menu

Platforms / Nintendo / Nintendo Switch

zoeken in:
geplaatst:
centurion81 schreef:
(quote)

Dat zal toch wel? Anders vind ik specs gelijk aan PS4/XBone wat skraal

Het vermoeden is er en alles lijkt er op te wijzen maar het is ook zoals Banjo zegt: met Nintendo weet je het maar nooit. Die kunnen gerust weer iets heel anders uitbrengen aangezien ze toch niet deelnemen aan de hele hardware-race van Sony en Microsoft.

Zelfs als ze 'iets anders doen' met specs van een Xbox One of PS4 of licht erover (pro modellen of dergelijks) is dat weer een stap. Daar draait het bij hun toch nooit om. Ik heb nog nooit iemand horen roepen dat hij per se een Mario, Zelda of Kirby op 4k en 60f in fotorealistische omgevingen wil spelen. Daar ligt Nintendo hun kracht ook niet.

Maar ik gok en hoop persoonlijk gewoon op een soort voortzetting van het Switch concept. Ideaal is iets als een DS naar 3DS idee.

geplaatst:
Sinner schreef:
Ik heb nog nooit iemand horen roepen dat hij per se een Mario, Zelda of Kirby op 4k en 60f in fotorealistische omgevingen wil spelen. Daar ligt Nintendo hun kracht ook niet.

Ik heb me enorm geërgerd aan het feit dat als je met Link naast een boom staat Link er redelijk goed uitziet (hoewel redelijk weinig details maar goed dat is ook een stukje artstyles) en de boom bestaat uit een texture van 5 pixels die uitgetrokken is....
Of wat te denken van Hades die gewoon net niet helemaal soepel loopt op de switch. En zo heb ik wel meer ervaringen waaruit je merkt dat die hardware verouderd is.

Dat ze straks dus de xbone/ps4 specs overnemen lijkt me ook niet anders dan logisch. Bij release was het al geen krachtig ding en onderhand zijn ze alleen maar verder weggezakt. En dat gaat voor de switch 2 eigenlijk ook gewoon gelden.

geplaatst:
legian schreef:

Dat ze straks dus de xbone/ps4 specs overnemen lijkt me ook niet anders dan logisch. Bij release was het al geen krachtig ding en onderhand zijn ze alleen maar verder weggezakt. En dat gaat voor de switch 2 eigenlijk ook gewoon gelden.

Hmm dit snap ik niet.. op wat voor manier zijn ze weggezakt?.

geplaatst:

Ik niet. Bloedirritant dat Nintendo altijd een generatie achter loopt op de rest. Waarom kunnen zij niks maken dat de concurrentie aan kan met PS5 of Xbox X zodat een nieuwe GTA gewoon op 3 consoles uit kan komen?

Kijk, ik koop de Switch 2 toch wel maar ik gebruik die console alleen maar voor Nintendo exclusives. Verder doe ik er niks mee. Je hebt altijd een 2e console nodig als je een Nintendoconsole koopt en dat is jammer.

Ben wel heel benieuwd naar wat ze er van maken. Nintendo loopt qua innovativiteit wel altijd voor.

geplaatst:
Sinner schreef:
(quote)

Het vermoeden is er en alles lijkt er op te wijzen maar het is ook zoals Banjo zegt: met Nintendo weet je het maar nooit. Die kunnen gerust weer iets heel anders uitbrengen aangezien ze toch niet deelnemen aan de hele hardware-race van Sony en Microsoft.

Zelfs als ze 'iets anders doen' met specs van een Xbox One of PS4 of licht erover (pro modellen of dergelijks) is dat weer een stap. Daar draait het bij hun toch nooit om. Ik heb nog nooit iemand horen roepen dat hij per se een Mario, Zelda of Kirby op 4k en 60f in fotorealistische omgevingen wil spelen. Daar ligt Nintendo hun kracht ook niet.

Maar ik gok en hoop persoonlijk gewoon op een soort voortzetting van het Switch concept. Ideaal is iets als een DS naar 3DS idee.

