Platforms / Nintendo / Nintendo Switch
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juli, 11:28 uur
Rujar schreef:
Ze zijn kampioen in de hoofdprijs vragen ... voor alles. Ze hebben echt mega marges op hun games en producten. Ik betwijfel of ik nog een switch ga halen. Zeker nu er alternatieven zijn voor de handheld.
Ze zijn kampioen in de hoofdprijs vragen ... voor alles. Ze hebben echt mega marges op hun games en producten. Ik betwijfel of ik nog een switch ga halen. Zeker nu er alternatieven zijn voor de handheld.
Ik heb geen enkele moeite met de hoofdprijs betalen als ik er iets geweldigs voor krijg. Daarom baal ik zo dat de geruchten zeggen dat de Switch 2 weer technisch achterhaalde zooi gaat zijn. Al hebben ze goddank wel 4K in de vorige generatie.
0
geplaatst: 8 juli, 11:29 uur
Banjo schreef:
Nintendo Switch verbreekt na meer dan zes jaar nieuw verkooprecord in Japan | Gamer.nl
Kampioenen! hahah
Het gaat maar door...
Iedereen heeft zo zijn eigen menig uiteraard.
En Nintendo is altijd al duur geweest (spelcomputers in het algemeen) maar dat is geen nieuws natuurlijk.
Nintendo Switch verbreekt na meer dan zes jaar nieuw verkooprecord in Japan | Gamer.nl
Kampioenen! hahah

Het gaat maar door...
Iedereen heeft zo zijn eigen menig uiteraard.
En Nintendo is altijd al duur geweest (spelcomputers in het algemeen) maar dat is geen nieuws natuurlijk.
Bijzonder. Maar ook weer niet gek, in Japan speelt niemand Xbox, alleen Nintendo en Playstation. Daar is de markt anders.
Buiten dat is de Switch gewoon een geweldig dingetje geweest.
0
geplaatst: 8 juli, 12:09 uur
Ja veel mensen hebben zin in die opvolger maar vermaken zich nu ook nog steeds door het spellen aanbod ik kan (persoonlijk) nog wel een jaartje vooruit hoor... En dat vind ik wel een mooie positie van een spelcomputer het is ook wel eens heel anders geweest de Wii-U ik kijk naar jouw. En dan vind ik Sony weer het uiterste van zaken doen een PS5 slim en de PS6 al aankondigen die lui zijn gek!

1
geplaatst: 17 juli, 23:24 uur
Nintendo's 10-Year Deal With Microsoft Covers All Future Activision-Blizzard Games - exputer.com
Dit is ontzettend geweldig nieuws voor de toekomst van Nintendo!.
Al die spellen komen met garantie ook uit op een Nintendo console dit is gewoon bizar...
Dit is ontzettend geweldig nieuws voor de toekomst van Nintendo!.
Al die spellen komen met garantie ook uit op een Nintendo console dit is gewoon bizar...
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 18 juli, 06:42 uur
Artikel is inmiddels aangepast, lijkt nu meer op: legal notes insinueren/laten ruimte dat de deal meer fan alleen cod kan omvatten.
0
geplaatst: 18 juli, 10:06 uur
Omdat je het nog niet gelezen hebt op de andere game sites!?
Ik had dat wel verwacht die youtuber was zo overtuigend en enthousiast misschien komt dat nog
.
Ik had dat wel verwacht die youtuber was zo overtuigend en enthousiast misschien komt dat nog

1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 19 juli, 07:23 uur
Banjo schreef:
Omdat je het nog niet gelezen hebt op de andere game sites!?.
Omdat je het nog niet gelezen hebt op de andere game sites!?.
Euh nee, zoals ik zei: omdat het artikel gerectificeerd is, omdat de eerste versie wat kort door de bocht / foutief ging qua aannames van formuleringen in juridische documenten

