uitstekende exclusives en 3rd party games wel gehad.
Ik hoop dat dit in de volgende generatie zo blijft. Het geluk is dat veel genres zoals RPG's, SRPG'S Turnbased Strategy games, Visual novels en adventure games niet bizar veel nodig hebben om degelijk speelbaar te zijn. Dus wat dat betreft zal ik ook met de opvolger wellicht goed terecht komen.
0
geplaatst: 19 juni 2024, 08:57 uur
Het ziet er niet uit.
En dan zijn ze ook nog een keer helemaal overnieuw begonnen misschien hadden ze dat nogmaals moeten doen.
En dan zijn ze ook nog een keer helemaal overnieuw begonnen misschien hadden ze dat nogmaals moeten doen.
1
geplaatst: 19 juni 2024, 10:27 uur
Oh. The Hundred Line Last Defence Academy is in nabeschouwing wellicht in mijn top 3 van games van de Direct.
Inclusief de games die nog met stip op de wishlist staan heb er toch nog best wel wat te gaan. (Laat staan te spelen uit mijn backlog).
Inclusief de games die nog met stip op de wishlist staan heb er toch nog best wel wat te gaan. (Laat staan te spelen uit mijn backlog).
* denotes required fields.