Het gaat niet om fotorealisme, wel om de kracht van een console. Nintendo loopt grafisch achter, werelden zijn vrij leeg omdat de console dit niet aan kan. Het hoeft niet altijd mooier, maar wel groter, drukker, meer mogelijkheden etc. Zo'n Tears of the Kingdom ziet er charmant uit, maar oogt gewoon los van de creativiteit en kleuren vrij antiek. En dat is nergens voor nodig als Nintendo een beetje mee blijft gaan met de tijd, uiteraard met hun eigen touch en creativiteit.

geplaatst:
Banjo schreef:
(quote)

Hmm dit snap ik niet.. op wat voor manier zijn ze weggezakt?.

Weggezakt is niet het goede woordt, ingehaald door de rest.

geplaatst:
legian schreef:
Weggezakt is niet het goede woordt, ingehaald door de rest.

Ze doen letterlijk al 20 jaar niet mee aan de race. Dus vind ik de conclusie ingehaald ook niet echt passen. Nintendo maakt altijd prima spellen, voor eigen publiek. En al hebben ze de specs niet, en de grafische fraaiheid, het is altijd (meer dan) uiterst speelbaar. En dan mag er wel eens iemand roepen dat bvb de WIIU een flop was, maar de DS, 3DS, WII en de Switch zijn letterlijk de (of bij de best verkopende) consoles ooit.

Ik bedoel maar. Het is dan wel leuk dat je specs hebt als een F1 wagen, maar als er op drie jaar niet echt veel noemenswaardigs verschijnt dan drie remasters en een sequel en mensen eerder een game kopen op een bijna 7 jaar oude, toen al achterhaalde console? (Zelda vs Microsoft). Nou ja...

...en nu is het natuurlijk wel wat genuanceerder dan dat en komen er eindelijk wat interessante games uit voor een overstap. Maar je snapt wel wat ik bedoel.

Nintendo heeft zich al lang buiten die race geplaatst. Net zoals een hoop Indie games steken Nintendo titels vaak uitstekend in elkaar. En ik denk en vermoed dat dit voor een behoorlijke groep mensen gewoon prio heeft.

geplaatst:
Sinner schreef:
(quote)

Ze doen letterlijk al 20 jaar niet mee aan de race. Dus vind ik de conclusie ingehaald ook niet echt passen.

Ik bedoel ook niet Xbox/ps, maar de gemiddelde telefoon kan betere games aan dan de switch onderhand.

Nintendo maakt altijd prima spellen, voor eigen publiek.

En dat is ook zo'n leuk ding. Omdat ze alleen op hun eigen publiek en games focussen hebben ze in het verleden al een gebrek aan third party support gehad. Mede omdat die consoles gewoon niet zo krachtig zijn dat het vaakst niet loont. Zo bleek deze week dat Activision de switch dus ook al afgeschoten had toen ze die concepten onder ogen kregen.

Nu wil ik niet zeggen dat ik perse een 4k60fps Nintendo console moet hebben. Maar na de GameCube zijn ze alleen maar verder gaan achterlopen. En het gat is onderhand enorm groot geworden. En nee dat gaat niet alleen om de resolutie maar ook om de andere zaken zoals Manny Calavera al aangeeft. En daar mag Nintendo van mij wel echt wat meer op inspelen.

Recent zat ik met verbazing te kijken naar de trailer voor de Pokemon dlc. Dat ziet er gewoonweg niet uit. Zelfs op de telefoon zijn mooiere games te vinden die waarschijnlijk nog soepeler spelen ook. Nu wil ik niet zeggen dat dit de standaard is want Zelda en mario zien er wel degelijk beter uit. Maar het is wel sprekend voor het gebrek aan kracht van de console. Ze zijn ingehaald door telefoons en vergeet de Steam Deck ook niet.

De Xbox/ps is misschien de F1 auto, maar de Nintendo lijkt eerder een W serie auto te zijn. Een uniek selling point, maar verder totaal niet interessant.

geplaatst:
legian schreef:

En dat is ook zo'n leuk ding. Omdat ze alleen op hun eigen publiek en games focussen hebben ze in het verleden al een gebrek aan third party support gehad.