0
geplaatst: 19 juli, 11:14 uur
centurion81 aaa ja oke mijn vriend...
Ik had het van deze kerel en het was inderdaad zo dat het om foutieve informatie ging maar ook weer niet eigenlijk. Die Amerikanen weten het ook wel weer heel enthousiast te brengen maar verbeterd zijn eerste nieuws uitbarsting in deze nieuwe podcast..
https://www.youtube.com/watch?v=tPaHlNF2QpQ
Ik had het van deze kerel en het was inderdaad zo dat het om foutieve informatie ging maar ook weer niet eigenlijk. Die Amerikanen weten het ook wel weer heel enthousiast te brengen maar verbeterd zijn eerste nieuws uitbarsting in deze nieuwe podcast..
https://www.youtube.com/watch?v=tPaHlNF2QpQ
0
geplaatst: 3 augustus, 15:46 uur
De nieuwe Switch 2 schijnt dus een lcd scherm te hebben om de prijs te drukken. En ik hoop dat ze ons ook de keuze gaan geven tussen 2 uitvoeringen een lcd scherm en een oled uitvoering. Anders is het toch weer een stap terug, maar we zullen het zien... En dat scherm word volgens de geruchten een 8" inch scherm! dat is groter dan die van de Steam Deck en de ASUS ROG Ally. Hmm Nintendo is iets aan het koken want dat is wel zeker en (wat ik denk wat wel logisch is) we moet nog tot het midden van 2024 wachten, ik verwacht ergens in de herfst zolang houd Nintendo het nog wel uit met al die nieuwe en oude games voor de OG Switch.
0
geplaatst: 4 augustus, 12:31 uur
2
centurion81 (moderator)
geplaatst: 10 augustus, 23:19 uur
....en toen speelde ik vanmiddag voor het eerst in heel heel lang ineens de OG Tetris op de Switch via Switch Online....wel even een sensatie met n big smile was dat!
1
geplaatst: 10 augustus, 23:40 uur
centurion81 schreef:
....en toen speelde ik vanmiddag voor het eerst in heel heel lang ineens de OG Tetris op de Switch via Switch Online....wel even een sensatie met n big smile was dat!
Grappig ik had het er verleden week nog over met vrienden. Ondanks dat veel moderne versies er leuker uitzien en lekker spelen (Tetris DS en Tetris Vs Puyo Puyo 2 zijn mijn favorieten.) Blijft de Gameboy versie wellicht de beste. Ik grijp er nu ook alweer een weekje of twee zo af en toe op terug met veel plezier.
En ja, ik ben me bewust dat Tetris Effect Connected wellicht net zo goed, dan niet beter is maar die kan ik helaas niet spelen met mijn epilepsie. Te druk, te veel effecten, te veel vanalles. Helaas.
0
geplaatst: 8 september, 14:22 uur
Nintendo heeft naar verluidt Switch 2 gedemonstreerd op Gamescom 2023, visueel 'vergelijkbaar' met PS5 en Xbox Series - nl.ign.com
'Door DLSS upscaling technologie en ray tracing techniek'
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 8 september, 21:25 uur
Banjo schreef:
Nintendo heeft naar verluidt Switch 2 gedemonstreerd op Gamescom 2023, visueel 'vergelijkbaar' met PS5 en Xbox Series - nl.ign.com
Klinkt wel goed, wel nieuwsgierig naar hoe ze dat met accu en koeling fixen!
2
geplaatst: 8 september, 22:02 uur
centurion81 schreef:
Het blijft nog steeds maar naar verluidt...
Ik wil het uit de hoofdbron zelf zien.
MAAR...het zou bvb kunnen dat het dock een interne koeling heeft waardoor het bvb op med / max specs kan draaien en de handheld aan specs moet inboeten. Wat me niet zo heel gek lijkt. Of storend. Niet elk spel is tenslotte Starfield. En het moet wel in handheldmodus vast te houden zijn.
Als het een 'in handheldmodus' ding wordt met backwardcomp. - maar ik gok nog steeds met 90% op 'ja'. Doet Nintendo al jaren en die 120 milj huidige gebruikers wil je natuurlijk ook meenemen.
0
geplaatst: 9 september, 10:48 uur
Ik denk ook dat die dock zoals we die nu kennen misschien wel een soort home console gaat worden met een Switch 2 er in. Alleen dan zit ik nog met die prijs... Nintendo gaat never nooit duurder worden dan zijn concurrenten (denk ik) maar ze bezuinigen dan wel weer op het scherm geen oled maar een lcd scherm en gewoon weer dezelfde pro controller.
Het zou wel een revolutie zijn als Nintendo hier in mee gaat.
Het zou wel een revolutie zijn als Nintendo hier in mee gaat.
1
geplaatst: 14 september, 18:34 uur
Was een aardige direct als je het mij vraagt.
Ben vooral blij met de aankondiging van een nieuwe Mario vs Donkey Kong. Dat vond ik zeer vermakelijke puzzel games
Ben vooral blij met de aankondiging van een nieuwe Mario vs Donkey Kong. Dat vond ik zeer vermakelijke puzzel games

