Platforms / Nintendo / Nintendo Switch
zoeken in:
0
geplaatst: 17 september, 10:42 uur
Sinner schreef:
Klopt deels ook. Maar ik vind het absoluut niet slecht voor de leeftijd van het beestje.
(quote)
Klopt deels ook. Maar ik vind het absoluut niet slecht voor de leeftijd van het beestje.
Niet slecht voor de leeftijd van het beestje, daar zeg je het al. Meer dan dit verwacht je ook niet meer voor de Switch. Dat zegt toch al genoeg dat die aan het einde van zijn leven zit.
Het absolute wow gevoel is toch al een hele tijd verdwenen.
Dat gaat ook niet meer terugkomen ben ik bang. Vroeger had je de innovatie omdat de techniek beter werd, dingen nog nooit eerder gedaan waren en daardoor werden we regelmatig verrast (niet dat ook dat enorm veel kloons opleverde). Maar het is zo'n beetje uitontwikkeld.
Kijk bijvoorbeeld naar de F1, daar zag je in de begin jaren de meest exotische dingen op de baan verschijnen. Nu zijn die auto's allemaal een kopie van elkaar, op enkele details na. Alles is zover uitontwikkeld dat er geen grote innovaties meer te maken zijn. Dat geldt voor games net zo. Een shooter is een shooter, hoeveel innovatie kan je daar nog op maken? Of bij Race games, racen blijft racen, dat hebben we al jaren gedaan en of het nou arcade of sim is daar veranderd ook niets meer aan. Een Metroidvania is een Metroid/Castslevania kloon. Een Soulslike zal altijd vergeleken worden met Elden Ring en dergelijke. En ga zo maar door.
En naarmate we ouder worden gaan we nieuwe games vergelijken met wat we daarvoor gespeeld hebben. En dat worden er elk jaar meer. Waardoor er ook steeds minder games uitkomen die echt weten te verrassen. Ik merk dat de afgelopen paar jaar ook erg sterk op het gebied van films (en series). Ik heb het bijna allemaal al een keertje eerder gezien en er zijn nog maar weinig nieuwe films die mij wel weten weg te blazen.
0
geplaatst: 17 september, 11:28 uur
Nou...zo heel af en toe lukt het toch wel. Ik noem maar Baldurs Gate 3 of Forza Horizon 3 destijds. Dat zijn games die meteen het wow gevoel weer terugbrengen. Ergens hoop ik dat de creativiteit weer eens voortouw neemt op blitser, mooier en xK. En je hebt wel degelijk dat talent rondlopen. Zie de Indiescene. Maar ook de diverse kleine ontwikkelaars. Alleen worden fouten helaas meteen bestraft en personeel de laan uitgegooid waardoor opkomend talent de kans niet krijgt om te groeien. Ik hoop nog steeds op een ommekeer. Want het blijft een leuke hobby om te volgen.
Al zal de voorraad 'nieuwe' games en consoles wellicht slinken in de toekomst. Wat niet zo een probleem is natuurlijk gezien de speelbaarheid en herspeelbaarheid van de backlog.
2
geplaatst: 17 september, 11:28 uur
Heb ik ook. Bijna elk verhaal is al wel een keer verteld, bijna elk soort gameplay bestaat al.
Ik zoek het tegenwoordig dan ook in mooie verhalen. Liever een pakkend verhaal van 10-20 uur dan die games die me verplichten er 150 uur in te stoppen. Tijdje geleden The Last of Us 1 voor het eerst gespeeld. Ja, dat wil je zien in een game.
Ik zoek het tegenwoordig dan ook in mooie verhalen. Liever een pakkend verhaal van 10-20 uur dan die games die me verplichten er 150 uur in te stoppen. Tijdje geleden The Last of Us 1 voor het eerst gespeeld. Ja, dat wil je zien in een game.
1
geplaatst: 17 september, 15:26 uur
Nou, zit zo mijn game wishlist te bekijken en schrijf de switch nog lang niet af. Heb meer switch games op me lijstje dan PS en Xbox bij elkaar 
Blasphemous 2
Mario bros wonder
Dave the diver
Mario RPG
Mario vs Donkey Kong
Prince of Persia the lost crown
Niet zozeer allemaal switch exclusieve, maar wel die ik ideaal vind voor deze console
Al met al vond ik het dan ook geen slechte direct!

Blasphemous 2
Mario bros wonder
Dave the diver
Mario RPG
Mario vs Donkey Kong
Prince of Persia the lost crown
Niet zozeer allemaal switch exclusieve, maar wel die ik ideaal vind voor deze console

Al met al vond ik het dan ook geen slechte direct!
1
geplaatst: 17 september, 21:08 uur
Sinner
Ik kwam deze vanavond tegen, gezien de discussie hier wel een interessante dacht ik zo. Soms kan iets wel een wow gevoel geven, maar is het vooral een verfijning van elementen, dat was Forza Horizon 3 ook.
Maar goed, we gaan wel weer offtopic zo.
Ik kwam deze vanavond tegen, gezien de discussie hier wel een interessante dacht ik zo. Soms kan iets wel een wow gevoel geven, maar is het vooral een verfijning van elementen, dat was Forza Horizon 3 ook.
Maar goed, we gaan wel weer offtopic zo.

0
geplaatst: 17 september, 21:54 uur
Idd. Maar...wel een filmpje voor straks te bekijken. Ik heb intussen ook wel weer een game of 2-3 uit de sales in gedachten. Misschien niet alle 3 heel erg wow maar wel leuk. En eentje zelfs erg interressant. (Homebody (ook op Switch en Steam - een non-lineair time-loop horror mystery spel in de stijl van Resident Evil. Maar gericht op de puzzels en interacties en geen combat). Ook van dit jaar en blijkbaar behoorlijk over het hoofd gezien.
* denotes required fields.