Nou daar zit toch hun kracht en geheim in want het gaat niet meer alleen over spelcomputers en games. Maar het gaat nu ook over films, pretparken (wereldwijd), en nog meer ontwikkelingen die ik zo snel even niet weet. Maar goed dat is even tussen neus en lippen door

De Wii-U had een tekort aan third party support dat klopt maar nu wil iedereen mee doen met de Switch tsunami.. En dat zal met de opvolger niet anders zijn...

geplaatst:
Totaal niet interessant maar toch heeft het een bijzonder grote aanhang. En de innovatie. En is eigenlijk de enige console die een gebrek aan 3rd party support had de Wiiu. Want wat bleek ook uit datzelfde Activision interview? Letterlijk dat Kottick zijn eigen beslissing betreurd. Het is een gebrek aan inzicht bij Kottick. Niet een probleem van de Switch. De Wiiu had COD's die wel redelijk liepen. Dus het is niet net alsof een collectie Black Ops of Moden Warfares niet degelijk op de Switch kunnen draaien. (en zelfs in handheld voor de liefhebbers).

Een Doom, Doom Eternal of Wolfenstein 2 draaien ook prima. Wellicht enigszins wat teruggeschroefd, maar wel in een prima speelbare hoedanigheid. En in dergelijke drukke games merk je details toch niet op imo. Of althans ik niet. En ga je bvb de Bioshocks spelen dan merk je dat die net zo goed draaien.

Maar goed. Het zijn opinies. Mij maakt het dus niet veel uit wat de specs zijn. En Nintendo doet toch niet mee aan de hardware race. Daar kan je zowat van op afgaan. Ik vind dat ook prima. Ze onderscheiden zich op meerdere vlakken van beide andere consoles en ik kan er alleen maar tevreden mee zijn. Net zoals ik liever Indies speel en koop dan AAA games.

Ook al ben ik ook blij dat er nu met Starfield, Hellblade 2, Final Fantasy XVI en Baldurs Gate 3 ook weer eens iets groters op de markt komt om me lekker te maken op een eventuele overstap op een latere datum. Je verkeerd in de positie dat je niet per se hoeft te kiezen. Maar moet ik dat wel doen wordt het voor mij Nintendo.

geplaatst:
Nintendo doet inderdaad niet mee aan de ratrace van Xbox en PS, maar ze willen wel degelijk relevant blijven. Nu hebben ze met de Switch een voltreffer, daardoor nemen mensen voor lief dat dat ding al jaren visueel antiek oogt bij de games. Maar we zitten in 2023 en er zijn nu tig handheld alternatieven met de Steamdeck voorop. Dus Nintendo zal ook wat moeten bieden aan de massa. De absolute fans kopen de volgende console wel voor Mario en Zelda, maar je wil ook de doelgroep overtuigen die twijfels over Nintendo of Xbox/PS. Zie de Wii-U, grote flop en dat was ook voor Nintendo heel gevaarlijk.

Hoe moeilijk kan het zijn een console te maken die op zijn minst in de buurt komt van wat anno 2023 als normaal gezien word qua standaarden. Ik snap het niet. Doom of Wolfenstein, waarom zou ik dat in godsnaam in een gemankeerde versie op de Switch kopen als ik het op de Xbox of PS veel beter kan spelen. Ik heb bv Rocket League op de Switch een week geprobeerd, was echt een beschamende frame-rate. Meteen eraf gegooid en weer op Xbox verder gegaan. Ook dat hoort bij moderne maatstaven. Het gaat niet alleen om de visuele beelden.

PS: Ik hou van Nintendo. Veruit mijn favoriete gamebedrijf en ik kan niet wachten op een nieuwe Mario Kart of 3D Mario. Maar soms zijn ze zo eigenwijs en blind.

geplaatst:
De Wiiu was een flop. Maar dat was eerder een marketing probleem dan qua games. Getuige het feit dat een deel van de games geport zijn naar de Switch en nog steeds gespeeld worden. 10+ jaar later. En laten we wel wezen. Het is nooit 'heel gevaarlijk' geweest voor Nintendo. Dat was ook flagrant overdreven op youtube en forums. De WIIu is vrij snel opgegeven door Nintendo en is feitelijk een prototype voor de Switch. Maar als je de Wii opvolgt, die een van de best verkopende consoles was, je hebt de DS en de 3DS op de markt, en een hoop merchandise in de vorm van Amibo's, knuffels, shirts tot Lego licenties e.d is dat 'heel gevaarlijk' plots veel minder dan dat het lijkt. Nintendo moet het niet van 1 console hebben.