0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 14 september, 18:41 uur
Leuk, die Paper Mario remaster! En ook leuk d'r shadow drop van Horizon Chase 2 
Enne...F-Zero 99, die ga ik straks direct ff uitproberen

Enne...F-Zero 99, die ga ik straks direct ff uitproberen

1
geplaatst: 14 september, 19:04 uur
...en kijk eens naar die JRPG'S en SRPG'S. (en NIEUW, we hebben het dan niet over al de re-releases op dat vlak). Niet slecht voor een dingetje dat door menigeen al eind 2022 / begin 2023 doodverklaard was.
Unicorn Overlord, Wargroove 2 een nieuwe Saga, Eyuden... en nog 1 of 2 van die dingetjes wekken mijn interesse absoluut.
Unicorn Overlord, Wargroove 2 een nieuwe Saga, Eyuden... en nog 1 of 2 van die dingetjes wekken mijn interesse absoluut.
0
geplaatst: 14 september, 20:27 uur
Die Paper Mario: The Thousand-Year Door remaster die heeft het net nog wat gered, maar ik had nog gehoopt op een 3D Donkey Kong of een F-zero remaster maar och er is nog genoeg keus het komende half jaar.
0
geplaatst: 15 september, 07:03 uur
Sinner schreef:
Niet slecht voor een dingetje dat door menigeen al eind 2022 / begin 2023 doodverklaard was.
Niet slecht voor een dingetje dat door menigeen al eind 2022 / begin 2023 doodverklaard was.
Afgezien van wat Indies en dlc waren het volgens mij vrijwel alleen maar remasters en heruitgaven van oudere games. Nou wil ik het niet doodverklaren, maar dat de switch op zijn sterfbed ligt weet zelfs Nintendo.
-marco- het is een heruitgave van de originele game. Ik was ook blij verrast dat ze weer nieuw leven in die serie blazen, maar het is dus de oude met co-op toegevoegd.
0
geplaatst: 15 september, 10:40 uur
0
geplaatst: 15 september, 11:03 uur
legian schreef:
Nou wil ik het niet doodverklaren, maar dat de switch op zijn sterfbed ligt weet zelfs Nintendo.
Nou wil ik het niet doodverklaren, maar dat de switch op zijn sterfbed ligt weet zelfs Nintendo.
Nou kijkt je naar 1 Direct (denk ik) die ik persoonlijk niet geweldig vond, maar zou dat niet een teken aan de wand zijn dat ze dit bewust hebben op gezet. En dat ze zich voor de rest al volledig aan het richten zijn op hun opvolger die volgend jaar (waarschijnlijk in maart) al uit komt.
0
geplaatst: 15 september, 11:19 uur
Banjo de laatste paar directs zijn allemaal een beetje van dit. Ze voeren voor mijn gevoel dan ook al langer deze koers. De grote klappers gaan we wel krijgen als de opvolger aangekondigd wordt. Of die in Maart al uit gaat komen betwijfel ik eigenlijk, houd zelf meer rekening met eind 2024. Maar goed we gaan het wel zien.
Deze direct was in ieder geval weer matig voor mij.
0
geplaatst: 15 september, 14:19 uur
legian schreef:
Zit je toch gigantisch erlangs als je denkt dat in deze Direct alleen wat Indies, DLC en heruitgaves zaten.
Aangezien de volgende games nieuw zijn - met echte trailers ditmaal. Niet de vorige echte aankondigingen (Mario Wonder) of echte Indie of DLC's en remakes meetellende of sequels:
Eiyuden Chronicles Hundred Heroes
Horizon Chase 2
Prince of Persia Lost Crown
Princess Peach Showtime
Saga Emerald Beyond
Unicorn Overlords
Wargroove 2
Wil ik zelfs 'sterfbed' niet eens hardop roepen. Zeker in de wetenschap dat ook de Suikoden, Front Missions en Baten Kaitos remasters er nog aankomen, ook Metroid Prime niet officeel verschoven is. Ondermeer Sonic Superstars, Persona Tactics en Metal Slug tactics eraan komen. En dan mis ik er vast wel. Tja. Wat is dan dood of stervende? In jaar 7?
Kom je ook nog wel even mee toe.
0
geplaatst: 15 september, 15:53 uur
Sinner
Van de 29 (dacht ik) getoonde games valt dat lijstje me nog tegen. En volgens mij komen enkele hoogstens in de AA categorie qua uitstraling en presentatie.
Nou ben ik het met je eens dat er genoeg te doen is. Maar qua overall presentatie is het vooral remaster, dlc en veelal indies.