En waarom je een 'gemankeerde' versie zou kopen? Blijkbaar gaat het er dus niet in dat niet iedereen per se 2 of 3 consoles thuis voor de tv willen hebben. Of dat er mensen zijn die gewoon veel liever op een handheld willen spelen. Raar maar waar toch? Die types die maar 1 console hebben en daar hartstikke tevreden mee zijn? Omdat ze gewoon niet - tig uur per dag gamen?

Waarom zou een PC gamer tenslotte kiezen voor low of medium om zijn favoriete game te spelen? Die rennen ook niet allemaal zwijmelend naar de winkel om nieuwe hardware te kopen maar schakelen gewoon een stapje lager als het niet draait op ultra-high. Of twee stapjes.

Dus ja. Dan zou ik eerder de Switch kopen met een prima Doom 3 en Quake en de niet zo erg 'gemankeerde' Doom Eternal. En alle geweldige exclusives als Xenoblade Chronicles, Bayonetta Origins, Fire Emblems en de Mario en Kirby titels.

geplaatst:
Banjo schreef:
De Wii-U had een tekort aan third party support dat klopt maar nu wil iedereen mee doen met de Switch tsunami.. En dat zal met de opvolger niet anders zijn...

Dat is ook maar afwachten. De GameCube ging matig, de Wii was een enorm succes, de WiiU viel enorm tegen, de Switch is een nog groter succes. Misschien is de opvolger ook een succes, misschien valt het tegen. Mischien springt third party er direct, misschien wachten ze af.

Sinner schreef:
Maar als je de Wii opvolgt, die een van de best verkopende consoles was

En nu dus de Switch moet opvolgen die nog beter verkoopt...

En waarom je een 'gemankeerde' versie zou kopen? Blijkbaar gaat het er dus niet in dat niet iedereen per se 2 of 3 consoles thuis voor de tv willen hebben. Of dat er mensen zijn die gewoon veel liever op een handheld willen spelen.

Tuurlijk heeft niet iedereen alle consoles staan. Ik ook niet. Ik heb dan ook flink wat gespeeld op de switch, mede omdat die handheld is ook. Maar Doom op de switch of Doom op de Xbox is een wereld van verschil. Ja het speelt, maar niet zo soepel. Dat het grafisch minder is vindt ik niet eens interessant. De soepelheid en snelheid is gewoonweg minder. En dan nog dat je dus een jaar langer kan wachten op de switch versie omdat de game zo stevig aangepakt moet worden om werkbaar te krijgen. Het is niet voor niets dat ze meer via streaming releasen tegenwoordig. Het gat naar de concurrent is dusdanig dat het vaak niet lonend is om een speciale Switch versie te maken.
En ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat als mensen de keus hebben tussen Doom op de switch of Doom op de Xbox/ps dat ze toch voor die laatste zullen gaan. Als mensen de keus hebben willen ze over het algemeen toch de beste versie spelen. Ja handheld kan ook een reden zijn, dat was voor mij ook maar zelfs dan heb je tegenwoordig de Steam Deck als beter alternatief.

Dus ja. Dan zou ik eerder de Switch kopen met een prima Doom 3 en Quake en de niet zo erg 'gemankeerde' Doom Eternal. En alle geweldige exclusives als Xenoblade Chronicles, Bayonetta Origins, Fire Emblems en de Mario en Kirby titels.
En daar is niets mis mee. Sterker nog ik vindt het mooi dat onder andere Doom ook gewoon speelbaar is op dat ding. Het zou zonde zijn als Nintendo alleen maar hun eigen games en indies heeft. Juist voor de mensen die alleen die console hebben is het mooi dat er zoveel games naar toe komen. Maar hoe groter het gat qua hardware wordt hoe meer werk, tijd en geld het kost om de games daarvoor aan te passen. En die investering moet het wel waard zijn voor een developer/publisher.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
legian schreef:

Ik bedoel ook niet Xbox/ps, maar de gemiddelde telefoon kan betere games aan dan de switch onderhand.

Dit is slechts ten dele waar hoor. De reden dat de Switch ook toen ie uitkwam niet krachtiger was, was vooral omdat een apparaat dat uren achtereen games moet draaien, ook goed gekoeld moet worden. Met name aan die koeling zitten voor een handheld device limieten. Die limiet bepaalt tevens de max. capaciteit en max. belasting van een cpu/gpu.