Van de 29 (dacht ik) getoonde games valt dat lijstje me nog tegen. En volgens mij komen enkele hoogstens in de AA categorie qua uitstraling en presentatie.
Nou ben ik het met je eens dat er genoeg te doen is. Maar qua overall presentatie is het vooral remaster, dlc en veelal indies.
0
geplaatst: 15 september, 16:34 uur
legian schreef:
Maar qua overall presentatie is het vooral remaster, dlc en veelal indies.
Maar qua overall presentatie is het vooral remaster, dlc en veelal indies.
Klopt deels ook. Maar ik vind het absoluut niet slecht voor de leeftijd van het beestje. Zeker als ik dan kijk naar de huidige gen waar ook niet bizar veel spannends op gebeurd, je ook een deel van dezelfde DLC en Indies krijgt een hoop remasters en een hoop standaard knock-offs van grote games op de beide vorige generaties. (qua wereld of uitzicht of gameplay). En mondjesmaat eens een echte interessante AAA titel (die geen ripoff van een Souls game is).
Ik bedoel maar. Ik denk dat het in diverse threads terugkomt nu bij verschillende mensen maar eh - in mijn ogen is het nu allemaal wat saaier dan wat jaren terug. En in dat opzicht vind ik dat een Nintendo met bijna 7 jaar oud ding zich aardig staande houd met hun directs. Want als de presentaties van beide andere platforms en het nieuws bekijk ben ik jammer genoeg ook niet echt onder de indruk.
(en ik ken inderdaad wel het groter blitser meer verkopen verhaal waardoor minder innovatie in AAA games maar toch...).
Het absolute wow gevoel is toch al een hele tijd verdwenen. (okay een Baldurs Gate, Starfield, Final Fantasy doen me klassiek even opspringen).
Maar van het lang naar het kort. Daardoor vind ik de presentatie dus best meevallen. En vanwege genrespecifieke interesses zelfs bijtijds best wel interessant (een nieuwe SRPG van Atlus in het stijltje van Tactics Ogre? Count me in. Een nieuwe Jrpg. Ook. Wargroove 2? Prima).
Maar obviously zijn dat persoonlijke meningen en keuzes.
...en moet ik trouwens zeggen dat ik 2023 een meer dan uitstekend gamejaar vind met enkele knallers. Wellicht een van de beste in een tijd. Hogwarths, Fire Emblem, Final Fantasy Theathrytm, Bayonetta Origins, Baldurs Gate, System Shock, Dredge, Final Fantasy VI, trepang 2, Sea of Stars, Starfield, Streetfighter 6, Fairy Farm en Jedi Survivor zijn on top of my head al prima. En dan mis ik er behoorlijk wat. En komen er nog wel wat uit.
Maar dat terzijde. Dit krijg je imo niet elk jaar...
0
geplaatst: 16 september, 15:10 uur
legian schreef:
Afgezien van wat Indies en dlc waren het volgens mij vrijwel alleen maar remasters en heruitgaven van oudere games. Nou wil ik het niet doodverklaren, maar dat de switch op zijn sterfbed ligt weet zelfs Nintendo.
-marco- het is een heruitgave van de originele game. Ik was ook blij verrast dat ze weer nieuw leven in die serie blazen, maar het is dus de oude met co-op toegevoegd.
(quote)
Nou dit ja. Er komt voldoende voor uit, daarvoor alle credits. Ze laten de Switch qua content niet doodbloeden. Maar er komen nog maar weinig originele kaskrakers op uit. Tears of the Kingdom is gigantisch, maar verder vooral remasters en remakes inderdaad. En indies, die me 99 van de 100 keer totaal niet boeien. De console is grafisch op, geen schande na 7 jaar plus het feit dat de Switch destijds al achter liep op de Xbox One en PS4 qua mogelijkheden.
Mario Wonder is nog een leuke najaarstopper, maar ik had 100 keer liever eens een nieuwe 3D Mario gekregen. Verder vind ik de Princess Peachgame wel interessant en is de remake van Luigi's Mansion 2 leuk, maar waarom zou je die spelen als Luigi's Mansion 3 vermoedelijk beter en completer is?
Beter kondigen ze snel de Switch 2 officieel aan en zorgen ze voor een dikke line up bij de release. Ik koop de console toch wel. We zijn toch aan een Mario Odyssey 2 en een Mario Kart 9.
* denotes required fields.