Een telefoon is inderdaad veel krachtiger, maar ik heb zelfs als ik een vrij simpel spelletje als Kentucky Route Zero op mijn Galaxy S10 5G speel, na een half uur een vrij hete telefoon. Telefoons kunnen wel heel krachtige games spelen, maar dan niet uren achtereen. Ook de batterij trekt dan absurd snel leeg in vergelijking met de Switch.

Ik denk dat een mooie metafoor is dat telefoons sprinters zijn en de Switch een marathonloper.

Nintendo zal, zo vermoed ik, ook voor de volgende console, mits zelfde concept, weer een afweging maken tussen kracht, koeling, batterijduur, handzaamheid (een steam deck is in vergelijking met Switch lomp groot bv) en het kostenplaatje. Want waar Sony en MS bij een nieuwe consolegeneratie rustig wat verlies pakken op de verkoop van consoles, heeft Nintendo dat nog nooit gedaan. Tot slot willen ze met de aanschafprijs ook bereikbaarder blijven dan Sony en MS.

geplaatst:
centurion81 schreef:
Ik denk dat een mooie metafoor is dat telefoons sprinters zijn en de Switch een marathonloper.

De Switch is een dedicated device voor gaming. Bij een telefoon is gaming bijzaak en moet veel meer kunnen dan alleen dat (dan neem ik de dedicated gaming phones even niet mee). Maar zelfs dan sprint de telefoon de Switch er dus nog uit. En dat voor een dedicated gaming device.

De accu van de switch is trouwens ook niet om over naar huis te schrijven.

geplaatst:
Je onderschat wat centurion81 zegt over die prijs (die volgens Gamer.nl rond de €400 zal zijn) en batterijen die in evenwicht moeten zijn bij die Switch opvolger. Als het een Switch 2 word! misschien word het wel heel wat anders... en die telefoons gaan hun gang maar ik vind het veel spannender wat Nintendo bekokstoofd!.

geplaatst:
legian schreef:
De accu van de switch is trouwens ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik haal met het tweede model gemiddeld een 5 uur. Dat is echt een heel degelijke duur voor een dedicated handheld device. Meer dan dat je uit het Steamdeck haalt als ik moet geloven volgens zowel een vriend als het internet.

De duur van het Oled model heb ik geen idee van want ik ken niemand die er een heeft. Denk ik. Maar de V2 heeft een degelijke accu.

geplaatst:
Ik heb de 1e generatie Switch nog en ook die accu vond ik op vakantie altijd prima werken. Maar ik speel dan ook geen uren achter elkaar. En anders een powerbankje mee of aansluiten op stroom.

geplaatst:
Banjo schreef:
Je onderschat wat centurion81 zegt over die prijs (die volgens Gamer.nl rond de €400 zal zijn) en batterijen die in evenwicht moeten zijn bij die Switch opvolger. Als het een Switch 2 word! misschien word het wel heel wat anders... en die telefoons gaan hun gang maar ik vind het veel spannender wat Nintendo bekokstoofd!.

Ik betaal liever 550 voor de Switch 2 die veel krachter is (prijs van een nieuwe PS5 of Xbox X) dan 400 voor een belabberd technisch ding dat nog werkt alsof we in 2015 zitten.

Doe desnoods wat Microsoft met de Xbox deed met de X en S. Een dure topversie en een budgetversie met beperkingen.

geplaatst:
In de (interessante) Microsoft vs FTC rechtszaak kwam aan het licht dat de nieuwe Switch waarschijnlijk de kracht gaat hebben van de PS4 / Xbox one? Zou wel typisch Nintendo zijn, net 1 generatie achter de current gen maar daardoor wel zaken als batterijduur/performance goed kunnen tackelen.

geplaatst:
mrdig schreef:
In de (interessante) Microsoft vs FTC rechtszaak kwam aan het licht dat de nieuwe Switch waarschijnlijk de kracht gaat hebben van de PS4 / Xbox one? Zou wel typisch Nintendo zijn, net 1 generatie achter de current gen maar daardoor wel zaken als batterijduur/performance goed kunnen tackelen.

Het nadeel is dat de Xbone/PS4 bij release ook al oud waren. Dus of dat nou echt een sterke stap is.
Punt blijft dat Nintendo qua hardware gewoon enorm achterloopt. Ook als ze nu dus de specs van de vorige gen pakken als uitgangspunt.

Banjo schreef:

€350 voor een XSS met 1tb geheugen. En dat is voor gen 9 hardware dus. Nintendo gaat straks €400 vragen voor hardware die dus van de vorige gen is, die toen ook al verouderd was, terwijl je nu voor dat geld ook gewoon een gen 9 console kan krijgen. Die prijs is dus niet zo relevant.

geplaatst:
legian schreef:

Punt blijft dat Nintendo qua hardware gewoon enorm achterloopt.

Achterlopen en toch vaak kampioen worden daar zijn ze inderdaad sterk in
En we zijn aan het speculeren he heren? maar leuk is het wel...

geplaatst:
Kampioen zijn ze al lang niet meer, ze hebben eigenlijk sinds de Wii een eigen categorie gecreerd en daar zijn ze bij gebrek aan concurrentie kampioen.

geplaatst:
Grovonion schreef:
Kampioen zijn ze al lang niet meer, ze hebben eigenlijk sinds de Wii een eigen categorie gecreerd en daar zijn ze bij gebrek aan concurrentie kampioen.

Exact. Nintendo was kampioen toen ze de strijd met SEGA voerden in de 90´s. Daarna zijn ze gewoon overlopen, maar hebben ze slim ingezien dat ze niet die race moesten willen winnen maar gewoon een apart publiek moet bedienen. Denk dat het grootste deel van de Switch gamers ook een PS of Xbox in huis heeft, los van ouders die het alleen voor hun kinderen kochten.

geplaatst:
Gerucht: Spaanse studio heeft Nintendo Switch 2-dev kit ontvangen | Gamer.nl

Spannend.

Ik gokte zelf op onthulling dit najaar en release volgend jaar najaar, maar zou me ook niks verbazen als we voorjaar 2024 al een Switch 2 hebben.

geplaatst:
Ze zijn kampioen in de hoofdprijs vragen ... voor alles. Ze hebben echt mega marges op hun games en producten. Ik betwijfel of ik nog een switch ga halen. Zeker nu er alternatieven zijn voor de handheld.

geplaatst:
Die hoofdprijs valt mee. Zolang je net zoals Steam in de sales koopt (wat ik in 80% van de gevallen doe) kosten de games ook amper iets. En blijven de Nintendo games en systemen nog altijd beter geoptimaliseerd dan een Steamdeck of diverse afgeleiden. En de hoofdprijs van 50-60 is het in een wereld waar 60-70-80 euro per game zowat standaard lijkt te worden ook niet.

De enige echte concurrentie zou een eventuele Sony handheld zijn imo. Maar voorlopig weten we wat daar het antwoord op is. En Project Q gaat het niet worden. Maar als Sony een handheld maakt met gebruik van SD als opslag, desnoods digital only (wi-fi) om de spellen te downloaden en de kwaliteit van PSP en Vita weet te houden weet ik wel dat ik in de rij sta (ook al heb ik de Vita geskipped. Te duur destijds. Te veel andere consoles. Te duur opslagmedium).

geplaatst:
Inderdaad Rujar voor nieuwe normale switch betaal je nog steeds 270 euro en ook games van 5 of 6 jaar oud de volle mep, terwijl playstation titels vaak na een poos een price drop kennen.

geplaatst:
Maar dat zijn dan echt alleen maar de hoofdtitels van Nintendo. Hoewel ik ook wel een soort van budget line mis. Maar over het algemeen vind je ze ook wel tweedehands.

En 270 euro is trouwens nog steeds een stuk goedkoper dan enig andere hardware op de markt. Ja. Zelfs de PS4 is nog steeds redelijk duur met nieuwe modellen die kaal vaak rond de 300+ hangen. Xbox is natuurlijk wat anders. 2dehands ook. Maar dat geld voor alles.

geplaatst:
Nintendo Switch verbreekt na meer dan zes jaar nieuw verkooprecord in Japan | Gamer.nl

Kampioenen! hahah
Het gaat maar door...

Iedereen heeft zo zijn eigen menig uiteraard.

En Nintendo is altijd al duur geweest (spelcomputers in het algemeen) maar dat is geen nieuws natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:30 uur

geplaatst: vandaag om 06:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.